آموزش

مهمترین تهدیدات امنیت اطلاعات چیست؟

مهمترین تهدیدات امنیت اطلاعات چیست؟ تاکید بر اهمیت امنیت اطلاعات در سازمان ها و اقدام بر اساس آن کلید مقابله با تهدیدات اصلی امنیت داده ها است. شش نگرانی اصلی در infosec مهندسی اجتماعی، قرار گرفتن در معرض شخص ثالث، مدیریت وصله، باج‌افزار، بدافزار و آسیب‌پذیری‌های کلی داده‌ها هستند.

1. مهندسی اجتماعی

حملات اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که مجرمان اهداف را دستکاری می‌کنند تا اقدامات خاصی مانند نادیده گرفتن اقدامات امنیتی یا افشای اطلاعات به منظور دسترسی به اطلاعات محرمانه را انجام دهند. تلاش های فیشینگ یکی از نمونه های رایج است.

2. قرار گرفتن در معرض شخص ثالث

شرکت ها باید مطمئن باشند که هر فروشنده شخص ثالثی اطلاعات را به صورت ایمن و حساس مدیریت می کند. در صورت نقض اطلاعات توسط فروشنده، شرکت اصلی که مالک رابطه با مصرف کننده است همچنان مسئول تلقی می شود. اهمیت امنیت اطلاعات در سازمان ها باید در همان سطح اولویت بالایی برای فروشندگان باشد که در شرکت شما وجود دارد.

3. مدیریت پچ

حملات سایبری از هر نقطه ضعفی سوء استفاده خواهند کرد. مدیریت وصله یکی از زمینه‌هایی است که شرکت‌ها باید از آن مراقبت کنند و مطمئن شوند که همیشه به آخرین نسخه‌های نرم‌افزاری به‌روزرسانی می‌شوند تا آسیب‌پذیری‌ها را کاهش دهند.

4. باج افزار

حملات باج‌افزاری شبکه را آلوده می‌کنند و داده‌ها را تا زمان پرداخت باج در گروگان نگه می‌دارند. ممکن است خسارات مالی و صدمات اعتباری ناشی از باج و همچنین از دست دادن بهره وری و از دست دادن داده ها از خود حمله وجود داشته باشد.

5. بدافزار

بدافزار نرم‌افزاری است که دارای کدهای مخرب به منظور آسیب رساندن به نرم‌افزار شرکت، داده‌ها و اطلاعات آن‌ها و توانایی آن‌ها برای انجام تجارت است.

6. آسیب پذیری های کلی داده ها

در نهایت، حملات سایبری می تواند از طریق هر نقطه ضعفی در سیستم صورت گیرد. برخی از عوامل خطر شامل تجهیزات قدیمی، شبکه های محافظت نشده و خطای انسانی ناشی از عدم آموزش کارکنان است. یکی دیگر از حوزه‌های خطر می‌تواند سیاست‌های سهل‌انگیز دستگاه‌های شرکت باشد، مانند اجازه دادن به کارمندان برای استفاده از وسایل شخصی برای کارهایی که ممکن است به درستی محافظت نشده باشند. شما می توانید سطح قرار گرفتن در معرض احتمالی شرکت خود را از طریق یک طرح ارزیابی ریسک متفکرانه ارزیابی کنید.

اطلاعات ارزشمند باید محافظت شوند

اطلاعات یک واحد ساختمانی اساسی در یک سازمان است، درست مانند کارکنان، اماکن و تجهیزات. اطلاعات دانش یا پیام را به شکلی مشخص بیان می کند. ما می‌توانیم اطلاعات را به اشتراک بگذاریم، می‌توانیم آن‌ها را ذخیره کنیم، می‌توانیم آن‌ها را اصلاح کنیم و می‌توانیم فرآیندها را با آن کنترل کنیم – ما به سادگی برای بیشتر کارهایی که انجام می‌دهیم به آن نیاز داریم.

بنابراین اطلاعات ارزشمند هستند و بر اساس نیازها باید محافظت شوند. اطلاعات می تواند هم برای سازمان ها و هم برای افراد ارزشمند باشد، گاهی اوقات حتی حیاتی است. اگر چنین اطلاعاتی گم شود یا نادرست باشد، می تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد.

امنیت اطلاعات به چه معناست؟

امنیت اطلاعات بیش از هر چیز در مورد جلوگیری از افشای اطلاعات، تحریف و تخریب است. همچنین در مورد داشتن اطلاعات مناسب در دسترس افراد مناسب و در زمان مناسب است. اطلاعات نباید به دست اشتباه بیفتد و مورد سوء استفاده قرار گیرد. امنیت اطلاعات هم برای افراد و هم برای سازمان ها، هم در تجارت و هم در فعالیت های عمومی اعمال می شود. بنابراین امنیت اطلاعات کل جامعه را در بر می گیرد. برای حفظ امنیت اطلاعات خدمات شبکه به کار می آید. خدمات شبکه اطلاعات می تواند مانع آسیب پذیری اطلاعات در شرکت ها و سازمان ها شود.

امنیت سایبری در مقابل امنیت اطلاعات

آیا واقعاً بین امنیت سایبری و امنیت اطلاعات تفاوتی وجود دارد؟ یکی از دلایل اصلی استفاده از این دو اصطلاح به جای یکدیگر این است که هم امنیت سایبری و هم امنیت اطلاعات با امنیت و حفظ امنیت یک سیستم رایانه ای در برابر تهدیدات داده ها و نقض اطلاعات مرتبط هستند. یک شرکت پشتیبانی شبکه کامپیوتری برای حفظ امنیت اطلاعات و جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز به شرکت ها و سازمان ها کمک می کند. این نوع از شرکت ها خدمات برونسپاری پشتیبانی و امنیت شبکه را با هزینه های مرقون به صرفه ارائه می دهند.

اما در حالی که امنیت سایبری در مورد محافظت از شبکه‌ها، دستگاه‌ها، برنامه‌ها و داده‌ها در برابر حملات یا دسترسی غیرمجاز است، امنیت اطلاعات بیش از هر چیز در مورد جلوگیری از افشای اطلاعات، تحریف و تخریب است. امنیت اطلاعات نیز مربوط به همه داده ها، صرف نظر از شکل آن است. این بدان معنی است که در امنیت اطلاعات، نگرانی اصلی حفاظت از محرمانه بودن، یکپارچگی و در دسترس بودن داده ها است. در امنیت سایبری، نگرانی اصلی محافظت در برابر دسترسی الکترونیکی غیرمجاز به داده ها است.

کمبود امنیت اطلاعات چه چیزی را منجر شود؟

فقدان امنیت اطلاعات می تواند عواقبی در قالب عدم امکان انجام کار مناسب و کارآمد، عدم حفاظت از یکپارچگی شخصی و اختلال در فعالیت های مهم اجتماعی داشته باشد.

نقص در سیستم های اطلاعاتی نیز می تواند بر دارایی های فیزیکی تأثیر بگذارد. آسیب به زیرساخت های حیاتی می تواند عواقب مرگبار داشته باشد. حوادثی که منجر به ناتوانی یا نابودی چنین سیستم‌ها و دارایی‌هایی می‌شود، می‌تواند منجر به بحران‌های جدی شود که سیستم‌های مالی، سلامت عمومی، امنیت ملی یا ترکیبی از آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

همچنین می تواند منجر به بدتر شدن اعتماد به خدمات و بازیگران اصلی شود. اختلالات جدی و مکرر می تواند منجر به بحران های اعتماد شود که همچنین می تواند به بازیگران و خدمات بیشتری و همچنین به بخش های دیگر سرایت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا