آموزش

آموزش همه روش های دایورت کردن خط ایرانسل (ساده و سریع)

گاهی شما نمی خواهید هیچ تماس ورودی را از دست بدهید یا ممکن است شما بخواهید از شر تماس های زیاد خود خلاص شوید. 📞 دایورت کردن شماره تلفن یکی از راه حل های این مسئله است. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش همه روش های دایورت کردن خط ایرانسل می پردازیم.

نحوه دایورت ایرانسل

How to Divert Irancell Incoming Call?

در جهان تکنولوژی دایورت کردن شماره به معنی انتقال تماس از یک شماره به شماره دیگر است. با این روش تماس ها و پیام های ورودی به شماره دیگری منتقل می شود. دایورت کردن شماره یا انتقال تماس در تمام اپراتور ها یکی است. اما در خط های ایرانسل این کار به چند روش مختلف انجام می شود. انتقال تماس در سه حالت امکان پذیر است. زمانی که خط شما خاموش باشد، در زمانی که خط شما مشغول است و زمانی که شما پاسخ تلفن خودتان را ندهید. در حالت کلی ۲ روش برای انتقال تماس وجود دارد:

۱- از طریق شماره گیری کد USSD

۲- از طریق تنظیمات گوشی


دایورت ایرانسل به ایرانسل از طریق USSD

در قسمت Keypad دستگاه اندرویدی کد دستوری #…۰۹*۲۱* را وارد کنید. حالا کلید تماس را بزنید. پیغام MMI code started نمایش داده می شود. سپس پیغام سرویس دایورت تماس بدون قید و شرط با موفقیت انجام شد را مشاهده خواهید کرد.

آموزش همه روش های دایورت کردن خط ایرانسل (ساده و سریع) از طریق کد دستوری

 

دایورت ایرانسل در زمان مشغول بودن خط از طریق USSD

در حال حاضر سرویس انتظار تماس توسط تمام اپراتورها فعال شده است. اما گاهی لازم است تماس ورودی را به خط دیگری منتقل کنید. در قسمت Keypad گوشی کد دستوری #…۰۹*۶۷* را وارد کنید و سپس دکمه تماس را بزنید. در این لحظه پیغام سرویس دایورت تماس در صورت مشغول بودن با موفقیت فعال شد بر روی گوشی شما نمایش داده می شود. اگر کسی در این شرایط با خط شما تماس بگیرد و شما مشغول صحبت باشید تماس ورودی دیگر به خط دیگری منتقل می شود.

دایورت خط ایرانسل از طریق کد دستوری

 

دایورت ایرانسل در زمان عدم پاسخگویی از طریق USSD

ابتدا در قسمت Keypad گوشی خودتان کد #…۰۹*۶۱* را وارد کنید و سپس دکمه تماس را بزنید. در این لحظه پیغام سرویس دایورت تماس در صورت عدم پاسخگویی با موفقیت فعال شد ظاهر می شود. اگر به هر دلیلی تلفن تان را پاسخ ندهید تماس ورودی به خط دیگری منتقل می شود.

دایورت خط ایرانسل از طریق کد دستوری

 

لغو دایورت خط ایرانسل یک شماره به شماره دیگر

تا زمانی که دایورت خط شما فعال باشد پیامی در این مورد را دریافت می کنید. برای لغو دایورت خط ایرانسل کافی است در قسمت Keypad گوشی کد #۲۱# را بگیرید. در این صورت دایورت لغو خواهد شد.

لغو دایورت خط ایرانسل از طریق کد دستوری

دایورت ایرانسل به تلفن ثابت

برای فعال سازی دایورت تماس در خط های ثابت ابتدا باید به دفاتر مخابرات مراجعه کنید و فرم درخواست دایورت را پر کنید. معمولا بعد از ۲ یا ۳ روز کاری این ویژگی در خط تلفن ثابت شما فعال می شود. برای انتقال تماس کد دستوری #شماره موردنظر*۲۱* را بگیرید. در این حالت کلیه تماس های ورودی به خط ثابت به شماره که وارد کردید منتقل می شود.

لغو دایورت ایرانسل به خط ثابت

برای خارج کردن خط ثابت از دایورت کافی است کد #۲۱# را بگیرید تا دایورت لغو شود. بعد از انجام کار منتظر شنیدن صدای بوق بمانید. گاهی ممکن است به دلیل مشکلات زیر ساخت لغو با موفقیت انجام نشود. بهتر است به دفاتر مخابراتی مراجعه کنید.


دایورت خط ایرانسل از طریق تنظیمات گوشی اندروید

امروزه همه گوشی های هوشمند به سیستم Call forwarding مجهز هستند. فقط کافی است در اندروید وارد بخش Call بشوید. حالا گزینه Call forwarding را فعال کنید.

دایورت خط ایرانسل در گوشی های هوشمند

در گوشی های سامسونگ ابتدا وارد Settings شوید. حالا روی گزینه Apps تب کنید.

دایورت خط ایرانسل از طریق تنظیمات گوشی اندروید

گزینه Sumsung app settings را پیدا کنید و روی آن تب کنید.

دایورت خط ایرانسل از طریق تنظیمات گوشی در اندروید

حالا گزینه Call settings را بزنید.

دایورت خط ایرانسل از طریق تنظیمات گوشی اندروید

گزینه Supplementary service را بزنید. در اینجا روی گزینه Call forwarding تب کنید. شما می توانید برای همه گزینه ها دایورت را انجام بدهید. تنظیمات دایورت را می توانید برای همه تماس ها، یا زمانی که خط شما مشغول باشد، یا زمانی که شما پاسخگو نیستید و همچنین برای زمانی که شما در دسترس نیستید تنظیم کنید.

دایورت خط ایرانسل از طریق تنظیمات گوشی در اندروید

برای لغو آن کافی است گزینه Turn off را انتخاب کنید.

دایورت خط ایرانسل از طریق تنظیمات گوشی در اندروید


دایورت خط ایرانسل از طریق تنظیمات گوشی آیفون

در گوشی آیفون ابتدا وارد Settings شوید. روی گزینه Phone تب کنید.

دایورت خط ایرانسل از طریق تنظیمات گوشی در iOS

گزینه Call forwarding را انتخاب کنید.

دایورت خط ایرانسل از طریق تنظیمات گوشی در iOS

شما می توانید در سه حالت تنظیمات را انجام دهید. زمانی که خط شما مشغول است، زمانی که پاسخگو و زمانی که در دسترس نیستید. فقط کافی است گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید و روی آن تب کنید. در صفحه جدید شماره مورد نظرتان را وارد کنید و سپس به پنجره قبل بازگردید.

دایورت خط ایرانسل از طریق تنظیمات گوشی در iOS

دایورت خط ایرانسل از طریق تنظیمات گوشی در iOS

زمانی که شماره ای که وارد کردید در منو ظاهر شد یعنی دایورت با موفقیت انجام شده است. برای لغو آن کافی است شماره را پاک کنید. یا گزینه Call forwarding را خاموش کنید.

دایورت خط ایرانسل از طریق تنظیمات گوشی آیفون


دایورت پیامک ایرانسل از طریق تنظیمات گوشی آیفون

دایورت پیامک تنها از طریق سیستم عامل iOS انجام می شود. در حال حاضر امکان دایورت پیامک از یک اپراتور به اپراتور دیگر امکان پذیر نیست. اما در گوشی های آیفون این امکان به طور پیش فرض وجود دارد. ابتدا وارد بخش Settings  و سپس Messages شوید. سپس گزینه Text message forwarding را باز کنید و در پنجره جدید شماره مقصد را وارد کنید. پس از انجام پیام های دریافتی به شماره مقصد ارسال می شوند.

ایرانسل دایورت اس ام اس از طریق USSD در آیفون و اندروید

اجرای دایورت از طریق کد دستوری برای همه سیستم عاملهای گوشی یکی است. برای دایورت پیامک ایرانسل به ایرانسل کافی است کد #شماره مقصد*۳۱*۱۰* را شماره گیری کنید. همچنین برای لغو آن می توانید کد *۲۱* را بزنید. یک راه دیگر برای دایورت پیام ها استفاده از برنامه های ثالث است. برنامه هایی مثل SMS Divert یا Forward SMS این کار را برای شما انجام می دهند.

ایرانسل دایورت اس ام اس از طریق USSD در آیفون و اندروید


هزینه دایورت ایرانسل به رایتل ، همراه اول و…

هزینه دایورت در خط های ثابت به ثابت معمولا به همان اندازه خط ثابت محاسبه می شود. اگر خط تلفن ثابت سیستم Tone نداشته باشد نمی توانید ان را دایورت کنید. اگر شما خط ثابت را به خط بین المللی دایورت کرده باشید. هزینه تماس به عهده شما است. هزینه دایورت خط ثابت به ثابت بیشتر از هزینه دایورت به خط موبایل است. در اینجا هزینه دایورت خط ثابت به اندازه خط ثابت به عهده خط ثابت و مابقی آن به عهده خط موبایل است. در مورد شبکه های سانترال ابتدا باید به دفاتر مخابراتی مراجعه کنید و آن را فعال کنید. هزینه انتقال تماس در شبکه سانترال به عهده انتقال دهنده تماس است.

سوالات متداول

آیا می شود همه خط های ثابت را منتقل کرد؟

خط های ثابت حتما باید این ویژگی در آنها فعال شه باشد و مجهز به سیستم Tone باشند.

آیا می شود خط رایتل را منتقل کرد؟

خیر فعلا این اپراتور این ویژگی را فعال نکرده است.

جمع بندی

انتقال تماس در خط های بین المللی علاوه بر هزینه انتقال تماس، هزینه رومینگ تماس ها نیز به عهده خط اول است. همیشه به این نکته توجه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه نجومی نشوید.

نظرات و پیشنهاد های شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودآموزش همه روش های دایورت کردن خط ایرانسل پرداختیم. آیا شما از این سرویس مخابراتی استفاده کردید؟ از کدام روش برای این کار استفاده کرده اید؟ لطفاً نظرات و پیشنهاد های خودتان را با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا