آموزش

مطمئن ترین روش استعلام آخرین وضعیت سند ملک به صورت آنلاین

قیمت بالای املاک 🏠 باعث شده است که کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند. به همین خاطر برای جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری لازم است قبل از خرید زمین، واحد تجاری یا مسکونی یا حتی اداری وضعیت سند ملک را استعلام گرفت. در مطلب مطمئن ترین روش استعلام آخرین وضعیت سند ملک به صورت آنلاین امروز لینک 2 دانلودما نحوه انجام این کار را به شما یاد خواهیم داد.

آموزش بررسی وضعیت سند ملک

How to Check Registered Property Online in Iran

استعلام وضعیت سند ملک از طریق سامانه ثبت نام یکی از مطمئن ترین روش هایی است که می توانید برای جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری انجام دهید. این سرویس آنلاین توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طراحی شده است و به شما کمک می کند تا آخرین وضعیت سند را به صورت آنلاین پیگیری کنید. برای استفاده از این سامانه شما نیاز به کد ملی، شماره تلفن همراه و تاریخ تولد برای ثبت نام در سامانه و همچنین شناسه ۱۸ رقمی ملک برای پیگیری وضعیت ملک نیاز خواهید داشت.

اگر در حین معامله با فردی روبرو هستید که وکالتنامه در اختیار دارد می توانید از ۳ روش استعلام وکالتنامه داخل کشور و خارج از کشور آنلاین استفاده کنید تا با اطمینان بیشتری برای هر گونه عملیاتی اقدام کنید.

نحوه استعلام وضعیت سند ملک

برای بررسی وضعیت سند ملک بعد از وارد شدن به سامانه ثبت من باید ثبت نام کنید. برای انجام این کار روی آیکن ورود در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید و از منو ایجاد حساب کاربری را انتخاب کنید.

نحوه استعلام وضعیت سند ملک

فرم زیر را که شامل شماره ملی، تاریخ تولد و شماره همراه است را پر کنید و روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.

نحوه استعلام وضعیت سند ملک

کد تاییدی که برای شما پیامک می شود را در صفحه زیر وارد کنید و روی دکمه تایید و ثبت کلیک کنید.

نحوه استعلام وضعیت سند ملک

همانطور که در صفحه زیر مشاهده می کنید گزینه های مختلفی به شما نمایش داده می شود. این گزینه ها شامل املاک و کاداستر، اسناد رسمی، ازدواج و طلاق، اجرای اسناد رسمی، ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری می شود. همچنین می توانید از گزینه های مالکیت معنوی، اشخاص حقوقی، شکایات، ملاقات و نوبت دهی، مکاتبات مکانیزه، پرداخت و نظرسنجی استفاده کنید.

ادامه نحوه استعلام وضعیت سند ملک

برای اطلاع از وضعیت سند ملک در اینجا ما گزینه املاک و کلاستر را انتخاب کنید.

نحوه استعلام وضعیت سند ملک

در صفحه بعد تصدیق اصالت سند را انتخاب کنید.

نحوه استعلام وضعیت سند ملک

فیلدهای صفحه زیر که شامل استان، واحد ثبتی ملک، کد ملی مالک، نوع سند و شماره دفتر املاک الکترونیکی است را وارد کنید. دکمه بررسی را کلیک کنید. با این کار اصالت سند برای شما بررسی می شود.

نحوه استعلام وضعیت سند ملک

توجه داشته باشید که در بخش اسناد رسمی می توانید از گزینه تصدیق اصالت سند و حتی پیگیری استعلام الکترونیک ملک استفاده کنید.

نحوه استعلام وضعیت سند ملک

در مرحله بعد شناسه ۱۸ رقمی استعلام را باید وارد کنید. این شناسه توسط دفاتر اسناد رسمی صادر و در اختیار شما قرار داده می شود. به عبارت بهتر این کد استعلام، همان کد رهگیری است که در هنگام انجام کارهای ثبت سند در اختیار شما قرار داده می شود. اگر قصد دارید که یک سند رسمی تعهد نامه جعل شده را تحویل نگرید از آموزش تصویری نحوه استعلام تعهد نامه محضری کمک بگیرید.

نحوه استعلام وضعیت سند ملک

سوالات متداول

سند ملک وضعیت خاص طلق چیست؟

سند ملک وضعیت خاص طلق به این معناست که ملک 6 دانگ به نام یک شخص است و وقفی نیست. به طور مثال، اگر سندی در اختیار دارید که در آن درج شده است که وضعیت خاص ملک طلق است به این معناست که در آن هیچ شراکتی وجود ندارد، وقفی نیست و در نهایت آزاد است و به نام شخصی خاص است.

 جمع بندی

پیگیری وضعیت سند ملکی یک راه عاقلانه است که می توانید قبل از پرداخت وجه و تنظیم قرار داد برای خریداری ملک استفاده کنید. با این کار شما با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به معامله خواهید کرد و نگرانی، استرس و اضطراب را از خود دور خواهید کرد. با استفاده از سامانه ثبت من شما می توانید برای استعلام وضعیت پلاک ثبتی مد نظر خود اقدام کنید و از ایجاد دردسرهای بعدی خودداری کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم با کمک مطلب مطمئن ترین روش استعلام آخرین وضعیت سند ملک به صورت آنلاین امروز لینک 2 دانلودتوانسته باشید به سادگی وضعیت ملک مورد نظر خود را ردیابی کنید. چنانچه نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده است یا نظر یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا