آرایشی

میسلار واتر چه فرقی با تونر دارد


شستشوی روزانه صورت و پاک کردن منافذ آن  از آلودگی‌ها و انواع لوازم آرایش صورت ، موضوعی بسیار حائز اهمیت است. چرا که ماندگاری این مواد بر روی صورت باعث بسته شدن منافذ پوستی و ایجاد لک و جوش خواهد شد. از این رو فرقی نمی‌کند که شما از محصولات آرایشی استفاده می‌کنید یا خیر، به هر حالت استفاده از یک پاک کننده مناسب پوستتان برای شما ضروری است.

پاک کردن صورت، به ویژه قبل از خواب بسیار مهم است. زیرا به این وسیله منافذ پوست کاملاً تمیز می‌شوند و پوست هنگام خواب به خوبی تنفس می‌کند. اما با توجه به تنوعی که در میان محصولات پاک کننده وجود دارد، طبیعتاً همه افراد نمی‌توانند انتخاب مناسبی را میان آن‌ها داشته باشند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم برای شما مشخص کنیم فرق میسلار واتر با تونر چیست و نحوه استفاده آن‌ها چگونه است.

فرق میسلار واتر با تونر چیست؟

پاک کردن صورت به خصوص زمانی که لوازم آرایشی بر روی آن هستند، باعث می‌شود منافذ پوستی از خالی از هر گونه آلودگی شود. به همین منظور چند سالیست که محصولات متنوعی مانند میسلار واتر و تونرها برای تمیز کردن صورت طراحی شده‌اند.

فرق میسلار واتر با تونر

اما برخی از افراد ممکن است ندانند میسلار واتر چه فرقی با تونر دارد . اگر شما نیز جزو این دسته افراد هستید، تعاریف خلاصه‌ای که درباره هر یک از این محصولات شرح داده‌ایم را، از دست ندهید.

میسلار واتر چیست و چطور عمل می کند؟

میسلار واتر با نام آب پاک کننده آرایش صورت نیز، شناخته می‌شود، چرا که به لحاظ شکلی شباهت بسیار زیادی به آب دارد. این محصول که در لیست پاک کننده‌های آرایش صورت قرار دارد، به دلیل فرمولاسیون ویژه‌‌ی خود، از محبوبیت بسیار بالایی در میان مصرف‌کنندگان برخوردار است.

میسلار واترها که از آب، مولکول‌های میسل و گلیسیرین تشکیل شده‌اند؛ در عین قوی بودن، به صورت کاملاً ملایم تمامی مواد آرایشی را از روی پوست پاک می‌کنند. این محصولات حتی ذره‌ای آرایش یا چربی روی پوست باقی نمی‌گذارند. در نهایت بهتر است بدانید این محصولات برای پاک کردن انواع لوازم آرایشی زنانه، به خصوص تمیز کردن لوازم آرایش چشم بسیار مناسب هستند.

فواید میسلار واتر به شرح زیر می‌باشد:

  • سازگاری با انواع پوست
  • پاک کردن پوست از انواع آلودگی و لوازم آرایشی
  • رطوبت رسانی به پوست
  • ایجاد شفافیت در پوست صورت

میسلار واتر چه فرقی با تونر دارد

 تونر چیست و مزایا استفاده از آن کدام‌اند؟

تونر یک محصول مراقبت از پوست است که به لحاظ بافت کاملا مایع بوده و عملکرد خاص و منحصر به فردی دارد. این محصول معمولا بعد از انواع پاک کننده‌های صورت مانند میسلار واتر ، برای پاکسازی کامل پوست از آلودگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تونرها اساسا به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا کوچکترین ذرات آلودگی و مواد آرایشی که به وسیله پاک کننده‌ها از بین نرفته‌اند و همچنان سرسختانه داخل منافذ ریز پوست باقی مانده‌اند را نیز، پاک کنند. همچنین تونرها باعث ایجاد تعادل در ph پوست صورت نیز می‌شوند. به همین دلیل با استفاده از تونرها، دیگر جای هیچگونه نگرانی از بابت آلودگی روی پوست و مشکلات پوستی باقی نخواهد ماند.

همچنین بخوانید: بهترین پاک کننده آرایش چشم

مزایا استفاده از این محصول عبارتند از:

  • آبرسانی پوست
  • از بین بردن جوش‌های سرسیاه
  • جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست
  • لایه برداری ضعیف و روشن کردن پوست

نحوه استفاده از میسلار واتر و تونر

میسلار واتر چه فرقی با تونر دارد

حال که به صورت کامل با ویژگی‌های و مزایا استفاده‌ی این محصولات آشنا هستید، می‌توانید بهتر متوجه فرق بین میسلار واتر و تونر شوید. از این رو در ادامه مهم‌ترین دلایل که موجب تفاوت این دو محصول می‌شوند، برای شما شرح داده شده‌اند.

تفاوت در فرمولاسیون تونر و میسلار واتر

شاید اصلی‌ترین تفاوت میسلار واتر و تونر این است که در فرمولاسیون میسلار واترها به هیچ عنوان از الکل استفاده نمی‌شود و فرمول کلی تشکیل آن‌ها بر پایه آب و روغن است. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم روغن و گلیسیرین موجود در میسلار واترهاست که موجب می‌شود، این محصولات به راحتی بتوانند هرگونه مواد آرایشی و آلودگی را از سطح پوست و چشم‌ها پاک کنند.

این درحالیست که تونرها حتی ملایم ترینشان نیز از مقداری الکل تشکیل شده‌اند، که این خود یکی دلیل فرق بین میسلار واتر و تونر می‌باشد. به همین دلیل در هنگام خرید تونر و استفاده‌ی آن باید محتاط باشید تا دچار خشکی پوست و مشکلاتی از این دست نشوید.

تفاوت میسلار واتر و تونر

کاربرد متفاوت میسلار واتر و تونر

دیگر تفاوت میسلار واتر و تونر مربوط به کاربرد آن‌ها می‌باشد. چرا که میسلار واترها مختص به پاک کردن آرایش هستند و برای پاکسازی صورت از هرگونه آلودگی کافی نیستند. اما تونرها با برگرداندن حالت اسیدی پوست و تنظیم PH آن علاوه بر پاکسازی کامل صورت، باعث آبرسانی، لایه‌برداری و روشنی آن نیز می‌شوند.

محدودیت در استفاده

میسلار واترها را می‌توان برای پاک کردن آرایش چشم به کار برد اما تونرها به دلیل اینکه حاوی الکل هستند، برای تمیز کردن آرایش چشم و رژ لب مناسب نیستند.

فرق بین میسلار واتر و تونر

نحوه استفاده از میسلار واتر و تونر

استفاده از میسلار واتر و تونرها بسیار راحت است. از آن جایی این محصولات نیازی به شستشو صورت پس از استفاده ندارند و در هر شرایط و مکانی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بنابراین در صورت در دسترس نبودن آب هم مفید و کارساز خواهند بود.

اما آنچه که اهمیت دارد دانستن نحوه استفاده از میسلار واتر و تونر می‌باشد، چرا که روش مصرف این دو محصول نیز با یکدیگر تفاوت دارد.

نحوه استفاده از میسلار واتر

برای استفاده از میسلار واترها کافیست مقداری از آن‌ها را روی پنبه آرایشی یا یک پد یکبار مصرف بریزید و روی کل صورتتان بکشید. در صورتی که می‌خواهید آرایش چشمتان را پاک کنید نیز می‌توانید، از یک پد مجزا که به محلول آغشته شده‌، استفاده کنید.

فرق میسلار واتر با تونر

نحوه استفاده از تونر

برای استفاده از این محصولات نیاز است در ابتدا صورت خود را با محصولات پاک کننده مانند ژل، فوم و … شستشو دهید. سپس برای پاکسازی عمیق پوستتان از انواع آلودگی و مواد آرایشی، مقداری از محلول تونر را بر روی پد آرایشی ریخته و به تمامی سطح صورت بکشید.

همچنین بخوانید: ضرورت استفاده از تونر

سوالات متداول درباره اینکه فرق میسلار واتر با تونر چیست

پاک کردن آرایش یک فرآیند مراقبتی و بهداشتی مهم در زندگی خانم‌هاست که برای آن محصولات فراوانی، توسط شرکت‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند. میسلار واترها و تونرها نیز جزو این محصولات هستند و برای بسیاری از افراد درباره تفاوت میسلار واتر و تونر سوالاتی مطرح است، که در ادامه به برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم.

میسلار واتر چه فرقی با تونر دارد؟

ممکن است برخی افراد تصور کنند این دو محصول مانند یکدیگر به پاکسازی آرایش از روی صورت می‌پردازند، اما فرق میسلار واتر و تونر در کاربرد، فرمول، نحوه استفاده و… را در این مطلب توضیح داده‌ایم.

نحوه استفاده از میسلار واتر و تونر چگونه است؟

نحوه استفاده از این محصولات نیز مانند تمامی مولفه‌های دیگر آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد که در این مطلب به توصیح آن پرداخته‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا