آموزش

آموزش تصویری اتصال واتساپ به گوگل درایو برای بکاپ گیری

WhatsApp یکی از بهترین پیام رسان های اجتماعی دنیا است. کاربران واتساپ می‌توانند پیام‌های مهمی را در این شبکه اجتماعی ارسال کنند. این امکان وجود دارد که در اثر بروز مشکلاتی این پیام‌های مهم حذف شوند. نکته مثبت این است که شما می‌توانید از پیام‌های واتساپ خود در گوگل درایو بکاپ 🔄 بگیرید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش تصویری اتصال واتساپ به گوگل درایو برای بکاپ گیری میپردازیم.

انتقال بکاپ واتساپ به گوگل درایو

?How to Backup and Restore Your WhatsApp Messages with Google Drive

با استفاده از گوگل درایو می‌توانید از پیام‌های واتساپ خود بکاپ بگیرید و دیگر نگران پاک شدن پیام‌های خود پس از هنگ کردن، حذف برنامه و… نباشید. در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه گرفتن بکاپ و بازگرداندن نسخه پشتیبان واتساپ از گوگل درایو را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

پشتیبان گیری واتساپ چیست؟

با گرفتن نسخه پشتیبان واتساپ در گوگل درایو می‌توانید از پیام‌های خود بکاپ بگیرید. نکته‌ای در این باره وجود دارد. کاربران اندروبد می‌توانند در Google drive بکاپ بگیرند اما کاربران iOS باید در iCloud نسخه پشتیبان بگیرند. کاربران iOS می‌توانند گوگل درایو نصب کنند اما نمی‌توانند فایل‌های واتساپ اندروید را به iOS انتقال دهند. البته می‌توانید از برنامه‌های واسط استفاده کنید اما همه آن‌ها قابل اعتماد نیستند.

برای انتقال پیام ها از یک گوشی اندروید به گوشی دیگر مشکلی نخواهید داشت.

نحوه استفاده از نسخه پشتیبان واتساپ

خوشبختانه واتساپ به صورت روزانه از پیام‌های شما در حافظه گوشی بکاپ می‌گیرد اما می‌توانید برای این کار از گوگل درایو استفاده کنید. در این حالت، اگر واتساپ را از گوشی خود حذف کنید، پیام‌های شما حذف نخواهند شد. البته بکاپ گیری را باید پیش از حذف کردن برنامه انجام دهید. برای استفاده از گوگل درایو واتساپ وارد این پیام رسان شوید. سپس روی آیکون منو که در سمت راست و بالا قرار دارد، بزنید.

اتصال واتساپ به گوگل درایو

روی Settings بزنید.

اتصال واتساپ به گوگل درایو

حال روی Chats بزنید.

اتصال واتساپ به گوگل درایو

روی Chat backup بزنید.

گرفتن نسخه پشتیبان واتساپ

Back up to Google Drive را انتخاب کنید.

گرفتن نسخه پشتیبان واتساپ

سپس انتخاب کنید که هر چند وقت یکبار فرایند پشتیبان گیری واتساپ انجام شود.

گرفتن نسخه پشتیبان واتساپ

حال اکانت گوگلی را که می‌خواهید بکاپ را با آن بگیرید، انتخاب کنید. اگر اکانتی را اضافه نکرده‌اید، روی Add account بزنید. اطلاعات اکانت را وارد کنید و با اکانت مدنظر خود وارد شوید

گرفتن نسخه پشتیبان واتساپ

روی Allow بزنید.

گرفتن نسخه پشتیبان واتساپ

اگر می‌خواهید از ویدئوها هم بکاپ بگیرید، روی Include videos بزنید. در آخر روی Back up بزنید.

گرفتن نسخه پشتیبان واتساپ

سپس روی Back up over بزنید و انتخاب کنید که می‌خواهید با چه شبکه اینترنتی بکاپ گیری انجام شود. به عنوان مثال، ما WiFi را انتخاب کردیم.

بازگرداندن نسخه پشتیبان واتساپ

هر زمان که به تهیه نسخه پشتیبان واتساپ در گوگل درایو می‌پردازید، پیام‌ها در حافظه داخلی گوشی شما هم بکاپ گرفته می‌شوند. برای همین کمی از فضای داخلی گوشی شما اشغال خواهد شد. البته اگر از برنامه‌های مدیریت فایل مانند ES File Explorer استفاده می‌کنید، می‌توانید این فضا را مدیریت کنید.

زمان بکاپ گیری با توجه به حجم چت‌های شما متفاوت خواهد بود. از آنجایی که این کار می‌تواند زمان بر باشد، حتما گوشی خود را کامل شارژ کنید یا آن را به شارژر وصل کنید. این زمان می‌تواند در اولین بار بیشتر هم باشد.

نحوه گرفتن نسخه پشتیبان گوگل درایو واتساپ iOS

گرفتن نسخه پشتیبان گوگل درایو واتساپ iOS هم امکان پذیر است اما با گوگل درایو می‌توانید فقط مخاطبان، تصاویر و تقویم را روی آیفون بکاپ بگیرید. بهتر است بکاپ گیری آیفون را در iCloud انجام دهید. با این حال اگر تمایل با انجام این کار دارید، واتساپ را در گوشی خود باز کنید. سپس روی Settings بزنید.

حال روی Chats بزنید. سپس Save to Camera Roll را روشن کنید. با این کار تمامی تصاویر و ویدئوها مستقیما در Camera roll ذخیره می‌شوند.

برنامه گوگل درایو را در گوشی خود باز کنید. سپس روی Settings > Backup بزنید.

بازگرداندن نسخه پشتیبان واتساپ

حال روی بخش Photos and videos بزنید. سپس گزینه Backup to Google Photos را روشن کنید. به صفحه Backup برگردید. روی START BACKUP بزنید. سپس صبر کنید تا فرایند بکاپ گیری انجام شود.

بازگرداندن نسخه پشتیبان واتساپ

اگر در استفاده از Google drive دچار مشکل می شوید، مطلب نحوه رفع مشکل نصب، دانلود و باز نشدن گوگل درایو را مطالعه کنید.

نحوه بازیابی نسخه پشتیبان از گوگل درایو

فرض می‌کنیم اتصال واتساپ به گوگل درایو را انجام داده اید و سپس واتساپ را حذف کرده اید و حال آن را دوباره روی گوشی خود نصب کردید. برای بازیابی نسخه پشتیبان واتساپ از گوگل درایو، وارد این شبکه اجتماعی شوید. سپس روی Agree and continue بزنید.

بازگرداندن نسخه پشتیبان واتساپ

شماره موبایل خود را وارد و آن را تایید کنید. روی Next بزنید.

بازگرداندن نسخه پشتیبان واتساپ

سپس روی OK بزنید.

بازگرداندن نسخه پشتیبان واتساپ

حال روی Continue بزنید. سپس روی Restore بزنید. حال نام خود را وارد کنید. سپس روی Next بزنید.

تهیه نسخه پشتیبان واتساپ

اکنون می‌توانید به چت‌های خود دسترسی پیدا کنید. کافی است وارد ایمیلی که برای بکاپ گیری از آن استفاده کردید، شوید.

اگر در حین بازگردان چت‌ها دچار مشکل شدید، مطلب حل مشکل ریستور کردن بکاپ واتساپ از گوگل درایو را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه اتصال واتساپ به گوگل درایو و بازیابی نسخه پشتیبان واتساپ از آن را آموزش دادیم. آیا موفق به انجام این کار شدید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا