آموزش

هزینه ثبت برند فوری با الی ثبت در سال جدید

برند، واژه‌ای آشنا و پرقدرت برای آن دسته از کسب‌وکارها و افراد حقیقی و حقوقی است که به دنبال توسعه مشاغل خود هستند و در تلاش‌اند که با برندسازی به اهداف تجاری خود جامه عمل بپوشانند. برندسازی، یکی از دغدغه‌های اصلی  مشاغل و کسب‌وکارهای مختلف است؛ چون صاحبین مشاغل به خوبی دریافته اند که برندینگ، مزایای بسیاری برایشان خواهد داشت. در این راستا برخی از کسب‌وکارها، تلاش می‌کنند که برند و هویت خود را در حیطه قانون و بر اساس معیارهای آن بسازنند تا بتوانند با فعالیت رسمی خود ارزش و قدرت بیشتری به برندشان ببخشند. به همین دلیل، ثبت برند به یک اصل مهم در فرآیند رشد و توسعه مشاغل تبدیل شده است. کارفرمایان مختلف به خوبی دریافته‌اند که کاربران به کسب‌وکارهای قانونی، اعتماد بیشتری دارند و به آن‌ها ارزش و بهای بیشتری می‌دهند. با توجه به اهمیت ثبت برند در ادامه به بررسی آن و هزینه‌های مربوط به ثبت می‌پردازیم‌.

/ثبت-برند/https://elisabt.ir

ثبت برند الی ثبت

 

منظور از ثبت برند چیست؟

در این مطلب، قصد داریم فاکتورهای موثر در هزینه ثبت شرکت و برند را در مجموعه “الی ثبت” بررسی کنیم. اما اگر قبل از آن با اهمیت و لزوم ثبت شرکت و برند آشنا شوید؛ خالی از لطف نخواهد بود. احتمالا با اهمیت برندسازی برای کسب‌وکارها و مشاغل مختلف آشنایی دارید. اهمیت آن زمانی مشخص می‌شود که حتی خود شما نیز برای خرید از یک محصول یا دریافت خدماتی خاص به دنبال یک برند مطمئن و معتبر هستید. برندسازی در هر زمان برای کسب‌وکارها از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است.  از طرفی طبیعی است که کاربران تنها به برندهایی اعتماد می‌کنند که  هویت آن‌ها را تأیید کنند. وقتی یک برند به ثبت قانونی برسد؛ مسلما مراحل بسیاری را پشت سر گذاشته و مورد تأیید قرار گرفته است. برندها و شرکت‌هایی که به ثبت قانونی و رسمی می‌رسند؛ تحت نظارت ارگان‌های قانونی قرار گرفته و توسط آن‌ها پشتیبانی می‌شوند. بنابراین اولین مزیتی که ثبت برند با خود به همراه دارد، اعتمادسازی است.

جذب اعتماد کاربران هدف به یک پروسه طولانی و سرمایه گذاری نیاز دارد. در صورتی که اگر افراد حقیقی و حقوقی و شرکت‌های مختلف، برند خود را به ثبت برسانند؛ می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان، اعتماد مشتری را جذب کنند. وقتی مشتری به شما اعتماد کند به طرفدار شما تبدیل شده و حمایت خود را به شکل تبلیغات دهان به دهان و نقل قول، نشان می‌دهد. در نهایت نتیجه آن افزایش فروش و رونق کسب‌وکار شما است. برند در حقیقت یک علامت یا نشان انحصاری است که کاربران می‌توانند شما را با آن بشناسند و از سایر کسب‌وکارها و مشاغل دیگر جدا سازند. برند  به کسب‌وکارهای مختلف هویت، شخصیت و قدرت می‌بخشد. این در حالی است که شرکت‌های مختلف می‌توانند با ثبت برند به قدرت بیشتری برسند و با اقتدار فعالیت‌های خود را دنبال کنند‌. این قدرت به کسب‌وکارهای مختلف انگیزه و اعتماد به نفس می‌بخشد و حرفه‌ای بودن آن‌ها در بین مشاغل مشابه، نمود پیدا می‌کند.

 

در نهایت می‌توان گفت: شرکت‌های مختلف می‌توانند با ثبت برند به فعالیت‌های خود سمت و سوق بخشیده و با ساماندهی فعالیت‌های اقتصادیشان از رقبای مختلف، پیشی بگیرند. علاوه بر این‌ها برندی که به ثبت برسد، جاودانه خواهد شد و این همان هدف بزرگی است که شرکت‌های مختلف برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. فرقی نمی‌کند چه مدت از شروع کسب‌وکار شما می‌گذرد؛ چون وقتی برند خود را ثبت کنید در مسیر فعالیت حرفه‌ای قرار می‌گیرد و حجم فعالیت‌های شما به دلیل استقبال کاربران، چند برابر می‌شود. ثبت کردن برند یک پروسه تخصصی است و نیازمند شناخت و آگاهی کامل است. گذشته از اینکه باید مراحل اداری خاصی را پشت سر بگذارید، باید با هزینه‌های جاری ثبت کردن برند و شرکت نیز آشنا باشید. چون این هزینه‌ها با توجه به شرایط مختلف، تعیین می‌شوند.

شرایط ثبت برند

قبل از اینکه از هزینه‌های ثبت برند بگوییم؛ بهتر است کمی با شرایط و قوانین آن آشنا شوید. وقتی به ثبت کردن برند خود فکر می‌کنید، باید نحوه تعامل خود با مشتریان هدف را بسنجید. بهتر است این‌گونه بیان کنیم؛ برای اینکه بتوانید برند خود را ثبت کنید، باید تعامل و ارتباط عمیقی با کاربران داشته باشید و ورودی بالای تجارت خود را ثابت کنید. برندینگ یک پروسه زمانبر است و قطعاً تا زمانی که به این مرحله برسید از کاربران هدف خود، مشتریان بالقوه زیادی ساخته‌اید. به همین دلیل تأیید ترافیک بالای تجارت شما، یکی از شرایط  لازم برای ثبت کردن برند است. علاوه بر آن، شما باید مدارکی مبنی بر تأیید هویت حقیقی شما به‌عنوان صاحب تجارت و همچنین هویت سهامداران صاحب حقوقتان را به اداره ثبت تحویل دهید. مدارک احراز هویت شامل: کپی شناسنامه و کارت ملی، مجوز فعالیت، پروانه ساخت، جواز کسب‌وکار، کارت بازرگانی و غیره می‌باشد. علاوه بر این مدارک، باید رسید واریز حق ثبت را نیز ارائه دهید که آن را در بخش مربوط به هزینه‌ها بررسی می‌کنیم.

 

ثبت شرکت الی ثبت

 

برای ثبت برند باید یک نام یا نشان تجاری را به دلخواه انتخاب کرده و به اداره ثبت علائم و اختراع اعلام کنید تا آن را تأیید کنند. هر چند انتخاب اسم برند سلیقه‌ای است؛ اما باید چند فاکتور مهم از جمله تناسب اسم با نوع فعالیت، تکراری نبودن، عدم تعلق برند به شرکت دیگر، حتی نوع رنگ و طراحی آن را مد نظر قرار دهید تا طرح پیشنهادی شما تأیید شود. پس از انتخاب اسم برند، باید در سامانه مربوطه درخواست بررسی کرده و اسناد لازم را ارسال کنید. سپس باید دو آگهی چاپ کنید و در آن مشخص کنید که شما برای برند خاصی درخواست داده و برند شما تأیید شده است. در آخر نیز باید گواهی پرداخت حق ثبت را به اداره ثبت ارسال کنید تا ثبت برند شما انجام شده و گواهی آن صادر گردد. لازم به ذکر است هر برندی که ثبت می‌شود تنها ده سال اعتبار دارد. پس از پایان مدت اعتبار، شش ماه فرصت دارید تا زمان آن را تمدید کنید. در غیر این صورت، برند از مالکیت شما خارج می‌شود.

هزینه ثبت برند

حال که به آشنایی نسبی با نحوه ثبت کردن برند رسیدید؛ می‌توانیم راجع به هزینه آن صحبت کنیم. طبیعتا هزینه، یکی از فاکتورهای مهم در هر کاری است و کارفرمایان حق دارند از هزینه های جاری اطلاع داشته باشند. هزینه ثبت کردن برند با توجه به فاکتورهای متعددی مشخص می‌شود. این هزینه بر اساس هر طبقه و هر محصول متفاوت است. حق ثبت با توجه به نوع محصول و طبقه آن مشخص می‌شود؛ اما به جز آن باید حق ثبت اظهارنامه را نیز پرداخت کنید. از طرفی این هزینه با توجه به هدف شما به‌عنوان صاحب تجارت، متفاوت است. به‌طور مثال اگر بخواهید از حرف لاتین استفاده کنید؛ باید حتما کارت بازرگانی داشته باشید و این هزینه شما را افزایش می‌دهد. در دسته‌بندی دیگر، هزینه ثبت برند با توجه به طبقه حقیقی یا حقوقی کسب‌وکار شما مشخص می‌شود. در کنار این هزینه‌ها باید هزینه ثبت اظهارنامه و چاپ آگهی را نیز در نظر بگیرید.

لازم به ذکر است که ثبت تمدید برند نیز به اندازه ثبت آن هزینه دارد با این تفاوت که در ثبت تمدیدف برند هزینه چاپ آگهی وجود ندارد. در کل، ثبت کردن برند ایرانی هزینه زیادی ندارد. اما  باید بدانید اگر به ثبت بین المللی برند خود فکر می‌کنید؛ باید هزینه زیادی را صرف کنید. برای این منظور، ابتدا باید برند خود را در ایران ثبت کرده و سپس به ثبت بین المللی بپردازید. برای ثبت بین الملل به وکیل نیاز دارید. ضمن اینکه به دلیل تفاوت در نرخ ارز، هزینه‌های جاری شما را به شدت افزایش می‌دهد. البته باید در نظر داشته باشید که ثبت برند بین المللی، برای شرکت‌های بزرگی که در سطح بین الملل فعالیت دارند با وجود پرهزینه بودن، ضروری است. برای اینکه بتوانید هزینه‌های جاری را در پروسه ثبت کردن برند کاهش دهید می‌توانید از وکلای مربوطه مشاوره بگیرید.

در این صورت، پروسه ثبت برند با سرعت بیشتری سپری شده و هزینه شما کاهش می‌یابد. هزینه ثبت کردن برند برای اشخاص حقیقی شامل: هزینه ایجاد حساب کاربری و تنظیم اسناد، هزینه ثبت اظهارنامه به ازای هر طبقه، هزینه امضای دفاتر و اداره پست، هزینه ثبت به ازای یک طبقه و هزینه دو آگهی می‌شود. اشخاص حقوقی نیز باید هزینه ثبت اطلاعات در سامانه، هزینه ثبت اظهارنامه به ازای هر طبقه، حق الثبت به ازای یک طبقه، حق الوکاله و هزینه روزنامه رسمی را پرداخت کنند. تمام مواردی که ذکر کردیم در واقع به نوعی فاکتورهای عمومی در تعیین هزینه ثبت کردن برند به شمار می‌روند. شما باید برای ثبت کردن برند خود ، یک شرکت خدمات ثبتی را برای همکاری انتخاب کنید. این شرکت‌ها در حقیقت فرآیند ثبت کردن برند شما را انجام می‌دهند. بنابراین هزینه‌ای که هر شرکت برای خدمات خود تعیین می‌کند با شرکت‌های دیگر متفاوت است و شرکت الی ثبت می‌تواند ثبت فوری برند شما با کمترین قیمت انجام دهد.

 

ثبت تغییرات شرکت الی ثبت

 

ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت

همان‌طور که می‌دانید در شرکت‌ها، مجموعه‌ای از افراد حقیقی و حقوقی برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می‌کنند. هر یک از این افراد سهم مشخصی در شرکت دارند و بر اساس آن، سود حاصل از اهداف و فعالیت‌های تجاری را دریافت می‌کنند‌. همان قدر که ثبت برند به شرکت‌ها ارزش و اعتبار می‌بخشد، ثبت شرکت نیز می‌تواند قدرت و اعتبار شرکت‌ها را چند برابر کند‌. ثبت شرکت، سبب ایجاد همکاری دوستانه‌تر بین اعضای آن، انسجام بخشیدن به فعالیت‌ها و تداوم  همکاری بین سهام‌داران و در نهایت رشد و توسعه اقتصادی شرکت می‌شود. ثبت شرکت نیز قوانین و مراحل خاص خود را دارد. با توجه به اینکه شرکت‌ها انواع مختلفی دارند، قوانین ثبت برای هر شرکت بر اساس نوع آن و تعداد شرکاء، مشخص می‌شود. برای ثبت شرکت‌های تجاری باید حتما شریک تجاری یا سهامدار داشته باشید.

/ثبت-شرکت/https://elisabt.ir

از آنجا که شرایط ثبت شرکت با توجه به نوع آن مشخص می‌شود؛ باید قبل از هر چیزی نوع تجارت خود را شفاف سازی کنید تا نوع شرکت و مراحل ثبت آن برایتان روشن شود. ثبت شرکت چندان هم کار سخت و دشواری نیست. مجموعه الی ثبت نیز در این زمینه  با ارائه خدمات مشاوره و پشتیبانی چالش‌های شما را برطرف می‌سازد. علاوه بر ثبت برند و ثبت شرکت ممکن است به ثبت تغییرات شرکت نیز نیاز داشته باشید. شرکت‌های مختلف می‌توانند برای تحقق اهداف تجاری خود در ساختار خود تغییراتی را ایجاد کنند. شرکت‌هایی که به ثبت قانونی می‌رسند؛ باید هر نوع تغییر در آدرس و محل شرکت، نام شرکت، میزان سرمایه و تغییرات دیگر را به اداره ثبت اطلاع دهند. تغییرات شرکت نیز قواعد خاص خود را دارد. شرکاء تجاری باید در یک صورت جلسه رسمی تغییرات ایجاد شده را تأیید و امضا کنند و آن را به اداره ثبت تحویل دهند. الی ثبت، تمام فرآیندهای ثبت تغییرات شرکت را به صورت فوری با هزینه کم انجام می‌دهد.

چگونه خدمات الی ثبت را دریافت کنیم؟

مجموعه الی ثبت با سابقه درخشان پانزده ساله در حوزه رتبه بندی شرکت‌های مشاور و پیمانکار فعالیت می‌کند. شما می‌توانید برای ثبت برند ، ثبت شرکت و تغییرات آن، اخذ رتبه و رتبه بندی الی ثبت و دریافت مشاوره برای تعیین هزینه‌ها از طریق لینک https://elisabt.ir/ وارد سایت الی ثبت شوید. همچنین می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۲۶۷۱۰۶۴۶ تماس حاصل نمایید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا