آموزش

نکات راهنما برای انتخاب و خرید پکیج دیواری

پکیج دیواری یا زمینی ، قلب هر سیستم گرمایشی است که وظیفه تولید و ارسال آبگرم و بخار آب به رادیاتور ها را برعهده دارد ، سپس این گرما را در کل خانه پخش میکند.
اطمینان از خرید یک پکیج مناسب برای نیازهای خاص، شما را در در سالهای آینده راحت نگه می دارد و باعث کاهش مصرف انرژی و کمتر شدن هزینه های قبوض می گردد.
عوامل زیادی در انتخاب پکیج دیواری دخیل هستند  که ما در این مقاله به سه تا از مهم ترین موارد پرداخته ایم . برای کسب اطلاعات بیشتر از راهنمای زیر استفاده کنید و در صورت نیاز به کمک با تاسیسات لطفی تماس بگیرید.

هنگام انتخاب و خرید پکیج دیواری به چه نکاتی باید توجه نمود؟

آب گرم یا بخار

در پکیج دیواری تعیین اینکه برای خانه خود به بخار یا آب گرم نیاز دارید، بسیار مهم است. اگر در مورد نوع پکیج مورد نیاز به خود مطمئن نیستید پیشنهاد میکنیم از یک متخصص برای تعیین نوع سیستم کمک بگیرید. سرنخ هایی وجود دارد که می توانید برای تعیین نیاز به بخار یا آب گرم از آنها استفاده کنید.
اولین جایی که باید بررسی کنید رادیاتورها می باشد. رادیاتورها چه از جنس پایه چدنی و چه از جنس پنلی باشند هر کدام دارای یک دریچه هوا هستند که این دریچه اجازه ورود و خروج بخار به رادیاتور را در هنگام راه اندازی اولیه سیستم می دهد.
همچنین بررسی تعداد لوله های متصل به رادیاتور نیز ضروری است.
سیستم هایی که فقط یک اتصال واحد دارند تقریباً همیشه بخار هستند در حالی که سیستم های دارای دو لوله می توانند بخار یا آب گرم باشند.
در صورتی که خانه شما دارای سیستم گرمایش از کف است سیستم آب گرم نیاز است.

تهویه

یکی از اجزای مهم در هر پکیج دیواری که توجه به آن ضروری است نوع تهویه است که منجر به حذف گازهای احتراق ناشی از سوختن سوخت می شود .
سه نوع تهویه اصلی وجود دارد که شامل دودکش، خروجی برق یا مستقیم و هواگیری مستقیم می باشد.
انتخاب گزینه مناسب برای منزل شما بستگی به نوع پکیج، کارایی آن و نوع ساختمان دارد.
– همانطور که از این نام آنها مشخص است پکیج های دارای دودکش، گازهای احتراقی مصرفی را از طریق یک دودکش عمودی که به بیرون از منزل راه دارد، خارج می کنند. اندازه ، ارتفاع و ساختار دودکش باید متناسب با نیازهای خاصی توسط افراد متخصص مشخص گردد تا بررسی شود که کدام دودکش متناسب با نیازهای شما می باشد.
عملکرد دودکش بر این اصل استوار است که هوای گرم کمتر از هوای سرد متراکم است و به طور طبیعی شناور است. این هوای گرم و سبک از دودکش عبور نموده در حالی که هوای تازه برای احتراق به داخل کشیده می شود تا جایگزین گردد.
از آنج ییکه این یک فرایند خودکار است یعنی هیچ عاملمکانیکی هوا را مجبور به خروج نمی کند ، هرگونه انسداد در دودکش یا تامین ناکافی هوای تازه منجر به عملکرد نادرست دستگاه می گردد که این مسئله می تواند به طور بالقوه منجر به ورود مونوکسید کربن به خانه یا ایجاد حریق شود.

– برای خانه هایی که امکان نصب دودکش وجود نداشته یا خانه هایی که دودکش آنها در حال تعمیر است، برق می تواند جایگزین مناسبی باشد.
پکیج های برقی از یک سیستم دمنده داخلی استفاده می کنند تا هوای احتراق تازه را به داخل دستگاه وارد کرده و گازهای مصرف شده را به بیرون منتقل کند.
دمنده داخلی به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به استفاده از دودکش از پکیج خود استفاده کنید.
همانطور که پکیج های دیواری هوای احتراق را از داخل خانه تأمین می کنند ضروری است که منبع کافی برای هوای تازه جهت اطمینان از عملکرد مناسب دستگاه وجود داشته باشد.

– پکیج با محفظه احتراق بسته برای خانه های مدرن ایده آل هستند. در این نوع پکیج های دیواری که سیستم دودکش دارند هوا برای احتراق از داخل خانه تامین شده و سپس تخلیه می شود. اما در سیستم های احتراق بسته ، هوا برای احتراق مستقیما از خارج از خانه به داخل دستگاه کشیده شده و پس از استفاده دوباره به فضای خارجی باز می گردد.
این بدان معناست که کل فرایند احتراق در داخل یک فضای بسته انجام شده و از هوای داخل خانه استفاده نمی شود. به همین دلیل میتوان آنها را در فضاهای محدود و بسته نصب کرد..

نکات راهنما برای انتخاب و خرید پکیج دیواری

ظرفیت و بهره وری دستگاه

پکیج های دیواری به طور معمول در رده های کارآیی ۸۰ تا ۹۶ درصد بهره وری سالانه مصرف سوخت (AFUE) در دسترس هستند. رتبه AFUE یک پکیج دیواری برآورده این است که چند درصد از سوخت مصرفی به حرارت قابل استفاده برای خانه تبدیل می شود.
با مقایسه رتبه بندی همچنین می توانید هزینه کارکرد پکیج را محاسبه کنید.
معمولاً پکیج هایی که دارای راندمان بین ۸۰ تا ۸۴ درصد هستند بهعنوان راندمان استاندارد در نظر گرفته می شوند.
اکثر پکیج های دیواری در این محدوده از مبدل حرارتی چدنی و تهویه دودکش استفاده می کنند، اما مدل های بادی و تهویه مستقیم نیز در دسترس هستند.

بسیاری از تولید کنندگان پکیج های دیواری نسخه هایی با کارایی بالاتر از مدل های استاندارد که دارای دودکش هستند را ارائه می دهند.
این پکیج ها به دلیل تغییراتی که در ویژگی های آنها ایجاد شده است دارای رتبه بالاتر از ۸۵ در AFUE هستند که اغلب باعث کاهش تولید و افزایش هزینه های آنها می شود.
علاوه برافزایش هزینه اولیه، این پکیج ها نیاز به استفاده از مصالح گرانقیمت مانند فولاد ضد زنگ نیز دارند، بنابراین خرید و استفاده از آنها به صرفه نیست.
پکیج هایی با راندمان بالا  که دارای درجه AFUE  بالای ۹۰ هستند ، از مبدل های حرارتی فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم برای بهترین تعادل کارایی و طول عمر بالا استفاده می کنند.

مرکز فروش و خدمات پس از فروش پکیج و رادیاتور در کرج

تاسیسات لطفی یکی از مراکز تخصصی فروش پکیج و رادیاتور در کرج است.  تاسیسات لطفی نمایندگی ایران رادیاتور در کرج  بوده و انواع رادیاتور ها را با گارانتی و خدمات پس از فروش ، عرضه کرده است.
علاوه بر تجهیزات گرمایشی ساختمان ، تاسیسات لطفی ۳۰ سال در زمینه فروش و نصب  تجهیزات استخر در کرج و ساخت استخر در تهران سابقه دارد. تاسیسات لطفی به عنوان پیمانکار ساخت استخر در کرج ، کلیه مراحل ساخت استخر از طراحی تا اجرا و تجهیز انجام می دهد.
تاسیسات لطفی ۰۹۱۲۵۶۴۱۲۲۴
www.tmilofti.ir

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا