آرایشی

ماسک جوش شیرین و گلاب | چگونه ماسک جوش شیرین و گلاب بسازیم؟


رسیدگی به پوست و پاکسازی دوره‌ا‌ی آن امری ضروری است که نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد؛ زیرا در صورت انجام ندادن این کار، بی شک علائم پیری پیش از آن که حتی فکرش را بکنید به سراغ شما خواهند آمد. روش‌های بسیاری مانند استفاده از ماسک‌های صورت خانگی برای حفظ سلامت پوست صورت وجود دارند، که شما عزیزان می‌توانید در کنار خرید محصولات بهداشتی و مراقبتی مناسب با پوستتان از آن‌ها نیز بهره ببرید.

به همین سبب در این مطلب قصد داریم روش ساخت ماسک جوش شیرین و گلاب و همچنین فواید این ماسک فوق العاده را برای شما عزیزان شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

اهمیت پاکسازی پوست

شستشوی روزانه صورت، پاکسازی و لایه برداری آن بسیار اهمیت دارد و چنانچه نسبت به این کارها بی توجهی کنید، قطعاً در سنین پایین و جوانی دچار انواع مشکلات پوستی، چین و چروک و ظاهری ناخوشایند خواهید شد. طبیعتاً هیچ کس علاقه‌ای به داشتن پوستی نازیبا و کدر ندارد و راه چاره این امر رسیدگی مرتب به پوست و پاکسازی آن است.

البته همانطور که می‌دانید خدمات پاکسازی و لایه برداری در سالن‌های زیبایی بسیار پر هزینه هستند و بسیاری از افراد توان پرداخت چنین مبالغی را ندارند؛ اما این موضوع دلیل درستی برای چشم پوشی بر سلامت پوست و لایه برداری نکردن آن نیست.

بنابراین اگر شما نیز جزو کسانی هستید که دچار تیرگی، جوش، آکنه و چین و چروک شده‌اید و یا قصد پیشگیری از ابتلا به این مشکلات پوستی را دارید، توصیه می‌شود در اولین فرصت نسبت به مراقبت‌های لازم اقدام کنید.

برای مراقبت و حفظ سلامتی پوست صورت راه‌های متعددی وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید با خرید وسایل بهداشتی صورت متناسب با نوع پوست خود، در جهت سلامتی آن تلاش کنید و یا با استفاده‌ی برخی ماسک‌های خانگی مانند ماسک جوش شیرین و گلاب سلامتی و شادابی پوست خود را تضمین کنید.

ماسک جوش شیرین و گلاب

همچنین بخوانید: ماسک خانگی برای منافذ باز پوست

طرز تهیه ماسک جوش شیرین و گلاب

پیش از آن که با طرز تهیه ماسک جوش شیرین و گلاب آشنا شوید، بهتر است بدانید که این ماسک بی نظیر علاوه بر لایه برداری عالی، سبب ترمیم پوست صورت شما نیز خواهد شد. زیرا با برداشتن سلول‌های مرده از روی سطح پوست، تیرگی و کدری آن را بر طرف کرده و شادابی و شفافیت خاصی به پوست می‌بخشد؛ به گونه‌ای که پس از اولین استفاده این طروات را احساس خواهید کرد.

وسایل و مواد لازم برای ماسک صورت با جوش شیرین و گلاب عبارتند از:

  • چهار قاشق غذاخوری گلاب خالص
  • یک قاشق چایخوری جوش شیرین
  • یک کاسه چوبی
  • یک براش

ماسک گلاب و جوش شیرین

مراحل تهیه ماسک جوش شیرین و گلاب نیز به شرح زیر می‌باشند:

  1. گلاب و جوش شیرین را داخل کاسه ریخته و خوب با یکدیگر مخلوط کنید.
  2. این مخلوط را آنقدر بهم بزنید تا بافتی خمیری شکل پیدا کند.

دلیل استفاده‌ی کاسه از جنس چوب این است که جوش شیرین، در ظرف فلزی یا پلاستیکی واکنش می‌دهد؛ به همین دلیل اگر کاسه چوبی در دسترس ندارید‌، بهتر است از یک ظرف شیشه‌ای به جای آن استفاده کنید.

ماسک جوش شیرین و گلاب

نحوه استفاده از ماسک جوش شیرین و گلاب

حال که متوجه شدید ماسک جوش شیرین و گلاب چگونه تهیه می‌شود، زمان آن است که با دانستن صحیح‌ترین روش استفاده این ماسک به بهترین نتیجه ممکن دست یابید.

مراحل استفاده از ماسک جوش شیرین و گلاب به شرح زیر می‌باشند:

  1. صورت خود را به وسیله پاک کننده های صورت کاملاً شستشو دهید تا تمیز و عاری از هرگونه چربی، مواد آرایشی و آلودگی شود. زیرا زمانی که پوست کاملاً تمیز باشد، ماسک به خوبی روی آن قرار گرفته و تمامی مواد مفید موجود در ماسک جذب پوست می‌شوند و به این ترتیب بهترین نتیجه را از ماسک خواهید گرفت.
  2. سپس اجازه دهید ماسک به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند.
  3. بعد از گذشت این زمان صورتتان را با آب ولرم بشویید و در نهایت با یک حوله نرم و لطیف رطوبت روی پوستتان را بگیرید.
  4. توصیه می‌شود پس از استفاده‌ی ماسک گلاب و جوش شیرین برای جلوگیری از هر گونه آسیب، کمی آبرسان یا کرم مرطوب کننده به پوست خود بزنید.
  5. جهت رسیدن به نتیجه مطلوب، این ماسک را دو بار در هفته درست کرده و از آن استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک جوش شیرین و گلاب

همچنین بخوانید: انواع ماسک برای پوست خشک

خواص ماسک جوش شیرین و گلاب

گلاب به کار رفته در این ماسک خاصیت‌ ضد التهابی و التیام بخشی دارد. بنابراین اگر پوستتان در اثر نور خورشید دچار آفتاب سوختگی شده و یا علائمی نظیر خارش، سوزش و قرمزی بر روی آن به چشم می‌خورد، ماسک جوش شیرین و گلاب برای تسکین پوست شما مناسب است.

همچنین با خاصیت آنتی اکسیدانی که گلاب دارد، علاوه بر از بین بردن جای جوش و آکنه و ترمیم مشکلات پوستی، باعث آبرسانی به پوست و جلوگیری از خشکی و پیری زودرس آن نیز می‌شود.

جوش شیرین موجود در این ماسک نیز فواید بی‌نظیری دارد. برای مثال جوش شیرین دارای خاصیت آنتی باکتریال است و می‌تواند جوش‌های فعال را خشک کرده و از افزایش آن‌ها جلوگیری کند.در واقع بخش لایه برداری پوست و از بین بردن سلول‌های مرده پوست در این ماسک به وسیله خواص اثربخش جوش شیرین صورت می‌گیرد.

به این ترتیب با استفاده از جوش شیرین و گلاب برای پوست جای جوش‌ها و لک‌ها نیز به مرور کمرنگ می‌شود. چرا که جوش شیرین در کاهش سوزش و التهابات پوستی نیز نقش به سزایی دارد.

ماسک صورت با جوش شیرین و گلاب

نکات مهم در استفاده از ماسک جوش شیرین و گلاب

هرچند این ماسک فواید بسیاری دارد و می‌تواند به عنوان یک ترمیم کننده و تسکین دهنده پوست مورد استفاده قرار گیرد، اما به دلیل وجود جوش شیرین در آن، امکان حساسیت در بعضی افراد وجود دارد. بنابراین اگر پوست حساسی دارید و یا پوستتان بیش از حد خشک است این ماسک برای پوست شما مناسب نیست.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد قبل از استفاده‌ی ماسک صورت با جوش شیرین و گلاب ، مقداری از آن را روی پوست دستتان زده و در صورت مشاهده نکردن حساسیت این ماسک را برای لایه برداری بر روی پوست صورت استفاده کنید.

سوالات متداول درباره ماسک صورت با جوش شیرین و گلاب

در این مطلب به صورت کامل شرح داده شد که ماسک جوش شیرین و گلاب چه خواصی دارد و طرز تهیه آن چگونه است؛ اما همچنان ممکن است برای عده‌ای درباره فواید جوش شیرین و گلاب برای پوست سوالاتی مطرح باشد که در ادامه به برخی از آن‌ها پاسخ داده شده‌است.

چه کسانی نباید از ماسک صورت با جوش شیرین و گلاب استفاده کنند؟

همه افراد به جز کسانی که پوستی بسیار حساس یا خشک دارند می‌توانند از این ماسک استفاده کنند.

کاربرد ماسک گلاب و جوش شیرین چیست؟

این ماسک با تکیه بر خواص گلاب و جوش شیرین، قابلیت لایه برداری و ترمیم پوست صورت شما را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا