آموزش

راهنما بهترین زمان آپلود ویدیو در یوتیوب

امروزه یوتیوب ▶️ محبوب ترین پلتفرم ویدیویی آنلاین است. چه کسانی که علاقه مند به ویدیوهای یوتیوب هستند و یا کسانی که مشاغل کوچک دارند و همینطور برندهای بزرگ مهم باید بدانند چه زمانی ویدیو خود را در یوتیوب منتشر کنند. در این مطلب از انزل ‌وب بهترین زمان آپلود ویدیو در یوتیوب را بررسی نمودیم.

بهترین ساعت پست گذاشتن در یوتیوب

?When is the Best Time to Post Videos on YouTube

برای کسب و کارهایی که به دنبال گسترش بازاریابی خود به وسیله بازاریابی ویدیویی هستند یوتیوب میتواند بهترین انتخاب باشد. به دلیل این که یک بستر مناسب برای محتوا و جذب مخاطب است. اما با این حال برای به موفقیت رسیدن در یوتیوب فقط پر کردن صفحه از فیلم و ویدیو شما کافی نیست این رسانه اجتماعی مانند سایر رسانه های اجتماعی به دنبال تعامل است. برای تولید ویدیو های جذاب برای جذب مخاطب شما باید با یکسری از بهترین برنامه ها برای ساخت ویدیو یوتیوب آشنا باشید. همچنین برای دستیابی به مشتریان خود نه تنها باید بدانید که چه چیزهایی را در ویدیوی خود بگنجانید بلکه باید بهترین زمان برای پست کردن ویدیو خود را هم بدانید.

یکسری آمار در مورد یوتیوب وجود دارد که باید هنگام انتخاب بهترین زمان آپلود فیلم در یوتیوب آن را مد نظر داشته باشید.

آمارهای بازدید ویدیو در یوتیوب

  • اکثر کاربران یوتیوب در ایالات متحده هستند و بعد از آن در کشورهای بزرگی مانند برزیل، روسیه، چین، هند و بریتانیا هستند.
  • امروزه یوتیوب بیشتر از شبکه‌ های تلویزیونی در بین جوانان ۱۸ تا ۳۴ ساله محبوبیت دارد.
  • اگر میخواهید ویدیو شما در زمان مشخصی دیده شود باید چند ساعت زودتر آن را آپلود کنید. چون کمی زمان میبرد تا یوتیوب ویدیو شما را ببیند و به کاربران نشان دهد.
  • برخی رسانه های اجتماعی دوره محدودی برای بازاریابان دارند و بعد از مدتی، استفاده از آنها به مرور کمتر میشود. یوتیوب بسیار گسترده‌ تر است و این مشکل را ندارد.

بهترین زمان ویدبو گذاشتن در یوتیوب با توجه به آمار

  • طبق آمار روزهایی که بالاترین سطح تعامل در یوتیوب را نشان میدهند جمعه و شنبه همچنین چهارشنبه هم است.
  • بهترین ساعت استوری پست یوتیوب ساعت ۵ بعد از ظهر است البته اگر شما بخواهید می توانید تا ساعت ۹ شب هم ویدیو خود را آپلود کنید. اما ۹ شب به بعد بازدید کاهش پیدا می کند و شما نمی توانید بازخورد مدنظر را داشته باشید.
  • جمعه ها بهترین زمان برای پست کردن ویدیو در یوتیوب است و در ساعت بین ۸ صبح تا ۱۱ صبح یا بعد از ظهر حدود ساعت ۵ مناسب است.
  • همچنین در روزهای کاری برای اینکه کاربران سر کار می روند و فرصت کنند که ویدیو شما را ببینند بهترین زمان انتشار پست در یوتیوب ساعت ۸ صبح است.

در ادامه نظر برخی منابع را درباره بهترین ساعت پست گذاشتن در یوتیوب بررسی میکنیم.

نظرسنجی شبکه های فریدراتور

شبکه فریدراتور توسط مت گیلن با یک نظرسنجی که بیش از ۱۳۰۰ کانال و ۱۲ میلیون بازدید ماهانه دارد به یک آمار رسیده است. آنها متوجه شدند که کاربران مرد یوتیوب بیشتر و میانگین سنی بینندگان بین ۱۳ تا ۳۴ سال است. با در نظر گرفتن فاکتور های بالا بهترین زمان برای پست کردن در یوتیوب را اینگونه مشخص کردند:

دوشنبه ها ۲ تا ۴ بعد از ظهر
سه شنبه ها ساعت ۲ تا ۴ بعد از ظهر
چهارشنبه ها ۲ تا ۴ بعد از ظهر
پنجشنبه ها بعد از ظهر – ۳ بعد از ظهر
جمعه ها بعدازظهر -۳ بعدازظهر
شنبه ها ۹ صبح تا ۱۱ صبح
یکشنبه ها ۹ صبح تا ۱۱ صبح

بهترین زمان انتشار پست در یوتیوب

این زمان ها با توجه به آمار بازدید ویدیو در یوتیوب جدول بندی شده است.

آمار Edgy

Edgy آمار مشابه ای نسبت به شبکه فریدراتور دارد. آنها به کاربران خود توصیه می کنند ویدیوهای خود را در روزهای هفته بین ساعت ۲ تا ۴ بعد از ظهر آپلود کنند. همچنین بر این تاکید دارند که آپلود کردن ویدیوی خود چند ساعت زودتر باعث ایندکس شدن ویدیو و به این ترتیب در نتایج گوگل نشان داده میشود. در آخر هفته ها، کاربران یوتیوب معمولا صبح ها و بعد از ظهرها فعال هستند. Edgy پیشنهاد میکند که در آخر هفته ها بهترین زمان برای آپلود ویدیو ساعت های بین ۱۰ تا ۱۱ صبح است.

آمار HowSociable برای آپلود ویدیو در یوتیوب

ساعت استوری پست یوتیوب

HowSociable اعلام کرده است که تعطیلات آخر هفته موثر ترین زمان برای آپلود ویدیو و تعامل کاربران در یوتیوب است. برعکس روزهای اول هفته دوشنبه ها، سه شنبه ها، معمولا بدترین روز برای ارسال محتوا است. به دلیل آنکه کاربران کمتری توانایی آنلاین شدن را دارند. همینطور نرخ تبلیغات هم در روزهای مختلف تغییر می کند. با توجه به میزان تعامل کاربران گران‌ ترین روزها برای تبلیغات معمولا آخر هفته ها و همینطور تعطیلات رسمی است. همچنین لایو گذاشتن در یوتیوب میتواند نرخ تعامل ویدیو های شما را بالاتر ببرد. قبلا آموزش و راهنما استفاده از لایو در یوتیوب داده شده است.

بررسی های Misfit Hustler

بهترین زمان ویدبو گذاشتن در یوتیوب

بررسی های Misfit Hustler نشان داده است که آپلود یک ویدیو در یوتیوب در بهترین زمان می تواند بین ۲ تا ۵ برابر بیشتر بازدید داشته باشد و میزان تعامل را بالاتر ببرد. در نتیجه ضروری است که ویدیو های خود را هوشمندانه آپلود کنید نه در هر زمانی که ویدیو شما آماده است. شما باید کانال خود را تجزیه و تحلیل کنید و زمان مناسب برای آپلود ویدیو خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب شما باید دو ساعت قبل از زمان مد نظر ویدیو خود را آپلود کنید.

بررسی های Magisto’s برای انتخاب ساعات شلوغ یوتیوب

بهترین زمان آپلود فیلم در یوتیوب

بررسی های Magisto’s نشان می دهد که دومین موتور موتور جستجوی بزرگ، یوتیوب است و کاربران خیلی زیادی دارد. زمانی که شما ساعت پر بازدید خود را پیدا کردید باید چند ساعت زودتر از آن زمان ویدیو خود را بارگذاری کنید. به دلیل اینکه یوتیوب نیاز دارد تا بفهمد ویدیو شما در مورد چیست. بنابراین ویدیو خود را چند ساعت قبل از ساعات اوج آپلود کنید تا ویدیو شما قابلیت جستجو داشته باشد و مخاطب بیشتری را جذب کند. همچنین برخلاف منابع دیگر Magisto’s توصیه میکند در بعد از ظهر یا اوایل شب ویدیو خود را آپلود کنید. اما در آخر هفته ها ساعت ۹ صبح میتواند مناسب باشد.

بررسی های Social Video Plaza’s در مورد بهترین زمان برای پست گذاشتن در یوتیوب

بهترین ساعت پست گذاشتن در یوتیوب

Social Video Plaza’s اصرار دارد که شما زمان آپلود ویدیو خود را با توجه به کاربران خود انتخاب کنید. ابتدا بررسی کنید که چه زمان هایی کاربران شما بیشتر آنلاین هستند و مخاطب هدف شما چه زمان هایی می تواند در یوتیوب فعال باشد. اگر شما زمانی که مخاطب هدف شما در یوتیوب فعال است ویدیو خود را منتشر کنید، از بازدهی بیشتری برخوردار می شوید و نرخ تعامل ویدیو شما بالاتر می رود. همچنین انتخاب یک زمان در شب غیر عاقلانه است. زیرا کاربران در این زمان آنقدر تعامل ایجاد نمیکنند. پس حالت ایده آل این است که شما ویدیو خود را صبح ها منتشر کنید. اما باز هم Social Video Plaza’s توصیه میکند برای این که ویدیو شما بیشتر بازدید داشته باشد به تجزیه و تحلیل کانال خود بپردازید.

چگونه می شود ساعات شلوغ یوتیوب را پیدا کرد؟

برای پیدا کردن زمان مناسب آپلود ویدیو در کانال خود ابتدا برنامه یوتیوب را باز کرده. مسیر Studio>Analytics>Audience را طی کنید. به دنبال گزارش هایی با موضوع چه زمان هایی مخاطبین شما در یوتیوب هستند؟ (When your viewers are on YouTube) بگردید.

اگر مشکل باز نشدن یوتیوب را دارید مطلب آموزش ۱۳ روش حل مشکل باز نشدن ، کار نکردن و وصل نشدن یوتیوب میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز بهترین ساعت پست گذاشتن در یوتیوب را از چند منبع بررسی کردیم. شما چه زمانی رو برای آپلود ویدیو خود انتخاب کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا