آموزش

راهنما: هنگام ترکیدن لاستیک ماشین هنگام رانندگی چکار کنیم؟

ترکیدن لاستیک خودرو 🚙 یکی از ترسناک ترین اتفاقاتی است که رانندگان ممکن است با آن مواجه شوند به همین دلیل مهم است که در زمان ترکیدن لاستیک کامیون، ماشین و… چه اقداماتی انجام میدهید. برای همین در این مطلب از لینک 2 دانلودبه این سوال پاسخ میدهیم که هنگام ترکیدن لاستیک ماشین هنگام رانندگی چکار کنیم؟

هنگام ترکیدن لاستیک عقب و جلو ماشین چکار کنیم؟

How to Deal With a Tire Exploding While Driving

در هنگام سفر و یا رانندگی با مشکلات مختلفی ممکن است مواجه شوید که اگر آمادگی خود را بالاتر ببرید راحت تر در شرایط مختلف میتوانید رانندگی کنید. پیش از این در لینک 2 دانلودبه نحوه رانندگی در برف و همچنین نحوه رانندگی در گل و لای پرداختیم. یکی دیگر از شرایطی که ممکن است در حین رانندگی برای شما پیش بیاید ترکیدن لاستیک ماشین است. ترکیدن لاستیک ماشین دلایل مختلفی میتواند داشته باشد. در ادامه به یکسری اقداماتی که در هنگام ترکیدن لاستیک ماشین باید انجام دهید میپردازیم.

ترکیدن لاستیک جلو

تشخیص ترکیدن لاستیک جلو و یا عقب

زمانی که لاستیک ماشین شما میترکد علائمی دارد که از طریق آن ها شما میتوانید متوجه این اتفاق شوید. اولین علامت ترکیدن لاستیک جلو یا عقب صدا است. زمانی که لاستیک شما میترکد سه صدا به سرعت شنیده میشود. اولی صدای بوم بلند است که بعد از آن صدای شبیه به هق هق در هنگام خروج هوا از لاستیک شنیده میشود. وقتی هوا لاستیک شما تمام شدن صدای آخر یعنی صدای شبیه به بال زدن را میشنوید که ناشی از برخورد لاستیک به جاده است.

خطرات ترکیدن لاستیک عقب

نشانه بعدی دشوار شدن کنترل ماشین است. بعد از ترکیدن لاستیک در جاده، کنترل آن توسط فرمان دشوار میشود.

ترکیدن لاستیک تیوبلس

آخرین و مهم ترین نشانه ترکیدن لاستیک در سرعت بالا کشیده شدن ماشین به یک سمت است. زمانی که با مشکل ترکیدن لاستیک ماشین مواجه میشوید، ماشین شما شروع به کشیده شدن به سمت لاستیک منفجر شده میکند.

علت ترکیدن لاستیک ماشین

بعد از ترکیدن لاستیک تیوبلس ماشین را در جاده نگه دارید

بعد از اینکه متوجه شدید لاستیک ماشین ترکیده است سعی کنید فرمان را تکان ندهید. جهت رانندگی خود را به سمت مستقیم نگه دارید تا از هرگونه انحراف و واژگونی جلوگیری کنید. دستان خود را در موقعیت ۱۰ و ۲ فرمان بگذارید.

ترکیدن لاستیک عقب خطرناک است یا جلو

ترمز را نگه ندارید. یکی از سریعترین عکس العمل ها در هنگام ترکیدن لاستیک جلو و عقب نگه داشتن ترمز است. ترمز کردن در زمانی که لاستیک های ماشین ترکیده باعث انحراف و واژگونی ماشین میشود.

ترکیدن لاستیک جلو یا عقب

به جای نگه داشتن ترمز پای خود را روی گاز بگذارید. شاید این کار کمی عجیب بنظر برسد اما این کار به شما فرصت فکر کردن و تصمیم گیری بهتر را میدهد.

ترکیدن لاستیک جلو

اجازه دهید تایر ماشین سرعت ماشین شما را کم کند. بعد از ترکیدن لاستیک، ماشین شما وزن زیادی را میکشد که این وزن موجب آهسته تر شدن سرعت شما میشود. در این حالت حتی اگر پای شما روی گاز باشد باز هم سرعت ماشین شما کم میشود.

هنگام ترکیدن لاستیک عقب و جلو ماشین چکار کنیم؟

بعد از ترکیدن لاستیک جلو در کناره جاده توقف کنید

برای این که رانندگان دیگر نیز متوجه ترکیدن لاستیک شما شوند و مراقب باشند میتوانید چراغ های خطر خود را روشن کنید. ممکن است رانندگان دیگر متوجه صدای ترکیدن لاستیک جلو شما نشده باشند در این صورت چراغ خطر میتواند آن ها را متوجه وجود خطر کند.

رکیدن لاستیک در سرعت بالا

زمانی که سرعت ماشین شما کم شد به عنوان مثال به ۴۸ کیلومتر بر ساعت رسید به آرامی به سمت کناره های جاده بگیرید. در هنگام رفتن به سمت کناره جاده راهنمای خود را روشن کنید تا سایر رانندگان از تغییر مسیر شما آگاه شوند.

ترکیدن لاستیک جلو

در کنار جاده توقف کنید و قبل از خروج از ماشین مطمئن شوید که دریک جای امن توقف کردید.

خطرات ترکیدن لاستیک عقب

بعد از توقف کامل با امداد جاده ای تماس بگیرید تا به شما کمک کنند. همچنین میتوانید خودتان لاستیک ترکیده را تعویض کنید. قبل از تعویض لاستیک ترکیده اصلا شروع به رانندگی نکنید. برای تعویض لاستیک ماشین میتوانید مطلب آموزش گام به گام تصویری تعویض تایر و لاستیک ماشین را مطالعه کنید.

ترکیدن لاستیک تیوبلس

هنگام تعویض کردن لاستیک مراقب دستان خود باشید. بسته به نوع ترکیدن لاستیک ممکن است قطعات فلزی خطرناکی بیرون زده باشد. در صورت امکان از دستکش استفاده کنید.

علت ترکیدن لاستیک ماشین

جلوگیری از ترکیدن لاستیک در سرعت بالا

چند راه وجود دارد که شما میتوانید به وسیله آن از ترکیدن لاستیک جلو یا عقب جلوگیری کنید. یکی از راه های جلوگیری از ترکیدن لاستیک جلو یا عقب چک کردن فشار باد لاستیک ماشین است. ترکیدن لاستیک خودرو در جاده نشانه افزایش فشار هوای لاستیک است. هفته ای یک بار فشار باد لاستیک خود را چک کنید و در صورت تنظیم نبودن آن را تنظیم کنید.

ترکیدن لاستیک در سرعت بالا

قبل از سفر های طولانی و یا ورود به جاهایی که هوای آن جا گرم است فشار باد لاستیک خود را چک کنید. سفر های طولانی که ممکن است باعث فرسوده تر شدن و پارگی بیشتر در لاستیک های شما شوند و همچنین هوا بسیار گرم که باعث تغییر فشار هوا در لاستیک میشوند دو موقعیت خطرناک برای ترکیدن لاستیک ماشین شما است.

ترکیدن لاستیک در جاده

دو دست خود را روی فرمان نگه دارید. زمانی که دو دست شما روی فرمان باشد و با مشکل ترکیدن لاستیک مواجه شوید راحت تر میتوانید کنترل ماشین را حفظ کنید.

ترکیدن لاستیک کامیون

سوالات متداول

علت ترکیدن لاستیک ماشین چیست؟

دلایل مختلفی ممکن است باعث ترکیدن لاستیک ماشین شود. برخی از دلایل ترکیدن لاستیک جلو یا عقب شامل استفاده از لاستیک فرسوده، استفاده از لاستیک های غیر استاندارد، عبور از یک جسم تیز و برنده، کم باد بودن لاستیک، فشار هوای نامناسب لاستیک و… است.

ترکیدن لاستیک عقب خطرناک است یا جلو؟

اکثر انحرافات از جاده به دلیل ترکیدن لاستیک عقب است و زمانی که لاستیک جلو میترکد کمتر برای رانندگان میتواند خطرساز شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به خطرات ترکیدن لاستیک عقب و یکسری اقدامات برای کنترل ماشین در هنگام ترکیدن لاستیک جلو یا عقب صحبت کردیم. شما چه اقدامات دیگری برای کنترل ماشین در هنگام ترکیدن لاستیک جلو یا عقب میشناسید؟ شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا