آموزش

آموزش 4 روش بکاپ گرفتن از چت تلگرام اندروید ، آیفون ، دسکتاپ و وب

اگر میخواهید چت های تلگرام خود را ذخیره کنید 🗃️ تا همیشه و در هر زمانی به پیام ها، فیلم ها و عکس های خود دسترسی داشته باشید میتوانید بکاپ از چت تلگرام اندروید ، آیفون و.. تهیه کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۴ روش بکاپ گرفتن از چت تلگرام اندروید ، آیفون ، دسکتاپ و وب میپردازیم.

چگونه از چت تلگرام بکاپ بگیریم؟

?How to Backup and Export Telegram Chat History

تلگرام یکی از برنامه های پیام رسان پر طرفدار است که کاربران زیادی از آن برای چت کردن، ارسال فیلم، عکس و موزیک استفاده میکنند. شما به دلایل مختلفی ممکن است نیاز داشته باشید که این چت ها، فیلم ها، عکس ها و موزیک ها را ذخیره کنید. روش های متنوعی برای تهیه بکاپ از تلگرام وجود دارد. در ادامه روش های تهیه بک آپ از تلگرام را بررسی میکنیم.

هنوز گزینه رسمی برای بکاپ گرفتن از چت در برنامه تلگرام گوشی وجود ندارد. با این حال باز روش هایی وجود دارد که شما میتوانید برای بکاپ گیری از آن ها استفاده کنید.

بکاپ از تلگرام اندروید از طریق برنامه مدیریت فایل گوشی

برای بکاپ گیری از فیلم ها، عکس ها و موزیک های تلگرام گوشی خود، شما میتوانید از طریق برنامه مدیریت فایل اقدام کنید. برای بکاپ از چت تلگرام اندروید ابتدا برنامه مدیریت فایل یا File manager را باز کنید. سپس به پوشه Telegram بروید. در این پوشه شما چهار پوشه دیگر که شامل Documents ،Telegram images ،Telegram Video و Telegram Audio میشود را مشاهده میکنید. همه پوشه ها را کپی کنید و در مکان دیگری مانند هارد، فلش و کامپیوتر منتقل کنید.

بکاپ از تلگرام اندروید

بکاپ گرفتن از تلگرام اندروید و آیفون با اسکرین شات

زمانی که شما از طریق روش بالا از فیلم ها، عکس ها و موزیک های تلگرام خود نسخه پشتیبان تهیه میکنید چت های شما ذخیره نمیشوند. بنابر این شما برای ذخیره چت ها میتوانید وارد چت مورد نظر شوید. سپس از تمام صفحه چت اسکرین شات بگیرید. این روش برای بکاپ از تلگرام در آیفون و اندروید یکی است و تفاوتی ندارد. بعد از بکاپ گرفتن از تلگرام در آیفون و اندروید با اسکرین شات میتوانید با برنامه های مختلف عکس ها را به PDF تبدیل کنید. برای تبدیل عکس به فایل PDF میتوانید مطلب آموزش ۱۱ روش تبدیل گروهی چند عکس به یک فایل PDF را مطالعه کنید.

بکاپ گرفتن از تلگرام اندروید

بکاپ از تلگرام در آیفون از طریق iTunes

برای اینکه از طریق iTunes بتوانید از تلگرام iPhone خود بکاپ تهیه کنید ابتدا باید iPhone را به کامپیوتر متصل کنید. بهتر است از مک برای این کار استفاده کنید. برنامه iTunes را باز کنید. سپس روی آیکن گوشی خود کلیک کنید و Restore Backup را انتخاب کنید.

بکاپ گرفتن از تلگرام در آیفون

گزینه ای به نام Choose the type of data you wish to restore وجود دارد که نوع اطلاعاتی که میخواهید از آن بکاپ تهیه کنید را باید مشخص کنید. در این قسمت مکالمه های تلگرام را انتخاب کنید.

بکاپ گرفتن از تلگرام در آیفون با استفاده از iCloud

شما از iCloud هم میتوانید برای بکاپ گرفتن از تلگرام در آیفون استفاده کنید. قبل از طی کردن مراحل دقت داشته باشید که شما باید یک نسخه پشتیبان از iCloud داشته باشید. برای استفاده از این ابزار ابتدا وارد Settings شوید. سپس به بخش General بروید. سپس روی Reset و بعد از آن روی Erase All Content and Settings ضربه بزنید. به محض اینکه آیفون مجددا راه اندازی شد Restore from iCloud Backup را انتخاب کنید. سپس تنظیم کنید تا از تلگرم نیز بکاپ گرفته شود. بعد از آن که مراحل را طی کنید میبینید که آرشیوی از پیام های تلگرام دارید.

بکاپ از تلگرام در آیفون

آموزش نحوه بکاپ گرفتن از چت تلگرام دسکتاپ وب

در صورتی که از تلگرام دسکتاپ استفاده میکنید میتوانید برای بکاپ گیری از تلگرام ابتدا برنامه تلگرام کامپیوتر را باز کنید. سپس وارد چت مورد نظر شوید. روی سه نقطه روی هم در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. از منو باز شده Export chat history را انتخاب کنید.

بک آپ گیری از چت تلگرام

بعد از باز شدن کادر Chat export settings تیک مواردی که میخواهید از آن ها بکاپ تهیه شود را بزنید. به عنوان مثال برای تهیه بکاپ از عکس ها تیک Photos را بزنید. همچنین از طریق نوار Size limit میتوانید محدودیت حجم فایل هایی که از آن ها بکاپ گرفته میشود را مشخص کنید.

بک آپ گرفتن از چت تلگرام

در صورتی که روی Path کلیک کنید میتوانید مسیر ذخیره شدن بکاپ را در کامپیوتر تغییر دهید.

بکاپ از تلگرام در آیفون

در آخر برای بکاپ گرفتن تلگرام بعد از شخصی سازی تنظیمات روی Export کلیک کنید.

بکاپ از تلگرام

بعد از بکاپ گرفتن از چت تلگرام با انتخاب گزینه Show my data میتوانید چتی که از آن بکاپ گرفتید را مشاهده کنید.

بک آپ از تلگرام

همچنین میتوانید به مسیری که در Path مشخص کردید بروید و بکاپ چت های خود را ببینید.

بک آپ گرفتن از چت تلگرام از طریق تنظیمات تلگرام دسکتاپ

برای اکسپورت گرفتن از تلگرام وارد برنامه تلگرام دسکتاپ شوید. بعد از آن روی سه خط بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید.

نحوه بکاپ گرفتن از تلگرام در گوشی

از منو باز شده Settings را انتخاب کنید.

بکاپ گرفتن از چت های تلگرام

وارد بخش Advanced شوید.

بکاپ گرفتن از چت تلگرام

 

Export Telegram data را انتخاب کنید.

چگونه از چت تلگرام بکاپ بگیریم؟

مانند مرحله قبل مواردی که میخواهید از آن ها بکاپ تهیه شود را مشخص کنید. از طریق نوار Size limit، محدودیت حجم فایل را مشخص کنید. در آخر برای پشتیبان گرفتن از چت تلگرام روی Export کلیک کنید.

بک آپ از تلگرام دسکتاپ

نحوه انجام اینکار در ویدیو زیر مشخص است:

نحوه ذخیره کردن بکاپ در فرمت PDF بعد از بکاپ گرفتن از چت های تلگرام

بعد از پشتیبان گیری از چت تلگرام با روش های بالا میبینید که فایل ها با فرمت Message.html ذخیره شده اند. برای تغییر فرمت آن ها به PDF ابتدا روی فایل های Html دوبار کلیک کنید تا باز شود.

اکسپورت گرفتن از تلگرام

سپس کلید های میانبر Ctrl+ P را فشار دهید تا ابزار Print باز شود. سپس منو کشویی Destination را روی Save as PDF تنظیم کنید. در آخر روی Save کلیک کنید.

بکاپ گرفتن تلگرام

همچنین شما میتوانید بعد از بک آپ گیری از چت تلگرام از ابزار های آنلاین Sejda و CloudConvert برای تبدیل فایل های Html به PDF استفاده کنید.

پشتیبان گیری از چت تلگرام

اگر میخواهید از واتساپ نیز بکاپ تهیه کنید میتوانید مطلب آموزش بکاپ گرفتن از عکس، فیلم و سایر داده های واتساپ را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز نحوه بکاپ گرفتن از تلگرام در گوشی و بک آپ از تلگرام دسکتاپ را بررسی کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای تهیه بک آپ از تلگرام اندروید استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه بکاپ گرفتن از تلگرام اندروید و تلگرام دسکتاپ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا