آموزش

آموزش مدیریت بوک مارک در گوگل کروم

اگر بوک مارک های زیادی 🔖 در کروم ایجاد کرده اید بهتر است آنها را سازماندهی کنید تا بتوانید آنچه که نیاز دارید را به راحتی پیدا کنید. در آموزش مدیریت بوک مارک در گوگل کروم امروز لینک 2 دانلودما به شما یاد خواهیم داد تا Bookmark ها را در Google Chrome دستگاه های مختلف ایجاد، ویرایش، سازماندهی و حذف کنید.

نحوه مدیریت بوک مارک گوگل کروم

How to Manage Bookmarks in Google Chrome

بوک مارک مکانی نگهدارنده برای یک صفحه وب است که به شما امکان دسترسی سریع به صفحات وب را می دهد، با کمک بوک مارک شما نیازی به سرچ سایت ها نخواهید داشت. به جای تایپ آدرس سایت می توانید با کلیک روی بوک مارک بلافاصله به صفحه وب مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید. با این حال ممکن است تعداد سایت های مورد علاقه شما خیلی زیاد باشد و همین امر باعث شلوغ شدن بوک مارک بار (Bookmarks Bar) مرورگر شما شود. در ادامه ما نحوه سازماندهی و مدیریت بوک مارک گوگل کروم را یاد خواهیم داد.

ذخیره بوک مارک گوگل کروم

برای اضافه کردن بوک مارک در گوگل کروم مراحل زیر را دنبال کنید:

مرورگر کروم خود را باز کنید و یک سایت مانند لینک 2 دانلودرا باز کنید.

روی آیکن ستاره در نوار آدرس گوگل کروم کلیک کنید.

ذخیره بوک مارک گوگل کروم

بعد از انجام این کار صفحه کوچکی مانند زیر ظاهر می شود که در آن نام بوک مارک خود را وارد کنید و روی دکمه Done کلیک کنید.

ذخیره بوک مارک گوگل کروم

این تنها کاری است که باید انجام دهید تا یک بوک مارک جدید را به نسخه دسکتاپ یا اندروید کروم اضافه کنید. کلید میانبر برای اضافه کردن بوک مارک در ویندوز و لینوکس Ctrl + D است.

اگر از آیفون و آیپد استفاده می کنید روی More (آیکن سه نقطه) و بعد آیکن بوک مارک (آیکن +) ضربه بزنید. کاربران دسکتاپ مک می توانند از کلیدهای میانبر Command + d  استفاده کنند.

برای ایجاد بوک مارک در ورد هم می توانید از ۵ روشی که قبلا آموزش دادیم استفاده کنید.

نمایش بوک مارک در کروم

بعد از اینکه اقدام به ایجاد بوک مارک کردید می توانید برای نمایش بوک مارک در کروم روی آیکن ۳ نقطه در سمت راست – بالای مرورگر خود کلیک کنید سپس به مسیر Bookmarks > Show Bookmarks Bar بروید یا از کلیدهای میانبر Ctrl/Command + Shift + B استفاده کنید.

نمایش بوک مارک در کروم

بعد از انجام این کار نوار بوک مارک فعال می شود و شما می توانید سایتی که اضافه کرده اید را مشاهده کنید.

نمایش بوک مارک در کروم

روش دیگر برای نمایش بوک مارک ها این است که روی آیکن سه نقطه کلیک کنید و Bookmarks را کلیک کنید. تمام بوک مارک های اضافه شده در یک لیست ظاهر می شوند که در اینجا می توانید گزینه مد نظر خود را انتخاب کنید.

نمایش بوک مارک در کروم

روش دیگر استفاده از آیکن Show side Panel مرورگر کروم است که در تصویر زیر نشان داده شده است. روی این آیکن کلیک کنید.

نمایش بوک مارک در کروم

برای مشاهده بوک مارک ها روی سربرگ Bookmarks کلیک کنید و سایت مد نظر خود را کلیک کنید.

نمایش بوک مارک در کروم

ویرایش Bookmark

مدیریت بوک مارک ها گوگل کروم کار چندان سختی نیست و شما به راحتی از عهده آن بر خواهید آمد. برای تغییر نام یا ویرایش یک بوک مارک در کروم روی آیکن سه نقطه کلیک کنید و بعد به مسیر Bookmarks > Bookmarks manager بروید و یا از کلیدهای میان بر Ctrl/Command + Shift + O استفاده کنید.

ویرایش Bookmark

در صفحه باز شده روی آیکن سه نقطه یا More کنار بوک مارکی که می خواهید ویرایش کنید کلیک کنید.

Edit را انتخاب کنید.

ویرایش Bookmark

در پنجره باز شده نام یا URL سایت را ویرایش کنید.

ویرایش Bookmark

برای ذخیره تغییرات دکمه Save را کلیک کنید.

برای ویرایش بوک مارک در اندروید به مسیر More > Bookmarks بروید و بعد روی آیکن More یا بیشتر که در راست بوک مارکی که می خواهید ویرایش کنید وجود دارد ضربه بزنید و Edit را انتخاب کنید.

در دستگاه های iOS هم به مسیر More > Bookmarks بروید و بوک مارکی که می خواهید ویرایش کنید را لمس و نگه دارید و بعد روی Edit bookmark ضربه بزنید. وقتی کارتان تمام شد روی Done ضربه بزنید.

حذف بوک مارک گوگل کروم

برای حذف بوک مارک گوگل کروم باید از Bookmark Manager استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که وقتی یک بوک مارک را حذف می کنید برای همیشه از تنظیمات بوک مارک گوگل کروم شما پاک می شود و هیچ روشی برای ریکاوری آن وجود ندارد

مانند مراحلی که در بالا انجام دادید، روی علامت سه نقطه بالا – سمت راست گوگل کروم خود کلیک کنید.

Bookmarks > Bookmarks manager را انتخاب کنید.

ویرایش Bookmark

روی آیکن سه نقطه در سمت راست بوک مارکی که می خواهید حذف کنید کلیک کنید و Delete را انتخاب کنید.

حذف بوک مارک گوگل کروم

برای حذف و مدیریت بوک مارک گوگل کروم اندروید به مسیر More > Bookmarks بروید و بعد روی آیکن More کنار بوک مارکی که می خواهید حذف کنید ضربه بزنید و Delete را انتخاب کنید. برای حذف چند بوک مارک کافیست که هر بوک مارکی که می خواهید حذف شود را برای چند ثانیه فشار دهید و بعد روی آیکن Delete (سطل بازیافت) ضربه بزنید.

برای حذف یک بوک مارک کروم از iPad یا iPhone به مسیر More > Bookmarks بروید و انگشت خود را برای چند ثانیه روی بوک مارک نگه دارید و بعد Delete را انتخاب کنید.

برای حذف همزمان چند بوک مارک از پایین روی Select ضربه بزنید و بعد بوک مارک هایی که می خواهید حذف کنید را انتخاب کنید، انگشت خود را به سمت چپ بکشید و روی Delete ضربه بزنید.

ساخت پوشه برای  مدیریت بوک مارک گوگل کروم در اندروید، آیفون و دسکتاپ

اگر بوک مارک های زیادی دارید ممکن است بخواهید برای مدیریت آنها از پوشه استفاده کنید. برای ایجاد پوشه در کروم سیستم از Bookmarks manager استفاده کنید.

در سمت راست بالای مرورگر کروم روی آیکن ۳ نقطه (More) کلیک کنید.

به مسیر Bookmarks > Bookmarks manager بروید.

ویرایش Bookmark

روی آیکن سه نقطه در کنار کادر جستجو کلیک کنید.

از اینجا Add new folder را انتخاب کنید.

ساخت پوشه برای  مدیریت بوک مارک گوگل کروم در اندروید، آیفون و دسکتاپ

همچنین می توانید روی نوار بوک مارک ها در کروم سیستم خود کلیک راست کنید و Add folder را انتخاب کنید. برای پوشه جدید نامی انتخاب کنید و روی Save کلیک کنید.

ساخت پوشه برای  مدیریت بوک مارک گوگل کروم در اندروید، آیفون و دسکتاپ

برای ساخت پوشه بوک مارک در اندروید ابتدا مرورگر خود را باز کنید و روی آیکن More و سپس Bookmarks ضربه بزنید. بعد در سمت راست بوک مارکی که می خواهید به پوشه جدید انتخاب کنید بروید و مسیر More > Move to > New folder را طی کنید.

برای ساخت پوشه بوک مارک کروم در iPhone یا iPad هم به مسیر More > Bookmarks > Select a folder بروید و در پایین صفحه روی New Folder ضربه بزنید.

اگر می خواهید یک بوک مارک فعلی را به یک پوشه در سیستم خود انتقال دهید از Bookmarks manager استفاده کنید.

در سمت راست بالای مرورگر کروم روی آیکن ۳ نقطه (More) کلیک کنید.

به مسیر Bookmarks > Bookmarks manager بروید.

بوک مارک را به پوشه ای در لیست سمت چپ خود بکشید و رها کنید.

نحوه ایمپورت و اکسپورت کردن بوک مارک ها در گوگل کروم

می توانید بوک مارک ها و تنظیمات را از اکثر مرورگرهای دیگر مانند Microsoft Edge ، Microsoft Internet Explorer، Safari ، یا Mozilla Firefoxبه کروم ایمپورت کنید. برای انجام این کار:

Google Chrome را باز کنید.

روی آیکن سه نقطه یا More در سمت راست کلیک کنید.

به مسیر Bookmarks > Import bookmarks and settings بروید.

نحوه ایمپورت و اکپسورت کردن بوک مارک ها در گوگل کروم

از لیست، یک مرورگر وب را انتخاب کنید.

کادرهای کنار مواردی که می خواهید ایمپورت کنید را انتخاب کنید.

دکمه Import را انتخاب کنید.

نحوه ایمپورت و اکپسورت کردن بوک مارک ها در گوگل کروم

اما برای اکسپورت کردن بوک مارک های کروم باز هم از Bookmarks manager استفاده خواهیم کرد.

در سمت راست بالای مرورگرکروم روی آیکن ۳ نقطه (More) کلیک کنید.

به مسیر Bookmarks > Bookmarks manager بروید.

آیکن More را انتخاب کنید.

Export bookmarks را انتخاب کنید.

در صفحه Save As، نام فایل را وارد کنید و دکمه Save را کلیک کنید.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مطلب آموزش انتقال اطلاعات از فایرفاکس به گوگل کروم : بوک مارک ، پسورد ، هیستوری و… را دنبال کنید.

عیب یابی

اگر شما نمی توانید تنظیمات بوک مارک گوگل کروم را مشاهده کنید می توانید وارد اکانت گوگل خود شوید. کروم بوک مارک های شما را به خاطر می آورد و آنها را از یک سیستم به سیستم دیگر منتقل می کند.

روی مثلث کوچک کنار پوشه های خود در Bookmark Manager کلیک کنید تا پوشه های مخفی ظاهر شوند.

اگر نمی توانید Bookmark Manager را پیدا کنید مطمئن شوید که مرورگر کروم خود را به روز کرده اید. روی سه خطر خاکستری در گوشه سمت راست بالای کروم کلیک کنید و About Google Chrome را انتخاب کنید تا مشاهده کنید که آخرین نسخه را دارید یا نه و در صورت لزوم مرورگر خود را آپدیت کنید.

شما نمی توانید بوک مارک های خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید؟ پوشه شما احتمالا روی تنظیمات خصوصی ست شده است. از آنجایی که نمی توانید به راحتی آن را تغییر دهید می توانید یک پوشه عمومی ایجاد کنید و لینک های خود را به داخل آن بکشید. حالا از طریق Bookmarks Manager می توانید روی Share this Folder کلیک کنید.

اگر نمی توانید نوار بوک مارک (Bookmarks Bar) را پیدا کنید می توانید کلیدهای Ctrl/Cmd + Shift + B را با هم فشار دهید. با این کار نوار بوک مارک ها ظاهر می شود. اگر مشکل شما حل نشد می توانید مرورگر خود را حذف کنید و مجدد نصب کنید.

در نهایت می توانید بعد از ایجاد بوک مارک های خود از ۷ افزونه کاربردی گذاشتن پسورد روی بوک مارک استفاده کنید و محافظت های لازم را انجام دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش مدیریت بوک مارک در گوگل کروم امروز لینک 2 دانلودما به شما نحوه ایجاد، محل ذخیره بوک مارک گوگل کروم، ویرایش بوک مارک، حذف و سازماندهی بوک مارک های Google Chrome را یاد دادیم. اگر در هر قسمت از این این آموزش به مشکل برخوردید یا سوالی داشتید می توانید از طریق بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا