آموزش

17 تا از بهترین برنامه های فهمیدن و اندازه گیری قد ، متراژ ، طول و.. از روی عکس

دیگر نیازی نیست برای اندازه‌گیری اجسام، افراد و… 📏 از متر یا خط‌کش استفاده کنید. این کار را می‌توانید به سادگی با گوشی خود انجام دهید. در این مطلب از لینک 2 دانلود۱۷ تا از بهترین برنامه های فهمیدن و اندازه گیری قد ، متراژ ، طول و.. از روی عکس را معرفی می کنیم.

دانلود برنامه اندازه گیری طول با دوربین و از روی عکس اندروید و آیفون

Best Height Meter Apps for Android & iOS

برنامه های مختلفی برای اندازه گیری اشیا، مسافت، محاسبه مساحت و… وجود دارد. دیگر نیازی نیست برای اندازه گیری از وسایل مختلف استفاده کنید. بلکه با گوشی خود میتوانید این کار را انجام دهید. این روش می تواند در بسیاری از موارد مخصوصا در زمینه قانونی، پژوهشی، علمی و… کاربرد داشته باشد. در این مطلب از لینک 2 دانلودبهترین برنامه های اندازه گیری در گوشی را معرفی می کنیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

اندازه گیری متراژ با موبایل با برنامه Measure by Google

اندازه گیری متراژ با موبایل

برنامه اندازه گیری متراژ با موبایل Measure by Google کار شما بسیار راحت می‌ کند. کافی است برنامه را نصب کنید. سپس وارد آن شوید و اشیا مورد نظر خود را اندازه‌گیری کنید. امکان تغییر واحد اندازه گیری هم در آن وجود دارد. حتی می‌توانید اجسام را روی زمین قرار دهید و اندازه آن‌ها را بگیرید. البته ممکن است درصد بسیار پایینی از خطا در اندازه گیری این برنامه وجود داشته باشد اما در مجموع، برنامه خوبی است و می‌تواند کمک کننده باشد. این برنامه رایگان است.

نرم افزار اندازه گیری طول و عرض Measure by Apple

اندازه گیری متراژ با موبایل

Measure by Apple نرم افزار اندازه گیری طول و عرض مخصوص iOS است. کافی است انتها یا ابتدای یک جسم را انتخاب کنید. سپس برنامه به صورت خودکار سر دیگر آن را پیدا می‌کند و اندازه آن را به شما می‌ گوید. امکان اندازه گیری مساحت هم وجود دارد. بخشی در برنامه وجود دارد که از آن به عنوان تراز می‌ توانید استفاده کنید و تنظیم بودن اشیای منزل خود را بررسی کنید. این برنامه رایگان است و به سادگی می توانید از آن استفاده کنید.

نرم افزار اندازه گیری طول و عرض اتاق RoomScan

اندازه گیری متراژ با موبایل

برای اندازه گیری مساحت اتاق می‌توانید از برنامه RoomScan استفاده کنید. این برنامه اندازه دقیق اتاق را به شما نشان می‌دهد. شما می‌توانید از سه روش برای اندازه گرفتن اتاق استفاده کنید. در روش اول کافی است گوشی را رو به روی دیوار قرار دهید. سپس برنامه به شما می‌ گوید که گوشی را به سمت دیوار دیگر ببرید تا دوباره به نقطه اول برگردید.

روش دوم با استفاده از AR مدل سه بعدی اتاق شما را ایجاد می‌کند. حتی می‌توانید به آن در و پنجره‌ها را اضافه کنید. تمامی این موارد به صورت PDF یا DXF و تصویر قابل ذخیره شدن هستند.

بهترین برنامه اندازه گیری مسافت اندروید و iOS GPS Fields Area Measure

اندازه گیری متراژ با موبایل

برنامه اندازه گیری GPS Fields Area Measure به شما این امکان را می‌دهد که یک زمین یا منطقه را اندازه گیری کنید. استفاده از برنامه ساده است. وارد آن شوید. منطقه موردنظر را روی نقشه پیدا کنید. نقطه‌ای روی تمامی لبه‌های منطقه در نقشه قرار دهید. سپس اندازه آن به شما نمایش داده می‌شود. نیازی نیست که آن منطقه به شکل مربع یا مستطیل و مرتب باشد. پس از اندازه گیری می‌توانید تصویر آن را ذخیره کنید. امکان اندازه گیری مسافت هم با این برنامه وجود دارد. این برنامه رایگان است.

برنامه اندازه گیری مسافت Google Maps

برنامه اندازه گیری مسافت

یک روش ساده برای اندازه گیری مسافت این است که از Google Maps استفاده کنید. با این برنامه می‌توانید مبدا و مقصد را مشخص کنید. سپس فاصله بین دو نقطه را مشاهده کنید. گزینه measure distance را انتخاب کنید. سپس نقطه ای را با پین کردن مشخص کنید. سپس روی + بزنید و نقطه دیگری را اضافه کنید. پس از آن فاصله بین دو نقطه را می‌توانید مشاهده کنید. امکان استفاده از این سرویس در اندروید، iOS و کامپیوتر وجود دارد.

برای یادگیری به دست آوردن فاصله روی نقشه، مطلب آموزش ۶ روش اندازه گیری فاصله روی نقشه گوگل مپ را مطالعه کنید.

برنامه خط کش روی عکس Ruler

برنامه اندازه گیری مسافت

Ruler خط کشی است که در گوشی شما موجود است! این برنامه رایگان است و هم برای اندروید و هم برای iOS عرضه شده است. نوع نمایش خط کش به مدل گوشی شما برمی‌ گردد. امکان اندازه گیری با واحد سانتی متر وجود دارد. برای استفاده از سایر واحدها باید اشتراک تهیه کنید. از این روش برای اندازه گیری اشیا کوچک می توانید استفاده کنید.

اندازه گیری زاویه با Angle Meter 360

برنامه اندازه گیری مسافت

برای اندازه گیری زاویه می توانید از برنامه Angle Meter 360 استفاده کنید. این برنامه برای iOS است و استفاده از آن رایگان است. با آن می‌توانید با استفاده از دوربین گوشی زاویه مورد نظر خود را اندازه‌گیری کنید. مثلا زاویه تصاویر و اشکال درون کتاب درسی خود را اندازه بگیرید.

بهترین برنامه اندازه گیری اندروید Smart Measure

برنامه اندازه گیری مسافت

Smart Measure یکی دیگر از بهترین برنامه ها برای اندازه گیری فاصله و مسافت است. شما می‌توانید وارد برنامه شوید. دوربین را فعال کنید و فاصله گوشی با اجسام دیگر را اندازه بگیرید. ممکن است مقداری خطا در اندازه گیری وجود داشته باشد. علاوه بر این، می توانید از این برنامه برای اندازه گیری اجسام بزرگ هم استفاده کنید. همچنین می توانید از آن برای اندازه گیری قد و ارتفاع استفاده کنید.

برنامه اندازه گیری اجسام Ruler by NixGame

برنامه اندازه گیری مسافت

Ruler by NixGame هم برنامه خط کش مناسب گوشی است. با این برنامه می‌ توانید اجسام کوچک را اندازه گیری کنید. شما می توانید واحد اندازه گیری را تغییر دهید. در برنامه چهار حالت وجود دارد. امکان تغییر زبان هم در آن وجود دارد.

برنامه اندازه گیری قد با گوشی GHeight

برنامه اندازه گیری قد با گوشی

برنامه اندازه گیری قد با گوشی GHeight به شما کمک می‌کند تا بدون استفاده از هیچ ابزاری و فقط با گوشی خود بتوانید قد خودتان را اندازه گیری کنید. همچنین می توانید نتیجه را با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارید یا قد خود را با شخصیت های محبوبتان مقایسه کنید. در واقع این برنامه بیشتر جهت سرگرمی طراحی شده است.

اندازه گیری اجسام با دوربین با برنامه MeasureKit

برنامه اندازه گیری قد با گوشی

MeasureKit برنامه مناسبی برای اندازه گیری اجسام است. کافی است وارد برنامه شوید. دوربین را فعال کنید. سپس دوربین را رو به روی جسم موردنظر خود بگیرید. ۹ مدل اندازه گیری در این برنامه وجود دارد. از این برنامه به عنوان نرم افزار اندازه گیری قد انسان از روی عکس هم می توانید استفاده کنید. کافی است دوربین را مقابل فرد قرار دهید.

نرم افزار اندازه گیری ابعاد با استفاده از دوربین موبایل Moasure

برنامه اندازه گیری قد با گوشی

Moasure نیز برای اندازه گیری اجسام مناسب است. همچنین می‌توانید از آن برای انداز‌گیری فاصله، زاویه، قد و ارتفاع هم استفاده کنید. کافی است گوشی خود را از یک نقطه به نقطه دیگر حرکت دهید تا برنامه هر چیزی را که در اطراف شما است، اندازه بگیرد. ممکن است یک تا سه درصد خطا وجود داشته باشد. این میزان به مدل گوشی شما برمی‌گردد.

برنامه اندازه گیری قد عکس Height Meter – AR Measure App

برنامه اندازه گیری قد با گوشی

با برنامه Height Meter – AR Measure App می‌توانید قد خود و دیگران را اندازه بگیرید. با این برنامه بدون نیاز به وسیله یا کمک شخصی دیگر می‌توانید قد خود را اندازه بگیرید. در زمان اندازه گیری هم راهنما روی صفحه ظاهر می‌شود تا شما بتوانید راحت‌تر کار خود را انجام دهید.

دانلود برنامه اندازه گیری قد از روی عکس Quick Measure

برنامه اندازه گیری قد با گوشی

Quick Measure برنامه مناسبی برای اندازه گیری است. با این برنامه می‌توانید فاصله بین گوشی و اجسام را اندازه گیری کنید. همچنین امکان اندازه گیری مساحت هم وجود دارد. استفاده از این برنامه آسان است و به سادگی می‌توانید تمامی این کارها را انجام دهید.

اندازه گیری اجسام با CamToPlan

برنامه اندازه گیری قد با گوشی

برنامه دیگری که برای اندازه گیری می‌توانید استفاده کنید، CamToPlan نام دارد. با این برنامه می‌توانید اندازه اشیا، مساحت آن‌ها، قد افراد و… را محاسبه کنید. امکان اندازه گیری در هر دو حالت افقی و عمودی وجود دارد. این برنامه برای افرادی که در ساختمان سازی کار می‌کنند می‌تواند بسیار مفید باشد. برای اندازه گیری دقیق نیازی به حرکت دادن اجسام و… نیست. البته باید درصد کمی خطا را در اندازه گیری در نظر بگیرید.

برنامه اندازه گیری فاصله EasyMeasure

اندازه گیری قد

برنامه اندازه گیری فاصله EasyMeasure رابط کاربری ساده ای دارد. شما می توانید به سادگی اندازه اشیا و حتی قد افراد را محاسبه کنید. همچنین می توانید فاصله بین گوشی با جسم را اندازه بگیرید. امکان تغییر واحد اندازه گیری هم در آن وجود دارد.

برای یادگیری نحوه تبدیل واحدها، مطلب بهترین ابزار تبدیل واحد آنلاین پول ، فشار ، لیتر و دیگر واحد های اندازه گیری را مطالعه کنید.

برنامه اندازه گیری زاویه، قد و… Measure Height

اندازه گیری قد

Measure Height برنامه مناسب دیگری برای انجام این کار است. با استفاده از این برنامه می‌توانید فاصله گوشی تا اجسام را اندازه گیری کنید. ارتفاع اجسام و افراد را اندازه بگیرید. مساحت را محاسبه کنید. امکان به دست آوردن تمامی این موارد به صورت همزمان هم وجود دارد. مثلا می توانید همزمان ارتفاع یک درخت را، فاصله آن با خودتان و زاویه کجی که دارد، محاسبه کنید و تمامی این نتایج را به صورت یکجا در تصویر داشته باشید و سپس آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اندازه گیری قد از روی عکس بدون وسیله و برنامه

روش دیگری هم برای اندازه گیری قد و ارتفاع وجود دارد که در آن نیازی به استفاده از گوشی یا وسیله خاصی نیست. در این روش محاسبه شما به صورت دقیق نمی‌تواند باشد اما می‌توانید اندازه تقریبی را به دست آورید. وقتی تصویری از شخص یا جسمی می‌بینید و می خواهید اندازه آن را بدانید، به محیط اطراف و لوازمی که در کنار سوژه قرار دارد، دقت کنید. مثلا فرض کنید که فرد کنار ماشین مدل X ایستاده است. شما اندازه این ماشین را می دانید یا می توانید با جستجوی نام و مدل آن در اینترنت، اندازه را به دست آورید. حال با توجه به اندازه ای که از آن اطلاع دارید، قد فرد را محاسبه کنید.

مثلا اگر ارتفاع ماشین یک ۱۵۰ سانتی متر باشد، می توانید با انجام محاسباتی ساده قد فرد را به دست آورید. فرض کنید فرد در کنار در ایستاده است. اگر ارتفاع در را بدانید، می توانید اندازه قد فرد را به صورت تقریبی محاسبه کنید. در این حالت باید همیشه به اشیا و سایر لوازم موجود در تصویر دقت کنید و از آن ها کمک بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودروش های فهمیدن قد از روی عکس، اندازه گیری مساحت و… را آموزش دادیم و بهترین برنامه های موجود برای این کار را معرفی کردیم. شما از کدام روش برای انجام این کار استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا