آموزش

آموزش کامل فعال سازی و استفاده از قابلیت تب فایل اکسپلورر ویندوز 11

یکی از قابلیت های ویندوز ۱۱ اضافه کردن تب در فایل اکسپلورر 📁 است. این قابلیت باعث میشود تا شما نیازی به باز کردن چند فایل اکسپلورر به طور همزمان نداشته باشید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش کامل فعال سازی و استفاده از قابلیت تب فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ میپردازیم.

نحوه کار و فعال سازی تب به پنجره در ویندوز ۱۱

?How to Enable Tabs in File Explorer on Windows 11

در برنامه های مختلفی از ویندوز مانند کروم شما میتوانید چندین تب ایجاد کنید تا در یک برنامه صفحات مختلفی باز کنید. یکی از قابلیت های ویندوز در نسخه های جدید امکان فعال کردن تب ها در فایل اکسپلورر است. اینگونه شما میتوانید چندین صفحه را در یک فایل اکسپلورر باز کنید و کار های خود را سریعتر انجام دهید. در ادامه نحوه فعال کردن تب به اکسپلورر ویندوز ۱۱ را بررسی میکنیم.

آپدیت ویندوز برای قابلیت تب در ویندوز ۱۱

همانطور که گفته شد تب های فایل اکسپلورر در آخرین نسخه ویندوز ۱۱ فعال شده اند. بنابر این شما برای فعال کردن File Explorer در ویندوز ۱۱ ابتدا باید ویندوز خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید. برای آپدیت ویندوز Settings را باز کنید و به بخش Windows Update بروید. روی Check for updates کلیک کنید. ویندوز به طور خودکار بررسی میکند و در صورتی که نسخه جدیدی برای آن در دسترس باشد آن را دانلود میکند. پس از دانلود، نسخه جدید را نصب کنید. در آخر ویندوز را ریستارت کنید.

تب بندی فولدر ویندوز 11

در صورتی که آپدیت ویندوز ۱۱ برای شما نمیاید و با مشکل مواجه هستید میتوانید مطلب آموزش ۱۱ روش حل مشکل عدم دریافت و نیامدن آپدیت ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید.

آموزش استفاده از تب پنجره ها در فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ بعد از فعال کردن آن

پس از ساخت تب فایل اکسپلورر شما به چند روش میتوانید تب ها را باز کنید. راحت ترین روش این است که در کنار تب های فایل اکسپلورر روی آیکن + کلیک کنید تا تب جدید ساخته شود. همچنین میتوانید از کلید های میانبر Ctrl+ T استفاده کنید. به غیر از این میتوانید روی درایو یا پوشه راست کلیک کنید و از منو باز شده Open in new tab را انتخاب کنید.

فایل اکسپلورر ویندوز 11

پس از تب بندی فولدر ویندوز ۱۱، برای باز کردن آن ها میتوانید از موس استفاده کنید. همچنین کلید های میانبر Ctrl+ Shift+ Tab از راست به چپ تب ها را باز میکنند. زمانی که تب های زیادی ایجاد کردین و در منو تب ها همه آن ها مشخص نیست میتوانید روی فلش های کوچک در سمت های راست و چپ برای نشان دادن تب های دیگر استفاده کنید.

نحوه کار با تب در File Explorer ویندوز 11

نحوه کار با تب در File Explorer ویندوز ۱۱ و حذف تب های ایجاد شده

برای مرتب کردن تب ها میتوانید با موس روی تب ها نگه دارید. سپس آن را بکشید و در جای مورد نظر تب را رها کنید. برای حذف یک تب نیز روی آیکن ضربدر کنار آن کلیک کنید. یکی دیگر از راه های بستن یک تب این است که روی تب مورد نظر راست کلیک کنید و Close tab را انتخاب کنید.

تب در ویندوز 11

اگر با فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ با مشکل مواجه شدید میتوانید مطلب آموزش ۱۱ روش حل مشکل اکسپلورر ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید.

نحوه فعال کردن و اضافه کردن تب به فایل اکسپلورر به ویندوز ۱۱

بعد از آپدیت ویندوز شما باید آخرین نسخه ViveTool را دانلود کنید. پس وارد سایت شوید و روی آخرین نسخه کلیک کنید تا دانلود شود.

تب بندی پوشه ها ویندوز 11

بعد از اتمام دانلود روی فایل زیپ دانلود شده راست کلیک کنید و Extract All را انتخاب کنید. پس از خارج شدن فایل ها از فایل زیپ روی فایل ها راست کلیک کنید و از منو باز شده Copy as path را انتخاب کنید.

تب در ویندوز 11

سپس برای باز کردن Command Prompt در قسمت جست جو ویندوز CMD را تایپ کنید و روی Run as administrator کلیک کنید.

آموزش استفاده از تب پنجره ها در فایل اکسپلورر ویندوز 11

پس از باز شدن Command Prompt دستور “cd “C:UsersmearjDownloadsViVeTool-v0.3.1 را وارد کنید. به جای C:UsersmearjDownloadsViVeTool-v0.3.1 آدرس کپی شده مرحله قبل را جایگزین کنید.

فعال کردن تب فایل اکسپلورر ویندوز 11

حالا دستور vivetool /enable /id:36354489 و بعد از آن vivetool /enable /id:37634385 را وارد کنید. این دستور ها قابلیت های مختلف Vivetool را فعال میکنند.

فعال کردن File Explorer در ویندوز 11

آخرین دستوری که باید وارد کنید vivetool /enable /id:39145991 است. پس از وارد کردن این دستور ویندوز را ریستارت کنید. اکنون تب های فایل اکسپلورر فعال شده است.

تب در ویندوز 11

غیر فعال کردن تب در ویندوز ۱۱

بعد از فعال کردن تب های فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ ممکن است بخواهید آن را غیر فعال کنید. برای این کار دستور های زیر را به ترتیب در Command Prompt وارد کنید.

  • vivetool /disable /id:36354489
  • vivetool /disable /id:37634385
  • vivetool /disable /id:39145991

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به فعال کردن تب فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ صحبت کردیم. آیا شما توانستید با روش های بالا این قابلیت را در ویندوز خود فعال کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه تب بندی پوشه ها ویندوز ۱۱ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا