آموزش

بهترین سایت های تست لینک های کوتاه

قبل از کلیک کردن روی لینک های مشکوک 🔗 می توانید از بهترین سایت های تست لینک های کوتاه استفاده کند و بررسی کنید که آیا قابل اعتماد هستند یا خیر. برخی از این لینک ها می توانند حاوی بدافزار یا سایر تهدیدات امنیتی جدی باشند.

سایت تست لینک کوتاه مخرب

Sites That Let You Check If a Short Link Is Safe

یکی از سریع ترین مشکلات امنیتی که این روزها در حال رشد است باج افزار است. برخی از افراد به طور ناخواسته روی لینک های خطرناک موجود در ایمیل، شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها و سایر ابزارهای همکاری کلیک می کنند و به باج افزارها آلوده می شوند. همانطور که قبلا بحث کردیم در حملات فیشینگ لینک هایی وسوسه انگیز مانند برنده شده در یک قرعه کشی به شما ارسال می شود تا شما روی آنها کلیک کنید. به محض کلیک کردن فایل آلوده ای روی دستگاه شما دانلود می شود و اطلاعات خصوصی و محرمانه شما به سرقت می رود. بنابراین شما باید در مورد فعالیت های آنلاین خود هوشیار باشید. در ادامه چند ابزار تست لینک کوتاه آورده شده است که به شما کمک می کنند از ایمن بودن لینک ها و سلامت لینک و محتویات ایمیل قبل از باز کردن آنها اطمینان پیدا کنید.

کاری که یک سایت تست لینک کوتاه مخرب انجام می دهد

به طور کلی ما دو نوع URL داریم:

یک URL با طول استاندارد که با WWW شروع می شود و سپس نام وب سایت را به دنبال دارد و در نهایت به .Com یا سایر دامنه ها ختم می شود.

بعدی URL کوتاه شده ای مانند https://www.idlift.com/o است که با کمک سرویس برتر ساخت لینک کوتاه آنلاین ساخته می شود.

فرقی نمی کند لینکی که دریافت کرده اید یک URL با طول استاندارد است یا کوتاه. در هر دو صورت ممکن است لینک خطرناکی باشند. بنابراین ابزارهای بررسی لینک امروز لینک 2 دانلودبه شما هشدار می دهند که یک لینک خطرناک را دریافت کرده اید یا نه. اگر قرار است لینک ها شما را به یک وب سایت مخرب هدایت کنند این ابزارها به شما اطلاع خواهند داد.

نحوه تست لینک مخرب با Norton Safe Web

برای اسکن URL و تست لینک مخرب کافی است که وارد سایت Norton Safe Web شوید و آدرس URL را در کادر جستجو وارد کنید و روی آیکن ذره بین کلیک کنید. حالا سایت ایمن بودن لینک را به شما اعلام می کند. شما می توانید یک اکانت بسازید و به انجمن سایت ملحق شوید. حتی می توانید افزونه آن را به گوگل کروم خود اضافه کنید تا قابلیت جستجوی ایمن و سریع را به مرورگر شما اضافه کند.

نحوه تست لینک مخرب با Norton Safe Web

تست لینک ویروسی با ScanURL

یکی دیگر از ابزارهای بررسی لینکی که باید در نظر بگیرید ScanURL است که یک وب سایت مستقل است که گرچه از تبلیغات پشتیبانی می کند اما نتایج خوبی را ارائه می دهد. شما می توانید با پر کردن سه فیلد زیر توضیحاتی را در اختیار کاربران دیگر قرار دهید تا از کلیک کردن روی لینک های مشکوک خودداری کنند.

تست لینک ویروسی با ScanURL

تست سلامت لینک کوتاه PhishTank

PhishTank به شما این امکان را می دهد تا مطمئن شوید که یک لینک امن است یا شما را به یک سایت فیشینگ هدایت می کند. هنگامی که URL را وارد می کنید که به آن مشکوک هستید این سرویس آنلاین بررسی های خود را شروع می کند، اگر لینک از قبل در پایگاه داده باشد نتایج را فورا دریافت می کند در غیر این صورت سایت شماره پیگیری را ارائه خواهد داد. PhishTank توسط OpenDNS مدیریت می شود. هر کسی می تواند در سایت مشارکت کند و لینک هایی که توسط سایر کاربران ارسال شده است را تأیید کند.

تست سلامت لینک کوتاه PhishTank

سایت تشخیص لینک مخرب  Google Transparency Report

گوگل یک سرویس بررسی لینک مفید به نام Google Transparency Report را ارائه می دهد. این سرویس یک فیلد استاندارد فراهم می کند که می توانید آدرس URL مد نظر خود را در آن وارد کنید. چند ثانیه بعد  نتایج استخراج شده توسط خزنده های گوگل به شما اعلام می کند که به سایت باید اعتماد کرد یا نه.  این سرویس آنلاین حتی در مورد خطرات فیشینگ هشدارهایی به شما می دهد.

سایت تشخیص لینک مخرب  Google Transparency Report

تست لینک های مشکوک با VirusTotal Safe URL Checker

VirusTotal با ارائه یک ابزار اسکن چند منظوره مبتنی بر مرورگر، فایل ها و URL های مشکوک را برای شناسایی انواع بدافزارها تجزیه و تحلیل می کند. سپس نتایج اسکن ها را با انجمن امنیت آنلاین به اشتراک می گذارد. برای استفاده از این سرویس خیلی ساده آدرس URL خود را کپی کنید و در کادر جستجوی VirusTotal پیست کنید. VirusTotal یک ابزار ساده که نتایج فوری را به شما ارائه می دهد، همچنین می تواند امنیت لینک ها را در برنامه های اندروید و ویندوز بررسی کند.

VirusTotal  برای توسعه دهندگان، API های عمومی و خصوصی را ارائه می دهد. در حالی که محدود به پروژه های غیر تجاری است، می توانید از آنها برای ایجاد فایل و ابزار اسکن لینک در وب سایت تان استفاده کنید.

تست لینک های مشکوک با VirusTotal Safe URL Checker

بررسی لینک ویروسی با PSafe Dfndr Lab

PSafe Dfndr Lab استفاده ساده ای دارد و به شما کمک می کند تا بررسی کنید روی یک لینک قابل اعتماد کلیک می کنید یا نه. فقط URL مورد نظر خود را از ایمیل، صفحه وب، پیام رسان و غیره خود کپی کنید و در کادر جستجو پیست کنید. برای مشاهده نتیجه روی Check URL کلیک کنید.

اگر این آدرس در پایگاه داده وجود داشته باشد فورا نتیجه به شما داده می شود. اگر سایت در پایگاه داده نبود یک هشدار تحت عنوان If you are not 100% confident in the URL or website, you should not click on it به شما ارسال می شود که به شما توصیه می کند روی لینک ناشناس کلیک نکنید. برخلاف سرویس های دیگری که در این مطلب به شما معرفی می کنیم، PSafe Dfndr Lab به یادگیری ماشین متکی است.

بررسی لینک ویروسی با PSafe Dfndr Lab

URLVoid  یکی از بهترین سایت های تست لینک های کوتاه

سرویس آنلاین URLVoid ابزار تشخیص وب سایت های بالقوه مخرب است. مانند سایر ابزارهای معرفی شده در بالا، لینک را وارد کادر جستجو کنید و منتظر بمانید تا سایت بررسی های لازم را انجام دهید. اطلاعاتی در مورد URL، تاریخچه آن، محل استقرار سایت و غیره به شما نمایش داده می شود.

لیستی از سرویس هایی که URLVoid برای تولید نتایج خود استفاده می کند نیز نمایش داده می شود که نام های معروفی از جمله Avira، BitDefender و PhishTank در میان آنها وجود دارد.

اگر نیاز به اسکن یک آدرس IP دارید، URLVoid یک سرویس به نام IPVoid را ارائه می دهد. برای توسعه دهندگان، URLVoice همچنین APIvoid را ارائه می دهد تا بتوانید تستر لینک های کوتاه سایت خود را بسازید.

URLVoid  یکی از بهترین سایت های تست لینک های کوتاه

ابزار تست ایمن بودن لینک توییتر

قبلا ما در لینک 2 دانلودبهترین افزونه، برنامه و ربات های کوتاه کننده لینک برای کروم، فایرفاکس، اندروید، تلگرام را به شما معرفی کردیم اما جالب است بدانید توییتر دارای ابزار کوتاه کننده لینک t.co است. لینک های کوتاه شده در توییت ها دارای محدودیت ۲۳ کاراکتری هستند. لینک ها از نام دامنه t.co استفاده می کنند. این به توییتر اجازه می دهد تا کلیک هایی که روی هر لینک می شود را شمارش کند و آن را برای محتوای مخرب بررسی کند. توییتر URLهای کوتاه شده را از نظر ایمنی در برابر لیست هایی که ممکن است مخرب باشند، بررسی می کند. اگر لینکی حاوی محتوای مخرب باشد توییتر به شما هشدار می دهد.

ابزار تست ایمن بودن لینک توییتر

شناسایی مخرب بودن سایت با Bitly

برخی از سرویس های کوتاه کننده لینک به شما امکان پیش نمایش لینک کوتاه شده را می دهند. اگر می خواهید پیش نمایش لینک هایی که با  Bitly کوتاه شده اند را مشاهده کنید فقط یک علامت + به انتهای لینک کوتاه شده اضافه کنید. Bitly با استفاده از داده های منابع مستقل لینک های کوتاه شده خود را برای بدافزار بررسی می کند.

شناسایی مخرب بودن سایت با Bitly

TinyURL یکی دیگر از بهترین سایت های تست لینک های کوتاه

TinyURL هم یک ویژگی پیش نمایش را ارائه می دهد. پیش نمایش لینک ها به کاربران اطمینان می دهد که می دانند قبل از کلیک کردن روی یک لینک به چه مقصدی می روند. برای پیش نمایش لینک ها می توانید عبارت preview را به اول لینک کوتاه شده خود اضافه کنید.

TinyURL یکی دیگر از بهترین سایت های تست لینک های کوتاه

نحوه تست لینک مخرب با CheckShortURL

پیش نمایش هایی که t.co، Bitly، یا TinyURL در اختیار شما قرار می دهند تضمین می کنند که لینک هایی که توسط خود این سرویس ها ایجاد شده اند ایمن هستند اما برای سایر لینک ها تضمینی نمی دهند. یکی از سایت هایی که به حل این مشکل کمک می کند CheckShortURL است که از اکثر سرویس های محبوب کوتاه کننده لینک پشتیبانی می کند. یک لینک کوتاه شده را در کادر جستجوی این سایت وارد کنید و بعد رودی دکمه Expand کلیک کنید.

نحوه تست لینک مخرب با CheckShortURL

سایت بررسی سالم بودن لینک کوتاه Unshorten.It

سایت دیگری که برای تست لینک کوتاه شده مشکوک می توانید استفاده کنید، Unshorten.It است. یک لینک کوتاه شده را در کادر جستجوی این سایت وارد کنید و بعد روی Unshorten.It کلیک کنید. با این کار نتایجی از آدرس مقصد به شما نشان داده می شود که دارای رتبه بندی ایمنی از Web of Trust هم هست.

سایت بررسی سالم بودن لینک کوتاه Unshorten.It

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز لینک 2 دانلودما ۱۲ تا از بهترین سایت های تست لینک های کوتاه را به شما معرفی کردیم. با کمک این سرویس های آنلاین با اعتماد و اطمینان بیشتری می توانید فعالیت های اینترنتی خود را دنبال کنید. چنانچه سرویس تست لینک های کوتاه مشکوک دیگری می شناسید یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا