آرایشی

اسپری آب صورت یا فیس میست چیست


اگر به پوستتان اهمیت زیادی می‌دهید و برای رسیدگی به آن، از محصولات مختلفی استفاده می‌کنید؛ حتما اسم اسپری آب صورت را شنیده‌اید. این محصول یکی از وسایل بهداشتی صورت است که محبوبیت زیادی در بین دوستداران زیبایی دارد.

شاید شما با این محصول آشنایی کافی نداشته باشید و بپرسید اسپری آب صورت چیست ؟ و چه کاربردی دارد؟ در این مطلب می‌خواهیم شما را با اسپری آبرسان، نحوه استفاده از اسپری آبرسان صورت و مزایای آن آشنا کنیم. پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

اسپری آب صورت چیست؟

وقتی پوست رطوبت طبیعی خود را از دست می‌دهد، سفت و کدر می‌شود و در این حالت نیز، استفاده از محصولات نرم و مرطوب کننده به تنهایی کافی نیست. بنابراین بهترین راه برای حل این مشکل، اسپری آب یا فیس میست است.

فیس میست چیست

این محصولات معمولاً در بطری‌های اسپری کوچک تولید می‌شوند و می‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک خنک کننده در روزهای گرم تابستان یا آبرسان در روزهای خشک زمستان استفاده کرد. اسپری آب حاوی انواع مواد معدنی مفید نظیر کلسیم و منیزیم، بی‌کربنات، سیلیکات و عناصری از قبیل روی و مس با PH خنثی است.

کاربرد فیس میست بسته به فرمولاسیون آن متفاوت می‌باشد؛ اما به طور کلی برای آماده سازی پوست قبل از آرایش، رفع خستگی صورت و آبرسانی به پوست‌های خشک و دهیدراته بسیار موثر عمل می‌کند.

مزایای اسپری کردن پوست با فیس میست

حال که می‌دانید فیس میست چیست ، لازم است درباره مزایای استفاده از آن نیز اطلاعاتی داشته باشید. میست‌های صورت به دلیل توانایی در آبرسانی و مرطوب‌کنندگی محبوب شده‌اند؛ بنابراین محصولاتی عالی برای استفاده در تمام طول سال به ویژه زمانی که پوست بر اثر تغییرات آب و هوایی خشک شده، هستند.

اسپری آب برای چیست

همچنین بخوانید: بهترین محصولات درمانی پوست

اگر می‌پرسید اسپری آب برای چیست و چه مزایایی می‌تواند برای شما داشته باشد، باید بگوییم برخی از مزایای اسپری کردن پوست با فیس میست عبارتند از:

  • آبرسانی به پوست و مرطوب کردن آن
  • قابلیت ترمیم پوست
  • حفاظت از پوست
  • محافظت از طراوت و شادابی پوست
  • تثبیت کننده آرایش
  • کاهش التهابات پوستی
  • کمک و التیام به بافت‌ها و نواحی آسیب دیده
  • شادابی پوست
  • افزایش آبرسانی و کاهش چین و چروک
  • قابل استفاده برای انواع پوست به ویژه پوست های حساس

انواع اسپری آب صورت

انواع اسپری آب صورت با کیفیت‌های مختلف توسط برندهای متنوع تولید شده‌اند که اصلی‌ترین کاربرد آن‌ها، تنظیم رطوبت پوست است. اما این محصولات با فرمولاسیون‌های متفاوتی در بازار موجود هستند که برخی از آن‌ها علاوه بر آبرسانی، دارای خواص دیگری نیز هستند.

از میان این خواص نیز می‌توان به محافظت از پوست در برابر نور آفتاب، خنک یا درخشان کردن پوست اشاره کرد.

نحوه استفاده از اسپری آبرسان صورت

ساختار اسپری آب صورت

فیس میست یا اسپری‌های آب، مخصوص پوست صورت طراحی و تولید می‌شوند. معمولاً در این محصولات از ترکیباتی مانند چای سبز استفاده شده است که با داشتن خواص آنتی اکسیدانی، کمک بسیاری به کاهش روند پیری پوست خواهد کرد.

ار دیگر ترکیبات به کار رفته در اسپری آب نیز می‌توان به روغن‌های گیاهی و آلوئه‌ورا اشاره کرد. آلوئه‌ورا به دلیل داشتن ویتامین‌های C و E علاوه بر رطوبت رسانی به پوست، موجب افزایش استحکام آن نیز خواهد شد.

کاربرد فیس میست

با سرد شدن هوا در فصل زمستان، میزان رطوبت هوا کم شده و پوست به تدریج خشک و کدر می‌شود. استفاده از میست صورت راه حل مناسبی برای کمک به آبرسانی پوست شما خواهد بود. همچنین در فصول گرم سال نیز می‌توانید از این محصول برای خنک کردن پوست و طراوت بخشیدن به آن استفاده کنید.

برای استفاده مناسب از این محصول باید به خوبی کل سطح پوستتان را اسپری بزنید و هیچ جا را از قلم نیندازید.

کاربرد فیس میست

همچنین بخوانید: خواص الوورا بر پوست صورت

برخی از مهم‌ترین موارد کاربرد فیس میست عبارتند از:

  1. ایجاد تعادل در پوست
  2. جلوگیری از خشکی پوست
  3. پیشگیری از سوزش و خارش پوست
  4. رطوبت رسانی به پوست
  5. رساندن مواد مغذی به پوست
  6. کاهش روند پیری پوست
  7. ایجاد شادابی، درخشش و سلامتی برای پوست
  8. جوانسازی پوست

نحوه استفاده از اسپری آبرسان صورت

اگر شما هم جز کسانی هستید که پوستتان خشک یا آسیب دیده است، استفاده از اسپری آب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با استفاده از این محصول می‌توانید پوست آسیب دیده خود را ترمیم کنید و در نهایت حس شادابی و طراوت را به آن هدیه بدهید. نحوه استفاده از اسپری آبرسان صورت به شرح زیر است:

  1. قوطی محصول را به خوبی تکان دهید.
  2. هنگام پاشیدن اسپری آب روی پوست، نفستان را نگه دارید و چشم‌هایتان را ببندید.
  3. بعد از اسپری کردن محصول، دستتان را به آرامی روی پوست فشار دهید تا به خوبی جذب شود.
  4. بعد از فیس میست می‌توانید از سرم یا نرم کننده مخصوص پوستتان نیز استفاده کنید.

سوالات متداول درباره اسپری آب

فیس میست یا اسپری آب صورت محصولی نسبتا جدید در بازار لوازم آرایشی است. به همین سبب ممکن است هنگام خرید این محصول سواالاتی برای شما پیش بیاید. در این بخش به بعضی سوالات متدوال در این زمینه، پاسخ داده‌ایم.

اسپری آب چیست؟

اسپری آب حاوی انواع مواد معدنی مفید نظیر کلسیم و منیزیم، بی‌کربنات، سیلیکات و عناصری از قبیل روی و مس با PH خنثی است.

نحوه استفاده از اسپری آبرسان صورت چگونه است؟

استفاده از این محصول، محدودیت خاصی ندارد و شما می‌توانید آن را در تمام فصول سال روی پوست خود اسپری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا