آموزش

آموزش 11 روش رفع ارور Oops! Something went wrong در اسنپ چت

ممکن است هنگام کار با اسنپ چت با خطاهای مختلفی مواجه شوید. ⚠️ یکی از رایج‌ترین خطاهایی که کاربران با آن مواجه می‌شوند، Something went wrong است. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۱۱ روش رفع ارور Oops something went wrong در اسنپ چت می‌پردازیم.

حل مشکل Something went wrong در اسنپ چت

?How to fix the Something Went Wrong error in Snapchat

در بسیاری از موارد خطای Something went wrong به دلیل ناپایداری سرور و معمولا در زمان تعمیر و نگهداری آن و یا قطعی‌های برنامه‌ریزی نشده اتفاق می‌افتد. در مواردی غیر از این اتفاق، می‌توان با پاک کردن کش اپلیکیشن اسنپ چت این خطا را برطرف کرد. اگر با ارور something went wrong در اسنپ چت مواجه شدید، در ابتدا بررسی کنید که آیا سرورهای اسنپ چت آنلاین هستند یا خیر. تقریبا تمامی خطاهای رایج اسنپ چت به مشکلات مرتبط با اپلیکیشن شما یا مشکلات اتصال شبکه مربوط می‌شوند. اگر با ارور something went wrong please try again در اسنپ چت در هنگام فعال بودن سرورها مواجه بودید، هیچ یک از راه‌حل‌های زیر کارساز نخواهند بود.

حل مشکل Something went wrong اسنپ چت

معنی oops something went wrong در اسنپ چت می‌تواند متفاوت باشد که به‌طور کلی برای عیب یابی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورت مواجه شدن با ارور something went wrong در اسنپ چت ابتدا تلفن همراه خود را ری‌استارت کنید. این کار در بعضی مواقع موجب حل این مشکل می‌شود.
  • کش اپلیکیشن را پاک کنید. این فرآیند بسته به اینکه از iOS یا اندروید استفاده می‌کنید کمی متفاوت عمل می‌کند.
  • اطمینان حاصل کنید که از آخرین آپدیت اسنپ چت استفاده می‌کنید. زیرا تضمین نمی‌شود که نسخه‌های قدیمی‌تر برنامه به‌درستی کار کنند.
  • از اتصال دستگاه به اینترنت اطمینان حاصل کنید. Wi-Fi را خاموش کرده تا اتصال تلفن همراه را بررسی کنید. اگر تلفن شما به اینترنت دسترسی نداشته باشد، اسنپ چت کار نخواهد کرد.
  • اگر از VPN استفاده می‌کنید. آن را غیرفعال کنید.
  • ارور oops something went wrong. please try again later اسنپ چت هنگامی ظاهر می‌شود که سرورهای اسنپ چت از کار بیافتند. قبل از اینکه بخواهید مشکل را با پاک کردن کش رفع کنید، فعال بودن سرورها را دوباره بررسی کنید. در غیراین صورت یا باید داده‌های برنامه را پاک کنید و یا از اتصال شبکه اطمینان حاصل کنید.

چگونه متوجه شویم اسنپ چت برای همه قطع شده‌ است یا خیر؟

در این‌جا چند راه برای بررسی قطع شدن اسنپ چت برای همه یا فقط شما، وجود دارد:

در ابتدا به صفحه رسمی پشتیبانی توییتر اسنپ چت بروید. هر زمان مشکلاتی باشد که بر تعداد زیادی از کاربران تاثیر بگذارد، snapchatsupport@ فالوئرها را در مورد آنچه در حال وقوع است آگاه می‌کند.

به DownDetector.com/Status/Snapchat بروید. اگر مشکلی وجود نداشته باشد، آن را با پیغام  No problems at Snapchat اطلاع می‌دهد. همچنین می‌توانید از Down Detector استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا اسنپ چت در مناطق جغرافیایی خاصی از کار افتاده است یا خیر. صفحه را به پایین اسکرول کرده و Live Outage Map را انتخاب کنید تا گزارش نقشه منطقه مشکلات اسنپ چت را ببینید.

ارور اسنپ چت

اگر مشکل از پلتفرم اسنپ چت باشد فقط باید منتظر بمانید تا پلتفرم این مشکل را برطرف کند.

دلایل کار نکردن اسنپ چت

در زیر به رایج‌ترین خطاهای اسنپ چت که ممکن است با آن مواجه شوید، می‌پردازیم:

Blocked Network : اگر فعالیت مشکوکی از آدرس IP خود داشته باشید، ممکن است با این خطا مواجه شوید. هنگامی که اسنپ چت این موضوع را تشخیص دهد، شبکه را مسدود می‌کند.

Could Not Connect : معمولا این خطا زمانی ظاهر می‌شود که می‌خواهید از برنامه‌های شخص ثالث مسدود شده در اسنپ چت استفاده کنید.

Account Locked : اگر اسنپ چت فعالیت مشکوکی از حساب شما را شناسایی کرده باشد، ممکن است متوجه قفل شدن حساب خود شوید. این فعالیت‌ها شامل ارسال هرزنامه یا پیام‌های فوری و چت ناخواسته است.

Snapchat Error 403 : اگر این خطا را مشاهده کردید بهترین کار این است که برنامه را حذف و مجددا نصب کنید.

اگر اسنپ چت برای همه به جز شما کار می‌کند، مراحل عیب یابی زیر را انجام دهید:

باز کردن قفل حساب برای ارور اسنپ چت

حساب‌های اسنپ چت اغلب به‌طور موقت قفل می‌شوند. بنابراین ممکن است لازم باشد به مدت ۲۴ ساعت صبر کنید و دوباره وارد شوید. اگر حساب شما بعد از ۲۴ ساعت قفل باقی ماند، از یک مرورگر وب وارد حساب خود شوید و گزینه Unlock را انتخاب کنید.

رفع ارور something went wrong در اسنپ چت با غیرفعال کردن VPN

برای حل مشکل کار نکردن اسنپ چت، اگر از VPN استفاده می‌کنید، آن را خاموش کنید و به شبکه دیگری مانند دیتا تلفن همراه یا Wi-Fi دیگری متصل شوید. برخی از VPN‌ها به‌خوبی با سایر برنامه‌ها کار نمی‌کنند و فعالیت شبکه شما را مختل می‌کنند. از آن‌جایی که سرویس‌های VPN آدرس IP شما را تغییر می‌دهند، ممکن است دستگاه شما برای برقراری ارتباط مناسب با سرورهای برنامه مشکل داشته باشد.

حل مشکل oops something went wrong در اسنپ چت

حل مشکل oops something went wrong در اسنپ چت با عیب‌یابی اتصال اینترنت

زمانی که ارسال عکس‌ها بیش از حد معمول طول می‌کشد یا ارسال نمی‌شود، ممکن است با اتصال Wi-Fi یا دیتای تلفن همراه ضعیف مواجه باشید. مشکلات مربوط به شبکه می‌تواند سبب ارور اسنپ چت شود. برای بررسی مشکل در اتصال، شبکه خود را با استفاده از سایت Fast.com آزمایش کنید.

حل مشکل something went wrong

اگر نتیجه آزمایش نشان داد که شبکه شما کند یا ناپایدار است، سعی کنید با راه‌اندازی مجدد روتر مشکل را برطرف کنید. کابل برق روتر خود را به مدت ۵ تا ۱۰ ثاتیه بکشید و دوباره وصل کنید.

حل مشکل something went wrong در اسنپ چت

هنگامی که روتر شما مجددا راه‌اندازی شد، دوباره تست سرعت را اجرا کنید. اگر همچنان مشکل وجود داشت، با ISP خود جهت رفع مشکل تماس بگیرید.

رفع ارور اسنپ چت با پاک کردن کش دستگاه اندروید

همچنین می‌توانید با پاک کردن داده‌ها در تنظیمات دستگاه خود، دانلود یا بروزرسانی ثابت برنامه‌ها را برطرف کرده تا بتوانید دوباره آن را نصب کنید. برنامه‌های کاربردی در اندروید برای بهبود عملکرد از حافظه نهان در سیستم استفاده می‌کنند. این داده‌ها در طول زمان انباشته می‌شوند. اگر اسنپ چت سرعت سیستم شمارا کند کرد و یا پیغام خطا ظاهر شد، کش برنامه را پاک کنید. برای این کار در صفحه اصلی Settings را باز کنید. سپس به پایین اسکرول کنید و بر روی تب Apps ضربه بزنید. اکنون Snapchat را از لیست پیدا کرده و بر روی آن ضربه بزنید. حال در تنظیمات اسنپ چت بر روی Storage ضربه بزنید. در پایان بر روی Clear Cache ضربه بزنید.

ارور oops something went wrong. please try again later اسنپ چت

پس ار پاک کردن کش به اسنپ چپ برگردید تا بررسی کنید که آیا مشکل حل شده‌است یا خیر.

رفع ارور oops something went wrong. please try again later اسنپ چت با نصب دوباره برنامه

در iOS ممکن است لازم باشد دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کرده و برنامه را با حساب iTunes خود همگام کنید. در اندروید نیز ممکن است لازم باشد تا حساب گوگل خود را مجددا با دستگاه خود همگام کنید. اگر پاک کردن کش قادر به رفع مشکل نبود، احتمالا فایل‌های نصب اسنپ چپ آسیب دیده‌اند. اگر این‌طور باشد، بهترین کار نصب دوباره برنامه است. برای این کار، کاربران اندروید مراحل زیر را انجام دهند:

در دستگاه خود به صفحه اصلی بروید و اسنپ چت را پیدا کنید. سپس بر روی آیکون برنامه ضربه بزنید و نگه دارید تا انتخاب شود. در نهایت بر روی Uninstall ضربه بزنید و مراحل را تکمیل کنید.

ارور اسنپ چت

سپس به Play Store بروید و برنامه را دوباره نصب کنید.

در iOS به صفحه اصلی بروید و Snapchat را پیدا کنید. سپس بر روی آیکون برنامه ضربه بزنید و نگه دارید تا pop-up menu بر روی صفحه ظاهر شود. در پایان بر روی Remove App ضربه بزنید تا اسنپ چت حذف شود.

معنی oops something went wrong در اسنپ چت

پس از اتمام فرآیند، به App Store بروید و دوباره اسنپ چت را نصب کنید.

رفع ارور اسنپ چت با حذف برنامه‌های شخص ثالث

برنامه‌ها یا افزونه‌هایی که از اطلاعات ورود به اسنپ چت شما (مانند پسورد اسنپ چت) استفاده می‌کنند را حذف کنید.

ریست دستگاه برای رفع ارور اسنپ چت

اگر اندروید روت شده یا آیفون jailbroken دارید، ممکن است لازم باشد تا دستگاه خود را به حالت اولیه بازگردانید. خطاها و اشکالات موقتی، ممکن است در هر برنامه‌ای حین استفاده از آن رخ دهد. برای راه‌اندازی مجدد اسنپ چت در اندروید مراحل زیر را دنبال کنبد:

ابتدا انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید تا تغییر دهنده برنامه ظاهر شود. سپس اسنپ چت را از لیست برنامه‌های در حال اجرا در دستگاه خود پیدا کنید. در نهایت برنامه را به سمت بالا بکشید تا از لیست محو شود.

معنی oops something went wrong در اسنپ چت

برای دستگاه‌های iOS با نمایشگر تمام صفحه می‌توانید اسنپ چت را از طریق سوئیچر برنامه نیز ریست کنید. انگشت خود را از پایین صفحه به سمت بالا بکشید تا تغییر دهنده برنامه را ببینید. اکنون اسنپ چت را پیدا کرده و آن‌ را به سمت بالا تکان دهید تا از اجرای آن جلوگیری کنید. در نهایت اگر یک دستگاه iOS دارید که هنوز دکمه Home را در خود دارد، کافیست دو بار روی آن ضربه بزنید تا تغییر دهنده برنامه باز شود، سپس مراحل بالا را دنبال کنید.

حل مشکل oops something went wrong در اسنپ چت با بروزرسانی برنامه

برای هر نرم‌افزار موجود در بازار بروزرسانی ضروری بوده و برای اطمینان از اینکه برنامه‌ها در هر دستگاهی به‌درستی اجرا می‌شوند، لازم است. با این حال، اگر مدتی است که اسنپ چت را بروزرسانی نکرده‌اید، آن را بررسی کنید. احتمالا نسخه نصب شده روی دستگاه شما دارای باگ یا نقص است که باعث از کار افتادن اسنپ چت می‌شود. در دستگاه‌های اندروید راهنمای زیر را برای بروزرسانی اسنپ چت بررسی کنید:

ابتدا Google Play Store را در صفحه اصلی خود باز کنید. در فروشگاه بر روی دکمه Menu در بالای صفحه ضربه بزنید تا منوی کناری باز شود. اکنون بر روی My Apps & Games ضربه بزنید. در صورت وجود بروزرسانی برای اسنپ چت، بر روی Update ضربه بزنید.

حل مشکل oops something went wrong در اسنپ چت

برای iOS، در دستگاه خود به صفحه اصلی بروید و بر روی App Store ضربه بزنید. در App Store بر روی تب Updates در نوار ناوبری پایین ضربه بزنید. در نهایت، در صورت وجود آپدیت برای اسنپ چت، دکمه Update را بزنید.

ارور something went wrong در اسنپ چت

پس از بروزسانی برنامه، سعی کنید به‌طور معمول از آن استفاده کنید و مشاهده کنید که آیا همچنان با پیغام خطای Oops something went wrong, try again later در اسنپ چت مواجه می‌شوید یا خیر.

بررسی مجوزهای شبکه برای حل مشکل something went wrong اسنپ چت

اسنپ چت به عنوان یک پلتفرم آنلاین، باید به اتصال شبکه شما دسترسی داشته باشد. اگر برنامه فاقد مجوز انجام این کار باشد، ممکن است با ارور در اسنپ چت مواجه شوید. برای رفع این مشکل، تنظیمات مجوزهای خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که اسنپ چت اجازه دسترسی به شبکه شما را دارد. برای دستگاه‌های اندروید دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

ابتدا اسنپ چت را از صفحه اصلی باز کنید. بر روی آیکون Profile و سپس  Settings ضربه بزنید. اکنون به پایین اسکرول کنید تا تب Privacy را ببینید. در پایان بر روی Permissions ضربه بزنید تا به برنامه اجازه دسترسی به شبکه را بدهید.

ارور oops something went wrong. please try again later اسنپ چت

در  iOS فرآیند زیر را دنبال کنید:

در صفحه اصلی خود بر روی اسنپ چت ضربه بزنید تا باز شود. سپس بر روی آیکون Profile در صفحه اصلی اسنپ چت ضربه بزنید. حال در گوشه سمت راست بالای صفحه، بر روی آیکون چرخ دنده ضربه بزنید تا تنظیمات باز شود. در مرحله بعد به Additional Services بروید و بر روی Manage ضربه بزنید. در پایان تب Permissions را باز کنید و مطمئن شوید که اسنپ چت اجازه استفاده از شبکه را داشته باشد.

تماس با پشتیبانی اسنپ چت برای رفع ارور اسنپ چت

اگر همچنان با ارور اسنپ چت مواجه هستید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید. مشکل را به پشتیبان اسنپ چت جهت دریافت راه حل گزارش دهید. در هنگام گزارش اطلاعات مهمی مانند مراحل دقیق، جزئیات حساب و دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید را درج کنید.

معنی oops something went wrong در اسنپ چت

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۱۱ روش رفع ارور Oops something went wrong در اسنپ چت پرداختیم. اگر نگرانی دیگری دارید، نظرات و پیشنهادات خود را در همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا