آموزش

آموزش 26 روش حل مشکل اپل موزیک (Apple Music)

برنامه اپل موزیک یک برنامه کاربردی و پرطرفدار برای گوش دادن به موسیقی 🎵 در گوشی های آیفون است. اما برخی کاربران ممکن است که با این برنامه پرطرفدار و محبوب با مشکل مواجه شوند. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۲۶ روش حل مشکل اپل موزیک (Apple Music) میپردازیم.

رفع مشکلات اپل موزیک

How to Fix Apple Music Not Working on iPhone or iPad

همانطور که گفته شد اپل موزیک یک برنامه کاربردی و بسیار محبوب در بین کاربران آیفون است که اگر شما نیاز به گوش کردن موزیک و دانلود آهنگ باشید نیاز شما را رفع می کند. اما با این حال برخی از کاربران در حین کار کردن با اپل موزیک با مشکلاتی روبه رو شدند و نتوانستند با این برنامه کاربردی کار کنند. اگر شما با این مشکلات مواجه شدید می توانید روش های این مطلب را بخوانید و اپل موزیک خود را مجددا فعال کنید.

در مطلب قبل ما  آموزش ۶ روش حل مشکل لاگین اسپاتیفای (Spotify) را بررسی کردیم. اما در این مطلب ما رایج ترین و جدید ترین مشکلات اپل موزیک را که ممکن است در دستگاه های iOS و یا بقیه دستگاهها با آنها مواجه شوید جمع‌ آوری کردیم و به شما نشان می دهیم که چگونه هر مشکل را گام به گام عیب یابی کنید. لازم نیست همه روش هایی را که آورده‌ ایم امتحان کنید اما حتما پس از انجام هر روش بررسی کنید که آیا مشکل شما حل شده است یا خیر.

مشکل از کار افتادن اپل موزیک

برخی از پیام های ارور اپل موزیک

  •  Apple Music Error 12893
  • Apple Music Error 42587
  • Apple Music 503 iCloud Connection Errors
  • پیام ارور: Looks like you are listening on another device
  • پیام ارور : This media format is not supported

مشکل عدم اتصال اپل موزیک بدلیل عدم اتصال اینترنت

مشکل پلی نکردن اپل موزیک

قبل از هر کاری مطمئن شوید که اتصال اینترنت شما برقرار است. برای اتصال اینترنت خود می توانید از طریق برنامه های دیگر مطمئن شوید. به عنوان مثال برنامه های دیگر که با اینترنت وصل میشوند را باز کنید. حالا می توانید میزان سرعت اینترنت خود را ببینید. اگر اتصال شما ضعیف است می توانید گوشی آیفون خود را یکبار در حالت هواپیما قرار دهید و از آن حالت خارج کنید. اگر با این کار درست نشد می توانید دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید.

اگر باز هم از طریق مجددا راه اندازی کردن گوشی نتوانستید اتصال اینترنت خود را درست کنید باید تنظیمات شبکه دستگاه خود را ریست کنید. برای این کار گوشی آیفون خود را باز کنید و روی General کلیک کنید سپس روی Reset در پایین صفحه ضربه بزنید. اکنون روی Reset Network Settings کلیک کنید. سپس رمز عبور خود را وارد کنید. اما توجه داشته باشید که با این کار تمام رمز های عبور وای فای ذخیره شده در موبایل شما پاک میشود. اگر وای فای شما در گوشی های دیگر و یا دستگاه های دیگر هم کار نمیکند شما می توانید روتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

خاموش کردن قابلیت پخش با کیفیت بالا

یکی از سریع ترین راه برای رفع مشکل اپل موزیک، خاموش کردن گزینه پخش با کیفیت بالا است. و یا میتوانید با رفتن به مسیر Settings > Music > Cellular Data دیتای موبایل خود را غیر فعال کنید.

مقدار فضا ذخیره سازی در آیفون را آزاد کنید

اگر اپل موزیک به شما اجازه دانلود آهنگ یا شنیدن آنلاین آهنگ را نمیدهد شاید به دلیل پر بودن فضای ذخیره سازی شما است. سعی کنید مقداری فضای ذخیره‌ سازی را آزاد کنید. اپل موزیک حدوداً به ۳ الی ۴ گیگ نیاز دارد تا بتواند آهنگ ها آلبوم ها دانلود کند.

راه اندازی اپل موزیک و رفع مشکل آن

مشکل کار نکردن اپل موزیک

می توانید برنامه اپل موزیک را ببندید و دوباره آن را باز کنید. این کار باعث دوباره بارگیری شدن برنامه میشود و در نتیجه همه اطلاعات موقت خود را دوباره بارگیری می کند که می تواند خطای جزئی را برطرف کند. برای انجام این کار در آیفون یا آیپد انگشت خود را به آرامی از پایین صفحه به بالا بکشید تا فهرستی از همه برنامه که اخیرا باز کرده اید به شما نمایش داده شود. وقتی همه برنامه های خود را دیدید روی هر برنامه ای که می خواهید آن را ببندید نگه دارید و به سمت بالا بکشید سپس برنامه را دوباره باز کنید.

گوشی آیفون خود را مجددا راه‌اندازی کنید

مشکل از کار افتادن اپل موزیک

در آیفون شش یا پایین تر به علاوه همه آیپد ها: دکمه Home و Power همزمان فشار دهید تا نشان اپل را ببینید.
برای آیفون ۷: دکمه کم کردن صدا و دکمه Side را برای حداقل ۱۰ ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی اپل را ببینید.
در آیفون ۸ یا بالاتر و یا آیپد بدون دکمه هوم: دکمه افزایش صدا را فشار داده و سریع رها کنید. سپس دکمه کاهش صدا را فشار داده و فورا رها کنید. در نهایت دکمه Side را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل را ببینید.

نسخه iOS خود را به روز رسانی کنید

اگر اپل موزیک در گوشی شما کار نمیکند ممکن است به دلیل این باشد که این نسخه از اپل موزیک در نسخه iOS شما همخوانی ندارد. بنابراین برای رفع این مشکل مطمئن شوید که گوشی شما آخرین نسخه iOS را دارد. همچنین اکثر کاربرانی که تصمیم به دانگرید به نسخه های قبلی iOS گرفتند دچار مشکل شدند . پس گوشی خود را به نسخه های پایینتر نبرید چون برای این مشکل، راه حلی در دسترس نیست. البته شابد بتوانید با  ریست به تنظیمات کارخانه مشکل خود را حل کنید.

به مشکل خوردن اپل موزیک بعد از به روز رسانی iOS

در روش قبل گفته شد که می توانید با به روز رسانی نسخه iOS خود مشکل اپل موزیک را رفع کنید. اما گاهی اوقات با به روز رسانی نسخه گوشی خود به آخرین نسخه iOS، اپل موزیک شما دچار مشکل می شود. در این حالت می توانید به تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و به حساب کاربری اپل آیدی خود بروید. سپس منطقه گوشی خود را روی ایالات متحده تنظیم کنید.

رفع مشکل کار نکردن اپل موزیک با دانلود مجدد آهنگ

رفع مشکلات اپل موزیک

اگر مشکل شما در اپل موزیک فقط با یک یا دو آهنگ است میتوانید آهنگ را حذف کرده و دوباره آن را دانلود کنید. برای حذف یک آهنگ در اپل موزیک برنامه را باز کنید. سپس روی Songs ضربه بزنید. سپس آهنگی را که پخش نمیشود پیدا کنید و انگشت خود را روی آن نگه دارید. زمانی که منو ظاهر شد روی Delete from Library ضربه بزنید. حالا آهنگ را از کتابخانه اپل موزیک دانلود کنید.

کار نکردن قابلیت سرچ و جستجو در اپل موزیک

زمانی که شما یک آهنگ را دوست داشته باشید اما اسم آن را ندارید می توانید با سرچ کردن چند خط از آن آهنگ در باکس جستجو آهنگ مورد نظر خود را پیدا کنید. اما گاهی باکس جستجو نتیجه ای برای شما ارسال نمیکند و یا بدون هیچ دلیلی از کار میافتد. در این صورت فقط میتوانید به موسیقی‌ های که دارید گوش دهید. اگر این اتفاق افتاد میتوانید از دوستانتان بخواهید از برنامه اپل موزیک خود لینک موسیقی را برای شما بفرستند و شما لینک را با استفاده از سافاری باز کنید.

روشن خاموش کردن حالت هواپیما

مشکل از کار افتادن اپل موزیک

یکی دیگر از راحت ترین و سریعترین راه برای درست کردن برنامه اپل موزیک این است که حالت هواپیمای گوشی خود را روشن کنید و سپس بعد از چند ثانیه آن را خاموش کنید. این راه ممکن است مشکلات جزئی برنامه را رفع کند.

رفع مشکل پلی نکردن اپل موزیک با ریست کردن اپل آیدی

رفع مشکلات اپل موزیک

اگر راه های بالا جواب نداد می توانید از اپل آیدی خود خارج شوید و دوباره وارد شوید. برای این کار ابتدا تنظیمات گوشی خود را باز کنید و بر روی نام در بالای منو ضربه بزنید. در صفحه باز شده به سمت پایین بکشید و Sign Out را پیدا کنید. سپس رمز عبور اپل آیدی خود را برای تایید وارد کنید. حالا می توانید وارد اپل موزیک شوید و ببینید درست شده است یا خیر. همچنین گاهی ممکن است زمانی ک شما هنوز اشتراک فعال دارید و منقضی نشده اپل موزیک پیامی مبنی بر اینکه اشتراک شما تمام شده نشان دهد. در این زمان همین روش ریست کردن اپل ایدی میتواند به شما کمک کند.

حل مشکل داغ شدن و مصرف بیش از حد باتری

مشکل از کار افتادن اپل موزیک

برخی از کاربران آیفون گزارش دادند که اپل موزیک در گوشی آنها باعث تخلیه شدن زودتر باتری دستگاه میشود. حتی زمانی که شما از آن استفاده نمیکنید. برای بررسی که آیا اپل موزیک باتری شما را تحت تأثیر قرار داده است یا نه ابتدا تنظیمات گوشی خود را باز کرده و به قسمت باتری بروید. سپس برنامه اپل موزیک را از بین برنامه ها پیدا و ببینید که آیا در پس زمینه درصد زیادی از باتری را مصرف میکند یا خیر.

اگر این مشکل را شما هم داشتید می توانید با یک سری کارها مشکل را رفع کنید. مثلا حالت کم مصرف باتری را روشن کنید. یا برنامه اپل موزیک را کامل ببندید همینطور می توانید به غیر از برنامه موزیک برنامه استفاده نشده را ببندید. راه اندازی مجدد گوشی خود می تواند یک راه حل دیگر باشد. اگر هنوز گوشی شما داغ میکند و یا باتری شما بیش از حد تخلیه می شود میتوانید تنظیمات آیفون خود را به تنظیمات کارخانه ریست کنید.

مشکل پخش نشدن آهنگ برنامه اپل موزیک در گوشی های اندروید

آموزش روش حل مشکل اپل موزیک (Apple Music)

از زمانی که اپلیکیشن اپل موزیک برای اندروید منتشر شد برخی از کاربران به دلیل عدم توانایی در کار کردن با اپل موزیک امتیاز پایین به این برنامه می دهند. بعضی ها با پخش نشدن آهنگ و یا قطع شدن آهنگ مواجه هستند. همین طور ممکن است اپل موزیک بدون دلیل از کار بیفتد و از برنامه خارج شود یا به طور تصادفی در وسط پخش آهنگ متوقف شود و یا آهنگ بعدی را پخش نکند و از این دست مشکلات. برای درست کردن این مشکلات می توانید سیستم اندروید گوشی های خود را ارتقا دهید.

مطمئن شوید که گوشی شما دارای اندروید ۴.۳ یا بالاتر باشد. همین طور به غیر از نسخه اندروید مطمئن شوید که از آخرین نسخه برنامه اپل موزیک نیز استفاده می کنید. اگر هر دو آخرین نسخه بودند می توانید حافظه پنهان را پاک کنید. پاک کردن کش برنامه می تواند یک سری مشکلات را از بین ببرد و به بهبود عملکرد کمک کند.

مشکل پخش نشدن آهنگ برای برنامه موزیک در گوشی های آیفون

مشکل عدم اتصال اپل موزیک

همچنین به غیر از کاربران اندروید، کاربران آیفون نیز مشکل در راه اندازی برنامه داشته باشند. اگر شما گوشی آیفون دارید و برنامه اپل موزیک باز نمیشود می توانید گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید. و یا برنامه اپل موزیک را حذف و دوباره روی دستگاه نصب کنید. روشن خاموش کردن حالت هواپیما نیز می تواند به شما کمک کند.

در دسترس نبودن آهنگ اپل موزیک

مشکل apple music

اگر شما با اپل موزیک کار میکنید ممکن است با پیام (این مورد قابل پخش نیست) مواجه شده باشید که مشکل رایجی هست. دلایل مختلفی برای ایجاد این مشکل وجود دارد. اگر با این مشکل مواجه شدید ابتدا iCloud Music Library را خاموش و سپس دوباره روشن کنید. به تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و به موسیقی بروید و گزینه همگام سازی با کتابخانه را خاموش کنید. چند دقیقه صبر کنید سپس iCloud Music Library را دوباره روی حالت روشن بگذارید.

پخش موسیقی به صورت به هم ریخته

مشکل apple music

گاهی اوقات ممکن است موسیقی شما به صورت به هم ریخته و بدون ترتیب پخش شود. به این دلیل است که شما گزینه پخش به صورت به هم ریخته را فعال کرده اید. برای از بین بردن این مشکل هنگامی که آهنگ شما در حال پخش است صفحه را به سمت پایین بکشید تا دکمه پخش به صورت به هم ریخته یا منظم را ببینید سپس حالت پخش آهنگ را مانند تصویر بالا روی منظم قرار دهید.

مشکل پخش نشدن در حالت آفلاین Apple Music

برنامه اپل موزیک این امکان را به شما میدهد که آهنگ را دانلود کنید و زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید میتوانید آهنگ را گوش دهید. اگر آهنگهای دانلود شده به صورت آفلاین پخش نمیشوند میتوانید از برنامه اپل موزیک خارج شده و دوباره وارد آن شوید. یا تنظیمات گوشی خود را ریست کنید و آهنگ ها را دوباره دانلود کنید.

مشکل دانلود نشدن آهنگ در اپل موزیک

اگر شما هم در دانلود کردن آهنگ با مشکل مواجه شده اید ابتدا فضای ذخیره سازی گوشی خود را چک کنید و مطمئن شوید که فضای ذخیره سازی کافی دارید. اگر فضای ذخیره سازی شما مشکلی نداشت می توانید اتصال اینترنت خود را چک کنید و مطمئن شوید که اتصال اینترنتی برقرار است. همچنین مجددا راه اندازی کردن گوشی و خارج شدن و وارد شدن به اپل آیدی میتواند از دیگر راه حل ها برای رفع مشکل باشد.

ناپدید شدن موسیقی های شما

مشکل از کار افتادن اپل موزیک

اگر شما برنامه اپل موزیک را از گوشی خود پاک کنید آهنگ ها هم پاک می شوند. همچنین اگر iCloud را غیر فعال کنید دوباره مشکل پاک شدن و ناپدید شدن آهنگ ها را دارید.
برای رفع این مشکل ابتدا برنامه اپل موزیک را مجددا راه اندازی کنید بعد از این کار به تنظیمات گوشی خود رفته و قسمت موسیقی ها بروید و مطمئن شوید که Show Apple Music فعال است و در آخر سر مطمئن شوید که iCloud Music Library نیز فعال است.

عوض شدن آهنگ به طور تصادفی حین پخش شدن آن

مشکل کار نکردن اپل موزیک

تعداد کمی از کاربران اپل موزیک با این مشکل مواجه هستند که وسط آهنگ ناگهان موسیقی عوض می شود. برای حل کردن این مشکل ابتدا مطمئن شوید که آهنگ به درستی دانلود شده است. می توانید آن را حذف کنید و دوباره آن را دانلود کنید و یا می توانید محدودیت اینترنت خود را بررسی کنید. برای این کار به مسیر Settings > Music > Cellular Dat بروید و گزینه ای WLAN & Cellular Data را انتخاب کنید و در آخر iCloud Music Library را غیر فعال کنید سپس دوباره آن را فعال کنید حال آهنگ مورد نظر را دانلود کنید.

مشکل از کار افتادن اپل موزیک به دلیل مسدود شدن

اگر برنامه اپل موزیک شما مسدود می شود می توانید مجددا برنامه راه اندازی کنید و یا دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید. همینطور می توانید برنامه اپل موزیک را به آخرین نسخه آن به روز رسانی کنید.

از بین رفتن گزینه امتیازدهی به آهنگ

اپل موزیک با آپدیت جدید کمی تغییر کرده است. اگر شما قصد دارید به موسیقی که گوش می دهید امتیاز دهید وقتی آهنگ در حال پخش است روی آلبوم ضربه بزنید و ستاره های رتبه بندی برای شما ظاهر می شوند. این به‌ روزرسانی یک تغییر جالب در رابط کاربری برنامه است.

مشکل عدم اتصال اپل موزیک

همچنین مطلب آموزش ۲۰ روش حل مشکل کار نکردن سیری آیفون (Siri) میتواند برای شما مفید باشد.

از راه دیگری برنامه موزیک را باز کنید

مشکل از کار افتادن اپل موزیک

 

برای باز کردن اپل موزیک از طریق دیگر مسیر Settings > Music را طی کنید و روی گزینه Join Apple Music کلیک کنید تا برنامه برای شما باز شود.

حذف برخی آهنگ ها

مشکل از کار افتادن اپل موزیک

بسیاری از کاربران اپل موزیک میدانند که قطع شدن آهنگ در اواسط آن چقدر میتواند آزاردهنده باشد. اگر شما با این مشکل مواجه هستید با چند روش می توانید این مشکل را حل کنید. ابتدا اگر آهنگ ها را آنلاین گوش می کنید سعی کنید آنها را دانلود کرده و به صورت آفلاین گوش دهید. مرحله بعدی این است که برنامه اپل موزیک را ببندید و مجددا باز کنید. و یا می توانید آهنگ های خاصی که به طور غیر منتظره متوقف می شوند را حذف کنید سپس دوباره آنها را دانلود کنید. برای این کار روی آهنگ مد نظر نگه دارید و سپس روی گزینه Delete from Library را انتخاب کنید.

اپل موزیک آهنگ های دانلود شده را حذف میکند

رفع مشکلات اپل موزیک

یک مشکل آزاردهنده دیگر می تواند این باشد که اپل موزیک گاهی آهنگ دانلود شده را حذف میکند. اگر شما هم این مشکل را دارید به تنظیمات رفته و مسیر Settings > Music > Optimize Storage را طی کنید و گزینه بهینه ساز را خاموش کنید.

آهنگ ها به لیست پخش شما اضافه نمیشود

اگر پس از دانلود آهنگ و اضافه کردن به لیست پخش، آن را نمیتوانید در لیست پخش خود پیدا کنید می توانید مراحل زیر را امتحان کنید:
ابتدا یک لیست پخش جدید ایجاد کنید. همه آهنگ ها را از لیست پخش قبلی روی لیست‌ پخش جدید کپی کنید و لیست پخش قدیمی را حذف کنید. حالا در آخر نام لیست‌ پخش جدید را به نام قدیمی تغییر دهید.

اگر فیس آیدی آیفون شما کار نمیکند میتوانید مطلب آموزش ۱۳ روش حل مشکل فیس آیدی آیفون (iPhone Face ID) را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش ۲۶ روش حل مشکل اپل موزیک (Apple Music) را بررسی کردیم. امیدواریم مشکل برنامه اپل موزیک شما حل شده باشد. شما از کدام روش ها برای رفع مشکل اپل موزیک خود استفاده کردید؟ میتوانید نظرات، پیشنهادات و انتقاد خود را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا