آموزش

آیپد ایر 2022 اپل، تبلت میان رده خاص برای سال جدید!

کمپانی اپل به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر گوشی هوشمند و تبلت شناخته می‌شود  و هر روز محصولاتی جدیدی با یک شگفتی تازه به بازار معرفی می‌کند. آیپد ایر ۲۰۲۲ اپل میز نمونه جدیدی از آیپد ایر محسوب می‌شود که با تغییرات جدیدی به بازار معرفی شده است. این تبلت همه کاره  و منحصر به فرد تفاوت‌های زیادی با نسل گذشته خود دارد و همین مسئله باعث جذابیت آن شده است. اگر شما هم به فکر خرید یک تبلت قدرتمند و همه کاری برای سال جدیدی هستید، پیشنهاد می‌کنم در ادامه این صفحه همراه ما بمانید تا با ویژگی‌های جذاب این تبلت بیشتر آشنا شوید.

طراحی آیپد ایر ۲۰۲۲، خبری از سورپرایز نیست!

بله بهتر است منتظر یک طراحی عجیب و غریب و خیلی خاص نباشید؛ زیرا همه چیز بسیار معمولی پیش رفته است. به عبارت دیگر طراحی این نسل از آیپد ایر دقیقا شبیه به نسل پدری خود است و به عبارت دیگر هیچ تفاوتی با نسل قبلی ندارد و کاملا تکراری است.

در این آیپد ایر صفحه نمایشی با ابعاد ۱۰٫۹ اینچی به کار رفته  و حاشیه‌هایی ضخیم دارد. این ویژگی مک می‌کند که فضای بیشتری برای قرار دادن انگشتان در اختیار داشته باشید و بتوانید برای نگه داشتن تبلت راحت‌تر عمل کنید.

در کنار تکرار طراحی‌های گذشته می‌توانید به تنوع رنگ در انتخاب تبلت، خوش‌بین باشید. این محصول جدید با رنگ‌های متفاوت آبی، بنفش، خاکستری و نقره‌ای عرضه شده است و به همین دلیل می‌توانید بر اساس سلیقه و علاقه‌های خودتان گزینه مناسب را خرید کنید.

درنهایت اینکه طراحی این محصول طوری است که می‌توانید روی کیفیت و مرغوبیت متریال آن حساب کنید. در این سری از تولید آیپد ایر از متریال شیشه و فلز استفاده شده تا ظاهر زیبا، مسطح و همراه با حمل و نقل آسان را برای کاربران به همراه داشته باشد.

صفحه نمایش آیپد ایر ۲۰۲۲، انتخاب خوبی برای بازی

اگر دوست دارید تبلتی با سایز و کیفیت مناسب داشته باشد، خرید قسطی تبلت ipad air را به شما توصیه می‌کنیم. با انتخاب این محصول می‌توانید کیفیت  و سایر مناسب تصاویر  و ویدئوها را مشاهده کنید. بنابراین انتخاب خوبی برای یک گیم جذاب و هیجان‌انگیز است تا صفحه نمایش همه چیز را با وضوح و سایز مناسب نشان دهد.

البته در این سری از آیپد ایر خبری از فناوری mini-LED نیست و به همین دلیل انتظار ابعاد بسیار بزرگ را نداشته باشید. اما در عین حال فناوری True Tone در آن به کار رفته است تا رنگ‌ها به شکل شفاف در آن نمایش داده شود. ذکر این نکته مهم است که این ویژگی برای همه افراد مناسب نیست. بنابراین اگر قصد دارید از این تبلت برای طراحی گرافیک استفاده کنید و دقیق بودن همه رنگ‌ها اهمیت دارد، بهتر است فناوری True Tone را خاموش کنید.

سخت‌افزار آیپد ایر ۲۰۲۲، تکرار نسل گذشته

در سال ۲۰۲۲ ایپد ایر ۴ معرفی شد و  در سال ۲۰۲۲ نسخه ۵ آن به بازار آمده است. این محصول جدید از نظر سخت‌افزاری تکرار نسخه ۴ است و نباید منتظر شگفتی‌های خاص در آن باشید. اما در عین حال تراشه A14 به کار رفته در آن بسیار قدرتمند است و اگر دنبال کارهای سنگین نیستید، می‌توانید روی قدرت سخت‌افزاری همین تراشه حساب کنید.

سخت‌افزار آیپد ایر 2022، تکرار نسل گذشته

قدرت سخت‌افزاری ایپد ایر ۲۰۲۲ بسیار خوب است و  می‌توانید کارهای متفاوتی مانند اجرای بازی‌ها با حداکثر تنظیمات، ایجاد فایل‌های تصویری با لایه‌های مختلف و سرعت متناسب را تجربه کنید. همچنین این تبلت از برند اپل دارای رم ۸ گیگابایت  است تا دو برابر بیشتر از آیپد ایر نسل ۴ ظرفیت داشته باشد و قابلیت باز ماندن اپلیکیشن های بیشتر در مدت زمان طولانی‌تر در پس زمینه را فراهم کند.

درنهایت اینکه تنها عیب سخت‌افزاری ایپد ایر ۲۰۲۲ حافظه داخلی آن است که فقط ۶۴ گیگابایت است. به همین دلیل شاید نتوانید به‌خوبی هر فایل صوتی و تصویری که دوست دارید برای مدت طولانی در آن نگهداری کنید.

دوربین آیپد ایر ۲۰۲۲

اگر دنبال دوربینی با ویژگی‌های خاص باشید، تقریبا در هیچ تبلتی نمی‌توانید آن را پیدا کنید؛ زیرا معمولا افرادی که به دنبال خرید تبلت هستند توقع خیلی زیادی از دوربین آن ندارند. بنابراین اگر فقط می‌خواهید یک تصویربرداری سبک انجام دهید و یا در کنفرانس‌های تصویری و صوتی شرکت کنید، دوربین ایپد ایر ۲۰۲۲ نیاز شما را به‌خوبی برآورده می‌کند.

نکته جالب در ساخت و طراحی این دوربین این است که هنگام تماس تصویری، تصویر شما دقیقا در مرکز صفحه قرار می‌گیرد، به‌طوری که بیننده گمان می‌کند که یک نفر مسئول تصویربرداری از شما است. به همین دلیل نیازی به تنظیمات خاص نیست و دوربین به سرعت این کار را برای شما انجام می‌دهد.

همچنین در این تبلت از برند اپل، دو دوربین طراحی شده است که دوربین اصلی ۱۲ مگا پیکسلی است  و با آیپد ایر ۴ تغییری نکرده است و برای تبلت کافی و مناسب است. دوربین سلفی نیز به‌صورت ۱۲ مگا پیکسلی ارائه شده است و چیزی حدود ۷ مگا پیکسل بیشتر از نسل قبلی است. علاوه بر آن به دلیل برخورداری از ویژگی Center Stage در هنگام تماس‌های تصویری و ویدئویی صورت شما دقیقا در کادر قرار می‌گیرد و تنظیمات خاصی نیاز ندارد.

ویژگی نرم‌افزاری ایپد ایر ۲۰۲۲

سیستم عامل به کار رفته در این محصول iPadOS 15 است و پشتیبانی از ماوس، Slide Over، نرم‌افزارهای مختلف اپ استور مانند iMovie و اپل پنسل و مواردی دیگر در آن به کار رفته است. به همین دلیل می‌توانید روی عملکرد بسیار مناسب و قابلیت مرغوب آن در زمینه نرم‌افزاری حساب کنید.

ایپد ایر ۲۰۲۲ بخرم یا نه؟

قبل از هر چیز باید به این سوال پاسخ دهید که به دنبال چه امکاناتی در تبلت هستید؟ اگر قصد دارید این تبلت را جایگزین کامپیوتر کنید، نمی‌توان تمام امکانات کامپیوتر را در آن به دست آورد. علاوه بر آن خبری از اپلیکیشن های دسکتاپ در این تبلت نیست. اما خرید و انتخاب این محصول، به‌خوبی می‌تواند نیاز شما را در طول روز و برای فعالیت‌های معمولی و روزمره برطرف کند و در عین حال کیفیت بسیار خوب همراه با ظاهر زیبا و قدرتمند دارد تا بتوانید تا مدت طولانی از امکانات مناسب آن بهره ببرید.

اپلیکیشن های مختلف اپ استور به‌راحتی و با کیفیت کامل روی این آیپد ایر قابل استفاده هستند و اختلالی در روند کاری آن‌ها ایجاد نمی‌شود. در عین حال می‌توانید فعالیت‌های معمول و روزمره که با گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهید، به‌راحتی با این تبلت پیش ببرید. به‌طور مثال هزینه‌های خود را از درگاه مطمئنی مانند  پرداخت یار بپردازیدو یا اینکه بازی‌های جذاب را دانلود کنید. به هر حال بر اساس نیازهای معمول به‌خوبی می‌توانید روی کیفیت این نسخه از آیپد ایر حساب کنید. همچنین کیفیت دوربین و شرایط و ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن در شرایط مناسبی قرار دارد تا نیازی به تبلت بهتر و یا نسخه دیگری نداشته باشید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا