آموزش

رفرنس نویسی را دستی انجام بدیم یا با نرم افزار؟

همان طور که می دانید؛ رفرنس نویسی را می توان به روش دستی انجام داد و یا با استفاده از نرم افزارهای مختلف به این مهم پرداخت. حال ممکن است این سوال مطرح شود که رفرنس نویسی متون خود را بهتر است به صورت دستی انجام دهیم یا آن را با استفاده از نرم افزارهای مختلف صورت بخشیم؟ برای پاسخ به این سوال می توان اذعان داشت که اگر از نرم افزارهای با کیفیت در ارائه این گونه خدمات استفاده شود؛ طبیعتا نتیجه دقیقتر و سریعتری را می توان به نسبت رفرنس نویسی دستی دریافت نمود.

کاربرد هر کدام از روش های رفرنس نویسی چیست؟

هر یک از انواع مختلف رفرنس نویسی کاربرد خاص خود را دارد. کاربرد روش دستی بیشتر از این جهت است که شما به عنوان یک پژوهشگر و دانشجو با روش خودکار آشنایی ندارید یا تخصص لازم کار با نرم افزارهای گوناگون در این راستا را ندارید و مجبور به استفاده از روش دستی هستید. در این روش هر چند که ممکن است زمان زیادی از شما گرفته شود؛ ولی اگر دقت و تمرکز کافی و لازم را داشته باشید؛ می توانید تمامی اصول رفرنس نویسی را به خوبی در مقالات، پایان نامه یا کتاب های خود اعمال کنید.

اما در روش استفاده از نرم افزارهای مختلف و متعدد همچون مندلی و اندنوت و… پروسه رفرنس نویسی شما با سرعت و سهولت بیشتری به پیش خواهد رفت. در این روش حتی درصد آزمون و خطا هم در سفارش های شما کمتر خواهد شد. بنابراین هر دو روش رایج و مرسوم می باشند.

 آیا رفرنس نویسی پایان نامه و مقاله و کتاب با هم فرق دارد؟

رفرنس نویسی به صورت کلی اصول خاص خود را دارد. اما این اصول برای نگارش پایان نامه و مقاله و کتاب با تغییرات ریز و درشتی همراه است. به این صورت که به هنگام تایپ منبع در کتاب ها علی رغم شباهت های زیادی که با پایان نامه یا مقاله ها وجود دارد؛ باز هم می بایست یک سری تغییرات را اعمال کرد. رعایت هر یک از این تغییرات باعث شده است تا در هنگام رفرنس نویسی مربوط به هر یک از مقالات، پایان نامه ها و کتاب ها درست مطابق اصول استاندارد هر یک از آن ها روند کار را به پیش برد. رفرنس دهی در مقالات و پایان نامه ها عموما باید بر اساس دستورالعمل مجله یا دانشگاه مدنظر باشند، اما در رفرنس نویسی کتابها شما آزادی عمل بیشتری دارید.

رفرنس نویسی به صورت دستی

 برای رفرنس نویسی نیاز به چه تکنیک هایی است؟

برای اعمال اصول، قواعد و قوانین رفرنس نویسی بهتر است از تکنیک های روز استفاده شود تا ضمن رعایت کردن قوانین بتوانید سریعتر رفرنس نویسی کتب، مقالات و پایان نامه های خود را پیش ببرید. استفاده از این تکنیک ها ضمن پیشبرد اصول رفرنس نویسی با سرعت بیشتر، باعث می شود تا پژوهشگر راحت تر بتواند تمامی کارهای لازمه را در این زمینه به پیش ببرد. این امر نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد، بنابراین پیشنهاد میشود اگر تخصص کافی ندارید، رفرنسی نویسی را بصورت آنلاین واسپاری کنید که هزینه و انرژی کمتری به هدر خواهید داد و خیالتان از نتیجه نیز راحت خواهد بود.

بهترین روش رفرنس نویسی سریع چیست؟

اگر دانشجو هستید و می خواهید از بهترین روش سریع رفرنس نویسی بهره مند شوید؛ بهتر است از نرم افزارهای رایج و پیشرفته در این خصوص استفاده به عمل آورید. با استفاده از این نرم افزارها می توان خیلی سریع و بدون کمترین اتلاف وقتی روند رفرنس نویسی را در مقالات، پایان نامه ها و کتاب های خود با سرعت و کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به سایر روش های دیگر از جمله روش دستی به پیش ببرید. در صورتی که کار با این نرم افزارها را نمی دانید؛ می توانید با اعمال هزینه ای نه چندان زیاد و کاملا به صرفه در سایت ایران تایپیست درخواست رفرنس نویسی خود را به ثبت برسانید. ایران تایپیست در این زمینه تجربه و تخصص بسیار بالایی را یدک می کشد و به علت خدمات دانشجویی ارزانی که ارائه میدهد، می تواند بهترین گزینه پیش روی شما تلقی گردد.

رعایت اصل وفاداری فایل های شما در ایران تایپیست

چطور فایل سفارشات رفرنس نویسی در ایران تایپیست امانتداری می شوند؟

شاید یکی از چالش ها و نگرانی های کسانی که درخواست رفرنس نویسی مقالات، پایان نامه ها و کتاب های خود را در یک مرکز یا موسسه ای به ثبت می رسانند؛ این باشد که مبادا حاصل تلاش آن ها به باد رفته و موسسه مورد نظر اصل امانتداری فایل های آن ها را به جا نیاورد و یا ایده هایشان دزیده شد، اما در صورتی که شما سفارش های دانشگاهی خود را در ایران تایپیست به صورت آنلاین به ثبت برسانید؛ هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت، چرا که در این موسسه فایل های شما به دست کسانی سپرده می شوند که تعهد داده اند و نسبت به حرفه خویش بسیار پای بند بوده و کاملا اصل وفاداری را به جا می آورند تا جایی برای شک و تردید و نگرانی را در شما به وجود نیاورند، ضمن اینکه کاملا توسط ایران تایپیست رصد خواهند شد.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا