آموزش

یوتوپیا ،یک اکوسیستم غیر متمرکز

امروز میخوام نرم افزار پیام رسانی را به شما معرفی کنم که قطعا در آینده بیشتر راجع به آن میشنوید. ما در دنیایی از نظارت کامل زندگی می کنیم که هر اقدام ما اثری برجای می گذارد .اطلاعات روزمره در دنیا در توده های بزرگ داده ذخیره می شوند و این اطلاعات توسط کامپیوتر و انسان پردازش می شوند تا دولت ها و شرکت های بزرگ دنیا بتوانند به نفع خود از آن استفاده کنند و با توسط آن اطلاعات به بیشتر کردن منافع خود بپردازند.

حال یوتوپیا اکوسیستمی متشکل از پیام رسان فوری ، سیستم نامه پستی یا ایمیل ، ارز مجازی ، ذخیره سازی پرونده و یک مرورگر داخلی این امکان را یکجا فراهم آورده است.

تکنولوژی بلاکچین این امکان را برای شما فراهم می کند تا از تمامی امکانات فوق  با امنیت کامل ، بدون نشت اطلاعات و حفظ حریم خصوصی استفاده کنید

دانلود یوتوپیا اکوسیستم

برای دانلود یوتوپیا کافی وارد این لینک شوید و نسخه مورد نظر خودتون رو دانلود کنید.

در حال حاضر یوتوپیا برای ویندوز ، مک ، لینوکس منتشر شده و نسخه موبایل اون بزودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

نحوه ثبت نام در نرم افزار یوتوپیا

پس از دانلود نرم افزار یوتوپیا و اجرای آن ، کافی است روی گزینه Create new account بزنید و بعد روی گزینه Next و سپس در این صفحه نام مستعار خود را وارد کنید و بعد روی ادامه کلیک کنید ؛ در صفحه بعد کافی است یک پسورد قوی برای خود انتخاب کنید و در آخر روی گزینه گ Finish بزنید .

پس از چند دقیقه فرآیند نصب انجام می شود و وارد محیط نرم افزار می شوید .

داشبورد utopia

اولین نگاهی که به این برنامه داریم ، در داشبورد است که از منوی پیمایش برای دسترسی آسان به بسیاری از ویژگیهای مختلف آن میتوان استفاده کرد و دسته بنده های مختلف قابل مشاهده است .

یوتوپیا یک پلت فرم غنی از ویژگی است که به طور خاص برای محافظت از حریم خصوصی ارتباطات ، محرمانه بودن و امنیت داده های شخصی طراحی شده است. این برای عموم افراد آگاه در مورد حریم خصوصی ایجاد شده است که معتقدند حریم خصوصی بسیار مهم است. Utopia یک شبکه غیرمتمرکز است و هیچ سرور مرکزی در انتقال یا ذخیره اطلاعات دخیل نیست.

Dashbord

سرویس uMail

سرویس uMail یک جایگزین مطمئن و امن برای نامه الکترونیکی قدیمی است

با uMail شما می توانید به دیگر کاربران Utopia نامه الکترونیکی ارسال کنید .

با تمام قابلیت های ایمیل بومی سازی شده در uMail از هیچ سروری برای انتقال یا ذخیره سازی اطلاعات استفاده نمی شود.

رمزگذاری اکوسیستم Utopia امنیت انتقال و ذخیره سازی نامه را تضمین می کند. uMail شما ، به عنوان یک قسمت داخلی Utopia ، نمی تواند مسدود یا ضبط شود.

سرویس  uMail

مرورگر داخلی Idyll

اکوسیستم یوتوپیا در خود یک مرورگر داخلی هم دارد که به شما امکان مرور وب به صورت کاملا ناشناس را می دهد. در مرورگر داخلی یوتوپیا شما میتوانید به وب سایت هایی که درون شبکه Peer to Peer یوتوپیا ساخته شده اند را دسترسی داشته باشید .

برای رفتن به این مرورگر کافی است ابتدا روی گزینه Tools در نوار بالای یوتوپیا کلیک کنید و سپس گزینه idyll Browser بزنید .

مرورگر داخلی Idyll

مدیریت فایل File Manager

تقریبا هر نوع فایلی را میتوانید در مدیریت فایل یوتوپیا ذخیره کنید بدون این که نگران پاک شدن و یا سرقت توسط شخص دیگری باشید

مدیریت فایل یوتوپیا یک باز کننده عکس و تصویر نیز دارد تا امنیت به حداکثر برسد .

یادداشت های صوتی ، Utopia همچنین از ارسال و دریافت پیام های صوتی پشتیبانی می کند که می توانید برای کسانی که میخواهید پیام صوتی ارسال کنید.

ارز مجازی Crypton

یوتوپیا دارای یک cryptocurrency داخلی به نامCrypton (CRP) است که قابلیت ماین دارد بنابراین یک ماشین متوسط ​​نیز می تواند برای ماین کریپتون ها از طریق برنامه Utopia مبتنی بر GUI یا با استفاده از بات مبتنی بر ترمینال که همراه با برنامه است ، استفاده کند.

Crypton پولی است که به Utopia قدرت می بخشد: یک اکوسیستم غیر متمرکز و همتا به همتا متشکل از ابزارهای مبتنی بر حریم خصوصی. همانطور که بنیانگذاران آن اعلام کردند ، هدف Utopia این است که یک بستر غیرمتمرکز و مقاوم در برابر سانسور برای ارتباطات ایمن ، حفاظت از آزادی بیان برای کاربران در سراسر جهان فراهم کند. پلتفرم Utopia به کاربران امکان می دهد به شیوه ای امن و غیرقابل ردیابی به اینترنت متصل شوند و از آنجا که هیچ نقطه مرکزی خرابی وجود ندارد ، نمی توان شبکه را آفلاین یا حتی قطع کرد.

کیف پول مجازی uWallet

تمام عملکردهای مالی را می توان درUWallet یافت ، uWallet به شما این امکان را می دهد که هر مبلغی را که میخواهید با ارز مجازی یوتوپیا Crypton (CRP) پول پرداخت و دریافت کنید .

uVoucher به شما امکان می دهد که گیفت کارت بسازید به این صورت که هر مقدار که میخواهید در این گیف کارت قرار میدهید و به شما یک کد میدهد و هر کاربری آن کد را در ولت یوتوپیا خود وارد کند آن گیف از آن او خواهد شد .

استخراج رمز ارز کریپتون از بخش uWallet و ماینینگ انجام می شود .

در اینجا میتوانید کریپتون های خود را به ارز ثابت USD تبدیل کنید .

همه اینها در حالی که شما ناشناس هستید. همه پرداختها فوری است و قابل برگشت نیست.

کیف پول مجازی uWallet

سرویس Uns یا نیم سرور یوتوپیا

 این ویژگی به کاربران یوتوپیا امکان ساخت وبسایت خود با سرویس دامنه یوتوپیا را فراهم میسازد.

برای مثال شما میتوانید دامنه به اسم خودتان را با ۱۰ CPR خرید کنید و وب سایتتان را در اکوسیستم یوتوپیا راه اندازی کنید و از طریق کریپتون به کسب درآمد از طریق سایتتان بپردازید

توجه داشته باشید که سایت تنها در داخل یوتوپیا در دسترس هست و هیچ پسوندی مثل .com یا .org ندارد و افراد میتوانند به وارد کردن اسم دامنه در مرورگر IDYLL سایت شما را مشاهده کنند.

صرافی رسمی ارز کریپتون

برای خرید و فروش کریپتون میتوانید شما از سایت  “ Crp.is”استفاده کنید .

برای خرید و فروش در این صرافی نیاز به احراز هویت نمیباشد و به راحتی میتوان کریپتون خرید یا فروخت همچنین هیچ تبلیغی در این صرافی وجود ندارد ؛ امنیت آن بسیار بالا است .

به راحتی میتوانید به این صرافی USDT وارد کنید و کریپتون خریداری کنید و برای هولد کردن آنها را به کیف پول خود در داخل نرم افزار یوتوپیا بفرستید و اگر میخواهید دامین خود را در یوتوپیا داشته باشید اینگونه میتوانید با داشتن CRP در یوتوپیای خود دامنه را تهیه کنید .

صرافی  latoken

ارز کریپتون همچنین در صرافی بزرگ دیگری به نام لاتوکن لیست هستش و از طریق این صرافی نیز میتوانید به خرید CRP بپردازید . این صرافی نیز مشکلی با ایرانیان ندارد ولی برای اطمینان خاطر از آیپی کشور های دیگر استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت رسمی یوتوپیا مراجعه کنید

سایت رسمی پروژه : U.is

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا