آموزش

شرکت آسیا دُر؛ پایگاه تخصصی کرکره برقی

کرکره برقی یا کرکره اتوماتیک از زیر مجموعه های درب اتوماتیک است که در اکثر ساختمان های مسکونی و تجاری به منظور افزایش امنیت و آسایش،کاهش هزینه های سیستم‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد اگر بخواهیم کلمه دقیق تر را گفته باشیم باید بگوییم در اصل کلمه درب کرکره ای ریموتی صحیح است و کرکره برقی گونه‌ای از درب های اتوماتیک هستند.

کرکره های برقی به دو دسته اصلی کرکره برقی مسکونی و کرکره برقی تجاری و صنعتی تقسیم می‌شود که به‌ صورت رایج تحت عنوان کرکره برقی پارکینگ و کرکره برقی مغازه در بازار داخلی ایران شناخته می‌شوند. اگر از مصرف‌کننده‌ها و علاقه‌مندان این نوع درب اتوماتیک هستید و به دنبال آشنایی کامل و جامع با کرکره برقی و تجهیزات آن هستید باید به این مورد اشاره داشته باشیم که در این مطلب شرکت فنی و مهندسی آسیا دُر قصد دارد به معرفی صفر تا صد کرکره های برقی و انواع آن بپردازد.

کرکره برقی یا کرکره اتوماتیک کدام درست است؟

کرکره ‌ها از دو قسمت اصلی تیغه و موتور تشکیل شده‌اند که به ترتیب به تیغه آن کلمه کرکره و به موتور آن کلمه برقی یا اتوماتیک گفته می شود. پس همان‌طور که از نام این وسیله مشخص است کرکره ها همان تیغه های دوار به دور لوله با موتورهای برقی اتوماتیک در ساختار خود هستند که به ‌اصطلاح رایج با نام کرکره برقی یا اتوماتیک یاد می‌شوند پس هر دو کلمه برقی و اتوماتیک گویای یک عنوان است.این نوع از کرکره ها به دلیل داشتن ریموت کنترل از راه دور در ساختار اصلی خود با نام‌های دیگر همچون کرکره ریموتی، کرکره کنترلی، درب ریموتی کرکره ای نیز در میان مصرف‌کننده‌ها شناخته می‌شوند.

آشنایی با انواع مختلف کرکره برقی در بازار

کرکره برقی ها خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که این انواع شامل کرکره برقی آلومینیومی، کرکره برقی فولادی، کرکره برقی گالوانیزه، کرکره برقی شفاف یا پلی کربنات و کرکره برقی رول گیتر است؛ که هرکدام از این کرکره ها ویژگی و ساختار خاص خود را دارند و به منظور کاربردی خاص طراحی شده‌اند؛ اما تمامی انواع کرکره های برقی به دلیل وجود تیغه کرکره و موتور در ساختار خود یک نقطه مشترک دارند که آن هم قابلیت باز و بسته شدن با سرعت‌های متفاوت هستند که منظور از  سرعت های مختلف در واقع دور بالا بودن موتور کرکره برقی نسبت به ابعاد تیغه های کرکره است.

کرکره برقی آلومینیومی، پرطرفدار با ساختاری ساده

قرار گرفتن ساده اجزای مختلفی همچون چند اسلت تیغه از جنس آلومینیوم رنگ شده با تکنولوژی رنگ پودری کوره ای الکترواستاتیک تعدادی پروفیل و لوله آهنی و ریل جهت نگه داشتن تیغه ‌ها در کنار یکدیگر بدون هیچ‌گونه طراحی پیچیده همراه با یک موتور، یک کرکره آلومینیومی برقی  را تشکیل می‌دهد. کرکره‌های مدل تیغه آلومینیومی در اصل همان نسل قدیمی و اولیه کرکره های سنتی هستند که تکامل پیدا کرده‌اند و در ابعاد متنوع و انواع گوناگون برای کاربردهای مختلف تولید می‌شوند.

کرکره برقی آلومینیومی، پرطرفدار با ساختاری ساده

این سری از کرکره های برقی ویژگی‌ها و مزایای فراوانی دارند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • ساختار بسیار ساده
  • قابلیت تولید و مونتاژ آسان
  • قابلیت تولید در چندین طرح و رنگ
  • قابلیت چاپ لوگو و تبلیغات روی تیغه ها
  • مناسب برای کاربری های مسکونی و تجاری
  • قیمت بسیار کمتر در مقایسه با دیگر انواع کرکره های برقی
  • توانایی تحمل تعداد تردد زیاد و انواع موتور کرکره برقی گوناگون

کرکره برقی فولادی مانع آسیب‌دیدگی در برابر ضربه و سرقت

کرکره فولادی برقی سری  مستحکم تر شده نوع کرکره برقی ها هستند که از ساختار یکسانی با کرکره آلومینیومی برقی برخوردار هستند. این مدل از کرکره برقی از تعدادی اسلت تیغه با جنس فولاد بصورت تک جداره با رنگ پودری الکترواستاتیک و تعدادی پروفیل و ریلی آهنی به همراه یک موتور توبلار یا موتور ساید، یک کرکره برقی فولادی را تشکیل می دهند. این مدل از کرکره برقی با توجه به دارا بودن جنسی از ورق فولاد در ساختار خود و وزن زیاد در تیغه‌های آن از بسیاری از خرابی‌ها و آسیب‌دیدگی‌های ناشی از ضربه در برابر تردد نا صحیح وسایل نقلیه و برش آن در برابر سرقت جلوگیری می‌کند.

کرکره برقی گالوانیزه یا کرکره برقی عایق دار

کرکره گالوانیزه برقی یا کرکره عایق نوع ساده دیگر از کرکره ها هستند که تنها تفاوتی که با کرکره های آلومینیومی دارند این است که قابلیت عایق بودن را به خاطر تزریق فوم به داخل جداره تیغه ها را دارند. این تیغه های کرکره برقی در چندین سایز تولید می‌شوند که هر یک ویژگی مختص به خود را دارد.قابلیت عایق بودن یا همان فوم دار بودن، امکان نصب بسیار ساده، سبک بودن، مناسب برای نصب در محیط‌های با محدودیت آلودگی صوتی و بهینه بودن مصرف انرژی و قیمت نسبتا ارزان آن، از رایج‌ترین و پر علت ترین دلایل انتخاب و خرید این مدل از کرکره های برقی با تیغه های ورق گالوانیزه هستند.

کرکره برقی پلی کربنات ضد ضربه و سرقت

قطعاً کرکره برقی پلی کربنات یا کرکره شیشه ای مستحکم‌ترین و زیباترین نوع از تیغه های کرکره برقی هستند. وجود لوله های استیل و آلومینیومی در میان تیغه های پلی کربنات این مدل از کرکره ‌ها را به نوع ضد ضربه و ضدگلوله بودن تبدیل کرده است. معمولاً از کرکره‌های برقی پلی کربنات به ‌عنوان کرکره های شفاف یاد می‌شود.

این تیغه های کرکره با توجه به گستردگی و قابلیت‌های فراوانی که در  صنعت درب اتوماتیک دارند خود در انواع متفاوتی تولید می‌شوند. اولین فاکتور مهم در انتخاب این نوع کرکره برقی انتخاب ابعاد مناسب با آنها است که نیاز به مشاوره تخصصی با کارشناشان فنی را دارد. لذا اگر دانش و تجربه کافی جهت انتخاب تیغه های پلی کربنات را ندارید می‌توانید از مشاوره رایگان  آسیا دُر استفاده کنید تا انتخاب صحیح و در نهایت خرید هوشمندانه‌ای را تجربه کنید.

کرکره برقی رول گیتر با طراحی خاص

کرکره رول گیتر برقی در سال های اخیر توسط بعضی از شرکت های ایرانی و با کپی برداری از نمونه های آلمانی به بازار کرکره برقی ایران معرفی و عرضه شدند. این تیغه کرکره برقی از لحاظ طراحی شباهت زیادی با تیغه کرکره منسوخ شده ذوزنقه ای یا زنبوری قدیمی و از نظر ساختار مشابه تیغه کرکره های پلی کربنات می باشند.

کرکره برقی رول گیتر با طراحی خاص

کرکره های رول گیتر در برابر برش بسیار مقاوم می باشند بنابراین می توان گفت این کرکره برقی، مقاوم ترین کرکره در بین کرکره های دیگر می باشد. از دیگر مزیت های این نوع تیغه کرکره عبور نور می باشد. با استفاده از تیغه های کرکره رول گیتر در ساخت کرکره اتوماتیک می توان گفت که علاوه بر خرید یک کرکره برقی، یک محافظ  از جنس استیل هم نصب نموده اید.

این سری از کرکره های برقی مزایا‌ و معایب فراوانی دارند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

مزایا:

  • ضد برش و سرقت
  • ورود نور و هوا به داخل
  • امینت و استحکام بسیار بالا
  • مناسب برای کاربری های مسکونی و تجاری

معایب :

  • وزن بسیار زیاد
  • عدم استفاده در ابعاد کوچک
  • هدر رفتن انرژی (سرما و گرما)
  • نداشتن تنوع در طرح و رنگ
  • عدم عایق در برابر صدا و آلودگی صنعتی
  • قیمت بیشتر در مقایسه با دیگر انواع کرکره های برقی

چگونه کرکره برقی مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب و خرید کرکره برقی مناسب به موارد زیاد و مختلف بستگی دارد و نکات علمی و عملی فراوانی هستند که روی کرکره برقی مورد نیاز ما تأثیرگذار هستند. امّا با توجه به گفته های بسیاری از کارشناسان خیلی آیتم های مختلفی وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. در ادامه این مطلب آموزشی به معرفی چند فاکتور مهم و تأثیرگذار برای انتخاب کرکره های اتوماتیک می پردازیم.

چندین فاکتور مهم در انتخاب کرکره برقی

  1. ابتدا نوع کاربری کرکره برقی را مشخص کنید.(ترددی – امنیتی)
  2. فضای موجود برای نصب را در نظر بگیرد.
  3. بسته به فضای موجود نصب ابعاد کرکره را محاسبه کنید.
  4. مقدار وزن وارده روی آن را محاسبه کنید.
  5. بر اساس فضا و محیط کاری جنس تیغه کرکره را مشخص کنید.
  6. در شرایط خاص آلیاژ یا متریال کرکره مناسب را انتخاب کنید.
  7. سرعت مد نظر برای چرخش کرکره را محاسبه کنید.
  8. طول عمر کرکره برقی را بر اساس فضا و شرایط کاری محاسبه کنید.
  9. فاکتورهای تخصصی‌تر همچون قدرت و نوع موتور کرکره برقی را در نظر بگیرید.(توبلار-ساید-گیربکسی)
  10. نوع سیستم برق موتور کرکره برقی را مشخص کنید.(برق شهری- یو پی اس)

با رعایت چند فاکتور عنوان شده در بالا می‌توانید دقیقاً کرکره برقی که نیاز دارید را انتخاب کنید؛ اما اگر برای انتخاب دچار سردرگمی شدید اصلاً به دل خود نگرانی راه ندهید و به همین منظور می‌توانید از خدمات کارشناسی رایگان شرکت فنی و مهندسی آسیا دُر  بهره مند شوید.

کاربرد کرکره برقی چیست؟

استفاده و کاربرد کرکره های اتوماتیک به یک یا چند صنعت خاص مختص و محدود نمی شود، نقش و حضور این درب اتوماتیک مهم در زندگی روزمره ما انکار ناپذیر هستند. از کرکره برقی در ساختمان های مسکونی به عنوان درب پارکینگ اتوماتیک، محافظ درب ضد سرقت ورودی واحد آپارتمان، پنجره، بالکن، انباری و در ساختمان های تجاری برای کرکره برقی مغازه، فروشگاه ها و  همچنین در صنایع مانند کرکره آتش نشانی، کرکره انبار و سوله های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به آخرین مطالعات و تحقیقات صورت گرفته به ‌طور میانگین در هر ساختمان حداقل یک عدد کرکره برقی استفاده شده است که این امر سبب شده است که فرایند ترددی و حفاظتی را برای ما در محل زندگی و کار آسوده تر کرده است.

وب سایت فروشگاهی آنلاین: آسیا دُر

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا