آموزش

نحوه کارکردن با تلفن تحت شبکه voip چگونه است؟

از جمله مهمترین تحولات در عرصه تجهیزات مخابراتی، تلفن های تحت شبکه VOIP می باشد. کاربران حرفه ای، به خوبی تفاوت عملکرد تلفن های تحت شبکه با تلفن های سنتی را درک می کنند. قابلیت های فوق العاده و نوع کاربری تلفن های تحت شبکه ، بر کیفیت سیستم مرکز تماس تاثیر گذاشته است. مهمترین تفاوت میان تلفن های ویپ و تلفن های سنتی در روش انتقال اطلاعات است. توسط تلفن های تحت شبکه VOIP تمام اطلاعات در بستر IP یا اینترنت منتقل می شود که سبب افزایش سرعت انتقال اطلاعات و کیفیت اطلاعات صوتی است. از جمله مزایای تلفن های IP امکان انتقال اطلاعات تصویری است، به بیان دیگر کاربران با استفاده از تلفن های VOIP امکان برقراری تماس تصویری را دارند.

شیوه نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه VOIP

تلفن های تحت شبکه برای نصب و راه اندازی ، علاوه بر تجهیزات ویپ VOIP به مرکز تلفن سانترال تحت شبکه نیاز دارند. تلفن های تحت شبکه پیش از نصب و راه اندازی به یک مرکز تلفن سانترال نیاز دارند. هنگام انتخاب و خرید تلفن تحت شبکه VOIP ، توجه به سازگاری یا عدم سازگاری دستگاه تلفن با دیگر تجهیزات ویپ و مرکز تلفن سانترال مورد نظر ، الزامیست. با توجه به ­اینکه تمام اطلاعات توسط این مدل تلفن های سانترال ، در بستر IP یا بستر شبکه ارسال و دریافت می شوند، باید پهنای باند اینترنت ارزیابی شود. پهنای باند اینترنت باید برای فعال سازی تلفن IP و بررسی منبع ورود و خروج صدا مناسب باشند.

شیوه نصب و راه اندازی تلفن تحت شبکه VOIP

کاربرد تلفن های تحت شبکه ویپ VOIP

تلفن های تحت شبکه ویپ معمولا در سازمان ها و ادارات مورد استفاده قرار می گیرد اما به این معنا نیست که از این دسته تلفن ها در مصارف خانگی استفاده نمی شود. یکی از مهمترین دغدغه یک سازمان، مدیریت تماس های ورودی و خروجی است. سیستم های مخابراتی خصوصی یا مراکز تلفن سانترال ، امکان سازماندهی تماس های ورودی و خروجی را با کمترین هزینه ، ایجاد می کند. اگر قرار باشد برای هر کدام از کاربران جهت تماس های درون سازمانی و برون سازمانی خطوط مجزا با تجهیزات نصب و راه اندازی مجزا خریداری شود، هزینه راه اندازی مرکز تماس افزایش می یابد و همچنین مکالمات قابل سازماندهی نمی باشند.

کاربرد تلفن های تحت شبکه ویپ VOIP

بررسی ویژگی ها و امکانات تلفن های تحت شبکه VOIP

با بررسی ویژگی ها و امکانات تلفن های تحت شبکه VOIP می توانید کالای متناسب با سطح نیاز خود را خریداری کنید. همانطور که در بالا گفته شد، پیش از خرید دستگاه های تلفن VOIP به تجهیزات جانبی جهت نصب و راه اندازی نیاز دارید. در ادامه سعی کرده ایم برخی از مزایا و معایب تلفن های تحت شبکه ویپ را بررسی کنیم.

مزایای تلفن تحت شبکه VOIP

  • کاهش هزینه مکالمات صوتی و تصویری
  • افزایش سرعت انتقال اطلاعات صوتی و تصویری
  • امکان برقراری تماس در سرتاسر دنیا
  • امکان کنفرانس های صوتی و تصویری در سرتاسر دنیا
  • نصب و راه اندازی آسان

معایب تلفن های تحت شبکه VOIP

  • نیاز به مرکز تلفن های سانترال تحت شبکه برای نصب
  • امکان برنامه ریزی و نصب توسط متخصصان این حرفه
  • تهیه تجهیزات تحت شبکه برای نصب و راه اندازی

کلام پایانی

برای سهولت در خرید و نصب تجهیزات مخابراتی تحت شبکه اعم از تلفن های تحت شبکه VOIP، مرکز تلفن سانترال تحت شبکه VOIP، خرید و اطلاع از قیمت تلفن رومیزی می توانید با کارشناسان فنی آی پی سورنا در تماس باشید. فروشگاه آنلاین آی پی سورنا به منظور سهولت در خرید تجهیزات مخابراتی راه اندازی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر جهت درخواست نصب و راه اندازی تجهیزات مخابراتی و یا دریافت مشاوره های رایگان فروش می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا