آموزش

12 قدم نجات بخش حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی

 

بدون اینکه هشداری دریافت کنید صفحه گوشی شیائومی شما سیاه می شود؟ 📱 هیچ قفل صفحه ای وجود ندارد و گوشی به لمس شما پاسخ نمی دهد؟ پس شما با مشکل Android Black Screen of Death مواجه شده اید. قبل از اینکه سراغ خرید گوشی جدید بروید، بیایید ۱۲ قدم نجات بخش حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی امروز لینک 2 دانلودرا امتحان کنید.

علت سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی

Top 12 Ways to Fix Black Screen Issues on Xiaomi Phones

عوامل متعددی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد مشکل خاموش شدن صفحه گوشی شیائومی هنگام تماس شوند. به طور کلی این مشکلات را می توان به دو دسته نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم کرد.

برای حل مشکلات نرم افزاری باید از روش هایی مانند آپدیت کردن سیستم عامل و برنامه ها، از بین بردن بدافزارها و ویروس ها، ریست کردن گوشی برای از بین بردن تداخلات نرم افزاری، ریست فکتوری کردن برای بازگرداندن تمام تنظیمات به حالت کارخانه و غیره استفاده کنید.

برای حل مشکلات سخت افزاری باید از راه حل هایی مانند تعویض باتری گوشی، تعویض کابل و آداپتور شارژ گوشی؛ و یا تعویض صفحه نمایش گوشی استفاده کنید.

Android Black Screen of Death چیست؟

Android Black Screen of Death یا Android BSoD اصطلاحی است که برای توصیف یک مشکل جدیدی در دستگاه اندرویدی استفاده می شود. این مشکل باعث می شود که صفحه نمایش سیاه شود و پاسخگو نباشد. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی اعمل از مشکلات باتری یا برق، باگ های نرم افزاری، نقص سخت افزاری یا تداخل با برنامه های جانبی رخ دهد. صفحه سیاه مرگ مانند صفحه آبی مرگ در سیستم های ویندوزی است که نشان دهنده یک خطای جدی سیستم است.

در مورد صفحه سیاه مرگ، دستگاه های اندرویدی به هیچ ورودی (از جمله دکمه پاور، صفحه لمسی، دکمه صدا یا دکمه های دیگر) پاسخ نمی دهند. همچنین ممکن است دستگاه روشن نشود، ریستارت نشود یا علائم حیات را نشان ندهد. این مشکل می تواند بسیار آزاردهنده باشد. گاهی ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض گوشی داشته باشید.

توجه کنید در بعضی موارد مانند داشتن بدافزار و.. تنها در مواقعی از استفاده صفحه گوشی سیاه میشود و گوشی هنوز قابل استفاده است.

۱- مطمئن شوید که صفحه نمایش نشکسته است

ممکن است صفحه LCD یا OLED شما شکسته باشد. اگر صفحه نمایش تلفن همراه شما به طور متناوب سیاه می شود، یا با وجود سیاه شدن صفحه همچنان می توانید صدای گوشی را بشنوید، این ممکن است محتمل ترین توضیح باشد. بهتر است آن را برای آزمایش به نزد یک تکنسین ببرید.

مطمئن شوید که صفحه نمایش نشکسته است

۲- رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی با شارژ باتری

رایج ترین علت مشکل خاموش شدن صفحه گوشی شیائومی این است که برقی به صفحه نمایش یا گوشی نمی رود. محتمل ترین دلیل این است که گوشی باید شارژ شود.

این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما برخی از گوشی ها تا زمانی که برای مدتی طولانی شارژ نشوند، کار نمی کنند. اگر باتری به شدت تخلیه شده باشد و برای مدتی شارژ نشده باشد، ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا ولتاژ کافی برای راه اندازی گوشی ایجاد شود. بنابراین اگر شارژر خود را وصل کردید و فوراً چیزی را مشاهده نکردید، حداقل نیم ساعت آن را به برق وصل کنید و ببینید آیا در نهایت نشانگر شارژ بالا می‌آید یا خیر.

کابل شارژ و آداپتور شما ممکن است معیوب باشد. بنابراین هر دو را با دستگاه دیگری تست کنید یا از کابل USB و آداپتور جایگزین با گوشی خود استفاده کنید تا این احتمال از بین برود. پورت شارژ گوشی را حتما چک کنید. ممکن است معیوب باشد، یا ممکن است مجبور شوید پورت را تمیز کنید.

در برخی موارد ممکن است باتری معیوب باشد یا مدار مدیریت برق گوشی خراب باشد. در هر صورت، مگر اینکه گوشی شما دارای باتری قابل جابجایی باشد، باید گوشی را برای ارزیابی نزد یک متخصص ببرید.

رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی با شارژ باتری

۳-  وجود بدافزارها را بررسی کنید

انجام بررسی بدافزار گاهی اوقات می تواند به رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی کمک کند. بدافزارها می توانند مشکلات مختلفی را روی دستگاه ایجاد کنند، از جمله سیاه شدن صفحه و عدم پاسخگویی دستگاه. برخی بدافزارها همچنین می توانند از بالا آمدن صحیح دستگاه جلوگیری کنند یا باعث خرابی یا هنگ گوشی شوند.

راه‌های مختلفی برای بررسی بدافزار در گوشی اندروید وجود دارد که از این بین می توان به استفاده از برنامه های امنیتی که برای شناسایی و حذف بدافزارها طراحی شده اند اشاره کرد. می توانید این برنامه ها را از گوگل پلی استور دانلود کنید و دستگاه خود را اسکن کنید.

وجود بدافزارها را بررسی کنید

۴- حل مشکل کم شدن نور صفحه گوشی شیائومی با آپدیت کردن

چه برنامه های جدید و چه باگ های قدیمی، سیستم عامل اندروید ممکن است ریشه مشکل صفحه سیاه شما باشد. بنابراین آخرین نسخه سیستم عامل اندروید را بررسی کنید و آن را نصب کنید. بسته به مدل و عمر گوشی شما، ممکن است آخرین نسخه اندرویدی که از آن پشتیبانی می کند آخرین نسخه موجود نباشد.

بر خلاف iOS، اکثر سازندگان گوشی های اندرویدی برای مدت طولانی از به روز رسانی مداوم نرم افزار پشتیبانی نمی کنند، اگرچه جدیدترین گوشی های شیائومی تعهد طولانی تری برای به روزرسانی دارند و سایر سازندگان گوشی نیز از این روند پیروی می کنند.

حل مشکل کم شدن نور صفحه گوشی شیائومی با آپدیت کردن

۵- برنامه های ناسازگار را حذف کنید

گاهی اوقات، باگ هایی که باعث سیاه شدن صفحه می شوند را می توان با به روز رسانی برنامه به آخرین نسخه برطرف کرد. بسیاری از توسعه دهندگان به روز رسانی هایی را برای رفع باگ ها و بهبود عملکرد برنامه های خود منتشر می کنند. به روز رسانی برنامه ها می تواند به رفع باگ ها و جلوگیری از ظاهر شدن صفحه سیاه کمک کند.

اگر صفحه سیاه بعد از نصب برنامه جدید ظاهر شد، سعی کنید آن را حذف نصب کنید تا ببینید آیا مشکل حل می شود یا خیر. گاهی اوقات، یک برنامه جدید می تواند باعث تداخل با سیستم عامل تلفن یا سایر برنامه ها شود و منجر به سیاه شدن صفحه شود.

گاهی اوقات حذف نصب و نصب مجدد برنامه می تواند مشکل را حل کند. نصب مجدد برنامه می تواند به رفع باگ هایی که ممکن است نصب یا به روز رسانی معیوب ایجاد کرده باشد کمک کند.

۶- حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی با حالت سیف مد

می‌توانید با راه‌اندازی دستگاه در حالت سیف مد، برنامه مشکل‌ساز را شناسایی کنید. این به شما امکان می دهد بدون اجرای برنامه های جانبی از گوشی استفاده کنید. اگر صفحه سیاه در حالت ایمن ظاهر نمی شود، می توانید مطمئن شوید که یک برنامه جانبی مشکل ایجاد کرده است و سپس می توانید با فعال کردن برنامه ها به صورت یک به یک، برنامه مشکل دار را شناسایی کنید.

حالت سیف مد یک حالت تشخیصی در دستگاه‌های اندرویدی است که به شما امکان می‌دهد فقط با نرم‌افزار اصلی و درایورهای همراه دستگاه به آن دسترسی داشته باشید.

در ادامه نحوه بوت کردن گوشی در حالت سیف مد آورده شده است:

دکمه پاور را روی دستگاه خود فشار دهید و نگه دارید تا منوی Power Off  ظاهر شود.

حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی با حالت سیف مد

گزینه Power off را فشار داده و نگه دارید.

حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی با حالت سیف مد

یک کادر محاوره ای ظاهر می شود که از شما می پرسد آیا می خواهید گوشی را در حالت سیف مد راه اندازی کنید.

حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی با حالت سیف مد

برای تأیید و راه‌اندازی مجدد دستگاه در حالت ایمن، OK را انتخاب کنید .

هنگامی که دستگاه شما در سیف مد قرار گرفت، آیکن Safe Mode را در گوشه سمت چپ پایین صفحه نمایش خود مشاهده خواهید کرد. حالا می توانید طبق معمول از گوشی خود استفاده کنید چون فقط نرم افزار اصلی و درایورها در حال اجرا هستند.

ابتدا تست کنید که آیا مشکل همچنان در حالت سیف مد وجود دارد یا خیر. برای خروج از حالت سیف مد، کافی است دستگاه خود را دوباره ریستارت کنید.

۷- کرنل ها و کاستوم رام ها را حذف کنید

علت مشکل خاموش و روشن شدن صفحه گوشی شیائومی می تواند کاستوم رام ها و کرنل هایی باشد که استفاده می کنید چون می توانند مشکلات سازگاری با سخت افزار یا نرم افزار دستگاه را ایجاد کنند.

کاستوم رام ها نسخه های اصلاح شده سیستم عامل رسمی دستگاه هستند. این رام ها می توانند شامل ویژگی های اضافی یا تغییراتی در نرم افزار اصلی باشند. اگر کاستوم رام با سخت افزار یا نرم افزار دستگاه سازگار نباشد، ممکن است باعث ایجاد مشکل BSOD شود.

کرنل هسته یک سیستم عامل است که ارتباط بین سخت افزار و نرم افزار را کنترل می کند. کرنل های سفارشی همچنین می توانند مشکلات سازگاری با سخت افزار یا نرم افزار دستگاه را داشته باشند، به خصوص اگر هسته با نسخه فعلی سیستم عامل سازگار نباشد. اگر کاستوم رام یا کرنل به درستی روی دستگاه نصب نشده باشد، می تواند باعث سیاه شدن صفحه یا مشکلات دیگری شود.

۸- داده ها را از پارتیشن کش خود پاک کنید

پاک کردن پارتیشن کش یک مرحله عیب یابی است که می تواند به رفع مشکلات مختلف دستگاه اندروید کمک کند. پارتیشن کش جایی است که دستگاه فایل های موقتی مانند داده های برنامه و فایل های سیستم را ذخیره می کند. گاهی اوقات، این فایل ها ممکن است خراب یا قدیمی شوند و باعث اختلال در عملکرد دستگاه شوند.

توجه کنید در این روش احتمال دارد داده های شما حذف شود.

در ادامه مراحل پاک کردن پارتیشن کش در دستگاه اندرویدی آمده است:

دستگاه را خاموش کنید.

میانبر حالت ریکاوری را برای برند و مدل گوشی خاص خود دنبال کنید، زیرا بین گوشی‌ها متفاوت است. برای مثال، در برخی از مدل‌ها، ممکن است مجبور شوید دکمه Home را به عنوان بخشی از فرآیند فشار دهید و نگه دارید.

صبر کنید تا صفحه ریکاوری سیستم اندروید ظاهر شود.

از دکمه افزایش یا کاهش صدا برای انتخاب Wipe Cache Partition استفاده کنید و برای انتخاب آن دکمه پاور را فشار دهید.

Yes را انتخاب کنید. دکمه پاور را فشار دهید.

منتظر بمانید تا فرآیند تکمیل شود و سپس Reboot System Now را انتخاب کنید و دکمه پاور را فشار دهید تا دستگاه ریستارت شود.

پاک کردن پارتیشن کش می تواند به حل مشکلاتی مانند خرابی برنامه یا هنگ کردن کمک کند. اما هیچ اطلاعاتی را پاک نمی کند. مراحل دقیق ممکن است برای گوشی شما متفاوت باشد، اما این روند کلی است.

۹- خرابی دکمه پاور دلیل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی

باید مطمئن شوید که دکمه پاور گوشی شیائومی شما گیر نکرده است زیرا این کار مانع از روشن کردن گوشی می شود. دکمه را برای هر گونه علائم پرز، کثیفی یا هر نشانه ای از زباله که ممکن است باعث گیر کردن دکمه شود، بررسی کنید. اگر موردی پیدا کردید، با استفاده از یک جسم نوک تیز، زباله ها را با دقت از بین ببرید. وقتی دکمه پاور آزاد شد، بررسی کنید که آیا می‌توانید دستگاه را روشن کنید یا خیر.

۱۰- علائم آسیب آب را بررسی کنید

اگر گوشی هوشمند خود را به نحوی در آب غوطه ور کنید، ممکن است به اجزای داخلی آن آسیب برسانید و باعث مشکل صفحه نمایش سیاه شود.

قبل از اینکه بخواهید آن را روشن کنید، مطمئن شوید که گوشی شما کاملاً خشک است.

اگر گوشی خود را خیس کردید و ناگهان از کار افتاد ابتدا ۱۱ اقدام حیاتی اولیه برای نجات آن که قبلا در لینک 2 دانلودآموزش دادیم بررسی کنید و ممکن است لازم باشد آن را به یک مرکز خدمات ببرید.

۱۱- خرابی سنسور مجاورت گوشی علت مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی

کاربرد سنسور تماس یا مجاورت گوشی این است که وقتی که با گوشی صحبت می کنید این سنسور صفحه نمایش را خاموش می کند تا به صورت اتفاقی تماس قطع نشود. در صورتی که سنسور مجاوری گوشی شما خراب باشد ممکن است با مشکلاتی مانند سیاه شدن صفحه گوشی خود مواجه شوید. برای بررسی این موضوع می توانید مطلب آموزش ۶ روش حل مشکل کار نکردن سنسور تماس اندروید را دنبال کنید.

۱۲- رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی هنگام تماس با فکتوری ریست

بازنشانی به تنظیمات کارخانه، دستگاه را به تنظیمات اولیه باز می‌گرداند و همه داده‌های شخصی، برنامه‌ها و تنظیمات را پاک می‌کند. پس با اطلاع از این موضوع مراحل زیر را برای فکتوری ریست انجام دهید

دستگاه را خاموش کنید.

میانبر حالت ریکاوری را برای برند و مدل گوشی خاص خود دنبال کنید، زیرا بین گوشی‌ها متفاوت است. به عنوان مثال، در برخی از مدل ها ممکن است مجبور شوید دکمه Home را به عنوان بخشی از فرآیند فشار دهید و نگه دارید.

صبر کنید تا صفحه ریکاوری سیستم اندروید ظاهر شود.

از کلیدهای افزایش و کاهش صدا برای انتخاب Factory Reset استفاده کنید و برای انتخاب آن دکمه پاور را فشار دهید.

Yes را انتخاب کنید. دکمه پاور را فشار دهید.

منتظر بمانید تا فرآیند تکمیل شود و سپس Reboot System Now را انتخاب کنید و دکمه پاور را فشار دهید تا دستگاه ریبوت شود.

مراحل دقیق ممکن است برای گوشی شما متفاوت باشد، اما این روند کلی است.

بازنشانی به تنظیمات کارخانه، تمام اطلاعات دستگاه را پاک خواهد کرد. بنابراین برای جلوگیری از از دست رفتن داده‌ها، قبل از ادامه از فایل‌های مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. همچنین، ممکن است برخی از برنامه‌ها پس از بازنشانی ریکاوری نشوند و ممکن است لازم باشد آنها را دوباره دانلود کنید.

فکتوری ریست همیشه مشکلات صفحه سیاه اندروید را برطرف نمی کند. و از آنجایی که این آخرین راه حل است، توصیه می کنیم آن را بعد از امتحان کردن روش های دیگر انجام دهید.

سوالات متداول

علائم سوخت ال سی دی گوشی چیست؟

اگر صفحه نمایش گوشی شما سوخته باشد به دنبال علائمی مانند زرد شدن، سیاه شدن، بنفش شدن بخشی از صفحه نمایش گوشی، هاله ها و خطوط رنگی روی صفحه نمایش، سوسو زدن یا پرش یا بلند شدن ال سی دی گوشی، از کار افتادن تاچ گوشی و روشن نشدن صفحه نمایش گوشی باشید.

علت سوختن صفحه نمایش گوشی چیست؟

فشار و ضربه شدید، خیس شدن، استفاده طولانی مدت، ایجاد مشکلات برد و غیره می توانند باعث سوخت و در نهایت روشن نشدن صفحه نمایش گوشی شما شوند.

جمع بندی

در مطلب امروز لینک 2 دانلودما سعی کردیم جامع ترین راه حل ها را به شما آموزش دهیم. اگر مشکل صفحه سیاه همچنان رخ می دهد، به احتمال زیاد این مشکل توسط یک مولفه سخت افزاری ایجاد می شود. ممکن است دستگاه شما به باتری جدید یا صفحه نمایش جدید نیاز داشته باشد. اگر به تنهایی نتوانستید این مشکل را حل کنید، لطفاً با یک تعمیرکار گوشی مشورت کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

کدام راهکار از ۱۲ قدم نجات بخش حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی امروز لینک 2 دانلودتوانست مشکل گوشی اندروید شما را حل کند؟ اگر راه حل دیگری سراغ دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا