آموزش

خرید کتاب کمک درسی ضروری شد!

یکی از بهترین ابزار‌هایی که در مسیر سخت و پرپیچ و خم آزمون کنکور به یاری دانش‌آموزان و داوطلبان می‌آید، کتاب های کمک درسی هستند. در واقع خرید کتاب کمک درسی به داوطلبان کنکور سراسری کمک می‌کند تا مسیر آموزشی خود در کنار کتاب‌های درسی را تکمیل کنند و تسلط بهتر و عمیق‌تری روی مطالب داشته باشند و از این طریق سطح علمی خود را ارتقا دهند. اگر شما هم به عنوان یک داوطلب کنکور درباره‌ی استفاده از این کتاب‌ها مردد هستید، با ما در ادامه‌ی این مطلب همراه باشید تا بیشتر از اهمیت کتاب های کمک درسی برای‌تان صحبت کنیم.

ضرورت و اهمیت استفاده از کتاب های کمک درسی

معمولا بیشتر معلمان و مدرسان کنکور دانش آموزان را تشویق به استفاده از این کتاب‌ها می‌کنند. حتی برخی از معلمان ترجیح می‌دهند تا در کنار محتوای کتاب‌های درسی، محتوای یک یا چند کتاب کمک درسی از سوی یک انتشارات معتبر را به دانش آموزان خود آموزش دهند. این سبک آموزش به دانش آموزان کمک می‌کند تا نمره‌ی بهتری در امتحانات خود کسب کرده و در آینده رتبه‌ی خوبی در کنکور سراسری به دست آورند.

بنابراین توصیه می‌شود هر دانش آموزی بسته به نیاز و سطح خود اقدام به خرید کتاب کمک درسی استاندارد از سوی انتشارات معتبر کند تا روند پیشرفت سریع‌تری را در مسیر آموزشی خود داشته باشد و آسان‌تر به اهداف آموزشی خود برسد.

مزایای کتاب های کمک درسی

خرید کتاب کمک درسی مزایایی دارد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم:

مزایای کتاب های کمک درسی

کمک به قبولی در مدارس بهتر

همه‌ی دانش آموزان دوست دارند در بهترین مدارس درس بخوانند تا از بهترین برنامه‌های آموزشی بهره‌مند شوند و در آینده نتایج بهتری در کنکور خود کسب کرده و بتوانند در بهترین دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل شوند. همانطور که می‌دانیم چنین چیزی برای همه امکان‌پذیر نیست و تفاوت سطح و شیوه‌ی تدریس معلمین باعث ایجاد تفاوت‌هایی در این فضا می‌شود. علاوه بر این نبود ساعات کافی برای آموزش به دلیل تعطیلی‌های مدارس برای آلودگی هوا و بعضا ایرادات کتاب درسی باعث عقب ماندن دانش آموز از برنامه‌ی تحصیلی‌اش می‌شود. کتاب های کمک درسی یکی از مهم‌ترین منابعی هستند که در این شرایط به کمک دانش آموزان می‌آیند.

سرفصل بندی بهتر دروس

یکی دیگر از مزایای این کتاب‌ها این است که مطالب کتاب درسی را به صورت سرفصل درآورده و هر فصل را به صورت مفصل و جامع توضیح می‌دهد. طبقه‌بندی موضوعی کتاب‌های کمک درسی به دانش آموزان کمک می‌کند تا ساختار ذهنی منظم‌تری درباره‌ی مطالب گسترده‌ی یک کتاب داشته باشند و در آینده آن‌ها را راحت‌تر به یاد آورند. علاوه بر این کتاب‌های کمک آموزشی، با آموزش مفاهیم اولیه کتاب، به دانش آموزان کمک می‌کنند تا ضعف خود را در هر قسمتی از کتاب پیدا کرده و آن را برطرف کنند.

ارائه تمرینات اضافی

ارائه‌ی تمرینات اضافه در درجه‌ی سختی مختلف و متناسب با سطح دانش آموزان، یکی دیگر از فواید استفاده از کتب کمک درسی است. همانطور که می‌دانید کتاب‌های درسی تمرینات محدود و کمی را در پایان هر درس در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود که دانش آموز تسلط کافی بر روی مطلب آموزش داده شده پیدا نکند. کتاب های کمک درسی این ضعف را پوشش داده و با ارائه‌ی سؤالات تشریحی و تستی به فهم هر چه عمیق‌تر مطالب کمک می‌کنند. برخی از کتب کمک آموزشی با ارائه‌ی آزمون‎‌های جامع در پایان هر فصل، میزان آمادگی دانش آموزان برای امتحانات میان ترم و پایان ترم را بالا‌تر می‌برند.

بی نیاز شدن از معلم خصوصی

برای بسیاری از دانش آموزان یا داوطلبان کنکور سراسری امکان کمک گرفتن از معلم خصوصی یا کلا‌س‌های کنکور وجود ندارد. همانطور که می‌دانیم این کلاس‌ها معمولا هزینه‌ی بالایی دارند و زمان زیادی را برای رفت و آمد از دانش آموز می‌گیرند و بسیاری از افراد از پس این نوع هزینه‌ها بر نمی‌آیند. کتاب‌های کمک درسی در مقایسه با این کلاس‌ها و معلم خصوصی، قیمت مناسب‌تری دارند و مقرون به صرفه هستند.

تصویرسازی های جذاب نسبت به کتاب درسی

معمولا کتاب‌های درسی به دلیل استفاده از مطالب طولانی و پشت سر هم برای بسیاری از ما خسته‌کننده هستند. ذهن هر مخاطبی پس از خواندن ده صفحه کتاب خسته شده و فعالیت جدیدی را برای کمی تغییر می‌طلبد. کتاب های کمک آموزشی با ارائه‌ی تصاویر جذاب، متن‌های داستانی، چارت‌ها و نمودار‌های آموزشی و… به دانش آموز کمک می‌کند تا ضمن لذت بردن از مطالب آموزشی، از خواندن آن‌ها نیز خسته نشود و مطالب را عمیق‌تر و بهتر درک کند.

درک عمیق دروس به کمک کتاب کمک درسی

شاید این موضوع برای بسیاری از دانش آموزان پیش بیاید که به دلیل سخت و سنگین بودن محتوای کتاب درسی (بخصوص کتاب‌های تخصصی مانند ریاضی و زیست و…) کامل و عمیق متوجه یک موضوع نشده باشند و از طرفی معلم نیز به دلیل محدود بودن زمان کلاس، فرصت توضیح این مطلب را نداشته باشد. اینجاست که کتاب کمک آموزشی به کمک دانش آموز می‌آید و با توضیح آن مطلب به صورت ساده و قابل فهم، به او کمک می ‌کند تا با هر سطحی که دارد، متوجه مطلب شده و بتواند سؤالات مربوط به آن را به راحتی پاسخ دهد.

نکات مربوط به خرید کتاب درسی

با توجه به اینکه هر دانش آموزی قصد دارد هزینه‌ی مالی و زمانی برای یک کتاب کمک درسی بپردازد، بهتر است در هنگام خرید آن به موارد زیر دقت کند:

  • به معتبر بودن انتشارات کتاب مدنظر توجه داشته باشد.
  • کتاب کمک درسی مورد نظر، آخرین تغییرات کتاب درسی را لحاظ کرده باشد.
  • متناسب با نیاز خود کتاب را تهیه کند.
  • از خرید کتاب اضافه به شدت بپرهیزد.

از کجا کتاب های کمک درسی تهیه کنیم؟

شما دانش آموز و داوطلب گرامی می‌توانید برای خرید کتاب کمک درسی در موضوعات مختلف به وب سایت گروه بانک تکلتاب مراجعه کنید و یا به مراجعه به آدرس تهران، میدان انقلاب، خیابان وحید نظری، بین فخررازی و دانشگاه، پلاک ۶۱، واحد b24 به صورت حضوری خرید خود را انجام دهید. گروه بانک کتاب تلکتاب، فعال ترین مجموعه در زمینه فروش کتاب است که سابقه‌ی ۲۲ ساله در این حوزه دارد.

تلکتاب با دارا بودن کامل ترین آرشیو بانک کتاب، کتاب‌های مختلفی در زمینه‌های کتاب های دانشگاهی، متوسطه دوره اول، متوسط دوره دوم، پیش دانشگاهی، کمک درسی، کتاب های زبان و سایر موضوعات را ارائه می‌دهد تا بتواند نیاز مشتری را برای خرید کتاب بسیار کوتاه نماید. شما می‌توانید علاوه بر وبسایت از طریق شماره تلفن‌های ۶۶۴۷۰۴۷۰-۰۲۱ و ۶۶۴۷۰۴۶۰-۰۲۱ با ما در ارتباط باشید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا