آموزش

آموزش کامل نحوه ثبت درخواست المثنی ، پیگیری و اعلام مفقودی کارت ملی

گم شدن مدارک به ویژه کارت ملی 👤 می تواند استرس زا و آزاردهنده باشد. زیرا کارت ملی هر شخص اهمیت زیادی دارد و دریافت المثنی می تواند وقت گیر باشد. با این حال اگر کارت شما پیدا نشود، مجبور هستید درخواست المثنی بدهید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش کامل نحوه ثبت درخواست المثنی ، پیگیری و اعلام مفقودی کارت ملی میپردازیم.

سایت استعلام مفقودی کارت ملی هوشمند ، قدیمی و نحوه درخواست المثنی

How to Request For Iran Identity Card

اگر کارت ملی خود را گم کرده اید، می توانید ابتدا اعلام مفقودی کنید. در صورت پیدا نشدن کارت ملی باید درخواست المثنی بدهید. در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه اعلام مفقودی کارت ملی قدیمی و جدید را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

در صورت گم شدن کارت ملی هوشمند چه باید کرد؟ راه های غیرحضوری

پیش از اعلام مفقودی کارت ملی به صورت حضوری پیشنهاد می‌کنیم از سایت‌های چک کردن مفقودی‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید در سایت مفقودی کارت ملی اعلام کنید که کارت ملی خود را گم کرده‌اید. سپس در صورت پیدا شدن کارت ملی به شما اطلاع داده می‌شود. در ادامه نحوه پیگیری کارت ملی مفقود شده از طریق پست، ثبت احوال و سایت فوری ثبت را آموزش می دهیم.

پیگیری مفقودی کارت ملی و ثبت مفقودی کارت ملی ثبت احوال

همیشه پس از مفقودی کارت ملی هوشمند ابتدا به سایت ثبت احوال سر بزنید. برای استعلام مفقودی کارت ملی وارد سایت سازمان ثبت احوال کشور شوید. سپس روی سربرگ خدمات الکترونیکی کلیک کنید و مدارک پیدا شده را انتخاب کنید. حال در کادر شماره ملی خود را وارد کنید. سپس کد امنیتی را وارد کنید و روی جستجو بزنید.

اعلام مفقودی کارت ملی

در صورتی که کارت ملی شما پیدا شده باشد و در اختیار سازمان ثبت احوال قرار گرفته باشد، می‌توانید اطلاعات آن را مشاهده کنید و برای دریافت آن اقدام کنید.

سایت گم شدن کارت ملی فوری ثبت

برای اعلام مفقودی کارت ملی از طریق اینترنت می‌توانید از سایت فوری ثبت استفاده کنید. در این سامانه می‌توانید اشیا و مدارک گم شده در سرار کشور را جستجو کنید. اگر اطلاعاتی درباره کارت ملی شما موجود باشد، می‌توانید آن را مشاهده کنید. کافی است نام، نام خانوادگی و کد ملی خود را وارد کنید. سپس روی جستجو کلیک کنید. اگر کارت ملی شما ثبت شده باشد، می‌توانید اطلاعات آن را مشاهده کنید.

اعلام مفقودی کارت ملی

علاوه بر این، می‌توانید خودتان هم ثبت آگهی کنید؛ زیرا در روش اول شما مدارکی را می‌توانید مشاهده کنید که دیگران ثبت کرده باشند. به پایین همان صفحه بروید. سپس روی ثبت آگهی مفقودی و اطلاع‌ رسانی بزنید.

اعلام مفقودی کارت ملی

سپس اطلاعات خواسته شده را پر کنید. در نهایت روی ادامه و ثبت نهایی کلیک کنید تا آگهی شما ثبت شود.

اعلام مفقودی کارت ملی

اعلام مفقودی کارت ملی پست

راه دیگر برای پیگیری مفقودی کارت ملی این است که وارد سایت پست شوید. اگر کارت ملی در سایت ثبت احوال ثبت نشده باشد، باید پست را چک کنید. وارد سایت شوید. سپس برای اعلام مفقودی کارت ملی پست، روی یکی از گزینه‌های جستجو با مشخصات فردی یا کد ملی کلیک کنید. حال اطلاعات خواسته شده را در کادر بالا صفحه وارد کنید و روی جستجو بزنید. در صورتی که کارت ملی شما پیدا شده باشد، می‌توانید اطلاعات آن را مشاهده و برای دریافت اقدام کنید.

اعلام مفقودی کارت ملی پست

در مطلب معرفی ۶ تا از بهترین سامانه های اعلام و پیدا کردن گم شده ها میتوانید با بهترین سایت ها برای ثبت مفقودی کارت ملی و… آشنا شوید.

در صورت گم شدن کارت ملی به کجا مراجعه کنیم؟ راه حل حضوری

اگر در سایت های بالا نتوانستید کارت ملی خود را پیدا کنید، باید درخواست مفقودی کارت ملی بدهید. برای این کار به دفتر پیشخوانی بروید. سپس درخواست کارت ملی المثنی بدهید. با این کار کارت ملی قبلی شما باطل خواهد شد. در ادامه مدارک برای المثنی کارت ملی را نام می‌بریم:

  • اصل و کپی شناسنامه فرد
  • در صورتی که فرد زیر ۱۸ سال است، باید اصل و یک نسخه کپی از شناسنامه والد، قیم یا وکیل نیز حاضر باشد.
  • اصل و یک نسخه کپی از قیم‌نامه یا وکالت‌نامه والد، قیم یا وکیل
  • ‌یک قطعه عکس ۳×۴ با زمینۀ سفید
  •  آدرس و کد پستی ۱۰ رقمی محل سکونت فعلی
  • تکمیل فرم گزارش گم شدن کارت ملی
  • تکمیل فرم درخواست کارت شناسایی ملی هوشمند المثنی
  • تکمیل پاکت پستی برای خدمات الکترونیک هویت ملی
  • هزینه صدور کارت ملی المثنی

هزینه صدور کارت ملی به چند دسته تقسیم میشود:

  • بار اول: ۳۱۰۰۰ تومان
  • بار دوم: ۵۳۰۰۰ تومان
  • بار سوم: ۱۲۰۰۰۰ تومان

اصولا دو ماه طول میکشد تا کارت المثنی صادر شود. برای پیگیری روند صدور هم می‌توانید سایت سازمان ثبت احوال کشور را چک کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه اعلام مفقودی کارت ملی و دریافت المثنی را آموزش دادیم. آیا شما هم کارت ملی خود را گم کرده اید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا