آموزش

اگر کلید در قفل گیر کرد چه کنیم؟ راهنما باز کردن قفل درب ، ماشین و..

معمولا وقتی کلیدی در قفل گیر می کند 🔐 به این دلیل است مکانیسم قفل و کلید درست کار نمی کند. یکی از راه حل ها تماس با قفل ساز است. اما بهتر است خودتان چند راه حل را امتحان کنید! شاید بتوانید مشکل کلید گیر کرده در قفل را حل کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودمقاله ای درباره اگر کلید در قفل گیر کرد چه کنیم؟ راهنما باز کردن  قفل درب ، ماشین و .. ارائه کردیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

نحوه در آوردن کلید گیر کرده در قفل

How to Remove the Key Stuck in The Lock

در حالی که خسته از یک روز کاری به خانه برگشته اید گیر کردن کلید داخل قفل درب خانه می تواند فاجعه بار باشد! بهتر است خونسردی خودتان را حفظ کنید. تا زمانی که کلید داخل قفل نشکسته برداشتن کلید راه حل های ساده ای دارد. احتمالا یک قسمت از پین های قفل شل شده است.  یا ممکن است کلید دچار خمیدگی شده باشد. اگر قسمتی که سوراخ کلید وجود دارد کمی شل باشد معمولا مانع تراز شدن پین های داخل قفل می شود.

درآوردن کلید گیر کرده در قفل

راه اول این است که کلید را تا جایی که می شود داخل قفل فشار دهید. حالا کلید را بچرخانید تا در موقعیت اولیه قرار بگیرد. یعنی زمانی که می خواهید کلید را وارد قفل کنید باشد. این موقعیت برای تراز کردن ها و باز شدن قفل است. حالا با نوک انگشت دست دیگر کنار قفل که شل است را فشار دهید. حالا کلید را بچرخانید و سپس بیرون بیاورید.

راه حل دوم درآوردن کلیدی که در قفل گیر کرده

اگر راه حل قبل به شما کمک نکرد بهتر است قفل را روغن کاری کنید. کمی روغن ماشین یا روغن ترمز می تواند به روان شدن چرخ ها و پین ها کمک می کند. حالا مقداری روغن به سوراخی که کلید را وارد می کنید بزنید. سپس کلید را تکان دهید. توجه کنید فقط به سمت بالا و پایین تکان دهید. ثابت نگه داشتن قفل به نچرخیدن سایر اجزا با کلید کمک می کند.

کلید گیر کرده در قفل

راه حل سوم  برای کلیدی که در قفل گیر کرده

راه حل سوم برای زمانی است که کلید داخل قفل شکسته باشد. دقت کنید چرخاندن کلید فقط می تواند وضعیت را بدتر کند. ابتدا کمی روغن برای روان شدن به قفل بزنید. حالا از سیم فلزی نازک استفاده کنید. یک سر آن را داخل قفل از بالای کلید ببرید. تا جایی که ممکن است آن را داخل قفل فرو کنید. با لغزاندن آن سعی کنید  آن را با انتهای کلید شکسته درگیر کنید. بعد از اینکه اطمینان پیدا کردید که سیم با انتهای کلید درگیر است سعی کنید به آرامی کلید را بیرون بکشید.

در ویدیو زیر راه حل های درآوردن کلیدی که در قفل گیر کرده می توانید ببینید.

چرا کلید در قفل گیر می کند؟

در داخل قفل ها یک سیلندر وجود دارد که دارای مجموعه ای از پین ها است. برای باز کردن هر قفلی یک سری از پین ها به طور منظم بالا یا پایین می روند تا با دندانه های کلید هم خوانی داشته باشد. اگر هر کدام از این پین ها به خوبی کار نکند کلید داخل قفل گیر می کند.

معمولا به مرور زمان کلیدها دچار ساییدگی می شوند و هم موضوع باعث می شود که به خوبی با پین های داخل قفل تراز نشود به همین دلیل ممکن است داخل قفل گیر کند. خمیدگی یا ضربه و شکستگی کلید از مواردی است که ممکن است بعد از استفاده از کلید ، داخل قفل گیر کند. شکستگی کلید زمانی اتفاق می افتد که قفل و کلید قدیمی باشند. یا جسمی داخل قفل رفته باشد. ناهمواری سطح کلید هم باعث گیر کردن کلید داخل قفل می شود. در خیلی از موارد تعویض قفل می تواند راه حل خوبی باشد.

اگر کلید در قفل شکست چه کنیم؟

ممکن است اولین راه حل شما در این مورد تماس با قفل ساز باشد. اما می توانید راه حل های ساده زیر را امتحان کنید. ابتدا از روغن برای روان سازی استفاده کنید. بهتر است روان کننده سیلیکونی استفاده کنید. زیرا هم به لغزیدن بیشتر کلید کمک می کند. همچنین چون در برابر آب مقاوم است قفل زنگ نمی زند. سیلندر قفل باید در حالت قفل یا باز باشد. حالا از قلاب مخصوص این کار استفاده کنید. قلاب ها دارای اندازه های مختلفی هستند و حالت انعطافی دارند. شما با کوچکترین سری قلاب شروع کنید.

کلید گیر کرده در قفل

چطور کلیدی که داخل قفل گیر کرده را خارج کنیم؟

قلاب را داخل شیار قفل بلغزانید. بهتر است سر قلاب به سمت دندانه های کلید باشد. در این صورت به آنها گیر می کند و شما می توانید کلید را بیرون بیاورید. همچنین می توانید از دو قلاب مختلف برای این کار استفاده کنید. اگر کلید را خارج کردید دوباره قلاب را داخل شیار ببرید تا مطمئن شوید تمام قطعات کلید را خارج کرده اید.

کلید گیر کرده در قفل

هم چنین می توانید از اره مویی برای این کار استفاده کنید. فقط کافی است سمت دندانه های اره را در مسیر کلید بلغزانید. زیرا اره در وسط شیار کلید گیر می کند و شما  می توانید آن را بیرون بکشید.

کلید گیر کرده در قفل

چطور سوییچ گیر کرده ماشین را بیرون بیاوریم؟

اگر سوییچ شما داخل استارت گیر کرد بهتر است راه حل های زیر را امتحان کنید. سعی کنید از روان کننده ها استفاده نکنید. مواد شیمیایی آسیب جدی به استارت ماشین می زنند.

کلید گیر کرده قفل

بهتر است از اره مویی برای این کار استفاده کنید. گیره کاغذ نیز می تواند کمک کننده باشد.

کلید گیر کرده در قفل

به دلیل اینکه سوییچ در دو طرف هم دندانه دارد می توانید از دو سر اره مویی کمک بگیرید. اره را داخل استارت بلغزانید تا به لبه های سوییچ گیر کند. حالا آن را به سمت خودتان بکشید. زمانی که اره را به سمت خودتان می کشید بهتر است کلید را به سمت بالا و پایین تکان دهید.

کلید گیر کرده در قفل

همچنین می توانید با یک دم باریک کلید را خارج کنید.

چرا سوییچ داخل محفظه نمی چرخد؟

اگر سوییچ داخل استارت نچرخد در نتیجه ماشین استارت نمی خورد و روشن نمی شود. راه حل های زیر را امتحان کنید. احتمالا به شما کمک خواهد کرد. سوییچ را کمی بیرون بکشید و دوباره سعی کنید آن را بجرخانید. اگر مشکل حل شد فقط لبه های سوییچ شما فرسوده شده بهتر آن را تعویض کنید. اگر سوییچ کثیف باشد یا چیزی مثل چسب به آن چسبیده باشد نیز داخل محفظه نمی چرخد. سوییچ را همیشه تمیز نگه دارید. بهتر است سوییچ را به سمت بالا یا پایین تکان دهید. در این صورت باعث حرکت پین ها می شود. در نتیجه ماشین روشن می شود. ممکن است محفظه سوییچ کثیف باشد از هوای فشرده برای تمیز کردن داخل آن استفاده کنید.

سوالات متداول

 چطور کلیدی که در قفل گیر کرده را بیرون بیاوریم. بهترین راه چیست؟

بهترین راه حل استفاده از روان کننده ها و اره مویی است. باز کردن کل سیستم قفل در صورت امکان نیز می تواند به عنوان آخرین راه حل استفاده شود.

چطور قفل گیر کرده را باز کنیم؟

شما می توانید با استفاده از گیره کاغذ یا اره مویی و یا قلابی که سر فلزی آن انعطاف زیادی دارد برای این کار استفاده کنید.

چرا باید از روان کننده های سیلیکونی استفاده کنیم؟ در مورد خودرو چه روان کننده ای استفاده کنیم؟

اگر روان کننده های سیلیکونی در محفظه قفل  باقی بمانند. زیرا پایه ساخت روان کننده های سیلیکونی آب نیست. بنابراین در مقابل آب مقاوم است. بنابراین زنگ نمی زنند. برای ماشین ها بهتر است از هوای فشرده استفاده کنید.

جمع بندی

به طور کلی گیر کردن کلید داخل قفل اتفاق فاجعه باری نیست. با کمی صبر و حوصله به زودی مشکل حل خواهد شد. اما بهتر است همیشه یک کلید زاپاس داشته باشید. اگر هیچ کدام از راه حل های بالا به شما کمکی نکرد. بهتر است با یک قفل ساز تماس بگیرید.

نظرات و پیشنهاد های شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودبه بررسی اگر کلید در قفل گیر کرد چه کنیم؟ راهنما باز کردن قفل درب ، ماشین و.. پرداختیم. کدام راه حل در این حالت به شما کمک کرده است. لطفا نظرات و پیشنهاد خود را با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا