آموزش

سفر به مادرید با تور اسپانیا

مادرید پایتخت اسپانیا و خانه ی حدود ۳٫۳ میلیون نفر است. مادرید، مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اسپانیا است و درست در قلب این کشور اروپایی واقع شده است. مادرید یکی از شهر هایی است که حتما در تور اسپانیا باید از آن دیدن کنید.

این شهر همچنین مقر سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) و آژانس ویژه سازمان ملل متحد (UN ) را در خود جای داده است.

اما مادرید به چه چیزی معروف است؟ در این مقاله قصد داریم به چند مورد از جاذبه های مادرید بپردازیم. مادرید به‌ خاطر ساختمان‌ های تاریخی، بازار های غذا و خانواده ‌های سلطنتی شهرت دارد. همچنین به‌خاطر موزه ‌های هنر های معاصر و رنسانس، آسمان‌ آبی و آفتابی، محله ‌های منحصر به‌ فرد و تفریحات شبانه پر جنب ‌و جوش معروف است.

Plaza Mayor

مادرید شهر شادی و زندگی است. پس از بازدید، مطمئناً مایلید که دوباره یک تور اسپانیا خریداری کنید و به مادرید برگردید.

پس بیایید به چند موردی که مادرید به آن مشهور است و باید از آن در تور اسپانیا دیدن کنید، بپردازیم!

جاذبه های توریستی مادرید در تور اسپانیا

Puerta del Sol که به معنای “دری از خورشید” است، یکی از معروف ترین میدان های مادرید و محل ملاقات مردم محلی و گردشگران است. مرکز شهر و اولین ایستگاه برای اکثر بازدیدکنندگان و توریست هایی است که با تور اسپانیا، وارد مادرید شده اند.

در این میدان، سه مورد از نماد های اصلی شهر مادرید را خواهید یافت.

Puerta del Sol

اولین، مجسمه El Oso y el Madroño  (مجسمه خرس و درخت توت فرنگی) است که نشان دهنده نماد شهر مادرید است. اینجا افرادی را خواهید دید که بی صبرانه به ساعت های خود نگاه می کنند، زیرا این میدان، یک مکان ملاقات محبوب است. دومین نماد، Real Casa de Correos  (خانه اداره پست) است که به خاطر خدمات پستی بی عیب و نقصش معروف نیست، بلکه به خاطر ساعتش، جایی که سالانه هزاران نفر جمع می شوند تا قبل از استقبال از سال نو، ۱۲ انگور بخورند، معروف است. سومین و آخرین نماد، کیلومتر صفر است، نقطه شروع هر جاده ای در اسپانیا. همچنین مکانی دوست ‌داشتنی برای خرید سوغاتی یا خوردن یک برانچ اسپانیایی است، همراه با نان تست با سس گوجه ‌فرنگی و jamón ibérico  (ژامبون دودی)، تکه‌ای از تورتیلا (املت سیب‌ زمینی و تخم ‌مرغ) و یک قهوه ی تازه دم شده! از کنار این خوراکی های خوشمزه به سادگی عبور نکنید! زیرا اکثر توریست های تور اسپانیا فرانسه، برای تست غذا های جدید و خوشمزه، راهی سفر به اسپانیا می شوند.

Plaza Mayor تنها چند متر از Puerta del Sol و کاخ سلطنتی فاصله دارد. این سازه زیبا توسط Juan de Herrera و Juan Gómez de Mora به سبک باروک، طراحی شده است که یکی دیگر از دیدنی های  شهر مادرید است.

یکی از جاذبه های اصلی این میدان، مجسمه سوارکاری فیلیپ سوم است. احتمالا تور لیدر های محلی تور اسپانیا برای شما توضیح می دهند که با نماد مجسمه‌ های اسب آشنا شوید. ظاهراً، اگر اسب در حال پرش باشد (با هر دو پای جلویی در هوا)، سوار در نبرد مرده است. اگر فقط یک پای جلو بالا باشد، به این معنی است که سوار در جنگ مجروح شده است. اگر هر چهار سم روی زمین باشد، سوار در خارج از جنگ مرده است. جالبه، درسته؟

در اینجا، Casa de la Panadería، یکی از اولین نانوایی‌هایی که در قرن ۱۵۰۰ در مادرید تأسیس شد، و El Arco de Cuchilleros، معروف‌ترین ورودی را از میان ۹ ورودی مختلف این میدان را خواهید دید. اگر در طول فصل تعطیلات کریسمس، تور اسپانیا را خریده اید و از Plaza Mayor بازدید می‌کنید، یک بازار سنتی کریسمس وجود دارد که نزدیک به ۱۵۰ سال است که در آن مکان برگزار می‌شود، که در آن تزیینات جشن و گزینه ‌های هدیه فراوانی خواهید یافت.

کاخ سلطنتی مادرید در قرن هجدهم ساخته شد و اقامتگاه رسمی خانواده سلطنتی اسپانیا است.

در واقع امروزه از کاخ منحصراً برای پذیرایی، مراسم و اعمال رسمی استفاده می‌شود، زیرا پادشاهان اسپانیا در کاخ زارزوئلا اقامت داشته‌اند.

کاخ سلطنتی مادرید، توسط پارک کامپو دل مورو، در غرب احاطه شده است که قدمت آن به قرون وسطی باز می گردد و باغ های ساباتینی که می توانید در طول روز از آن ها دیدن کنید. تعویض گارد در کاخ سلطنتی مادرید هر چهارشنبه از ماه اکتبر (آبان) تا جولای (تیر) ساعت ۱۱ صبح انجام می شود.

گران ویا، معروف‌ترین بلوار مادرید، بین سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۹ برای اتصال محله‌های Salamanca و Argüelles ساخته شد. این مکان مملو از مغازه‌ ها، رستوران‌ ها و برخی از نمادین‌ترین ساختمان ‌های شهر، مانند متروپلیس یا ساختمان Carrion با تابلوی معروف Schweppes است. صرف نظر از این، این خیابان «خیابانی است که هرگز نمی‌خوابد»، زیرا یکی از کانون ‌های زندگی شبانه در مادرید است و حتی بیشتر مغازه‌ ها تا تاریکی هوا باز می‌مانند. نیازی به گفتن نیست که اینجا یکی از بهترین مناطق برای اقامت در مادرید است. پس بهتر است هنگام خرید تور اسپانیا، این نکته را مد نظر قرار دهید که در این منطقه اقامت داشته باشید.

پارک دل رتیرو معروف ‌ترین پارک مادرید است و از سال ۱۸۶۸ بازدید از آن به روی عموم باز شد. در ابتدا این پارک، برای لذت بردن پادشاه فیلیپ چهارم ساخته شد. در طول جنگ استقلال تا حدودی آسیب دید، اما بعداً جذابیت و ظرافت خود را بازیافت و به مکانی برای افراد عادی و سلطنتی تبدیل شد که بسیاری از توریست های تور اسپانیا، لذت دیدن این باغ را به هیچ عنوان از دست نمی دهند.

Parque del Retiro

در این پارک، یک دریاچه خوش منظره وجود دارد که می‌توانید قایق ‌های پارویی کرایه کنید یا در قایق بزرگتری که دور برکه می‌چرخد، سوار شوید. یک قصر کریستال وجود دارد، یک گالری نمایشگاهی که تبدیل به گلخانه شده است.  بنای یاد بود پادشاه آلفونسو هفتم، مجسمه ای چشمگیر در انتهای دریاچه که معمولاً نوازندگان برای سرگرمی بازدیدکنندگان رهگذر دور آن جمع می شوند.

این پارک، بهترین مکان برای استراحت پس از یک روز طولانی تور اسپانیا است. اگر می توانید، مقداری تاپاس برای یک پیک نیک داشته باشید و از بهترین غروب خورشید در مادرید لذت می برید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا