آموزش

آموزش 6 روش حل مشکل دانلود نشدن بازی در PS5

یکی از مشکلاتی که برای پلی استیشن شما 🎮 ممکن است پیش بیاید این است که حین دانلود بازی گیر میکند و یا بازی را دانلود نمیکند. این اتفاق به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۶ روش حل مشکل دانلود نشدن بازی در PS5 میپردازیم.

رفع مشکل دانلود نشدن بازی در پلی استیشن ۵

?How to Fix Games Not Downloading on PS5

مشکل دانلود نشدن بازی در PS5 یکی از مشکلات آزار دهنده ای است که برخی از افراد در این کنسول با آن مواجه میشوند. همچنین برخی مواقع بازی مورد نظر دانلود میشود اما روی ۱۰۰% گیر میکند. در این زمان نمیتوانید بازی را باز کنید و مجددا باید وقت بگذارید و آن را دانلود کنید. در ادامه دلایل و روش های رفع مشکل دانلود نشدن بازی در PS5 را بررسی میکنیم.

ابتدا قبل از امتحان روش های زیر در صورتی که از برنامه تغییر دهنده آی پی استفاده میکنید از درست کار کردن آن مطمئن شوید. در صورتی که برنامه تغییر دهنده آی پی شما به درستی کار نمیکند آن را تغییر دهید. همچنین از تنظیم بودن Dns در پلی استیشن ۵ خود مطمئن شوید.

تغییر اینترنت سریعترین روش حل مشکل دانلود بازی در PS5

همانطور که میدانید برای دانلود بازی در PS5 شما نیاز به اینترنت با سرعت مناسب دارید. اگر سرعت اینترنت شما پایدار و خوب نباشد باعث میشود تا با مشکل مواجه شوید. بنابر این برای بررسی این موضوع در صفحه اصلی PS5 وارد Settings شوید. سپس به بخش Network بروید. در صفحه باز شده Test Internet connection را انتخاب کنید. بعد از اتمام تست اینترنت اگر اینترنت شما ضعیف بود باید آن را تغییر داده و از اینترنت با سرعت بهتری استفاده کنید.

مشکل دانلود بازی در PS5

خرابی سرور های پلی استیشن دلیل مشکل دانلود بازی در PS5

در صورتی که اینترنت مناسبی داشتید اما هنوز با مشکل Calculating در PS5 مواجه هستید بررسی کنید سرور های PS5 در چه وضعیتی هستند. برای بررسی این موضوع وارد سایت Status.Play station شوید. منطقه مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس میتوانید مشاهده کنید سرور های این دستگاه در منطقه شما مشکل دارند یا خیر. در صورتی که مشکل از سرور ها نبود میتوانید سایر روش ها را تست کنید.

چگونه در PS5 بازی دانلود کنیم؟

حل مشکل Calculating در PS5 با آپدیت کنسول

آپدیت کنسول PS5 باعث میشود بسیاری از مشکلات شما مانند دانلود نشدن بازی حل شود. برای همین کنسول خود را خاموش کنید. سپس دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا صدای بوق بشنوید. اکنون کنسول شما به حالت Safe mode میرود. دسته خود را از طریق پورت USB-C به کنسول متصل کنید. در منویی که برای شما باز شده وارد بخش Update System Software شوید. سپس Update over the internet را انتخاب کنید. حالا صبر کنید تا پلی استیشن ۵ نسخه جدید را دانلود و نصب کند. پس از اتمام بروزرسانی کنسول خود را روشن کنید.

حل مشکل Calculating در PS5

بررسی حافظه پلی استیشن ۵

در صورتی که حافظه کنسول PS5 شما پر باشد نمیتوانید بازی جدیدی دانلود و روی آن نصب کنید. برای بررسی میزان پر بودن حافظه وارد Settings دستگاه خود شوید. سپس به بخش Storage بروید. بعد از آن Console Storage را انتخاب کنید. حالا میزان حافظه دستگاه را بررسی کنید. اگر حافظه شما کمتر از میزان حافظه لازم برای دانلود بازی باشد، شما نمیتوانید بازی خود را دانلود کنید. برای رفع مشکل میتوانید یک هارد اکسترنال به دستگاه اضافه کنید تا حافظه آن افزایش پیدا کند.

مشکل Calculating در PS5

غیر فعال کردن Auto Sync برای حل مشکل Calculating در PS5

Auto Sync یا همگام سازی خودکار گاهی باعث ایجاد خطاهایی میشود و این خطاها موجب میشوند، دانلود شما موقتا غیر فعال شود یا بازی ها به صورت کلی دانلود نشوند. برای غیر فعال کردن این گزینه وارد Settings شوید. مسیر App Settings> Saved Data(PS5)> Sync Saved Data> Auto-Sync را طی کنید. در آخر گزینه Disable Auto Sync را انتخاب کنید.

مشکل دانلود نشدن بازی در PS5

چگونه در PS5 بازی دانلود کنیم و مشکل دانلود نشدن بازی را رفع کنیم؟ با استفاده از Rebuild Database

توجه کنید در این روش اطلاعات دستگاه شما پاک میشود.

سونی یک گزینه به نام Rebuild Database یا بازسازی پایگاه داده در پلی استیشن ۵ قرار داده که میتوانید با اجرا کردن آن برخی از مشکلات کنسول خود را حل کنید. برای استفاده از این قابلیت کنسول را خاموش کنید. دسته کنسول را از طریق پورت USB به کنسول متصل کنید. دکمه پاور کنسول را فشار دهید تا کنسول دو بار صدای بوق دهد. اکنون کنسول شما به حالت Safe mode میرود. در این حالت گزینه Rebuild Database را با دسته انتخاب کنید. این پروسه ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ممکن است زمان ببرد. در این زمان کنسول خود را خاموش نکنید. بعد از اتمام بازسازی پایگاه داده دستگاه به صورت خودکار ریستارت میشود. اکنون میتوانید بازی مورد نظر را دانلود کنید.

رفع مشکل دانلود نشدن بازی در پلی استیشن 5

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به چند روش حل مشکل دانلود بازی در PS5 صحبت کردیم. آیا شما توانستید با روش های گفته شده مشکل دانلود بازی در PS5 را حل کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه حل مشکل Calculating در PS5 در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا