آرایشی

اگر با آرایش بخوابیم چه میشود؟

[ad_1]

تصور بسیاری از افراد این است که شستن صورت و پاک کردن آرایش از روی آن به هنگام خواب، تاثیر چندانی بر زیبایی و سلامتی پوست ندارد. این کار ممکن است در ظاهر مضر نباشد؛ اما هنگامی که به یک عادت تبدیل شود، تاثیرات بسیار مخربی بر طراوت و شادابی صورت شما دارد.

مراقبت از پوست صورت و داشتن یک روتین روزانه بسیار اهمیت دارد؛ اما در کنار استفاده‌ی محصولات بهداشتی صورت ، نظافت پوست و نخوابیدن با آرایش نیز در سلامت این عضو بسیار موثر است. شاید برای شما این سوال مطرح شود که اگر با آرایش بخوابیم چه میشود ؟ برای دانستن پاسخ این سوال پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

اگر با آرایش بخوابیم چه میشود

عوارض خوابیدن با آرایش غیر قابل انکار است. چرا که لوازم آرایشی از مواد شیمیایی و عناصری همچون سیلیکون تهیه و تولید می‌شوند و این مواد منافذ پوست را مسدود می‌کنند. به همین سبب اگر به صورت طولانی مدت بر روی پوست باقی بمانند، موجب به وجود آمدن مشکلات جدی برای صورت می‌شوند.

از آنجایی که زمان احیا و بازسازی پوست به هنگام شب می‌باشد، اگر مواد آرایشی بر روی آن باقی بماند و منافذ آن را ببندد، می‌توانند باعث جلوگیری از این روند شوند. بنابراین با پاک نکردن پوست به هنگام شب و خوابیدن با آرایش، آسیب‌های فراوانی به تمامی اعضای صورت شما وارد می‌شود.

عوارض شب خوابیدن با ارایش

عوارض خوابیدن با آرایش برای پوست

عوارض خوابیدن با آرایش به سرعت خود را نشان داده و موجب تحریک و آسیب‌های متعددی برای پوست خواهند شد. در ادامه برخی از این عوارض شرح داده شده‌اند که ممکن است اطلاع داشتن از آن‌ها، باعث توجه بیشتر شما عزیزان به نظافت پوست شود. ‌

ایجاد خشکی و حساسیت در پوست صورت

باقی ماندن لوازم آرایشی بر روی پوست، موجب می‌شود که روند آب رسانی یا هیدراته شدن طبیعی آن با اختلال همراه شود. به همین علت پوست رطوبت و طراوت طبیعی خود را از دست داده و مستعد حساسیت‌های گوناگون و خشکی خواهد شد.

عوارض نشستن ارایش

همچنین بخوانید: هفت قلم آرایش چیست

خستگی و تیرگی صورت

یکی دیگر از عوارض شب خوابیدن با آرایش ، کدر شدن صورت و خستگی آن است. چرا که با وجود انواع لوازم آرایش صورت بر روی پوست، روند از بین رفتن سلول‌های مرده و جایگزین شدن آن‌ها با سلول‌های تازه مختل شده و این امر سبب می‌شود که پوست کدر و خسته به نظر برسد.

اگر با آرایش بخوابیم چه میشود

ایجاد آکنه و جوش بر روی صورت

خوابیدن با آرایش باعث بسته شدن منافذ پوستی می‌شود. همچنین در صورت پاک نکردن آرایش به هنگام خواب و باقی ماندن انواع آلودگی، مواد آرایشی و چربی‌ها بر روی پوست، فرصت تنفس نیز از آن گرفته خواهد شد؛ که تمامی این مسائل می‌توانند باعث به وجود آمدن جوش و آکنه بر روی صورت شوند.

عوارض شب خوابیدن با ارایش

ایجاد چین و چروک بر روی صورت

یکی از مهم‌ترین عوارض خوابیدن با آرایش ، پیری زودرس پوست صورت است. زیرا همانطور که گفته شد پاک نکردن آرایش باعث خشک شدن پوست و تجمع سلول‌های مرده بر روی آن شده و صورت نمی‌تواند به درستی تنفس کند. به همین دلیل دچار پیری زودرس و چین و چروک خواهد شد.

همچنین خوابیدن با آرایش باعث آزاد شدن رادیکال‌های آزاد پوست شده و روند طبیعی کلاژن سازی را، با اختلال رو به رو می‌کند. کلاژن از اصلی‌ترین عناصر برای جوانسازی پوست است و کاهش آن موجب چین و چروک‌ در پوست و دور چشم خواهد شد.

عوارض پاک نکردن آرایش چشم

عوارض پاک نکردن آرایش چشم به هنگام خواب

چشم یکی از اصلی‌ترین و حساس‌ترین اعضای صورت بوده و سلامت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پاک نکردن لوازم آرایشی چشم از روی آن، موجب عوارض بسیاری می‌شود.

برخی از عوارض پاک نکردن آرایش چشم به هنگام خواب عبارتند از:

ریزش ابرو‌ها و مژه‌ها

بر اساس عقیده اغلب متخصصان پوست و زیبایی، از اصلی‌ترین دلایل ریزش ابرو و مژه، پاک نکردن آرایش آن‌ها به هنگام خواب است. چرا که در این شرایط ابرو‌ها و مژه‌ها شکسته شده و ریشه آن‌ها نیز آسیب می‌بیند؛ که این عوامل در نهایت موجب ریزش بیشتر ابروها و مژه‌ها خواهند شد.

عوارض پاک نکردن آرایش چشم

انسداد غدد اشکی و خشکی چشم‌ها

یکی از اصلی‌ترین عوارض با ریمل خوابیدن ، انسداد غدد اشکی چشم است. چرا که باقی ماندن لوازم آرایشی مانند ریمل چشم بر روی آن، غدد اشکی پلک‌ها و فولیکول‌های مو را مسدود کرده و در نتیجه خطر ابتلا به خشکی چشم نیز افزایش می‌کند.

همچنین بخوانید: اشتباهات رایج در آرایش چشم

ابتلا به عفونت‌های چشمی

خوابیدن با آرایش باعث افزایش احتمال ابتلا به انواع عفونت‌های چشمی خواهد شد. چرا که لوازم آرایشی از مواد شیمیایی تولید می‌شوند و باقی ماندن‌ این مواد به هنگام خواب بر روی چشم، موجب نفوذ آن‌ها به داخل چشم و آسیب‌های فراوانی مانند عفونت چشمی خواهد شد.

عوارض با ریمل خوابیدن

گرفتگی فولیکول های مژه

خوابیدن با خط چشم یا ریمل موجب بسته شدن غدد چربی روی پلک و فولیکول‌های مژه خواهد شد. این مسئله باعث به وجود آمدن برجستگی‌های کوچکی تحت عنوان گل مژه یا هوردئولوم‌‌ها، بر روی چشم‌ها می‌شود.

عوارض شب خوابیدن با آرایش برای لب‌ها

همانطور که گفته شد خوابیدن با آرایش به تمامی اعضا صورت آسیب وارد می‌کند و لب‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

ترک خوردن پوست لب

پاک نکردن لوازم آرایشی مخصوص لب از روی آن به هنگام خواب، رطوبت لب‌ها را از بین برده و اجازه تنفس را نیز به آن نمی‌دهد. این امر سبب می‌شود که لب‌ها به خشکی دچار شده و یا اصلاحاً ترک بخورند.

اگر با آرایش بخوابیم چه میشود

سوالات متداول درباره عوارض شب خوابیدن با آرایش

در این مطلب هر آنچه را که باید درباره عوارض خوابیدن با آرایش می‌دانستید برای شما شرح داده شد. در ادامه نیز برخی از سوالات متداولی که در این باره وجود دارند پاسخ داده شده‌است. شما عزیزان نیز می‌توانید در بخش نظرات سوالات خود را با کارشناسان الانزا در میان گذاشته و منتظر پاسخ آن‌ها باشید.

اگر با آرایش بخوابیم چه میشود؟

خوابیدن با آرایش موجب آسیب‌ها و عوارض فراوانی برای اعضا مختلف صورت است که در این مطلب می‌توانید از تمامی آن‌ها به صورت دقیق مطلع شوید.

عوارض پاک نکردن آرایش چشم به هنگام خواب چیست؟

پاک نکردن آرایش چشم به هنگام خواب می‌تواند موجب عوارض بسیاری از جمله عفونت، قرمزی، التهاب، گل مژه و خشکی چشم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا