آموزش

7 روش حل مشکل کم و زیاد شدن خود به خود نور صفحه گوشی اندروید

گوشی‌ های هوشمند در چند سال اخیر بسیار پیشرفته‌ تر شدند و می‌توانند نسبت به محیط اطراف خود واکنش نشان دهند. 🔆 یکی از ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند کم و زیاد شدن نور صفحه به صورت خودکار و با توجه به محیط است. ممکن است برخی از کاربران نخواهند که چنین اتفاقی بیفتد و نور صفحه به صورت اتوماتیک کم و زیاد شود. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۷ روش حل مشکل کم و زیاد شدن خود به خود نور صفحه گوشی اندروید میپردازیم.

علت کم و زیاد شدن خودبخود و خودکار نور گوشی

?How to Fix Auto-Brightness Issue on Android

نور صفحه گوشی به شکل‌ های مختلفی تغییر می‌ کند. یکی از شیوه‌ های تغییر نور صفحه این است که به صورت خودکار و با توجه به محیط یا ساعت کم و زیاد شود. گاهی ممکن است به نور بیشتر یا کمتری نیاز داشته باشید اما گوشی شما مدام نور را با توجه به معیارهای خود تغییر دهید. شما می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودروش‌های حل مشکل افزایش خودکار نور صفحه گوشی اندروید را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

علت کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی شیائومی، هوآوی و… چیست؟

علت کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی هواوی و… می‌تواند متفاوت باشد. برخی از گوشی‌ها دارای ویژگی هستند که برای به حداقل رساندن آسیب چشم کاربر، نور صفحه را با توجه به میزان روشنایی محیط کم یا زیاد می‌کنند. به عنوان مثال، اگر در گوشی هواوی قابلیت Eye comfort فعال باشد، نور صفحه خود به خود کم یا زیاد می‌شود. زیرا رنگ صفحه بین سفید و زرد تغییر پیدا می‌کند. همین تغییر رنگ موجب کم یا زیاد شدن میزان Brightness می‌شود. در چنین حالتی باید این قابلیت را غیرفعال کنید تا نور صفحه تغییر نکند.

گاهی ورود به برخی از برنامه‌ها موجب این تغییر می‌شود. به عنوان مثال، وقتی وارد برنامه QR code می‌شوید تا بارکدی توسط دوربین گوشی تشخیص داده شوید، نور صفحه تغییر می‌کند تا تشخیص آن بهتر شود. در این حالت، گوشی شما هیچ مشکلی ندارد و وقتی از برنامه موردنظر خارج شوید، نور صفحه به حالت قبلی برمی‌گردد.

علت دیگر این امر می‌تواند ذخیره باتری بیشتر باشد. به عنوان مثال، گوشی شما تشخیص می‌دهد که برای انجام کارهایی مانند ارسال پیامک، مشاهده بخش مخاطبان، استفاده از مرورگر و امثال این موارد نیاز به نور زیاد ندارید. در نتیجه، برای هدر نرفتن انرژی باتری نور صفحه را کم می‌کند.

گاهی به علت گرما نور صفحه کم می‌شود تا گوشی داغ نکند و به اجزای داخلی آن آسیب وارد نشود. پس از خنک شدن گوشی، نور صفحه نیز به حالت نرمال برمی‌گردد.

علت دیگر تغییر خودکار نور صفحه، پوشیده شدن یا کثیف شدن سنسور نور محیط است. روی سنسور را با دستمالی نرم و مخصوص پاک کردن گوشی، تمیز کنید تا به خوبی بتواند نور محیط را بسنجد.

نکته: ممکن است برخی از ویژگی‌های ذکر شده در بعضی از گوشی‌ها وجود نداشته باشد. در نتیجه، حل این مشکل می‌تواند از یک گوشی به گوشی دیگر متفاوت باشد.

حل مشکل کم و زیاد شدن خودکار نور گوشی اندروید

برای عیرفعال کردن روشنایی تطبیقی گوشی اندروید، وارد Settings شوید. سپس روی Display بزنید.

حل مشکل کم و زیاد شدن خودکار نور گوشی اندروید

حال وارد Auto-brightness یا Adaptive brightness شوید و علامت جلوی آن را خاموش کنید.

حل مشکل کم و زیاد شدن خودکار نور گوشی اندروید

حل مشکل کم و زیاد شدن خودکار نور گوشی اندروید

در برخی از گوشی‌ها باید به Display > Brightness-level > Auto-brightness بروید.

رفع مشکل کم و زیاد شدن نور صفحه سامسونگ

قابلیت Smart Stay در گوشی‌های سامسونگ می‌تواند دلیل کم و زیاد شدن خود به خود نور صفحه گوشی باشد. برای غیرفعال کردن آن به Settings → Display → Smart Stay بروید و علامت جلوی آن را خاموش کنید.

روش دیگر این است که به Settings → Display بروید و سپس Adaptive Brightness را خاموش کنید.

در برخی موارد هم باید به Settings → Display and brightness بروید و سپس علامت جلوی Automatic را خاموش کنید.

رفع مشکل کم و زیاد شدن نور صفحه سامسونگ

دیگر موردی که موجب کم و زیاد شدن نور گوشی سامسونگ می‌شود، Video Enhancer است. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا در هنگام مشاهده ویدئو بهترین حالت نور را داشته باشید. برای غیرفعال کردن آن به Settings → Display بروید و سپس علامت جلوی Video Enhancer را خاموش کنید.

حل مشکل کم و زیاد شدن خودکار نور صفحه با غیرفعال کردن Power Saving mode

Power Saving mode هم یکی دیگر از دلایل کم و زیاد شدن خودکار نور صفحه است. این ویژگی برای این است که باتری گوشی بیهوده هدر نرود. برای غیرفعال کردن آن به Settings →  Battery بروید و سپس علامت Power Saving Mode را خاموش کنید.

رفع مشکل کم و زیاد شدن نور صفحه سامسونگ

حذف روشنایی خودکار شیائومی، نوکیا و… با غیرفعال کردن Eye Comfort، Blue Light یا Night Light

ویژگی‌های Eye Comfort، Blue Light یا Night Light از دیگر مواردی است که موجب بروز این مشکل می‌شود. برای حذف روشنایی خودکار شیائومی، نوکیا و… و غیرفعال کردن این قابلیت‌ها به Settings → Display بروید و علامت جلوی آن‌ها را خاموش کنید.

رفع مشکل کم و زیاد شدن نور صفحه سامسونگ

حل مشکل زیاد شدن نور صفحه گوشی یا کم شدن با استفاده از تنظیمات نور هر برنامه

برخی از برنامه‌ها دارای تنظیمات نور صفحه هستند. به عنوان مثال، بسیاری از پخش کننده‌های ویدئویی خود دارای اسلایدر یا نوار تغییر وضعیت نور هستند. در صورتی که نمی‌توانید از نوار تنظیمات نور صفحه گوشی استفاده کنید، نوار نور صفحه برنامه موردنظر را تغییر دهید.

حل مشکل زیاد شدن نور صفحه گوشی

حذف روشنایی خودکار شیائومی و… با پاک کردن کش

گاهی علت کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی هواوی و… وجود کش است. کش گوشی می‌تواند موجب بروز اختلالات مختلفی شود. برای پاک کردن کش گوشی اندروید به Settings → Storage بروید. حال روی Clean Up بزنید. سپس گوشی را ری استارت کنید و مشکل را بررسی کنید.

حل مشکل زیاد شدن نور صفحه گوشی

روش‌های مختلفی برای پاک کردن کش گوشی وجود دارد. برای یادگیری آن‌ها می‌توانید مطلب نحوه پاک کردن Cache گوشی اندروید را مطالعه کنید.

نحوه حذف روشنایی خودکار شیائومی

برای حذف روشنایی خودکار شیائومی به Settings بروید.

علت کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی شیائومی

سپس به Display بروید.

علت کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی شیائومی

روی Brightness level بزنید.

علت کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی شیائومی

علامت جلوی Automatic brightness را خاموش کنید.

علت کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی شیائومی

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودعلت کم و زیاد شدن خودبخود نور گوشی سامسونگ، شیائومی و… را بررسی کردیم و روش‌های رفع این مشکل را آموزش دادیم. آیا موفق شدید این قابلیت را در گوشی خود غیرفعال کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا