آموزش

آموزش 12 روش جلوگیری و عدم نمایش نوتیفیکیشن واتساپ اندروید و آیفون

WhatsApp 📞 یکی از بهترین و محبوب‌ترین پیام رسان‌های اجتماعی است. این پیام رسان قابلیت‌های زیادی دارد که یکی از آن‌ها آگاه کردن کاربر از دریافت پیام است. ممکن است نوتیفیکیشن واتساپ را روی صفحه یا در بخش نوار وضعیت گوشی مشاهده کنید. همچنین امکان دریافت اعلان در نسخه وب واتساپ هم وجود دارد. در صورتی که نمی‌خواهید این نوتیفیکیشن‌ها را دریافت کنید، می‌توانید آنان را غیرفعال کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۱۲ روش جلوگیری و عدم نمایش نوتیفیکیشن واتساپ اندروید و آیفون می‌پردازیم.

چگونه نوتیفیکیشن واتساپ را ببندیم؟

?How to Turn Off WhatsApp Notifications

نوتیفیکیشن‌ها راهی برای باخبر کردن شما از دریافت پیام و… است. پیام رسان واتساپ نیز دارای این قابلیت است. با این حال، ممکن است نخواهید اعلانی روی گوشی خود از جانب این برنامه دریافت کنید. در این حالت، می‌توانید اعلان WhatsApp را با روش‌های مختلف غیرفعال کنید. در این مطلب از انزل وب، روش‌های عدم نمایش اعلان پیام واتساپ را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نحوه عدم نمایش پیام واتساپ روی صفحه اندروید

برای عدم نمایش پیام واتساپ روی صفحه اندروید، وارد Settings و سپس Notifications شوید. در این بخش می‌توانید تمامی برنامه‌هایی را که در گوشی شما نوتیفیکیشن دارند، مشاهده کنید. می‌توانید علامت جلوی WhatsApp را خاموش کنید تا تمامی اعلانات آن غیرفعال شود.

عدم نمایش نوتیفیکیشن واتساپ

اگر می‌خواهید بخشی از اعلانات فعال باشد و بخشی دیگر را قطع کنید، در همین بخش روی نام واتساپ بزنید. وارد صفحه جدیدی می‌شوید. حال می‌توانید تصمیمی بگیرید که اعلانات را تنها برای گروه‌ها غیرفعال کنید یا مخاطبان.

عدم نمایش نوتیفیکیشن واتساپ

ممکن است نام مراحل و برخی از بخش‌ها در دستگاه‌های مختلف، متفاوت باشد. در مجموع، مراحل شبیه به هم هستند اما در ادامه نمونه دیگری هم می‌آوریم.

ابتدا وارد واتساپ شوید. سپس Settings> Notifications بروید.

روی گزینه Popup Notification در بخش Message notification بزنید. در بخش Group Notification هم این گزینه وجود دارد که برای خاموش کردن اعلانات گروه‌ها است. هر کدام را که می‌خواهید غیرفعال کنید، بزنید. سپس گزینه No popup را انتخاب کنید.

عدم نمایش نوتیفیکیشن واتساپ

در برخی دیگر از مدل‌ها می‌توانید برای عدم نمایش پیام در صفحه قفل در اندروید، وارد Settings گوشی شوید. سپس روی Apps یا Apps & notifications بزنید. حال در بین برنامه‌ها واتساپ را پیدا کنید و روی آن بزنید. در نهایت، تیک کنار Show notifications را بردارید یا علامت جلوی آن را خاموش کنید.

عدم نمایش نوتیفیکیشن واتساپ

راه دیگر مناسب گوشی‌هایی با قابلیت اثر انگشت این است. وارد واتساپ شوید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای بزنید. حال وارد Settings و سپس Account شوید. یه Privacy بروید. Fingerprint lock را انتخاب کنید. حال علامت جلوی Unlock with Fingerprint را روشن کنید. ممکن است از شما خواسته شود تا اثر انگشت خود را ثبت کنید. حال علامت Show content in Notifications را خاموش کنید.

عدم نمایش نوتیفیکیشن واتساپ: بستن اعلان یک یا چند مخاطب

برای این که بتوانید اعلان یک یا چند مخاطب خاص را غیرفعال کنید، در گوشی اندروید واتساپ را باز کنید. حال برای تغییر تنظیمات نوتیفیکیشن واتس اپ، به چت گروه یا مخاطب بروید. روی منوی سه نقطه‌ای که در بالا و سمت راست قرار دارد، بزنید. سپس روی View contact بزنید. می‌توانید به جای این کار، پس از وارد شدن به صفحه چت آن گروه یا شخص، روی نام آن در بالای صفحه بزنید.

عدم نمایش نوتیفیکیشن واتساپ

حال به دنبال گزینه Mute notifications یا Mute بگردید. علامت جلوی آن را روشن کنید.

عدم نمایش اعلان پیام واتساپ

منویی باز خواهد شد. تیک Show notifications را بزنید. می‌توانید نوتیفیکیشن را به مدت ۸ ساعت، ۷ روز ، یک سال و در نسخه های جدید با انتخاب Never برای همیشه قطع کنید. وقتی تیک Show notifications را بزنید، اعلان به صورت همیشگی قطع می‌شود.

عدم نمایش اعلان پیام واتساپ

حال دیگر اعلانی از آن گروه یا شخص دریافت نخواهید کرد. وقتی واتساپ را باز کنید، می‌توانید تعداد پیام خوانده نشده مخاطب یا گروه را مشاهده کنید اما دیگر برایتان صدای اعلان نمی‌آید.

عدم نمایش پیام واتساپ روی صفحه شیائومی و…: بستن High-priority notifications

شما می‌توانید High-priority notifications را هم غیرفعال کنید. برای عدم نمایش اعلان های واتساپ در صفحه قفل هواوی و…، وارد واتساپ شوید. سپس وارد Settings شوید. حال روی Account بزنید. سپس روی Notifications بزنید. حال علامت جلوی High-priority notifications را خاموش کنید یا تیک آن را بردارید.

عدم نمایش اعلان پیام واتساپ

اگر نمی‌توانید پیام واتساپ خود را به موقع دریافت کنید، مطلب آموزش رفع مشکل نیامدن پیام و ارور Waiting for this message واتس اپ را مطالعه کنید.

نوتیفیکیشن واتساپ کجاست؟ غیرفعال کردن اعلانات در نسخه تحت وب واتساپ

برای عدم نمایش محتوای پیام در نوار وضعیت و صفحه دسکتاپ، وارد WhatsApp web شوید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای که در بالای و سمت راست قرار دارد، بزنید. حال Settings را انتخاب کنید.

نوتیفیکیشن واتساپ کجاست

روی Notifications بزنید.

نوتیفیکیشن واتساپ کجاست

حال تیک Turn off all desktop notifications را بزنید.

عدم نمایش اعلان پیام واتساپ

عدم دریافت پیام در واتساپ و خاموش کردن چراغ اعلان

در برخی از گوشی‌ها با دریافت اعلان، چراغی روشن می‌شود. برای جلوگیری از روشن شدن صفحه گوشی هنگام دریافت پیام نوتیفیکیشن واتس اپ، وارد WhatsApp شوید. روی منوی سه نقطه‌ای در سمت چپ و بالای صفحه بزنید. Settings را انتخاب کنید. حال روی Notifications بزنید. حال روی Light بزنید. در منوی باز شده روی None بزنید.

نوتیفیکیشن واتساپ کجاست

چگونه در سامسونگ اعلان های واتساپ صفحه قفل را پنهان کنیم؟

برای عدم نمایش اعلان پیام واتساپ در سامسونگ، وارد Settings شوید. سپس روی More بزنید. حال روی Application Manager بزنید. WhatsApp را انتخاب کنید. علامت Show notification را خاموش کنید.

عدم نمایش اعلان پیام واتساپ: بستن اعلانات در اندروید با Force Stop

گاهی علت دریافت نوتیفیکیشن‌ها به این دلیل است که یک برنامه همیشه در پس زمینه گوشی شما فعال است. برای عدم نمایش اعلان پیام واتساپ، وارد Settings گوشی شوید. سپس Apps & notifications بزنید. حال WhatsApp را انتخاب کنید. روی Force stop یا Force close بزنید.

تنظیمات نوتیفیکیشن واتس اپ

در برخی از گوشی‌های اندروید، گزینه Show notification در این بخش دیده می‌شود. تیک آن را بردارید.

تنظیمات نوتیفیکیشن واتس اپ

دیده نشدن پیام در واتساپ و غیرفعال کردن نوتیفیکیشن با بستن اینترنت دیتا

اعلانات واتساپ زمانی برایتان می‌آید که اینترنت فعال باشد. اگر دسترسی واتساپ به اینترنت را قطع کنید، دیگر اعلانی دریافت نخواهید کرد. روش دیگر برای دیده نشدن پیام در واتساپ و غیرفعال کردن اعلانات، وارد Settings و سپس Apps & notifications شوید. Data usage control را انتخاب کنید. در فهرست باز شده واتساپ را پیدا کنید. حال روی Allow بزنید. از منوی باز شده Forbidden را انتخاب کنید. این کار موجب می‌شود تا واتساپ به اینترنت دیتا دسترسی نداشته باشد.

تنظیمات نوتیفیکیشن واتس اپ

هر زمان که خواستید دسترسی را برگردانید، به همین بخش برگردید و Allow را بزنید.

اگر نمی‌توانید صدای زنگی از واتساپ دریافت کنید، برای رفع این مشکل مطلب رفع مشکل قطع شدن صدای زنگ واتساپ اندروید را مطالعه کنید.

عدم نمایش نوتیفیکیشن واتساپ با غیرفعال کردن Read receipt

برای عدم نمایش نوتیفیکیشن واتساپ، می‌توانید از قابلیت Read receipt استفاده کنید. با غیرفعال کردن این قابلیت، فرد مخاطب نمی‌تواند متوجه شود که شما پیام وی را خوانده‌اید یا نه. البته شما هم نمی‌توانید متوجه شوید که شخصی پیام شما را خوانده است یا نه.

برای این کار وارد واتساپ شوید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای بزنید و Settings را انتخاب کنید. حال روی Account و سپس Privacy بزنید. حال علامت جلوی Read receipts را خاموش کنید.

تنظیمات نوتیفیکیشن واتس اپ

عدم نمایش اعلان پیام واتساپ: غیرفعال کردن Security Notifications

در رمزگذاری سر تا سر تنها دو طرف ارتباط می‌توانند پیام را بخوانند. هر چت کدی منحصر به فرد دارد. این کد شامل یک کد QR و شماره‌ای ۶۰ رقمی می‌شود. اگر مخاطب واتساپ را حذف و دوباره نصب کند یا گوشی خود را تغییر دهد، این کد ممکن است عوض ‌شود. برای عدم نمایش اعلان پیام واتساپ و این کد، وارد این پیام رسان شوید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای (در اندروید) یا علامت چرخ دنده در پایین و سمت راست (در iOS) بزنید و Settings را انتخاب کنید.

حال روی Security بزنید. Show Security Notifications را خاموش کنید یا تیک آن را بردارید.

عدم نمایش اعلان پیام واتساپ

چگونه نوتیفیکیشن واتساپ را غیر فعال کنیم در آیفون؟

برای نشان ندادن نوتیفیکیشن پیام واتساپ روی صفحه آیفون، وارد Settings و سپس Notifications یا Notification center شوید. حال WhatsApp را پیدا کنید و روی آن بزنید.

علامت Allow Notifications یا Show Preview را خاموش کنید.

عدم نمایش اعلان پیام واتساپ آیفون: غیرفعال کردن In-App Notifications

برای عدم نمایش اعلان پیام واتساپ آیفون و غیرفعال کردن In-App Notifications، واتساپ را باز کنید و وارد Settings شوید.

چگونه نوتیفیکیشن واتساپ را غیر فعال کنیم در آیفون؟

روی Notifications بزنید. سپس روی In-App Notifications بزنید. در بخش Alert Style روی None بزنید. Sounds و Vibrate را هم خاموش کنید.

چگونه نوتیفیکیشن واتساپ را غیر فعال کنیم در آیفون؟

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه عدم نمایش اعلان پیام واتساپ اندروید، آیفون و نسخه تحت وب را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای غیرفعال کردن اعلانات واتساپ استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا