آموزش

آموزش تصویری تنظیم حذف خودکار پیام در تلگرام

اگر میخواهید پیام های شما در تلگرام حذف شود لازم نیست به صورت دستی این کار را انجام دهید. تلگرام قابلیتی دارد که شما میتوانید به وسیله آن پیام های خود را به صورت خودکار پاک کنید. 🗑️ در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش تصویری تنظیم حذف خودکار پیام در تلگرام میپردازیم.

آموزش کار با قابلیت حذف خودکار پیام در تلگرام در اندروید و آیفون

How to Enable Auto-Delete on a Telegram Chat

تلگرام یکی از محبوب ترین پلتفرم هایی است که کاربران زیادی دارد. تلگرام قابلیت های متنوعی دارد که باعث میشود کاربران راحت تر با این برنامه کار کنند. یکی از این قابلیت ها قابلیت دیلیت خودکار پیام تلگرام است. شما به هر دلیلی ممکن است نخواهید که پیام هایی که ارسال میکنید برای مدت طولانی بمانند برای همین میتوانید قابلیت حذف خودکار پیام ها در تلگرام را فعال کنید تا بعد از مدت زمانی که مشخص میکنید پیام های شما به صورت خودکار پاک شوند. همچنین علت ناپدید شدن پیام ها در تلگرام به صورت خودکار میتواند فعال بودن این قابلیت باشد. اگر نمیخواهید پیام ها پاک شود باید این قابلیت را غیر فعال کنید. در ادامه به نحوه فعالسازی و یا غیر فعال کردن این قابلیت در گوشی های اندروید و iOS میپردازیم.

پاک شدن خودکار پیام ها در تلگرام

اگر شما با مشکل تاخیر در ارسال پیام تلگرام مواجه هستید میتوانید مطلب آموزش ۳ روش حل مشکل تاخیر در ارسال پیام تلگرام را مطالعه کنید.

نحوه فعالسازی قابلیت حذف خودکار پیام در تلگرام

فعال کردن قابلیت حذف خودکار پیام در تلگرام بسیار کار آسانی است و کافیست چند قدم را طی کنید. برای این کار ابتدا برنامه Telegram را در گوشی خود باز کنید. اگر در صفحه گوشی برنامه Telegram را پیدا نمیکنید میتوانید در قسمت جست جو گوشی اندرویدی یا iOS خود Telegram را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید. وارد مکالمه مورد نظر خود شوید و روی پروفایل شخص ضربه بزنید. درون پروفایل شخص گزینه More که با سه نقطه مشخص شده را انتخاب کنید. بعد از منو باز شده روی Enable Auto-Delete ضربه بزنید.

حذف تمامی چت های تلگرام

مدت زمانی که میخواهید برای پاک کردن پیام ها انتخاب کنید. در این منو گزینه ها به ترتیب یک روز، یک هفته و یک ماه هستند. بعد از انتخاب مدت زمان مشخص شده قابلیت برای شما فعال میشود. برای حذف تمامی چت های تلگرام به صورت خودکار همین کار را با بقیه مخاطبین خود نیز انجام دهید.

علت پاک شدن پیام در تلگرام

پاک شدن خودکار پیام ها در تلگرام گوشی های اندروید

اگر میخواهید در گوشی اندرویدی خود این قابلیت را فعال کنید ابتدا تلگرام را باز کنید. بعد از اینکه وارد تلگرام شدید روی چتی که میخواهید پیام های آن به طور خودکار حذف شود ضربه بزنید.

 آموزش کار با قابلیت حذف خودکار پیام در تلگرام در اندروید و آیفون

سپس روی سه نقطه گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید تا یک منو برای شما باز شود.

پاک شدن خودکار پیام ها در تلگرام

از منو باز شده گزینه Clear History را انتخاب کنید.

حذف خودکار پیام ها در تلگرام

انگشت خود را به سمت پایین بکشید تا بخش Auto-Delete را مشاهده کنید. نوار این قسمت مشخص میکند که در چه مدت زمانی مکالمه به طور خودکار حذف شود. نوار را با انگشت خود بکشید و یک زمان بین ۲۴ ساعت تا ۷ روز انتخاب کنید. بعد از انتخاب زمان پاک شدن خودکار پیام روی گزینه آبی رنگ Enable Auto-Delete ضربه بزنید.

حذف خودکار عکس در تلگرام

حالا تلگرام در فواصل زمانی مشخص شده پیام های مکالمه شما را به صورت خودکار پاک میکند. این قابلیت فقط برای پیام نیست و از آنجایی که تمام رسانه ها پاک میشود میتوانید برای حذف خودکار ویس در تلگرام نیز از این قابلیت استفاده کنید. اگر بعد از مدتی تصمیم گرفتید این قابلیت را غیر فعال کنید تا پیام ها به صورت خودکار حذف نشوند مجددا باید برنامه تلگرام را باز کنید. از طریق چت مخاطب خود به Clear History بروید و نوار را روی Off بگذارید. بعد از ذخیره تغییرات با ضربه روی Confirm این قابلیت غیر فعال میشود.

دیلیت خودکار پیام تلگرام

حذف خودکار پیام ها در تلگرام گوشی های آیفون

برای فعال کردن قابلیت حذف خودکار عکس در تلگرام در گوشی های iOS ابتدا برنامه تلگرام را در گوشی خود باز کنید و وارد مکالمه ای که میخواهید شوید.

حذف خودکار ویس در تلگرام

روی یک پیام ضربه بزنید و نگه دارید تا یک منو برای شما باز شود.

 آموزش کار با قابلیت حذف خودکار پیام در تلگرام در اندروید و آیفون

از منو باز شده روی گزینه Select بزنید تا پیام انتخاب شود.

حذف خودکار پیام در تلگرام

از بالای صفحه مکالمه خود روی Clear Chat ضربه بزنید.

پاک شدن خودکار پیام ها در تلگرام

با این کار یک کادر برای شما باز میشود. اگر میخواهید پیام انتخابی برای شما و مخاطب شما پاک شود گزینه اول را انتخاب کنید و اگر میخواهید پیام انتخاب شده فقط برای شما پاک شود گزینه دوم را انتخاب کنید. گزینه سوم یعنی Enable Auto-Delete برای فعال کردن قابلیت دیلیت خودکار پیام تلگرام است. روی این گزینه ضربه بزنید تا یک صفحه جدید برای شما باز شود.

حذف خودکار پیام ها در تلگرام

در صفحه باز شده شما میتوانید زمان پاک شدن پیام ها را انتخاب کنید. نوار را با انگشت خود بکشید و یک زمان بین یک روز تا یک هفته مشخص کنید. تلگرام از این به بعد پیام هایی که قدیمی تر از مدت زمان مشخص شده باشند را به صورت خودکار پاک میکند.

حذف خودکار عکس در تلگرام

برای اینکه این قابلیت را غیر فعال کنید وارد مکالمه شوید و روی آیکن ۱W که مدت زمان مشخص شده در مرحله قبل را نشان میدهد ضربه بزنید.

علت ناپدید شدن پیام ها در تلگرام

نوار را به سمت Never بکشید و بعد روی Done ضربه بزنید تا ذخیره شود. اکنون قابلیت حذف خودکار برای شما غیر فعال است.

حذف خودکار پیام در گروه تلگرام

همچنین مطلب آموزش ۳ روش ارسال پیام مخفی در تلگرام میتواند برای شما مفید باشد.

نحوه فعالسازی قابلیت حذف خودکار پیام در گروه تلگرام

نحوه فعالسازی قابلیت حذف خودکار پیام در گروه تلگرام درست مانند روش های قبل است و شما باید به گروه خود مراجعه کنید و از طریق گزینه Clear History این قابلیت را فعال کنید. فقط دقت داشته باشید که برای فعال کردن این قابلیت شما باید مدیر گروه باشید. اگر مدیر گروه نباشید نمیتوانید این قابلیت را فعال کنید. زمانی که شما این قابلیت را فعال میکنید یک تایمر به شما زمان باقی مانده تا حذف خودکار پیام ها را نشان میدهد. اعضای گروه نمیتوانند این تایمر را مشاهده کنند.

حذف خودکار ویس در تلگرام

برای حذف تایمر در گروه تلگرام این قابلیت را مانند روش های بالا غیر فعال کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به نحوه دیلیت خودکار پیام تلگرام و علت پاک شدن پیام در تلگرام به صورت خودکار صحبت کردیم. آیا شما توانستید قابلیت حذف خودکار پیام ها در تلگرام را فعال کنید؟ شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا