تازه ها

خرید انواع دستگاه های حضور و غیاب در شیراز

دستگاه های حضور و غیاب در شیراز

دستگاه حضور وغیاب تشخیص چهره 

یکی ‌دیگر از انواع دستگاه‌های بیومتریک دستگاه‌هایی هستند که براساس تشخیص چهره کار می‌کنند. در این روش از چهره پرسنل با تمام زوایا عکس گرفته و در حافظه دستگاه ثبت می‌شود و پس از آن کارکنان در هنگام ورود و خروج خود باید مقابل دستگاه ایستاده تا دستگاه چهره آن‌ها را تشخیص دهد.

در دستگاه تشخیص چهره امکان تقلب به هیچ وجه وجود ندارد؛ چرا که برای هر فرد فقط امکان ثبت چهره‌ خودش وجود دارد. سرعت عمل این دستگاه‌ ها بسیار بالاست. تغییراتی مانند لنز گذاشتن، آرایش کردن، ریش گذاشتن، عینک داشتن و … هیچ تاثیری در شناسایی دستگاه نداشته و دستگاه به راحتی می‌تواند چهره افراد را شناسایی نماید.

کارکنانی که در طول زمان کاری خود، با مواد شیمیایی شوینده سر و کار دارند، یا کارگرانی که در محیط‌هایی مانند کارگاه تراشکاری و یا تعمیرگاه‌ها مشغول به کار هستند در ثبت تردد با دستگاه اثر انگشتی با مشکل مواجه می‌شوند.

یکی دیگر از مزایای دستگاه تشخیص چهره نسبت به دستگاه اثر انگشتی این است که چون کارکنان تماس فیزیکی با دستگاه ندارند، امکان انتقال انواع آلودگی‌ ها و بیماری‌های پوستی از طریق دستگاه وجود ندارد، اما در دستگاه اثر انگشتی ممکن است این نوع بیماری‌ها بین کارکنان انتقال یابد.

دستگاه های حضور و غیاب در شیراز
دستگاه های حضور و غیاب در شیراز

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

یکی از شیوه‌ های تردد که مبنی بر اصول بیومتری انسان است. قابلیت استفاده از اثر انگشت می باشد. این روش یکی از مطمئن ترین روش ها برای تشخیص هویت یک فرد است، زیرا هر شخصی اثر انگشت منحصر به فرد خود را دارد و در سر انگشت هر شخص برآمدگی هایی وجود دارد که شکل و نحوه قرارگیری آن ها با هیچ شخص دیگری مشابهت ندارد.

مزیت دستگاه‌های حضوروغیاب اثرانگشتی، این است که نیاز به ناظر ندارند و زمان ثبت تردد آن‌ها هم نسبت به دستگاه‌های رمزی کوتاه است اما این دستگاه‌ها هزینه خرید و تعمیرات بیشتری نسبت به دستگاه‌های رمزی و کارتی دارند. خصوصاً اگر حسگر اثرانگشت این دستگاه‌ها دچار خرابی شود هزینه تعمیر بالایی دارد. همچنین این دستگاه‌ها بعضاً در تشخیص اثرانگشت برخی افراد خصوصاً افرادی که کارهای یدی انجام می‌دهند و اثرانگشت آن‌ها مغدوش است، دچار مشکل می‌شوند.

دستگاه حضور و غیاب کارتی

مزایای اصلی دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی عبارتند از: سرعت عملکرد بالا و توانایی ثبت و کنترل تردد تعداد زیادی از افراد در حداقل زمان ممکن، کوتاه بودن زمان استفاده و هزینه کمتر برای خرید و تعمیرات آن‌ها نسبت به دیگر انواع دستگاه‌ها. این مزایا استفاده از دستگاه‌های کارتی را برای سازمان‌های دارای پرسنل فراوان که قصد دارند هزینه کمی برای خرید دستگاه حضور غیاب صرف کنند، مناسب می‌کند.

نمایندگی دستگاه حضور و غیاب در شیراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا