آموزش

آموزش کامل کار و ساخت کانال در اینستاگرام جدید

یکی از جدیدترین قابلیت هایی که اینستاگرام به برنامه خود اضافه کرده است، امکان ساخت کانال در اینستاگرام است. 📢 شما میتوانید به راحتی با ساختن کانال در اینستاگرام محتوا های خود را به غیر از صفحه خود در کانال خود نیز به اشتراک بگذارید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش کامل کار و ساخت کانال در اینستاگرام جدید میپردازیم.

نحوه استفاده و ساختن کانال در اینستاگرام

?How to Create a Broadcast Channel on Instagram

کانال ها یکی از امکانات جذاب شبکه های اجتماعی هستند که شما در آن ها میتوانید محتوای خود را به تعداد زیادی از افراد نشان دهید. البته برخی از شبکه های اجتماعی این قابلیت را ندارند، اما اینستاگرام به تازگی این ویژگی را در اپلیکیشن خود فعال کرده و شما با ساخت Broadcast در اینستاگرام، محلی جدید برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود دارید.

همانطور که گفته شد کانال در اینستاگرام یکی از قابلیت های جدید این برنامه است. بنابر این قبل از امتحان روش های زیر حتما مطمئن شوید که از آخرین نسخه این اپلیکیشن استفاده میکنید.

آموزش ساخت کانال در اینستاگرام و تنظیم تنظیمات آن

نحوه ساخت کانال دایرکت در اینستاگرام برای گوشی های اندروید و iOS یکی است و تفاوتی باهم ندارند. برای ساخت کانال در اینستاگرام اندروید و… بعد از آپدیت اینستاگرام وارد این برنامه شوید. سپس پروفایل خود را باز کنید. در بالا و سمت راست صفحه روی سه خط روی هم ضربه بزنید.

ساخت کانال دایرکت در اینستاگرام

با این کار یک منو برای شما باز میشود. در صورتی که این قابلیت برای شما فعال شده باشد گزینه Channel را در این منو میتوانید مشاهده کنید. روی آن ضربه بزنید. در صورتی که این قابلیت برای شما فعال نباشد نمیتوانید Channel را مشاهده کنید. دلایل مختلفی باعث میشود تا برخی قابلیت های جدید اینستاگرام برای شما فعال نمیشود. بنابر این صبر کنید تا برای شما فعال شود سپس ادامه مراحل را طی کنید.

ساخت لینک دعوت کانال اینستاگرام

در صفحه جدید شما باید اطلاعات کانال خود را وارد کنید. به عنوان مثال در بخش Channel Name یک نام مناسب برای کانال خود وارد کنید. همچنین در صورتی که در بخش Audience گزینه Followers را فعال کنید، همه افراد میتوانند کانال شما را مشاهده کنند اما فقط فالوورهای شما میتوانند در کانال شما عضو شوند. برای نمایش کانال در پروفایل اینستاگرام گزینه Show Channel on profile را فعال کنید. در آخر در پایین صفحه روی Create broadcast channel ضربه بزنید. بعد از ایجاد کانال، ساخت لینک دعوت کانال اینستاگرام به صورت خودکار ساخته میشود. در ادامه نحوه استفاده از آن را بررسی میکنیم.

ساخت کانال در اینستاگرام اندروید

اکنون ساخت کانال تبلیغاتی در اینستاگرام با موفقیت انجام شده است و میتوانید پیام های خود را درون آن منتشر کنید.

ساخت کانال در اینستاگرام آیفون

دعوت کردن کاربران به کانال ساخته شده

بعد از ساخت کانال یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید این است که مخاطبین خود را به کانال خود دعوت کنید. یکی از راحت ترین روش های دعوت سایر کاربران ارسال اولین پیام کانال است. بعد از ساخت کانال زمانی که اولین پیام خود را در کانال خود ارسال میکنید، یک نوتیفیکیشن برای تمام کسانی که شما را دنبال میکنند ارسال میشود. بنابر این بعد از ساخت کانال میتوانید از این راه برای دعوت سایر کاربران به کانال استفاده کنید.

ساختن کانال در اینستاگرام

همچنین بعد از ساخت کانال برای کانال شما یک لینک ایجاد میشود. شما میتوانید از لینک کانال در اینستاگرام برای دعوت سایر کاربران استفاده کنید. برای این کار وارد کانال خود شوید. در بالای صفحه روی Invitation link ضربه بزنید. اکنون لینک کانال کپی شده و میتوانید آن را برای مخاطبین خود بفرستید تا عضو کانال شما شوند.

ساخت کانال در اینستاگرام

در آخر شما میتوانید با به اشتراک گذاشتن کانال خود در استوری بعد از ساخت کانال، آن را تبلیغ کنید. برای این کار در کانال خود روی Share to story ضربه بزنید.

کانال در اینستاگرام

سپس یک باکس در استوری شما قرار میگیرد. روی آیکن ارسال در پایین صفحه سمت راست ضربه بزنید تا کانال شما در استوری به اشتراک گذاشته شود.

آموزش ساخت کانال در اینستاگرام

نحوه وارد شدن به سایر کانال ها

در صورتی که میخواهید وارد کانال یکی از دوستان خود شوید، پروفایل شخص مورد نظر را باز کنید. روی لینک کانال شخص مورد نظر ضربه بزنید. با این کار کانال مورد نظر برای شما باز میشود و میتوانید کانال او را مشاهده کنید. در آخر برای وارد شدن به کانال کافیست روی Join در پایین صفحه ضربه بزنید.

نحوه استفاده و ساختن کانال در اینستاگرام

همچنین در صورتی که مخاطب مورد نظر کانال خود را استوری کرده باشد، میتوانید استوری او را باز کنید و روی See channel  ضربه بزنید تا کانال او برای شما باز شود.

ساخت Broadcast در اینستاگرام

نحوه بی صدا کردن کانال در اینستاگرام

برای میوت کردن کانال در اینستاگرام اول باید وارد پروفایل کانال شوید. برای همین در برنامه اینستاگرام روی نام کانال خود ضربه بزنید. در صفحه کانال مجددا روی نام کانال در بالای صفحه ضربه بزنید. سپس Mute را انتخاب کرده و در کادری که در پایین صفحه باز میشود، Mute messages را فعال کنید.

ساخت Broadcast در اینستاگرام

همچنین میتوانید وارد پروفایل خود شوید و روی آیکن نوتیفیکیشن در بالای صفحه ضربه بزنید. سپس در منویی که برای شما باز میشود، Broadcast channels را غیر فعال کنید. با این کار تمامی کانال های شما به صورت همزمان بی صدا میشوند.

ساختن کانال در اینستاگرام

اگر نمیخواهید دعوتنامه هایی که از کانال ها برای شما ارسال میشود را مشاهده کنید، میتوانید از تنظیمات اینستاگرام این گزینه را غیر فعال کنید. برای این کار در پروفایل خود روی سه خط روی هم ضربه بزنید و از منو باز شده Settings را انتخاب کنید.

بی صدا کردن کانال در اینستاگرام

در تنظیمات Notifications را انتخاب کنید. سپس وارد بخش Messages شوید.

میوت کردن کانال در اینستاگرام

زیر بخش Broadcast channel invites گزینه Off را فعال کنید.

بی صدا کردن کانال در اینستاگرام

نحوه خارج شدن از کانال در اینستاگرام چگونه است؟ از طریق پروفایل کانال و…

در صورتی که شما وارد کانال در اینستاگرام شده اید و میخواهید از آن خارج شوید، وارد کانال مورد نظر شوید. روی نام کانال در بالای صفحه ضربه بزنید.

لینک کانال در اینستاگرام

در صفحه بعد Leave را انتخاب کنید.

خروج از کانال در اینستاگرام

در صورتی که گزینه Leave را مشاهده نکردید، روی سه نقطه ضربه بزنید و در منویی که برای شما باز میشود Leave را انتخاب کنید.

حذف کانال در اینستاگرام

یک پیام مبنی بر اینکه شما در حال خروج از کانال در اینستاگرام هستید مشاهده میکنید. برای تایید و ادامه روی Leave ضربه بزنید.

ساخت لینک دعوت کانال اینستاگرام

همچنین میتوانید برای حذف کانال در اینستاگرام روی نام کانال ضربه بزنید و نگه دارید. بعد از چند ثانیه یک منو به شما نشان داده میشود. برای خروج از کانال کافیست روی Delete ضربه بزنید.

ساخت نظرسنجی در کانال اینستاگرام

اگر از گوشی iOS استفاده میکنید، میتوانید با انگشت خود کانال اینستاگرامی را به سمت چپ بکشید و سپس گزینه قرمز رنگ Delete را انتخاب کنید.

رفع مشکل ساخت کانال در اینستاگرام

سوالات متداول

چرا با وجود آپدیت اینستاگرام هنوز این قابلیت برای من فعال نشده است؟

با وجود آپدیت کردن برنامه ممکن است باز هم این گزینه برای شما فعال نشود. این قابلیت برای تمامی دستگاه ها در دسترس نیست و کم کم در حال اضافه شدن است. بنابر این اگر باز هم برای شما فعال نشد میتوانید صبر کنید تا قابلیت ساخت کانال دایرکت در اینستاگرام برای شما اضافه شود.

حین ساخت کانال در اینستاگرام با مشکل مواجه شده ام و نمیتوانم کانال خود را ایجاد کنم چه کاری میتوان انجام داد؟

در صورتی که حین ساخت کانال با مشکل مواجه شدید میتوانید برای رفع مشکل ساخت کانال در اینستاگرام یک بار برنامه را حذف کرده و مجددا آن را نصب کنید. سپس مراحل بالا را طی کنید.

نحوه ساخت نظرسنجی در کانال اینستاگرام چگونه است؟

بعد از ساخت کانال اینستاگرامی خود میتوانید در کانال خود نظر سنجی درست کنید. برای رای گیری در کانال اینستاگرام میتوانید به کاربران خود بگویید تا با واکنش نشان دادن به پست خود توسط ایموجی رای بدهند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به این سوال پاسخ دادیم که چگونه در اینستاگرام کانال بزنیم؟ همچنین نحوه به اشتراک گذاشتن کانال را نیز بررسی کردیم. آیا شما توانستید کانال خود را درست کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه ساخت کانال در اینستاگرام آیفون و… در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا