آرایشی

معرفی انواع فیس براش برقی و دستی

[ad_1]

سلامتی و زیبایی پوست، ارتباط مستقیمی با پاکسازی صحیح آن دارد و اولین راه برای پاکسازی پوست نیز، شستشوی آن با استفاده از شوینده صورت متناسب با نوع پوست است. برای این کار می‌توان از انواع فیس براش برقی یا دستی استفاده نمود.

در واقع فیس براش‌ها ابزاری برای شستشوی صورت هستند که علاوه بر پاکسازی عمقی منافذ، به لایه‌برداری پوست نیز کمک می‌کنند. در این مطلب درباره کاربرد فیس براش دستی و برقی و فواید استفاده از این محصولات توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

فواید فیس براش

از مهم‌ترین فواید فیس براش این است که با استفاده از آن می‌توانید تمام قسمت‌های صورت، از جمله پیشانی، گونه‌ها، چانه و زیر چشم‌ها را به راحتی تمیز کنید و با پاکسازی عمقی پوست از بروز جوش‌های سر سیاه و آکنه نیز جلوگیری نمایید.

فواید فیس براش

برخی فواید استفاده از فیس براش عبارتند از:

  • پاکسازی عمیق منافذ پوست
  • لایه‌برداری پوست و از بین بردن سلول‌های مرده
  • از بین بردن جوش‌های سرسیاه و پیشگیری از بروز مجدد آن‌ها
  • کمک به بهبود سلامت پوست
  • افزایش گردش خون
  • کاهش چین و چروک سطحی پوست
  • ماساژ صورت
  • کمک به جذب بهتر انواع محصولات مراقبتی پوست

انواع فیس براش به لحاظ کارکرد

فیس براش‌ها از لحاظ نوع کارکردشان به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

فیس براش لرزشی

در فیس براش‌های لرزشی، تار موها از جنس خود دستگاه بوده و از یکدیگر جدا نیستند. این فیس براش‌ها اکثراً جنس سیلیکونی دارند و ضخامت تار موهایشان در هر قسمت متفاوت است که به شما این امکان را می‌دهند تا برای قسمت‌های مختلف صورت از آن‌ها استفاده کنید.

این فیس براش‌ها به دلیل تار موهای نرمی که دارند برای افرادی که پوست حساسی دارند بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

انواع فیس براش برقی

همچنین بخوانید: فواید فیس براش

فیس براش چرخشی

اساس عملکرد فیس براش‌های چرخشی به این صورت است که پس از روشن کردن دستگاه، قسمت سری محصول (برس) شروع به چرخش می کند. تنوع مدل در فیس براش‌های چرخشی زیاد است. همچنین ظرافت تار موهای آن‌ها در مدل‌های مختلف متفاوت است.

پیشنهاد می‌کنیم متناسب با نوع پوستتان، یک مدل مناسب را انتخاب کنید. فیس براش‌های چرخشی با تار موهای نازک و نرم برای پوست‌های حساس مناسب هستند. اما اگر پوست چربی دارید یا می‌خواهید از این دستگاه برای لایه‌برداری استفاده کنید، مدل‌های با تار موهای ضخیم‌تر پیشنهاد می‌شوند.

فیس براش دستی

فیس براش‌های دستی یا تمام سیلیکونی هستند و یا بدنه‌ای پلاستیکی با موهای ابریشمی و نرم دارند. بعضی مدل‌های آن هم دارای دو سری مجزا با موی سیلیکونی و ابریشمی هستند و از این رو کاربرد فیس براش دستی نیز متغیر است.

این ابزار در سایزهای کوچک و بزرگ با طرح‌های ساده و فانتزی موجود هستند و تنوع طرح و رنگ‌های شاد و فانتزی این محصول، شما را سر ذوق می آورند.

کاربرد فیس براش دستی

انواع فیس براش برقی

انواع فیس براش‌ برقی به وسیله باتری قابل شارژ کار می‌کنند و اکثر آن‌ها دارای یک پایه نگهدارنده هستند. در سری‌های جدیدتر این محصولات شاهد مدل‌های ضد آب هستیم که به شما این امکان را می‌دهند تا زیر دوش هم به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

این مدل‌ها معمولاً دارای چند سری مجزا هستند که برای پاکسازی‌های سطحی و عمیق پوست می‌توانید سری جداگانه‌ای را به کار ببرید. در مدل‌های حرفه‌ای‌تر این دستگاه‌ها نیز میتوانید با استفاده از دکمه تنظیم سرعت، میزان سرعت چرخش سری براش را کم و زیاد کنید.

فیش براش لرزشی بهتر است یا چرخشی؟

به وضوح نمی توان گفت کدام یک از این دو نوع بهتر هستند. مدل‌های چرخشی سری‌های متنوعی دارند و انواع مختلف پوست می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در حالی که فیس براش‌های لرزشی تارهای موی نرم‌تری دارند و برای استفاده روزمره مناسب می‌باشند.

همچنین بخوانید: کاربرد دستمال مرطوب

فیش براش دستی بهتراست یا برقی؟

با توجه به عناوینی که برای مدل‌های این دستگاه در نظر گرفته شده، مدل‌های دستی بدون استفاده از برق کار می کنند و منبع تغذیه مدل‌های برقی، باطری‌های قابل شارژ است.

هر چند در میان مدل‌های دستی هم تنوع چشم‌گیری وجود دارد و به سری‌های مختلفی برای شست و شو و ماساژ مجهز شده‌اند، با این حال انواع فیس براش برقی قدرت پاکسازی و لایه‌برداری عمیق‌تری دارند.

با تمامی مواردی که ذکر شد، اگر بخواهیم این دو مدل را به لحاظ قیمتی مقایسه کنیم، قیمت فیس براش در مدل‌های دستی مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

نحوه استفاده از فیس براش

قبل از آنکه کار با فیس براش را شروع کنید، به وسیله یک دستمال مرطوب آرایشی ، میکاپتان را پاک کنید. چرا که سری این محصولات برای پاک کردن آرایش مناسب نیستند و ممکن است آن را به عمق پوستتان ببرند و باعث ایجاد جوش شوند.

در مرحله بعد، مقداری از پاک کننده صورت را روی پوست، یا فیس براش بریزید و به وسیله آن به آرامی تمامی نواحی صورت را ماساژ دهید. پس از اتمام کار نیز صورتتان را با آب خنک بشویید.

نحوه استفاده از فیس براش

استفاده از فیس براش برای جوش

اگر پوست آکنه‌ای دارید، باید برای انتخاب فیس براش بیشتر دقت کنید؛ زیرا براش‌هایی که موهای سفت و محکم دارند باعث بدتر شدن پوستتان خواهند شد. مناسب‌ترین فیس براش برای جوش ، مدل‌های نرم و لطیف هستند که علاوه بر عدم تحریک جوش‌ها، چربی صورت را نیز پاک می‌کنند و از بروز مجدد آکنه جلوگیری خواهند کرد.

سوالات متداول درباره کاربرد و فواید فیس براش

در این مطلب هرآنچه را که لازم است درباره انواع فیس براش بدانید، برایتان توضیح دایم؛ اما با توجه به تنوع بالای این محصولات ممکن است باز هم سوالاتی برایتان ایجاد شوند که روند خرید را دشوار کنند. ما در این بخش به برخی از سوالات متداول کاربران پاسخ می‌دهیم:

کدام فیس براش برای پوست خشک مناسب است؟

اگر پوست خشکی دارید، فیس براش پاکسازی صورت با موهای نازک و نرم تهیه کنید و به هیچ عنوان سری دستگاه را به سطح پوست خود فشار ندهید.

آیا می‌توان از فیس براش برای جوش استفاده کرد؟

بله، اما فیس براش‌هایی با سری نرم و لطیف را انتخاب کنید که باعث تحریک جوش‌ها نشوند. همچنین اگر احساس کردید جوش‌هایتان با فیس براش بدتر می‌شوند، استفاده از این دستگاه را متوقف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا