آموزش

آموزش 21 روش حل مشکل پرش آنتن در گوشی اندروید

اگر نمیتوانید با گوشی خود به اینترنت دیتا متصل شوید، تماس بگیرید یا تماسی دریافت کنید، احتمالا آنتن گوشی شما قطع شده ❌ است. این مشکل به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۲۱ روش حل مشکل پرش آنتن در گوشی اندروید میپردازیم.

حل مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ، هواوی، شیائومی و…

?How to Fix Phone Signal Receiver Not Working

قطع شدن آنتن گوشی می تواند بسیار آزار دهنده باشد. وقتی این اتفاق بیفتد، نمی توانید از بخش ارتباطی گوشی خود یعنی برقراری و دریافت تماس، استفاده از اینترنت دیتا استفاده کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودعلت علامت ضربدر روی آنتن گوشی و نداشتن آنتن را بررسی می کنیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نکته: ممکن است برخی مراحل یا نام آن‌ها با توجه به مدل و برند گوشی شما کمی متفاوت باشد. در مجموع، روش‌ها مشابه هستند.

علت پریدن آنتن گوشی سامسونگ، هواوی و… چیست؟

پیش از هر کاری باید علت پریدن آنتن گوشی هواوی و… را پیدا کنید. آیا مشکل سخت افزاری است؟ آیا مشکل نداشتن آنتن مربوط به برنامه خاصی می‌شود که موجب اختلال شده است؟ ممکن است مشکل از گوشی شما نباشد و اپراتور سیم کارت دچار مشکل شده باشد. اگر مشکل نرم افزاری باشد، در حد اروری است که نهایتا با حذف آن برنامه برطرف خواهد شد. اگر مشکل از اپراتور باشد، تنها راهش این است که صبر کنید تا مشکل رفع شود. اگر مشکل سخت افزاری باشد، باید گوشی خود را نزد تعمیرکار متخصص ببرید. حتی ممکن است مشکل از خود سیم کارت باشد و به صورت فیزیکی دچار مشکل شده باشد.

مهمترین نکته این است که شاید در محلی قرار داشته باشید که آنتن نداشته باشد. گاهی در برخی نقاط شهر هم آنتن وجود ندارد. حال فکرش را بکنید که در کوه و جنگل و… باشید! ممکن است با تغییر محل، آنتن گوشی برگردد.

حل مشکل قطع شدن آنتن ایرانسل و… با ری استارت کردن گوشی

برای رفع مشکل پرش آنتن همراه اول و… گوشی خود را یک بار ری استارت کنید. بسیاری از مشکلات با این روش ساده برطرف می‌شوند.

حل مشکل پریدن آنتن گوشی با چک کردن سیم کارت

روش دیگر برای حل مشکل نداشتن آنتن در گوشی اندروید این است که گوشی را خاموش کنید. سپس سیم کارت را از جای خودش بیرون آورید. آن را چک کنید. اگر گرد و خاکی در این بخش وجود دارد، آن را پاک کنید. سیم کارت نباید کج و خمیده شده باشد یا بخشی از آن ترک برداشته باشد. اگر این چنین است باید سیم کارت خود را عوض کنید.

حل مشکل پرش آنتن سامسونگ و… با خاموش و روشن کردن وای فای

برای حل مشکل آنتن دهی گوشی هواوی و… ابتدا وای فای گوشی را روشن کنید. سپس کمی صبر کنید. حال آن را خاموش کنید.

حل مشکل پرش آنتن گوشی سامسونگ و… با Airplane Mode

برای رفع مشکل پرش آنتن گوشی سامسونگ و… از بالای اسکرین صفحه را به پایین بکشید. سپس روی آیکون هواپیما بزنید تا روشن شود. سپس کمی صبر کنید و آن را خاموش کنید.

مشکل پرش آنتن گوشی سامسونگ

حل مشکل آنتن دهی گوشی اندروید با حذف برنامه

اگر فکر می‌کنید مشکل آنتن دهی گوشی به دلیل برنامه خاصی اتفاق افتاده است، بهترین کار این است که آن برنامه را حذف کنید. برای این کار وارد تنظیمات شوید. سپس روی Apps یا All apps بزنید. برنامه موردنظر خود را پیدا کنید. روی آن بزنید. سپس روی دکمه Uninstall بزنید و صبر کنید برنامه حذف شود. در نهایت، گوشی را ری استارت کنید.

اگر به برنامه نیاز دارید، می توانید به گوگل پلی بروید و مشابه آن را دانلود کنید.

حل مشکل نداشتن آنتن در گوشی اندروید با پاک کردن کش

روش دیگر برای حل مشکل نداشتن آنتن در گوشی اندروید این است که کش گوشی را پاک کنید. برای این کار وارد تنظیمات شوید. سپس روی storage بزنید. حال روی internal storage بزنید. در آخر Clear cache یا Cache Data را انتخاب کنید. سپس روی OK یا Yes بزنید. صبر کنید تا کش پاک شود.

حل مشکل پرش آنتن شیائومی و… با روشن و خاموش کردن اینترنت دیتا

روش دیگر برای رفع مشکل پرش آنتن شیائومی و… این است که اینترنت دیتای گوشی را یک بار روشن و خاموش کنید. رای این کار کافی است از بالای اسکرین، صفحه را به سمت پایین بکشید. سپس روی آیکون دیتا بزنید تا روشن شود. حال کمی صبر کنید. سپس دوباره آن را روشن کنید و اینترنت و آنتن را چک کنید.

مشکل پرش آنتن شیائومی

علت پریدن آنتن گوشی شیائومی و… چیست؟ روشن نبودن Roaming

راه حل دیگر برای رفع مشکل پریدن آنتن گوشی این است که وارد تنظیمات شوید. سپس به Network & Internet بروید. حال روی شبکه موردنظر خود بزنید. سپس Roaming را روشن کنید.

سپس کش گوشی را پاک کنید. گوشی خود را ری استارت کنید و مشکل را بررسی کنید.

حل مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ و… با روشن کردن بلوتوث

روش دیگر برای رفع مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ و… این است که از بالای اسکرین صفحه را به سمت پایین بکشید. سپس روی علامت بلوتوث بزنید تا روشن شود. سپس کمی صبر کنید. حال روی آن بزنید تا خاموش شود. اگر می‌خواهید از آن استفاده کنید، کمی صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید.

مشکل آنتن دهی گوشی سامسونگ

حل مشکل پرش آنتن گوشی با ریست کردن تنظیمات شبکه

با ریست کردن تنظیمات شبکه هم می‌توانید مشکل پرش آنتن گوشی را برطرف کنید. برای این کار وارد تنظیمات شوید. سپس به General Management -> Reset بروید و روی Reset network settings بزنید. حال Reset را انتخاب کنید. با این کار تمامی تنظیمات شبکه شما ریست می‌شود و باید اطلاعات لازم مثل رمز وای فای و… را دوباره وارد کنید.

برای یادگیری کامل این روش مطلب نحوه ریست کردن تنظیمات شبکه اندروید را مطالعه کنید.

رفع مشکل پرش آنتن گوشی با گذاشتن آن روی ۲G

روش دیگر برای حل مشکل پرش آنتن گوشی این است که آنتن را روی حالت ۲G بگذارید.

وارد تنظیمات شوید.

مشکل پرش آنتن گوشی

روی More بزنید.

مشکل پرش آنتن گوشی

روی  Mobile networks بزنید.

مشکل پرش آنتن گوشی

گزینه Preferred network type / Preferred network mode را انتخاب کنید.

مشکل پرش آنتن گوشی

۲G / GSM را انتخاب کنید.

مشکل پرش آنتن گوشی

حل مشکل پرش آنتن در گوشی اندروید با انتخاب دستی شبکه

برای رفع مشکل پرش آنتن وارد تنظیمات شوید. سپس روی Network & Internet بزنید. حال Mobile Networks را انتخاب کنید. Automatically Select Network را خاموش کنید. فهرستی از شبکه‌های مختلف برای شما به نمایش درخواهد آمد. گزینه موردنظر را انتخاب کنید.

اگر با این روش مشکل حل نشد، سیم کارت شما مشکل دارد و باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

حل مشکل نداشتن آنتن در گوشی اندروید با APN

راه دیگر برای رفع مشکل نبود آنتن در گوشی اندروید این است که وارد تنظیمات و سپس Connections شوید. حال روی Mobile Networks بزنید. سپس روی Access points names (APNs) بزنید. روی منوی سه نقطه‌ای که در سمت راست و بالا قرار دارد، بزنید. حال Reset to default را انتخاب کنید.

برای یادگیری بهتر تنظیم APN مطلب آموزش تنظیم APN در گوشی اندروید را مطالعه کنید.

حل مشکل آنتن دهی در اندروید به دلیل ارور پیدا کردن شبکه

اگر در هنگام اسکن شبکه با ارور مواجه می‌شوید، برای حل مشکل آنتن دهی در اندروید وارد تنظیمات شوید. سپس Mobile Network Settings را پیدا کنید و روی آن بزنید. در همین صفحه بمانید و سپس دکمه پاور و Home را فشار دهید و نگه دارید تا گوشی خاموش شود.

باتری را جدا کنید. حال دکمه ها را رها کنید. این کار را ده بار انجام دهید. سپس دوباره دکمه‌های پاور و Home را یک بار دیگر تا مدت یک دقیقه نگه دارید. با این کار تمامی شارژ موجود در گوشی خالی می‌شود.

باتری را وارد کنید. سپس وارد دوربین شوید. درپوش باتری را نگذارید. سپس سیم کارت خود را سه بار دربیاروید و در جایش بگذارید. اگر گوشی شما دو جایگاه سیم کارت دارد، از جایگاهی استفاده کنید که نیازی نیست باتری را دربیاورید زیرا برخی از جایگاه‌های دوم زیر باتری قرار دارد. در آخر گوشی را ری استارت کنید. پس از این که گوشی روشن شد، اجازه دهید گوشی به شبکه متصل شود. حال سعی کنید تماس بگیرید و پیام ارسال کنید.

حل مشکل پریدن آنتن در اندروید با آپدیت کردن گوشی

آپدیت کردن نسخه اندروید گوشی هم می‌تواند مشکل نداشتن آنتن گوشی سامسونگ و… را رفع کند. برای این کار وارد تنظیمات شوید. روی روی About Phone بزنید. سپس روی Systems بزنید. حال System updates یا Software Update را انتخاب کنید.

پرش آنتن گوشی

روی Check For Updates بزنید. اگر آپدیتی وجود داشته باشد، می‌تواند آن را در این بخش مشاهده کنید و دکمه Update هم فعال می‌شود.

حل مشکل آنتن دهی گوشی هواوی، سامسونگ و… با کد

برای حل مشکل آنتن دهی گوشی هواوی، سامسونگ و… وارد بخش شماره گیری شوید. سپس کد زیر را شماره بگیرید:

*#*#۴۶۳۶#*

مشکل پرش آنتن شیائومی

منوی تست نمایش داده خواهد شد. گزینه Phone/Device Information را انتخاب کنید.

تست Ping را اجرا کنید. سپس GSM Auto (PRL) را انتخاب کنید.

حال روی دکمه بزنید تا رادیو خاموش شود.

پس از آن، گوشی را ری استارت کنید و آنتن را با تماس گرفتن تست کنید.

رفع مشکل پرش آنتن شیائومی با کد

برای حل مشکل پرش آنتن شیائومی کد زیر را شماره گیری کنید:

* # * # ۶۴۶۶۳ # * # *

منوی تست باز خواهد شد. در اینجا می‌توانید آنتن را تست کنید. در واقع، این منو برای تست سخت افزار است.

 حل مشکل آنتن دهی گوشی با IMEI

گاهی ریست شدن شماره IMEI هم موجب بروز مشکل آنتن دهی در گوشی اندروید می‌شود. می‌توانید این مورد را چک کنید. برای این کار وارد بخش شماره گیری گوشی خود شوید. سپس *#۰۶# را شماره بگیرید. با این کار شماره IMEI گوشی را می‌توانید ببینید. اگر نتیجه عدد صفر بود، یعنی شماره IMEI گوشی شما خراب شده است و باید آن را درست کنید.

برای حل مشکل کد زیر را شماره گیری کنید:

*#*#۱۹۷۳۲۸۶۴۰#*#*

یا

*#۱۹۷۳۲۸۶۴۰#

با این کار گوشی شما وارد حالت کنترل می‌شود.

حتما باید در دستگاه شما Shared option انتخاب شده باشد.

حال گزینه اول را که باید Field Test Mode (FTM) باشد، انتخاب کنید. اگر FTM فعال است، آن را غیرفعال کنید. در آخر روی دکمه منو بزنید. شماره IMEI هم ریست می‌شود.

برای غیرفعال کردن FTM باید دکمه Enter را در گزینه دو بزنید. اگر باتری جدا می‌شود، آن را دربیاورید. سیم کارت هم دربیاورید. دو دقیقه صبر کنید. باتری را وارد کنید. سیم کارت را همچنان وارد نکنید. گوشی را روشن کنید. سپس کد *#۱۹۷۳۲۸۶۴۰# را شماره بگیرید. وارد منوی Debug شوید. Phone Control را انتخاب کنید.

حال روی Nas Control بزنید. سپس RRC را انتخاب کنید. در آخر هم روی RRC Revision و سپس Released بزنید. گوشی را خاموش کنید. سپس سیم کارت را وارد کنید. حال مشکل را بررسی کنید.

حل مشکل آنتن دهی گوشی هواوی و… با تماس گرفتن با پشتیبانی اپراتور

اگر همه روش‌های حل مشکل آنتن دهی گوشی هواوی و… را اجرا کردید و جواب نگرفتید، باید به شرکت اپراتور زنگ بزنید. با پشتیبانی صحبت کنید و مشکل خود را مطرح کنید.

حل مشکل پرش آنتن سامسونگ و… با فکتوری ریست

اگر تمامی روش‌ها را انجام دادید و جواب نگرفتید، تنها راه این است که گوشی خود را فکتوری ریست کنید. با این کار تمامی اطلاعات شما پاک می‌شود. در نتیجه، از داده‌های خود بکاپ بگیرید. این کار در گوشی‌های مختلف با روش‌های نسبتا متفاوتی انجام می‌شود. اصولا باید وارد تنظیمات شوید. سپس روی System بزنید.

حال روی Reset بزنید. سپس گزینه گزینه Erase all Data (Factory Reset) را انتخاب کنید را انتخاب کنید. Reset Phone را انتخاب کنید. رمز را وارد کنید. سپس روی Erase Everything بزنید. صبر کنید تا فرایند ریست فکتوری انجام شود.

پرش آنتن گوشی

سپس گوشی را تنظیم کنید و مشکل را بررسی کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودعلت علامت ضربدر روی آنتن گوشی شیائومی، ساموسنگ و… را بررسی کردیم و روش های حل این مشکل را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای حل این مشکل استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا