آرایشی

همه چیز درباره سرم ضد چروک پوست


سرم ضد چروک پوست از جمله محصولات پرطرفدار است که ضمن جلوگیری از پیری زودرس و دیگر آسیب‌های احتمالی به پوست، باعث می‌شود تا پوستی سالم و جوان داشته باشید. انتخاب این محصول نیز، مانند دیگر محصولات بهداشتی صورت ، باید متناسب با نوع پوست شما انجام پذیرد.

اگر می‌خواهید همه چیز را درباره سرم ضد چروک پوست بدانید، در ادامه با ما همراه باشید. در این مطلب با سرم‌های ضد چروک پوست و نحوه استفاده از سرم ضد چروک آشنا خواهید شد.

سرم صورت چیست؟

احتمالا بارها اسم سرم صورت را شنیده‌اید و این سوال برایتان ایجاد شده که سرم صورت چیست، چه تاثیری بر جوانسازی پوست دارد و اینکه بهترین سرم ضد چروک از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟

نحوه استفاده از سرم های ضد چروک

سرم صورت محصولی سبک، مایع و نسبتاً غلیظ است که به صورت موضعی استفاده می‌شود. این محصول به دلیل داشتن مقدار زیادی مولکول‌های فعال، به خوبی به سطح پوست نفوذ می‌کند و تاثیرات مطلوبی دارد. از دیگر ویژگی‌های سرم پوست نیز می‌توان به اثربخشی سریع آن اشاره کرد.

انواع سرم پوست صورت

سرم‌های صورت در انواع مختلفی برای از بین بردن مشکلات پوست و بهبود ساختار آن عرضه شده‌اند. به طور مثال از سرم‌های آبرسان برای درمان خشکی و از سرم‌های ویتامین C برای روشن و شفاف کردن پوست استفاده می‌شود.

برخی از انواع سرم‌های صورت شامل موارد زیر می‌باشند:

سرم جلوگیری از پیری زودرس

سرم‌های جلوگیری از پیری زودرس بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند و اغلب افراد سعی در انتخاب سرم ضد چروک قوی دارند. برای انتخاب مناسب‌ترین سرم، توجه داشته باشید که ترکیبات آن حاوی عصاره گلیسیرین، عصاره گریپ فروت و ویتامین C باشد.

سرم مخصوص پوست‌های چرب

سرم‌های مخصوص پوست چرب برای کسانی مناسب است که پوستشان در حالت عادی ترشح چربی زیادی دارد و در کمترین زمان ممکن بر روی پوست شان برق حاصل از چربی ایجاد می‌شود.

افرادی که پوست چرب دارند، مستعد آکنه و جوش نیز هستند؛ بنابراین لازم است از سرم‌هایی با قابلیت کنترل چربی استفاده نمایند. بهترین سرم ضد چروک پوست چرب معمولا حاوی روغن رز، نعناع فلفلی و اسطوخودوس بوده و قادر است به خوبی چربی پوست را کنترل کند.

سرم مخصوص دور چشم

پوست دور چشم بسیار نازک‌تر از پوست دیگر نواحی صورت است، بنابراین شما نمی‌توانید از محصولاتی که برای پوست صورتتان استفاده می‌کنید برای دور چشم خود نیز استفاده نمائید.

بهترین سرم ضد چروک برای پوست چرب

همچنین بخوانید: بهترین سرم دور چشم ایرانی

علاوه بر این نحوه استفاده از سرم ضد چروک دور چشم با سرم صورت متفاوت است. در زمان مصرف این محصول توجه داشته باشید که ترکیبات سرم را با فاصله از چشم به صورت ضربه ای استفاده کنید تا از ورود سرم به داخل چشم جلوگیری شود.

معمولاً سرم‌های دور چشم ترکیبات ملایم‌تری دارند و در کاهش چین و چروک، تیرگی و پف موثر عمل می‌کنند.

تاثیر سرم ضد چروک

یکی از سوالاتی که ممکن است برای هر شخصی پیش بیاید این است که سرم‌های ضد چروک چگونه بر پوست تاثیر می‌گذارند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت این محصولات، مواد مغذی مورد نیاز پوست را تأمین می‌کنند و استفاده مداوم از آ‌ن‌ها موجب احیا و بازسازی پوست خواهد شد.

مهم‌ترین نکته‌ای که در این خصوص باید به یاد داشته باشید، این است که تاثیر سرم‌ها در طولانی مدت و با داشتن روتین پوستی مناسب نمایان خواهد شد. بنابراین اگر نحوه استفاده از سرم های ضد چروک را بدانید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

نحوه استفاده از سرم ضد چروک صورت

بهترین زمان استفاده از سرم ضد چروک

علاوه بر دانستن طریقه استفاده از سرم های ضد چروک ، لازم است بدانید که از چه سنی باید مصرف این محصولات را آغاز کنید.

با افزایش سن، توانایی بدن شما برای تولید کلاژن کاهش می‌یابد و این امر منجر به کاهش استحکام و انعطاف پذیری پوستتان خواهد شد. سرعت این فرآیند ارتباط مستقیمی با ژنتیک شما دارد. همچنین رژیم غذایی غلط، استعمال دخانیات و دلایل متعدد دیگری نیز در کاهش تولید کلاژن موثرند.

شما می‌توانید با استفاده از مکمل‌های غذایی یا محصولات مراقبتی، تولید کلاژن را در پوست خود افزایش دهید؛ یکی از این محصولات مراقبتی سرم‌های ضد چروک هستند. به گفته متخصصان، بهترین زمان استفاده از سرم ضد چروک از دهه دوم زندگی و در آستانه سی سالگی است.

بهترین سرم ضد چروک

مزایای استفاده از سرم ضد چروک

با اطلاع از نحوه استفاده از سرم های ضد چروک ، می‌توانید شاهد مزایای شگفت انگیز آن‌ها باشید. همچنین توجه کنید که اگر مدت زمان زیادی است که پوستتان آسیب دیده، به همان میزان باید زمان بدهید تا ترمیم شود.

در این قسمت به برخی از مزیت‌های مصرف سرم ضد چروک اشاره کرده‌ایم:

  1. مواد تشکیل دهنده سرم‌ها، سبک‌تر از مرطوب کننده‌ها بوده و این محصولات به دلیل داشتن بافت رقیق، به سرعت جذب پوست می‌شوند.
  2. سرم‌های ضد چروک با دارا بودن مواد موثر، موجب از بین رفتن خطوط ریز و کاهش عمق چروک‌های عمیق‌تر می‌شوند.
  3. محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های ناشی از آن‌ها، از دیگر مزایای سرم ضد چروک است.
  4. هر نوع آسیب لایه بیرونی پوست از قبیل لک‌های قهوه ای، سوختگی و خشکی پوست با استفاده از سرم‌های ضد چروک قابل درمان است.
  5. سرم ضد چروک نیز مانند اکثر سرم‌های پوستی خاصیت بازسازی داشته و به ترمیم پوست شما کمک خواهد کرد.

نحوه استفاده از سرم های پوستی چگونه است؟

نحوه استفاده از سرم های ضد چروک بستگی به میزان مشکل و نوع پوستتان دارد؛ اما به طور کلی سرم پوست باید بعد از تمیز کردن صورت و قبل از مرطوب کننده مصرف شود. اگر پوست حساسی ندارید، بعد از شستن و خشک کردن صورت، زمانی که هنوز پوست مرطوب است از سرم استفاده کنید.

اما اگر پوست حساسی دارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد از شستن صورت، سرم پوست را به آن بزنید. چرا که پوست مرطوب، ترکیبات را سریع‌تر جذب می‌کند و این امر احتمال تحریک پوست را بیشتر خواهد کرد.

بهترین سرم ضد چروک پوست چرب

همچنین بخوانید: بهترین سرم پوست

نکات دیگری که هنگام استفاده از سرم پوست باید بدانید عبارتند از:

  • بهتر است دوبار در طول شبانه روز از سرم‌های پوستی استفاده نمائید.
  • استفاده‌ی سرم قبل از خواب بسیار موثر است، چرا که پوست در طول شب به ترمیم خود می‌پردازد و سرم‌ها مواد مغذی را به خوبی در اختیار آن قرار می‌دهند.
  • اگر تصمیم دارید تا در کنار سرم از لایه بردارها یا سایر محصولات مراقبت از پوست استفاده نمایید؛ لازم است حتماً قبل و بعد از سرم، کرم مرطوب کننده بزنید و از سرم پوست برای دور چشم استفاده نکنید.

نحوه انتخاب سرم ضد چروک پوست

برای انتخاب بهترین سرم ضد چروک لازم است ابتدا نوع پوستتان را بشناسید و سپس ترکیبات محصول مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهید. همچنین می‌توانید برای مقایسه انواع محصولات مراقبت از پوست و سرم‌های ضد چروک به فروشگاه اینترنتی الانزا مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد سرم ضد چروک

سرم ضد چروک صورت و دور چشم از جمله محصولات مراقبتی مهم برای حفظ شادابی و جوانی به شمار می‌روند، اما اغلب مصرف کنندگان آشنایی کافی با این محصول ندارند و سوالات متعددی در مورد آن مطرح است که در این بخش به پاسخگویی به برخی از این سوالات پرداخته ایم:

بهترین زمان استفاده از سرم ضد چروک از چه سنی است؟

بهترین زمان استفاده از سرم ضد چروک از دهه دوم زندگی و در آستانه سی سالگی است. در این مقاله مصرف این محصول با توجه به شرایط سنی شرح داده شده است.

نحوه استفاده از سرم های پوستی چگونه است؟

طریقه استفاده از سرم های ضد چروک بستگی به میزان مشکل و حتی نوع پوستتان دارد، در این مقاله نحوه استفاده از این محصول شرح داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا