آرایشی

چگونه یک پاک کننده آرایش خانگی درست کنیم؟

[ad_1]

محصولات بهداشتی متنوعی برای پاک کردن لوازم آرایش صورت وجود دارند؛ اما بعضی از افراد ترجیح می‌دهند یک پاک کننده آرایش خانگی از مواد طبیعی تهیه کنند. چرا که بیشتر پاک کننده‌های صنعتی حاوی الکل، مواد نگهدارنده، عطر و رایحه هستند و برای پوست ضرر دارند.

بهترین راه برای جلوگیری از آسیب به پوست هنگام پاک کردن آرایش، استفاده از آرایش پاک کن خانگی است که در این مطلب روش ساختن آن را برای شما عزیزان شرح داده‌ایم.

ساخت محلول پاک کننده صورت خانگی

شما می‌توانید برای ساخت محلول پاک کننده صورت خانگی ، از مواد طبیعی و روغن‌های گیاهی متناسب با نوع پوستتان استفاده کنید. این ترکیبات علاوه بر اینکه فاقد مواد شیمیایی هستند و ضرری برای پوست ندارند؛ می‌توانند به آبرسانی، نرم شدن و تقویت پوستتان نیز کمک کنند.

عسل، بهترین آرایش پاک کن خانگی

عسل به تنهایی یک پاک کننده قدرتمند است که به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی، تاثیر زیادی در جلوگیری از جوش و آکنه دارد و به طور طبیعی پوستتان را مرطوب، نرم و صاف می‌کند. علاوه بر آن، این ماده با حذف سلول‌های مرده، پوست را درخشان‌تر می‌کند.

آرایش پاک کن خانگی

برای استفاده از عسل به تنهایی به عنوان آرایش پاک کن خانگی ، کافیست یک قاشق چای‌خوری از آن را به وسیله انگشتانتان روی صورت پخش کنید و ماساژ دهید. پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه می‌توانید پوستتان را با آب گرم بشویید و از نرمی و پاکیزگی آن لذت ببرید.

استفاده از ترکیب عسل و جوش شیرین، یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای پاک کردن میکاپ است. برای این منظور یک قاشق چای‌خوری عسل را با مقدار کمی جوش شیرین روی یک تکه پنبه ریخته و با آن آرایشتان را پاک کنید. بعد از پاک کردن آرایش، صورتتان را با آب ولرم بشویید.

تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به دلیل قلیایی بودن جوش شیرین، امکان دارد پوستتان خشک شود. برای جلوگیری از خشکی پوست پس از استفاده‌ی این پاک کننده، چند قطره سرکه سیب را روی یک تکه پنبه بریزید و پوستتان را با آن ماساژ دهید.

ساخت آرایش پاک کن خانگی با روغن‌ فندق

فندق خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و یک انتخاب عالی برای پوست‌های حساس و مستعد آکنه است. علاوه بر این اگر پوست خشکی دارید نیز می‌توانید به وسیله این روغن، آن را تغذیه کنید.

ساخت آرایش پاک کن خانگی

همچنین بخوانید: فرق میسلار واتر با تونر

برای ساخت آرایش پاک کن خانگی کافیست چهار قاشق غذاخوری روغن‌ فندق، دو قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ظرف در بسته بریزید. ظرف را خوب تکان دهید تا محتویات آن با هم ترکیب شوند. حالا سه قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کرده و مجدداً ظرف را تکان دهید.

در این مرحله، محلول پاک کننده آماده است و می‌توانید یک پد آرایشی را به آن آغشته کرده و روی پوستتان به شکل دورانی حرکت دهید تا میکاپتان کاملاً پاک شود. از این محلول می‌توانید برای پاک کردن لوازم آرایش چشم هم استفاده کنید.

پاک کننده خانگی آرایش صورت حاوی آلوئه ورا و روغن زیتون

آلوئه‌ورا یک گیاه پرکاربرد در زمینه تولید محصولات بهداشتی بوده که خاصیت تسکین دهندگی دارد. روغن زیتون نیز حاوی آنتی اکسیدان و انواع ویتامین‌ها است که ضمن مرطوب کردن پوست، آن را تقویت می‌کند. علاوه بر این روغن زیتون ضد باکتری بوده و از بروز جوش و آکنه نیز پیشگیری می‌نماید.

پاک کننده خانگی آرایش صورت

برای تهیه این پاک کننده خانگی آرایش صورت ، یک برگ متوسط آلوئه‌ورا را از قسمت کناری با چاقو برش دهید و ژل داخل آن را با قاشق خارج کنید. البته اگر به برگ آلوئه‌ورا دسترسی ندارید می‌توانید از ژل طبیعی آن استفاده کنید.

بعد از خارج کردن قسمت ژله‌ای آلوئه‌ورا، آن را در مخلوط کن بریزید تا بافتی سفید و کف مانند به دست بیاید. حالا دو سوم فنجان روغن زیتون طبیعی به آن اضافه کرده و مجدداً مخلوط کنید. پس از آماده شدن این محلول می‌توانید یک پنبه یا پد را به آن آغشته کرده و آرایشتان را کاملاً پاک نمایید.

پاک کننده آرایش خانگی روغن نارگیل

از آنجایی که لوازم آرایشی مانند ریمل ابرو ، ریمل چشم و انواع رژ لب، پایه روغنی دارند، به وسیله روغن‌های طبیعی مانند نارگیل، زیتون و آرگان به خوبی پاک می‌شوند. البته روغن نارگیل برای پوست‌های خشک و مختلط مناسب است و پیشنهاد می‌کنیم برای این کار از روغن نارگیل ارگانیک استفاده کنید.

کافیست مقداری روغن نارگیل مایع را روی تکه‌ای پنبه بریزید و آرایش صورت و چشم‌ها را به وسیله آن پاک کنید. در آخرین مرحله نیز صورت را با آب گرم بشویید.

پاک کننده آرایش خانگی

همچنین بخوانید: ضرورت استفاده از تونر

تهیه پاک کننده آرایش خانگی با گلبرگ گل رز

گل رز خواص زیادی برای پوست دارد که از میان آن‌ها می‌توان به کاهش تیرگی زیر چشم‌ها، روشن کردن پوست، بازسازی سلول‌های پوست، افزایش رطوبت آن و جلوگیری از بروز جوش و آکنه اشاره کرد.

شما می‌توانید برای پاک کردن آرایشتان از گلاب یا روغن گل رز استفاده کنید، یا با استفاده از گلبرگ‌های آن یک محلول خانگی بسازید. طرز تهیه روغن گلبرگ گل رز به شکل زیر است:

  1. در یک ظرف شیشه‌ای تیره گلبرگ‌های گل رز بریزید و نصف شیشه را با روغن‌های طبیعی مانند زیتون یا آرگان پر کنید.
  2. مایع را به مدت ۷۲ ساعت در دمای اتاق قرار دهید و هر از چند گاهی شیشه را تکان دهید.
  3. در طول این مدت، گلبرگ‌های تازه به محلول اضافه کنید.

از این محلول می‌توانید برای پاک کردن صورت استفاده کنید؛ البته لازم است پس از مصرف آن، صورتتان را با آب ولرم بشویید.

سوالات متداول در مورد پاک کننده آرایش خانگی

با وجود آرایش پاک کن‌های متنوع در بازار لوازم بهداشتی، بعضی افراد مایلند برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها یا جلوگیری از تحریک پوستشان از محلول‌های خانگی برای پاک کردن آرایش استفاده کنند. در این مطلب چند روش را برای ساخت محلول پاک کننده صورت خانگی شرح دادیم؛ در این بخش نیز به سوالات متداول کاربران پاسخ می‌دهیم:

کدام پاک کننده آرایش خانگی برای پوست‌های مستعد آکنه مناسب است؟

محلول‌هایی که در آن‌ها عسل، روغن زیتون یا گلبرگ گل رز به کار رفته‌اند مناسب‌تر هستند؛ زیرا خواص ضد آکنه دارند.

برای پوست خشک از کدام آرایش پاک کن خانگی استفاده کنیم؟

روغن نارگیل با داشتن خاصیت آبرسانی، مناسب‌ترین گزینه برای پوست‌های خشک است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا