آموزش

آموزش قدم به قدم چرخش فیلم در VLC

برای پخش فیلم هایی که به صورت عمودی گرفته شدند در کامپیوتر بهتر است آن را ۹۰ درجه بچرخانید ↪️ تا بهتر پخش شود، اما چطور میتوانیم فیلم را بچرخانیم؟ در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش قدم به قدم چرخش فیلم در VLC میپردازیم.

آموزش چرخاندن فیلم در VLC Media Player

?How to Rotate a Video in VLC

نرم افزار VLC در ویندوز و مک یک برنامه پخش کننده فیلم است که میتوانید فیلم های خود را ببینید. این برنامه به غیر از پخش فیلم ویژگی های دیگری نیز دارد. به عنوان مثال شما میتوانید از VLC برای بریدن فیلم استفاده کنید. به غیر از بریدن فیلم شما میتوانید از این برنامه برای چرخاندن فیلم استفاده کنید. در ادامه نحوه چرخش فیلم در VLC را بررسی میکنیم.

نحوه چرخش فیلم در VLC ویندوز

برای چرخش فیلم در کامپیوتر ابتدا برنامه VLC را باز کنید. بعد از باز کردن برنامه شما باید فیلم را باز کنید. برای این کار تب Media را انتخاب کنید و از منو باز شده Open File را انتخاب کنید. سپس در کادر باز شده فیلم مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از باز شدن فیلم تب Tools را باز کنید. در منو باز شده روی Effects and Filters کلیک کنید تا به ابزار ویرایش VLC دسترسی پیدا کنید.

چرخش فیلم در VLC

بعد از باز شدن کادر Adjustments and Effects به تب Video Effects بروید. در منو پایین آن به تب Geometry بروید. حالا شما میتوانید از طریق دو روش فیلم خود را بچرخانید. برای چرخش در VLC از طریق چرخش های از پیش تعیین شده تیک Transform را بزنید. بعد از آن از طریق منو کشویی پایین آن یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای چرخش ۱۸۰ درجه Rotate by 180 degrees را انتخاب کنید.

آموزش چرخاندن فیلم در VLC Media Player

برای چرخش فیلم به صورت دستی Rotate را فعال کنید. سپس دایره را میتوانید انتخاب کنید و بچرخانید به نسبت آن فیلم نیز میچرخد.

چرخاندن فیلم در VLC media player

در آخر روی Save کلیک کنید و کادر را ببندید.

چرخش در VLC

نحوه چرخش فیلم در VLC player مک

برای چرخش در VLC مک بعد از باز کردن فیلم در برنامه روی تب Window کلیک کنید و گزینه Video Effects را انتخاب کنید.

چرخش ویدئو در VLC

در کادر Video Effects به تب Geometry بروید. در مک شما نمیتوانید به صورت دستی فیلم را بچرخانید. پس تیک گزینه Transform را بزنید و مانند ویندوز یکی از اندازه های از پیش تعیین شده را انتخاب کنید. تغییرات در مک به صورت خودکار ذخیره میشود، پس کادر را پس از اتمام کار ببندید.

نحوه چرخش فیلم در VLC

ذخیره چرخش تصویر در VLC ویندوز

زمانی که با روش های بالا فیلم را میچرخانید، فیلم به طور اختصاصی برای VLC میچرخد و در پخش کننده های دیگر به صورت عادی پخش میشود. برای ذخیره چرخش تب Tools را انتخاب کنید و روی گزینه Preferences کلیک کنید.

چرخش فیلم در VLC

در کادر Advanced Preferences از پایین صفحه سمت چپ All را فعال کنید. سپس در کادر بالای آن Video و بعد از آن Filters را انتخاب کنید. در سمت راست Video transformation filter را فعال کنید و برای ذخیره تغییرات روی Save کلیک کنید.

چرخش فیلم در کامپیوتر

فعال کردن این تنظیمات باعث میشود حین چرخش فیلم آن را ذخیره کنید. برای این کار Media و بعد از آن Convert Save را انتخاب کنید. در کادر Open Media روی Add کلیک کنید و فیلم مورد نظر را باز کنید.

نحوه چرخاندن فیلم در VLC

روی Convert / Save کلیک کنید.

چرخش صفحه در VLC

در کادر باز شده Convert را فعال کنید. سپس فرمت فیلم را در بخش Profile انتخاب کنید. بعد از آن روی آیکن تنظیمات کلیک کنید.

چرخش تصویر در VLC

به تب Video Codec بروید. Video را فعال کنید. در منو پایین تر به تب Filters بروید. تیک Video transformation filter را بزنید. در آخر روی Save کلیک کنید.

چرخش فیلم در VLC player

به کادر قبلی یعنی Convert باز گردید. در بخش Destination file محل ذخیره سازی را انتخاب کنید و روی Save کلیک کنید.

نحوه چرخش فیلم در VLC

در صورتی که چرخش ویدئو در VLC مک انجام شده باشد راهی وجود ندارد که آن را ذخیره دائمی کنید. در صورتی که فیلم در VLC به درستی پخش نمیشود میتوانید برای رفع مشکل خود مطلب ۱۰ روش رفع مشکل درست پخش نشدن ویدیو و فیلم در پلیر VLC را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به نحوه چرخش صفحه در VLC صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای چرخاندن فیلم در VLC media player استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه نحوه چرخاندن فیلم در VLC در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا