آموزش

2 روش ایجاد محدودیت استفاده از گوشی اندروید برای کودکان

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، می‌توان گوشی هوشمند را در دست هر کسی دید. فرقی ندارد که افراد چند ساله هستند. از کودک 👦 تا افراد مسن گوشی هوشمند دارند زیرا زندگی بدون این تکنولوژی تقریبا غیرممکن شده است. استفاده بیش از حد از گوشی مخصوصا برای کودکان اصلا مناسب نیست و گاهی کنترل کردن این زمان دشوار هم می‌شود. در این مطلب از لینک 2 دانلودقصد داریم روش ایجاد محدودیت استفاده از گوشی اندروید برای کودکان را آموزش دهیم.

روش و نرم افزار محدود کننده استفاده از گوشی

?How to Manage Your Child’s Phone Screen Time

میزان استفاده بیش از حد کودکان از گوشی همیشه دغدغه والدین بوده است و بسیاری از آن‌ها از این بابت نگران هستند. با چند روش می‌توانید محدودیت استفاده از گوشی برای کودکان خود ایجاد کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودروش‌های محدود کردن زمان استفاده از گوشی را آموزش می‌دهیم و برنامه کنترل گوشی کودکان را معرفی می‌کنیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

قفل ساعتی برنامه های گوشی و محدودیت استفاده از اینترنت با Google family link: بخش اول

برنامه محدود کننده استفاده از برنامه ها Google family link را روی گوشی یا تبلت خود دانلود کنید. آن را نصب کنید. با این برنامه می‌توانید از گوشی خود، گوشی فرزندتان را کنترل کنید. برای استفاده از این برنامه، باید در گوشی اندروید یا Chromebook فرزند خود با اکانت گوگلی وارد شوید که به Google family لینک شده است. فرقی ندارد گوشی شما اندروید باشد یا آیفون.

وقتی محدودیتی ایجاد کنید، در گوشی آن‌ها برای بار اول اعلانی نمایش داده می‌شود. هر زمان که دستگاهشان قرار است قفل شود هم اعلانی دریافت می‌کنند.

وقتی دستگاه فرزند شما قفل شود، وی دیگر نمی‌تواند اعلانی را مشاهده کند. دستگاه را باز کند و از برنامه‌ها استفاده کند. مگر برنامه‌هایی که در دسته Always allowed apps قرار دارند. همچنین نمی‌تواند به تماس‌ها پاسخ بدهد و فقط می‌تواند از بخش Emergency برای تماس گرفتن استفاده کند.

برای استفاده از نرم افزار ساعت کار با گوشی، آن را باز کنید. دستگاه فرزند خود را انتخاب کنید.

قفل ساعتی برنامه های گوشی

روی Set up یا Edit limit بزنید.

قفل ساعتی برنامه های گوشی

سپس می‌توانید دو سربرگ Daily limit و Bedtime را مشاهده کنید. روی سربرگ Daily limit بزنید. روزهایی را که می‌خواهید برای آن محدودیت ایجاد کنید، انتخاب کنید.

قفل ساعتی برنامه های گوشی

حال روی زمان بزنید و آن را به میزان دلخواه تغییر دهید. می‌توانید این کار را برای هر روز به صورت جداگانه انجام دهید یا با زدن روی Also apply to روزهای دیگری را که می‌خواهید به همان صورت باشد، انتخاب و اضافه کنید.

اپلیکیشن مدیریت استفاده از گوشی

به سربرگ Bedtime بروید و علامت جلوی Scheduled را روشن کنید. حال روزهای موردنظر خود را مشخص کنید. زمانی را برای بازه استفاده از گوشی استفاده کنید. با فعال کردن این بخش فرزند شما در یک بازه زمانی خاص می‌تواند از گوشی استفاده کند.

اپلیکیشن مدیریت استفاده از گوشی

روی Save بزنید.

اپلیکیشن مدیریت استفاده از گوشی

اکنون می‌توانید اطلاعات استفاده از گوشی را در دستگاه خود مشاهده کنید.

اپلیکیشن مدیریت استفاده از گوشی

اپلیکیشن مدیریت استفاده از گوشی Google family link: بخش دوم

در ادامه اپ مدیریت استفاده از گوشی Google family link، وارد Settings گوشی فرزند خود شوید. در اندروید ۸٫۱ و جدیدتر روی Digital Wellbeing & parental controls بزنید. در سایر نسخه‌های اندروید به Google Parental controls بروید. سپس روی Daily limit بروید. برای ویرایش تنظیمات Daily limit، وارد شوید یا از Parent Access Code استفاده کنید که مشخص شود شما والد هستید. این کار را برای Bedtime هم انجام دهید.

شما می‌توانید برای استفاده از هر برنامه، زمان خاصی را در روز مشخص کنید. این قابلیت را می‌توانید روی گوشی اندروید فرزند خود که دارای سیستم عامل اندروید ۷ یا بالاتر و Chromebook OS 83 و بالاتر است، اجرا کنید. برای این کار وارد Family Link شوید. سپس فرزند خود را انتخاب کنید. وارد App activity شوید. سپس روی Set limits بزنید. حال روی علامت ساعت شنی کنار برنامه موردنظر خود بزنید و Set limit را انتخاب کنید. زمان روزانه‌ای را مشخص کنید. سپس روی Set بزنید.

نکته: شما نمی‌توانید این قابلیت را روی برنامه‌های سیستمی اجرا کنید و فقط می‌توانید برنامه‌های نصب شده را کنترل کنید.

در بخش دیگر این برنامه می‌توانید مشخص کنید که کدام یک از برنامه‌ها محدودیت استفاده ندارند و استثنا هستند. از بخش App activity روی Set limits یا More بزنید.

برنامه قفل گوشی برای درس خواندن

سپس روی علامت ساعت شنی کنار برنامه موردنظر بزنید و Always allow را انتخاب کنید.

برنامه قفل گوشی برای درس خواندن

برای این که بتوانید این بخش را ویرایش کنید، روی علامت بی نهایت یا Always کنار برنامه بزنید. حال می‌توانید یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

Always یا بی‌نهایت

Set limit برای تعیین محدودیت

No limit برای عدم تعیین محدودیت

Block برای بلاک کردن یک برنامه

برنامه‌های Always allowed را نمی‌توانید در بخش Time limit مشاهده کنید زیرا اجازه دسترسی همیشگی به آن‌ها داده‌اید. اما این برنامه‌ها پس از زمان Bedtime قابل استفاده نیستند.

برنامه قفل گوشی برای درس خواندن و… Google family link: بخش سوم

اگر در این برنامه مدیریت استفاده از گوشی رو Lock now بزنید، برنامه‌های Always allowed در دسترس نخواهند بود. مگر این که تنظیمات را از بخش Lock تغییر دهید. برای این کار روی علامت چرخ دنده در بخش Device lock بزنید. سپس روی Allow ‘Always allowed’ apps بزنید و آن را Save کنید.

برای برداشتن Time limits کافی است در برنامه فرزند خود را انتخاب کنید. سپس روی Lock now یا Unlock بزنید. از کد Family Link parent access code هم می‌توانید استفاده کنید.

شما می‌توانید به فرزند خود زمان اضافه یا جایزه بدهید. برای این کار وقتی وارد برنامه شدید و روی دستگاه فرزند خود زدید، روی علامت ساعت با + یا Bonus time بزنید. سپس روز و ساعتی را انتخاب کنید.

برای غیرفعال کردن محدودیت زمانی هم می‌توانید از طریق برنامه یا لینک آن در مرورگر اقدام کنید. وارد اکانت گوگل خود شوید. از همان اکانتی استفاده کنید که با آن در این برنامه عضو شده‌اید. سپس روی دستگاه فرزند خود بزنید و More و سپس Disable را انتخاب کنید.

برای آشنایی با بهترین بازی‌های فکری اندروید، مطلب دانلود بهترین بازی فکری اندروید مناسب کودکان و بزرگسالان را مطالعه کنید.

دانلود برنامه مدیریت استفاده از گوشی Parental Control

دانلود برنامه مدیریت استفاده از گوشی

برنامه قفل گوشی برای درس خواندن اندروید Parental Control هم گزینه مناسبی برای ایجاد محدودیت استفاده از گوشی است.

با این برنامه کنترل استفاده از گوشی می‌توانید جستجو در مرورگر و وب‌ها را مدیریت کنید. برای استفاده از دستگاه و برنامه‌های مختلف زمان بگذارید. امکان پیدا کردن فرزند از طریق دستگاه هم وجود دارد و می‌توانید ببینید که فرزندتان به کجا می‌رود.

دانلود برنامه مدیریت استفاده از گوشی

امکان مدیریت زمان استفاده از برنامه‌ها هم وجود دارد و می‌توانید ببینید که فرزندتان چگونه و به چه میزان از برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند. شما می‌توانید برنامه‌های مختلف را بلاک کنید، برخی از سایت‌ها را بلاک کنید و اجازه دسترسی همیشگی به برخی دیگر بدهید. امکان برنامه‌ریزی روزانه برای فعالیت‌های فرزند هم وجود دارد. هر زمان که فرزند شما بخواهد برنامه جدیدی نصب کند، برای شما اعلانی خواهد آمد. حتی می توانید ببینید که فرزند شما چه ویدئویی را در یوتوب دیده است.

برای این که دسترسی به اینترنت برخی از برنامه‌ها را محدود کنید، مطلب محدودیت، کنترل و جلوگیری دسترسی به اینترنت برنامه‌های اندروید بدون نیاز به روت را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه مدیریت استفاده از گوشی برای کودکان و ایجاد محدودیت را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای انجام این کار استفاده کردید؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا