آموزش

بررسی: عوارض لیزر موهای زائد ، آیا لیزر سرطان زاست؟

لیزر موهای زائد 👩‍⚕️ روشی نسبتا دائمی برای خلاص شدن از شر این موها است. با وجود این مزیت بسیاری از افراد نگران مضرات آن هستند. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه بررسی عوارض لیزر موهای زائد و پاسخ سوال آیا لیزر سرطان زاست؟ میپردازیم.

آیا دستگاه و اشعه لیزر موی زائد صورت ، بدن ، زیر بغل و.. سرطان زاست؟

?What Are the Side Effects of Laser Hair Removal

لیزر موهای زائد می‌تواند مضراتی هم داشته باشد. بنابراین، بهتر است قبل از انجام این کار نکات منفی آن را بدانید. در این مطلب از لینک 2 دانلودعوارض لیزر برای از بین بردن موهای زائد را بررسی می‌کنیم. با ادامه این مطلب همراه باشید.

آیا لیزر ضرر دارد؟

لیزر کردن موهای زائد در مجموع خطری ندارد اما ممکن است بعد از انجام این کار عوارض جانبی کمی را تجربه کنید که اغلب به مرور زمان رفع می‌شوند. در ادامه به بررسی عوارض لیزر موهای زائد صورت و… می‌پردازیم که خطر چندانی ندارند و پس از مدتی رفع می‌شوند.

قرمزی و تحریک شدن پوست

لیزر موهای زائد به فولیکول‌های موهای موردنظر آسیب می‌رساند. بدن به این امر واکنش نشان می‌دهد. ممکن است بسیاری از نواحی پوست قرمز شود و احساس سوزش کنید. ممکن است در پوست خود گزگز شدن را احساس کنید و آن قسمت از بدن کمی متورم شود. البته این علائم کوتاه مدت است و ممکن است پوست شبیه به حالتی باشد که تازه اپیلاسیون شده است. برخی از متخصصان پوست از بی حس کننده موشعی استفاده می‌کنند تا از میزان واکنش پوست کاسته شود. از کمپرس سرد هم برای کاهش التهاب می‌توانید استفاده کنید.

آیا لیزر ضرر دارد

پوسته شدن

در برخی از افراد آن ناحیه پوسته پوسته می‌شود. گاهی این مشکل منجر به زخم شدن بدن می‌شود. اصولا این مشکل با استفاده از کرم مرطوب‌کننده برطرف می‌شود.

اگر در مورد مضرات آهن ربا برای سلامتی انسان سوالی دارید، می توانید مطلب مضرات آهنربا برای بدن را مطالعه کنید.

تغییرات در رنگ پوست

در برخی افراد هم آن ناحیه تغییر رنگ می‌دهد. البته تغییر رنگ جزئی است. ممکن است پوست کمی روشن‌تر یا حتی تیره‌تر شود. افرادی که پوست روشن‌تری دارند، اصولا رنگ تیره را تجربه می‌کنند. این تغییرات به مرور زمان محو می‌شود و پوست به حالت عادی برمی‌گردد.

آسیب دیدن چشم

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که آیا لیزر صورت ضرر دارد؟ شاید این ضرر برای چشم فرد باشد تا پوست صورت او. در حین لیزر هم فرد و هم تکنسین باید از تجهیزات محافظت از چشم استفاده کنند تا در عین انجام لیزر آسیب نبینند.

آیا لیزر ضرر دارد

خطر عفونت پوست

در حین انجام لیزر فولیکول‌های مو آسیب می‌بینند. در نتیجه احتمال عفونی شدن پوست وجود دارد. در صورت بروز عفونت باید به پزشک مراجعه کنید. بهتر است در این حالت از کرم‌های آنتی بیوتیک بدون نسخه استفاده نکنید.

عوارض لیزر دائمی موهای زائد: عوارض جانبی نادر

در برخی موارد ممکن است پوست شما دچار عوارضی شود که آن چنان رایج نیستند. در ادامه به این عوارض نادر می‌پردازیم.

سوختگی و تاول

اگر لیزر به درستی انجام نشود، امکان دارد پوست دچار سوختگی و حتی تاول شود. اگر تکنیسین کار خود را به درستی بلد باشد، چنین مشکلی پیش نمی‌آید. در این عمل از لیزری با حرارت بالا استفاده می‌شود. در برخی موارد پزشک از دستگاه خنک‌کننده استفاده می‌کند.

زخم شدن پوست

در موارد نادری ممکن است پوست زخم شود. البته گاهی عدم مراقبت صحیح از پوست پس از لیزر، ممکن است موجب بروز این مشکل شود. آن بخش را مرطوب نگه دارید. از پوست در برابر نوز محافظت کنید و به طور منظم علائم آن را چک کنید.

بیشتر شدن موهای زائد

در برخی موارد هم ممکن است به جای کاهش، موها افزایش پیدا کنند.

در اکثر افراد مشکلی پیش نمی‌آید و انجام این کار ایمن و قابل تحمل است. به نظر هم نمی‌رسد که در درازمدت خطراتی برای سلامتی داشته باشد. گاهی انجام این کار می‌تواند دردناک باشد. بسیاری از افراد درد آن را شبیه به آفتاب سوختگی می‌دانند.

نکات قبل از لیزر موهای زائد در دوران بارداری

عوارض لیزر موهای زائد

بهتر است در دوران بارداری از انجام لیزر موهای زائد خودداری کنید. هنوز مطالعه‌ای علمی در این زمینه و بررسی ارتباط بین این دو انجام نشده است. برای همین برای اطمینان این کار را انجام ندهید. بارداری باعث تغییرات هورمونی می‌شود. در نتیجه، ممکن است موهایی زائد در بخش‌هایی از بدن رشد کند. این موها معمولا خود به خود از بین می‌روند. اگر موها از بین نرفتند، چند هفته پس از زایمان از لیزر درمانی استفاده کنید.

عوارض لیزر موهای زائد و سرطان

این که گفته می‌شود لیزر موهای زائد سرطان‌زا است، افسانه‌ای بیش نیست. لیزرها برای عبور از سلول های پوست طراحی شده اند و فقط فولیکول های مو در عمق پوست را هدف قرار می دهند. میزان تابش لیزر بسیار کم است. این اشعه مضر نیست و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیزر درمانی حذف موهای زائد باعث سرطان پوست می شود، وجود ندارد.

آیا لیزر موهای زائد موجب ناباروری می‌شود؟

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیزر موهای زائد باعث ناباروری می‌شود وجود ندارد. لیزرها فقط به پوست نفوذ می کنند و به هیچ اندام دیگری نمی‌رسند یا بر آن تأثیر نمی گذارند. لیزر موهای زائد معمولاً در نواحی حساس مانند کشاله ران هم بی‌خطر است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودعوارض لیزر موهای زائد برای دختر، مردان و… را بررسی کردیم و به این سوال پاسخ دادیم که آیا لیزر مو ضرر دارد؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا