آموزش

آیفون 13 پرو

کمپانی اپل در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱، یکی از شاهکارهای خود در رده گوشی­های پرچمدار را معرفی و در ۲۴ سپتامبر همان سال به بازار عرضه کرد. آیفون ۱۳ پرو که عضوی دیگر و جدید از خانواده آیفون ۱۳ به حساب می­آید، با قیمت تقریبا ۱۰۰۰ دلاری در رنگ­های طلایی، خاکستری، نقره­ای و آبی تولید شده است. در این مدل نیز همانند دیگر محصولات اخیر اپل کیفیت دوربین، تراشه، باتری و نمایشگر به شدت مورد توجه قرار گرفته است. به عنوان مثال ظرفیت باتری تقریبا ۱۰ درصد بیشتر شده و دوربین­ها نیز از به­روزترین تکنولوژی­ها برخوردار هستند.

مشخصات آیفون ۱۳ پرو

مشخصات آیفون 13 پرو

در زمینه ابعاد و اندازه بدنه، آیفون­های جدید تفاوت چندانی با مدل­های قبلی خود ندارند. در خصوص آیفون ۱۳ پرو نیز این قضیه برقرار بوده و به نوعی می­توان گفت که این گوشی اپل تنها اندکی از نسخه پرومکس کوچکتر است. اندازه بدنه آیفون ۱۳ پرو به صورت ۱۴۶٫۷ در ۷۱٫۵ در ۷٫۷ میلی­متر بوده که دارای وزن حدودا ۲۰۴ گرمی است. همین موضوع باعث شده است تا از دید برخی کاربران، وزن آیفون ۱۳ پرو سنگین­تر از آیفون ۱۲ باشد. استفاده از شیشه در پنل جلویی و پشتی به همراه فریم استیل ضد زنگ نیز از دیگر ویژگی­های این گوشی اپل است که توانسته رضایت بسیاری از کاربران را بدست بیاورد. همچنین برخورداری آیفون ۱۳ پرو از گواهی مقاومت در برابر نفوذ آب یا گرد و غبار باعث شده تا کاربران نگرانی در این خصوص نداشته باشند و به راحتی از گوشی­هایشان استفاده نمایند.

نمایشگر آیفون ۱۳ پرو

نمایشگر آیفون 13 پرو

نمایشگر اولد ۶٫۱ اینچی موجود در آیفون ۱۳ پرو که دارای رزولوشن تصویر ۱۱۷۰ در۲۵۳۲ پیکسل است، همانند بسیاری از گوشی­های اندروید از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می­برد؛ همچنین این صفحه نمایش از HDR10 و دالبی­ویژن پشتیبانی می­کند. در کنار این ویژگی­های بی­نظیر، نسبت ۸۷ درصدی نمایشگر به بدنه را نیز باید اضافه نمود که باعث کیفیت بالاتر و همچنین تماشا و درک بهتر فیلم و سریال­ها شده و توانسته توجه علاقمندان به این موضوعات را جلب نماید. در رابطه با روشنایی نمایشگر نیز آیفون ۱۳ پرو خوش درخشیده است. ارتقای ۲۵ درصدی حداکثر روشنایی و پشتیبانی از ۱۰۰۰ نیت نور، همگی باعث شده­اند تا این صفحه نمایش از کیفیت قابل توجه­ای برخوردار باشد.

میزان شارژ و باتری

امروزه باتری­های لیتیوم یونی دیگر برای همه کاربران تلفن­های همراه نامی آشنا هستند که با عملکرد خوب و مثبتشان تقریبا جایی برای انتقاد کاربران باقی نمی­گذارند. در حال حاضر از این باتری­ها در تولید گوشی­های اغلب کمپانی­های تولیدکننده موبایل استفاده می­شود که آیفون ۱۳ پرو نیز از همان بهره برده است. ظرفیت باتری لیتیوم یونی در آیفون ۱۳ پرو ۳۰۹۵ میلی آمپر ساعت برآورد شده است که از شارژ نسبتا سریع ۲۰ وات پشتیبانی می­کند. طبق مطالعات کارشناسان و محققان حوزه موبایل، باتری موجود در آیفون ۱۳ پرو دارای پایداری ۸۵ ساعتی بوده که به کمک آن می­توان یک روز استفاده مفید از گوشی داشت.

مشخصات سخت­افزار و نرم­افزار

مشخصات سخت­افزار و نرم­افزار

همانطور که مطلع هستید، شرکت اپل دارای سیستم عامل­های مخصوص به خود یا همان iOS بوده که بر روی گوشی­های این برند نصب می­شوند. آیفون ۱۳ پرو نیز مانند دیگر گوشی­های اپل، از این سیستم عامل بهره برده و نسخه موجود بر روی این گوشی در زمان عرضه از نوعios 15  می­باشد. در این نسخه سعی شده است تا ویژگی­هایی نظیر تماس­های ویدیویی، مرورگر سافاری، اعلان­ها و پیام­ها ارتقا پیدا کنند؛ ضمن اینکه سیستم عامل جدید iOS به کاربران اجازه می­دهد تا در صورت نیاز از متن­های عکس کپی بگیرند.

در زمینه پردازنده، آیفون ۱۳ پرو با بهره­گیری از تراشه پنج نانومتری A15 Bionic خوش درخشیده و عملکرد قدرتمندی را از خود به جای گذاشته است. این تراشه بنا بر گزارش­های داده شده توسط متخصصان اپل دارای ۱۵ میلیارد ترانزیستور است که تاثیر بسیار زیادی بر سرعت این پردازنده دارد. همچنین پردازنده اصلی این گوشی متشکل از دو هسته Avalanche و چهار هسته Blizzard بوده که هر دوی آنها دارای حداکثر فرکانس ۳٫۲۲ گیگاهرتزی می­باشند. این پردازنده، در کنار پردازنده گرافیکی اپل GPU توانسته عملکرد فوق درخشانی را از خود ارائه دهد. با توجه به آمار منتشر شده در سایت­ها و بنچ­مارک­های معتبر، پردازنده آیفون ۱۳ پرو با بدست آوردن رضایت کاربران و کسب امتیازارت عالی توانسته است به یکی از قدرتمندترین پردازنده­های ارائه شده تبدیل شود.

جمع بندی

با توجه به بازار رقابتی و عرضه مداوم نسخه­های ارتقا یافته گوشی­ها، این احتمال می­رود که گوشی آیفون ۱۳ پرو نتواند همانند دیگر عضو خانواده­اش یعنی آیفون ۱۳ پرومکس در بازار دوام بیاورد. اما نکته قطعی که وجود دارد این است که گوشی آیفون ۱۳ پرو به خاطر طراحی فوق­العاده، پردازنده قوی، بلندگوهای استریو و کیفیت بالای دوربین­ها یکی از بهترین گوشی­های موجود حال حاضر بازار موبایل است که به عقیده اغلب کارشناسان و متخصصین ارزش خرید بالایی نیز دارد. همچنین صرف نظر از معایبی نظیر وزن زیاد و ناچ نسبتا بزرگ، آیفون ۱۳ پرو توانسته است دیگر رقبای هم­رده را پشت سر بگذارد و جایگاه خود را در بازار تثبیت نماید.

درباره همه چی آنلاین

امروزه بیشتر افراد از گوشی­های هوشمند استفاده می­کنند چرا که تمامی نیازهای آنها از جمله مکالمه، عکاسی، گشت و گذار در اینترنت و … را برطرف می­نماید. به همین دلیل، طیف وسیعی از این محصولات توسط شرکت­های معتبری همچون اپل، سامسونگ و شیائومی عرضه می­شوند که انتخاب بهترین مدل با توجه به نوسان قیمت­ها کار دشواری است. بنابراین هنگام خرید گوشی باید دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید مدل مدنظرتان را تهیه نمائید. در همین راستا، فروشگاه همه چی آنلاین ایجاد شده تا کاربران بتوانند گوشی­های هوشمند را با بهتر­ین قیمت بازار خریداری نمایند؛ این فروشگاه با تکیه بر تجربه ۱۰ ساله در بازار سنتی، فعالیت خود را از سال ۹۸ در حوزه فروش آنلاین شروع نموده است و این اطمینان خاطر را برای کاربران فراهم کرده که گوشی­های هوشمند را با کمترین قیمت بازار به همراه ارسال سریع ارائه می­کند.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا