آرایشی

تاثیر محصولات ویتامین سی برای پوست چیست؟

[ad_1]

ویتامین سی معمولاً به تاثیری که در درمان سرماخوردگی دارد، مشهور است و اغلب افراد از سایر خواص این ویتامین آگاه نیستند. این در حالیست که تاثیرات ضد پیری ویتامین سی برای پوست غیر قابل انکار بوده و این محصول حتی برای موهای شما نیز معجزه می‌کند.

البته اگر شما شخصی باشید که به زیبایی و طروات پوستتان اهمیت بدهید، می‌دانید که محصولات ویتامین سی برای پوست حساس ، خشک، معمولی و… تاثیرات بسیار مثبتی دارند. به همین منظور در این مقاله سعی داریم برای شما شرح دهیم که خواص ویتامین سی برای پوست چیست و چه تاثیراتی بر روی انواع پوست دارد.

خواص و تاثیرات ویتامین سی برای پوست

خواص و تاثیرات مثبت ویتامین سی برای پوست دست کمی از معجزه ندارد و خوشبختانه اکثر افراد می‌توانند آن را بدون هیچ گونه نشانه‌ای از عوارض ویتامین سی برای پوست ، به صورت طولانی مدت استفاده کنند و شاهد نتایج شگفت انگیز آن بر روی پوست باشند.

بهترین زمان مصرف ویتامین سی برای پوست

برخی خواص ویتامین سی برای پوست عبارتند از:

  • بهبود جای زخم و سوختگی‌ها
  • درمان آفتاب سوختگی
  • درمان اگزما
  • کمک به ساخت کلاژن
  • جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست
  • محافظت از در برابر تغییر رنگ
  • بهبود بافت پوست
  • کاهش لکه‌های پوستی
  • کنترل آکنه
  • بهبود جریان خون
  • محافظت در مقابل عفونت‌های پوستی

همچنین بخوانید: روتین مراقبت از انواع پوست

به صورت معمول اغلب افراد تصور می‌کنند که ویتامین c  تنها در میوه‌های مرکباتی مانند پرتقال و لیمو شیرین وجود دارد و یا برای تامین آن به وسیله محصولات مکمل تنها می‌توانید انواع قرص‌های ویتامین سی را مصرف کنید. اما بهتر است بدانید که ویتامین سی اگر به صورت موضعی مصرف شود، تاثیر بیشتری بر اثر بخشی بر روی پوست شما خواهد داشت.

بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی

برخی اشخاص این استفاده موضعی را برای خود تنها به گذاشتن ماسک‌های میوه‌ای محدود می‌کنند و پوست آن‌ها یا بخشی از این مرکبات را با هدف جذب بیشتر ویتامین سی بر روی پوست خود می‌گذارند. اما این تصور اشتباهی است و بر اثر این روش ویتامین‌ها و ترکیبات طبیعی موجود در این مواد از سطح پوست عبور نکرده و جذب پوست نمی‌شوند.

این در حالیست که ویتامین سی تنها زمانی بر پوست تاثیر می‌گذارد که به عمق منافذ آن نفوذ کند و در آن‌ها ماندگار باشد. به همین منظور اگر قصد استفاده از ویتامین سی برای پوست حساس ، خشک، چرب و معمولی را دارید، توصیه می‌شود از سرم‌ها و سایر محصولات ویتامین سی استفاده کنید تا ویتامین موجود در آن‌ها به صورت کامل جذب پوستتان شود.

محصولات حاوی ویتامین سی

محصولات ویتامین سی با خواص منحصر به فرد خود می‌توانند علاوه بر از بین بردن مشکلات پوستی که شخص در حال حاضر دارد، از ایجاد ناراحتی و عارضه‌هایی که در آینده نیز ممکن است به آن‌ها دچار شود جلوگیری کنند. اما بسیار زیاد باید به نوع پوست، مشکلات پوستی و محصولات مورد نظر خود توجه کنند.

محصولات ویتامین سی برای پوست

زیرا افرادی که پوستی بسیار حساس دارند، ممکن است با مصرف برخی محصولات حاوی ویتامین سی دچار عوارض ویتامین سی برای پوست حساس مانند حساسیت و قرمزی شوند. به همین منظور بهتر است پیش از خرید سرم پوست صورت یا سایر محصولاتی که این ویتامین را دارند، مقداری از آن را بر روی پوست دستتان امتحان کنید.

همچنین پیش از مصرف محصولات ویتامین سی ، نکات زیر را نیز در نظر بگیرید:

  • باید مراقب باشید که این محصولات در مجاورت نور خورشید و هوا قرار نگیرند.
  • به طور کلی بهتر است پیش از خرید محصولات بهداشتی و مراقبتی ، تاریخ انقضای کالای مورد نظرتان را چک کنید.
  • چنانچه متوجه تغییر در بو و رنگ این محصولات شدید، به هیچ عنوان نباید از آن‌ها استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف ویتامین سی برای پوست چه موقع است؟

اغلب متخصصان یک بار هنگام صبح و یک بار شب پش از خواب را بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی می‌دانند. به این علت که پوست تنها روزی یک الی دوباره می‌تواند ویتامین سی جذب کند و استفاده بیشتر از میزان گفته شده تنها ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود.

ویتامین سی برای پوست حساس

همچنین بخوانید: خواص الوورا بر پوست صورت

انتخاب بهترین زمان مصرف ویتامین سی برای پوست موثر است و پوست صورت دقیقاً مطابق با برنامه‌ای که برای آن تنظیم می‌شود، در این زمینه سازگار خواهد شد. بنابراین در صورت استفاده این محصولات به هنگام شب، بهتر است در روزهای دیگر نیز پیش از خواب محصولات ویتامین سی خود را استفاده کنید.

قانون کلی برای بهترین زمان مصرف ویتامین سی برای پوست وجود ندارد و متخصصان تنها پیشنهاد می‌کنند که صبح و شب را انتخاب کنید. اما بر خلاف زمان مصرف شما، رعایت تداوم و نظم مصرف این محصولات مولفه‌ای است که به هیچ عنوان نباید آن را دست کم بگیرید. زیرا در غیر این صورت نتیجه دلخواهتان را دریافت نخواهید کرد.

البته گفتی است که پیش از استفاده محصولات ویتامین سی باید پوست خود را با پاک کننده های صورت تمیز کرده و سپس این محصولات را به پوستتان بزنید. همچنین توصیه می‌شود پس از مصرف ویتامین سی، برای محافظت از پوست صورت زدن ضد آفتاب بر روی آن را فراموش نکنید.

بعد از سرم ویتامین سی چی بزنیم

سوالات متداول درباره محصولات ویتامین سی مناسب انواع پوست

در ادامه سوالات پرتکراری که در هنگام خرید این محصولات بهداشتی و مراقبتی مطرح هستند پاسخ داده شده‌است. چنانچه شما نیز قصد خرید محصولات حاوی ویتامین سی را برای ترمیم و تقویت پوست خود را دارید و سوالاتی در این باره برایتان مطرح است در قسمت نظرات آن‌ها را با کارشناسان الانزا مطرح کرده و منتظر پاسخ آن‌ها بمانید.

بعد از سرم ویتامین سی چی بزنیم؟

بعد از سرم ویتامین سی بهتر است مصرف کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

عوارض ویتامین سی برای پوست حساس چیست؟

اگر پوست بسیار حساسی دارید سعی کنید با دقت بیشتری از این محصولات استفاده کنید زیرا ویتامین سی بر روی پوست‌های حساس می‌تواند باعث ایجاد قرمزی و التهاب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا