تازه ها

دریچه منهول فاضلاب

دریچه منهول کامپوزیتی 

دریچه منهول فاضلاب

دریچه منهول کامپوزیتی 

دریچه منهول کامپوزیت عبارت است از دریچه ای که برای منهول ها استفاده میشوند که از جنس کامپوزیت هستند. با پیشرفت تکنولوژی به جای استفاده از دریچه منهول قدیمی که از جنس چدن و … بودند و میتوانستند سازمان ها و ارگانها را دچار مشکلاتی کنند، از درب منهول با جنس کامپوزیت استفاده میشود و به آن دریچه منهول کامپوزیتی یا درب منهول کامپوزیتی گفته میشود.

دریچه منهول پلی اتیلن

دریچه منهول پلی اتیلن کاربرد بسیار گسترده ای دارد، این دریچه در صنایع نفت و گاز و آب و فاضلاب و پتروشیمی کاربرد دارد و از آن در این صنایع استفاده زیادی می شود. وجود دریچه منهول در این صنایع، مشکلاتی را هم ایجاد کرده است که می توان برای نمونه به شکستن این دریچه ها و پوسیده شدن آن اشاره کرد. زنگ زدن این گونه دریچه ها امری رایج است و باید از دریچه هایی استفاده کرد که ضد زنگ باشند.

این دریچه ها از جنس پلی اتیلن ساخته شده اند. شاید دریچه های منهولی که بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند و بیشتر در معرض دید عموم قرار داشته باشند، احتمال به سرقت رفتن آن ها بیشتر باشد. این دریچه های مستحکم و قوی دارای هزینه ساخت پایینی نیز می باشند.

نصب کردن آن ها کاری بسیار ساده می باشد و شما می توانید به سادگی آن را به مکان مورد نظر متصل نمایید. مقاومت فیزیکی و شیمیایی دریچه منهول فاضلاب بسیار بالا بوده و احتمال فرسایش آن ها در برابر گاز های خورنده فاضلاب بسیار پایین می باشد.

دریچه منهول فاضلاب
دریچه منهول فاضلاب

دریچه منهول چدنی

در بین سایر درب منهولها، این دریچه قدیمی تر است و از قیمت مناسب تری برخوردار است و دریچه مقرون به صرفه ای میباشد.وزن این دریچه بسیار سنگین می باشد.

با توجه به وزن دریچه منهول و کلاس قیمت آن تعیین میشود. بنابراین هر چه درب محکم تری بخواهید باید قیمت بالاتری پرداخت کنید. این دریچه منهول از کیفیت بالایی برخوردار است و نسبت قیمت به طول عمر آن طولانی است. تنها نقطه ضعف آن احتمال شکسته شدن و یا دزدیده شدن می باشد.

دریچه منهول بتنی

دریچه منهول بتنی همچون دریچه های چدنی قدیمی تر هستند. این دریچه ها با استفاده از قالب گیری بتن ساخته میشود. برای افزایش مقاومت آن را ضخیم میسازند تا مقاومت مکانیکی بالایی داشته باشد. مشکلی که این دربهای چاهک بازدید دارند این است بسیار شکننده اند و با ضربه یا فشار به سرعت می شکند و چند تکه می شود.

امروزه برای افزایش مقاومت این دریچه ها از الیاف کامپوزیتی در این درب ها استفاده میشود و به آن دریچه منهول بتن پلیمری گفته میشود. این دربها از قیمت مناسبی برخوردار است. هر چقدر که افزودنیهای کامپوزیت آن بیشتر شود، مقاومت آن بالاتر رفته و قیمت نهایی نیز بیشتر میشود.

مزایای دریچه کامپوزیتی نسبت به دریچه منهول چدنی

درب منهول کامپوزیتی دریچه جدیدتری نسبت به انواع دیگر درب منهول است و حکم بهترین دریچه را به دلیل تشکیل شدن از موادی مثل پلاستیک و رزین داراست. از نظر مکانیکی و هیدرولیکی، این دریچه منهول استحکام بالایی را داراست و زیبایی زیادی را نیز دارا می باشد.

مقاومت بالای این دریچه در برابر گازهای فاضلاب، مثال زدنی می باشد و کیفیت بالای این دریچه می تواند دلیل بسیار خوبی برای انتخاب این نوع دریچه باشد. منهول ها برای دسترسی به دنیای لوله های زیر زمین به کار می روند و به کمک آن ها می توان این لوله ها را تعمیر نمود. دربهای کامپوزیتی نسبت به دربهای چدنی مزایای بسیاری دارند

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا