آموزش

اکانت اینستاگرام بعد از چه مدت پاک می‌شود؟ علت حذف اکانت شما چیست؟

 اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب است که کمتر کسی پیدا می شود از آن استفاده نکند. اگر در این پلتفرم برای خود حساب کاربری ایجاد کرده اید اما از آن زیاد استفاده نمی کنید و یا فعالیتی ندارید به احتمال زیاد در معرض خطر حذف اکانت 🗑️ قرار دارید. در ادامه به بررسی اکانت اینستاگرام بعد از چه مدت پاک می‌شود؟ خواهیم پرداخت.

مدت زمان حذف خودکار اکانت اینستاگرام چقدر است؟

Does Instagram Delete Inactive Accounts?

اینستاگرام با بیش از دو میلیارد کاربر فعال یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی است. صاحبان کسب و کار این شبکه اجتماعی را فرصتی برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان می دانند. بازاریابی اینترنتی، تولید محتوا و البته برندسازی به سادگی در این پلت فرم قابل اجرا است. با این حال برای بروز نگه داشتن پلت فرم، اینستارام اقدامات خاصی را در رابطه با عدم فعالیت کاربران یا نقض شرایط استفاده انجام می دهد.

بله اینستاگرام، اکانت های غیرفعالی را که برای مدت طولانی غیرفعال مانده اند را حذف می کند. اینستاگرام به بازه زمانی دقیقی برای حذف اکانت دی اکتیو اشاره نمی کند، اما با بررسی مطالعات موردی اکانت های مختلف حذف شده، می توان به این نتیجه رسید که یک تا دو سال عدم فعالیت بدون شک منجر به حذف اکانت خواهد شد.

مدت زمان حذف خودکار اکانت اینستاگرام

اگر طی ۳۰ روز آینده وارد اینستاگرام خود نشوید، اکانت شما غیر فعال می شود و ظرف ۵ تا ۱۰ روز کاری حذف می شود. اینستاگرام یک حساب فعال یا غیرفعال را بر اساس عدم فعالیت حذف می کند. اگر تشخیص دهند که کاربر برای بیش از ۳۰ روز غیرفعال است، حساب کاربری آنها طبق شرایط خدمات حذف می شود. امکان فعالسازی مجدد اکانت اینستاگرام پس از غیرفعال شدن وجود دارد. برای فعال سازی مجدد حساب اینستاگرام خود کافیست که لاگین کنید.

مدت زمان حذف خودکار اکانت اینستاگرام

علت حذف خودکار اکانت اینستاگرام

چه از یک اکانت شخصی چه از اکانت بیزنسی استفاده کنید، در صورت غیرفعال ماندن ممکن است با این مشکل مواجه شوید. برای مقابله با این مشکل باید هر چند وقت یکبار وارد اکانت خود شوید.

عدم فعالیت لزوما به معنای عدم ارسال منظم پست ها و استوری ها نیست. در واقع اگر کاربری حتی وارد حساب خود شوید و به سادگی لایک یا کامنت بگذارد به عنوان فعالیت در نظر گرفته می شود. در ادامه چند نکته وجود دارد که می توانید برای محافظت از اکانت اینستاگرام خود در برابر غیرفعال شدن استفاده کنید:

اینستاگرام خود را به فیس بوک متصل کنید و هر زمان که در فیس بوک پست می گذارید، گزینه اشتراک گذاری در اینستاگرام را فعال کنید.

لینک اکانت اینستاگرام خود را در استوری های سایر پلت فرم های اجتماعی به اشتراک بگذارید و از کاربران بخواهید که این لینک ها را دنبال کنند.

سعی کنید هر چند وقت یکبار وارد سیستم شوید (حتی اگر تمایلی به استفاده از اینستا ندارید).

اکانت خود را خصوصی نکنید چون احتمالا کسی پیدا می شود که پشت شما را دوست داشته باشد و آن را لایک و یا کامنت بگذارد.

هر گونه فعالیت در اکانت شما (حتی اگر دریافت یک لایک باشد) باعث می شود که الگوریتم اینستاگرام اکانت شما را غیرفعال نکنند.

آیا بعد حذف دائم اکانت اینستاگرام امکان بازیابی وجود دارد؟

خیر اینستاگرام هیچ اکانت حذف شده ای را بازیابی نمی کند. شما یا خودتان اکانت را پاک کرده اید یا اینستاگرام به دلایلی آن را حذف کرده است. هنگامی که یک فرایند پاک شدن اتفاق می افتد، اکانت برای همیشه از بین می رود. با این حال، گرچه درخواست تجدید نظر تضمین نمی کند که می توانید اکانت یا پیج تان را باز پس بگیرید اما این شانس را دارید که این راه حل را امتحان کنید.

بررسی: اکانت اینستاگرام بعد از چه مدت پاک می‌شود؟

برای ثبت درخواست تجدید نظر برای بازیابی اکانت اینستاگرام باید مراحل توضیح داده شده زیر را دنبال کنید:

تمام شواهد و مدارک لازم را جمع آوری کنید.

از طریق ایمیل یا چت زنده با پشتیبان اینستاگرام ارتباط برقرار کنید.

مدارک و اسناد خود را به آنها نشان دهید و برای بازیابی اکانت خود درخواست بدهید.

اگرچه شانس بازیابی بسیار کم است اما امتحان آن ضرری ندارد.

با این حال، اگر خودتان حساب کاربریتان را حذف کرده باشید، نمی توانید آن را برگردانید. درخواست تجدیدنظر فقط زمانی کار می کند که هک اکانت اینستاگرام رخ داده باشد و یا خود شرکت اکانت را حذف کرده باشد.

آیا می توانم نام کاربری اکانت های غیرفعال را استفاده کنم؟

شما نمی توانید نام کاربری یک اکانت غیرفعال را بدست آورید. با این حال می توانید بعد از حذف این اکانت برای همیشه از نام کاربری آن استفاده کنید.

آیا می توانم نام کاربری اکانت های غیرفعال را استفاده کنم؟

فرض کنیم که شما نام کربری را می خواهید که قبلا استفاده شده است. با بررسی این اکانت متوجه می شوید که برای مدت زمان طولانی فعالیتی صورت نگرفته است. در این شرایط می توانید با پشتیبان اینستاگرام تماس بگیرید و عدم فعالیت را گزارش دهید. اینستاگرام یک بررسی عمیق انجام خواهد داد و اگر متوجه شود که مدت طولانی فعالیتی صورت نگرفته، عملیات حذف اکانت را انجام خواهد داد. بعد از آن می توانید نام کاربری مورد نظر خود را بدست آورید.

آیا پیج اینستا خود به خود پاک میشود؟

در پاسخ به سوال آیا پیج اینستا خود به خود پاک میشود؟ باید بدانید که عدم فعالیت تنها دلیل حذف اکانت اینستاگرام نیست. در واقع یکی از دلایل جزئی است. در ادامه در مورد علت حذف اکانت اینستاگرام به صورت موردی بحث خواهیم کرد:

آیا پیج اینستا خود به خود پاک میشود؟

ارسال عکس های نامناسب : ارسال عکس های نامناسب یکی از دلایل اصلی تعلیق اکانت اینستاگرام در چند سال اخیر بوده است. اینستاگرام به عنوان یک پلت فرم عامه پسند؛ اغلب در معرض محتواهای غیراخلاقی قرار می گیرد. با این حال، الگوریتم اینستاگرام به دقت این موارد را زیر نظر دارد و پیج ها را حذف می کند.

آزار و اذیت سایر کاربران : این روزها آزار و اذیت های آنلاین بیداد می کند. بسیاری از کاربران هنگام استفاده از اینستاگرام با آزار و اذیت و یا با نوعی اخاذی مواجه می شوند. آزار و اذیت انواع مختلفی دارد. تهدید به مرگ یا اشتراک گذاری محتوای ناخواسته که می تواند باعث آسیب شود آزار و اذیت محسوب می شود. با گزارش این دست از کاربران به راحتی اکانتشان مسدود خواهد شد.

پاک شدن اکانت اینستاگرام افراد زیر سن قانونی: کودکان زیر ۱۳ سال برای حضور در شبکه های اجتماعی به نظارت بزرگسالان نیاز دارند. کودکان که زیر این محدوده سنی قرار دارند زود باور و ساده هستند و می توانند در معرض انواع محتوای منفی در شبکه های اجتماعی قرار بگیرند. بنابراین مهم است که دسترسی آنها را محدود کنید. اینستاگرام به کاربران زیر ۱۳ سال اجازه فعالیت نمی دهد و اکانت آنها را بلافاصله مسدود می کند.

حرف های رکیک و نفرت انگیز: مانند هر پلتفرم شبه اجتماعی دیگر، اینستاگرام هم استفاده از هر گونه سخن نفرت انگیز را مجاز نمی داند. چه در حال انتقال باشید چه در حال مورد هدف قرار دادن یک شخص یا سازمان خاص، باید به مرزهای خاصی احترام بگذارید تا از هر موقعیت ناخواسته ای جلوگیری کنید. سخنان نفرت انگیز حتی می تواند منجر به پیگیری حقوقی شرکت یا فرد علیه شما شود.

بدافزار یا هک: بدافزارها یا هک کردن امروزه به یک پدیده کاملا گسترده در اینترنت تبدیل شده اند. برای محافظت از کاربران در برابر تهدیدات، اینستاگرام قوانین خاصی را در نظر گرفته است و هر گونه فعالیت مشکوکی را تحت نظر دارد. هنگامی که چنین اقدامی مشاهده می شود، اینستاگرام بلافاصله آنها را مسدود می کند.

ایمیل اسپم: از ارسال هرزنامه یا نظرات همراه با ایمیل و پیام های نامربوط در اینستاگرام باید خودداری کنید. اینستاگرام در این مورد با اکثر سیستم عامل های اجتماعی متفاوت است. این شرکت سیاست های سختگیرانه خود را دارد و در صورت مشاهده هرگونه محتوای اسپم اکانت را مسدود می کند.

آیا اینستاگرام قبل از حذف اکانت اخطار می دهد؟

پس از آخرین به روز رسانی، اینستاگرام مدعی شده است که اکنون قبل از حذف هر اکانت، یک اخطار ارسال می کند.

این که آیا پلتفرم به خاطر عدم فعالیت یا نقض هر یک از شرایط استفاده تصمیم به حذف اکانت دارد فرقی نمی کند در نهایت شما یک ایمیل هشدارآمیز دریافت خواهید کرد.

اگر بتوانید به موقع نسبت به این هشدار اقدام کنید و مشکل را حل کنید، ممکن است اکانت شما محافظت شود.

آیا می توانم پست های پاک شده اینستاگرام را بازیابی کنم؟

بله، می‌توانید پست‌ها، استوری‌ها، ویدیوها و حتی IGTV که به‌طور تصادفی حذف شده‌اند را  بازیابی کنید.

آیا اینستاگرام قبل از حذف اکانت اخطار می دهد؟

برای بازیابی استوری و پست های حذف شده در اینستاگرام خود، از ویژگی “Recently Deleted” که اخیراً به پلتفرم اضافه شده است استفاده کنید.

برای دسترسی به این ویژگی، مراحل زیر را دنبال کنید:

به منوی پروفایل خود بروید.

به نوار بالا سمت راست بروید.

تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید.

سپس روی اکانت کلیک کنید و به تنظیمات حساب کاربری بروید.

گزینه Recently Deleted را از منو انتخاب کنید.

فایل هایی که می خواهید بازیابی کنید را انتخاب کنید.

روی بازیابی یا Restore کلیک کنید،

بعد از انجام این کار می توانید هر محتوایی که در ۳۰ روز گذشته پاک شده است را ریکاوری کنید.

با این حال، می توانید از این ویژگی برای پاک کردن تمام فایل های اخیراً حذف شده از حساب خود نیز استفاده کنید.

برای این منظور، فقط باید پس از انتخاب فایل‌ها ، به جای « Restore » ، « Delete » را انتخاب کنید.

آیا می توانم پیام های حذف شده اینستاگرام را بازیابی کنم؟

بله، می توانید پیام های اینستاگرامی که در ۳۰ روز گذشته حذف کرده اید را بازیابی کنید.

برای بازیابی پیام ها، از ویژگی “Recently Deleted” استفاده کنید.

با این حال، شما فقط می توانید پیام های ارسال شده از پروفایل خود را بازیابی کنید.

شما نمی توانید پیام های ارسال شده از پروفایل افراد دیگر را بازیابی کنید.

اگرچه می‌توانید از برنامه‌های جانبی استفاده کنید، اما می‌تواند منجر به نقض شرایط استفاده شود و اکیداً توصیه نمی‌شود.

آیا می توانم پیام های حذف شده اینستاگرام را بازیابی کنم؟

حالت  Vanish Mode در اینستاگرام چیست؟

حالت  Vanish Mode به کاربران امکان می دهد تا در اینستاگرام چت خصوصی انجام دهند.

پس از پایان گفتگو، متن های نوشته برای همیشه حذف می شوند.

این شبیه به ویژگی چت در اسنپ چت است که دارای ویژگی های امنیتی اضافی است و هنگامی که چت را ترک می کنید، همه چیز به سادگی ناپدید می شود.

با انجام مراحل زیر می توانید از حالت  Vanish Modeاستفاده کنید:

برنامه اینستاگرام را باز کنید و به گزینه chat بروید.

هر یک از چت های موجود خود را انتخاب کنید.

از پایین صفحه را به سمت بالا بکشید.

حالت vanish mode ظاهر می شود.

به غیر از این حالت می توانید برای از بین بردن متن پیام های خود از حذف دوطرفه پیام در اینستاگرام استفاده کنید.

چند گزارش می تواند منجر به حذف اکانت اینستاگرام شود؟

حداقل چهار یا پنج گزارش از حساب‌های مختلف اینستاگرام، تیم پشتیبانی اینستاگرام را وادار می‌کند تا اکانت گزارش شده را برای همیشه حذف کند.

با این حال، حساب کاربری باید ناقض شرایط استفاده از اینستاگرام باشد.

تیم اینستاگرام ابتدا حساب کاربری را بررسی می کند.

در صورت مشاهده تخلف، برای همیشه حذف خواهد شد.

تفاوت بین مسدود کردن اکانت و حذف اکانت اینستاگرام چیست؟

مسدود کردن اکانت باعث می شود که به صورت موقت نتوانید از حساب خود استفاده کنید در حالی که حذف اکانت اینستاگرام حساب شما را به طور کامل پاک می کند.

عموما اینستاگرامرها هر دو را یکسان می دانند که معتبر نیست.

حساب های مسدود شده را می توان به سرعت در مقایسه با حساب های حذف شده بازیابی کرد.

چرا اکانت اینستاگرام مسدود می شود؟ (۵ دلیل اصلی)

اکانت ها معمولا زمانی که الگوریتم اینستاگرام متوجه فعالیت مشکوک می شود، مسدود می شوند. این ویژگی برای دارندگان حساب اینستاگرام کاملاً مفید است زیرا از شما در برابر آسیب بیشتر محافظت می کند. فرض کنید اکانت شما هک شده است و هکر سعی در استفاده غیراخلاقی از حساب شما دارد. در این مدت قابلیت اکانت اینستاگرام وارد عمل می شود. قبل از اینکه هکر بتواند وارد حساب کاربری شود، اکثر اوقات این حساب مسدود می شود.

چرا اکانت اینستاگرام مسدود می شود؟ (5 دلیل اصلی)

در ادامه پنج علتی حذف اکانت اینستاگرام آورده شده است:

وارد کردن رمز عبور به صورت مکرر : تلاش های زیاد برای ورود به سیستم با رمزهای عبور اشتباه ممکن است نشان دهنده موردی مشکوک باشد و حساب شما ممکن است با ممنوعیت مواجه شود. این به این دلیل است که اینستاگرام فکر می کند شخص دیگری ممکن است سعی کند به حساب شما دسترسی پیدا کند. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید، از گزینه بازیابی رمز عبور استفاده کنید.

تغییر مداوم آدرس IP:  اگر دائماً از مکان‌های مختلف به حساب خود دسترسی دارید، اینستاگرام ممکن است آن را مشکوک قلمداد کند.

دسترسی به اکانت از مکان های مختلف:  هر زمان که به حساب شما از مکان ها و IP های مختلف به طور همزمان دسترسی پیدا می شود، قوانین اینستاگرام نقض خواهند شد. این بدان معناست که شما رمز عبور خود را با دو یا چند نفر به اشتراک گذاشته اید و چندین نفر از حساب یک نفر استفاده می کنند. با این اقدام الگوریتم اینستاگرام شما را مسدود خواهد کرد.

 استفاده بیش از حد از هر اکشن: استفاده بیش از حد هر اکشنی می تواند در منجر به نقض قوانین شبکه های اجتماعی شود. در اینستاگرام، فیس بوک، توییتر یا هر پلتفرم اجتماعی دیگری، به سادگی به عنوان یک هرزنامه قلمداد می شوید. این پلتفرم یا به طور موقت این اکشن را متوقف می کند یا اکانت را مسدود می کند. برای جلوگیری از این وضعیت، هنگام به اشتراک گذاری محتوا با دوستان و خانواده خود یک رویکرد متعادل را در پیش بگیرید. به عنوان مثال، اگر روزانه صدها درخواست فالوو کردن را برای کاربران نامربوط که هیچ ارتباطی با شما ندارند ارسال می کنید، به احتمال زیاد مسدود خواهید شد.

استفاده از برنامه های جانبی: پلتفرم های رسانه های اجتماعی، به ویژه اینستاگرام، ادغام برنامه های جانبی را دوست ندارند. اکثر افراد از این برنامه ها برای فالوورها و لایک های فیک استفاده می کنند و در نتیجه حساب های خود را مسدود می کنند. این برنامه ها همچنین می توانند به حریم خصوصی اکانت شما آسیب بزنند و داده های شما را در معرض بدافزار قرار دهند.

چگونه اکانت مسدود شده اینستاگرام را بازیابی کنیم؟

در صورتی که اکانت شما مسدود شد، معمولاً ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول می کشد تا این محدودیت برداشته شود. با این حال، اگر حساب شما در بازه زمانی ۴۸ ساعته بازیابی نشد، باید مراحل زیر را انجام دهید:

کش را پاک کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.

برای بازیابی حساب خود از گزینه فراموشی رمز عبور استفاده کنید.

اگر دو گزینه اول کار نکرد با پشتیبانی تماس بگیرید.

چگونه بفهمم اکانت من حذف شده یا مسدود شده است؟

تنها تفاوت بین حساب مسدود شده و حذف شده این است که اکانت حذف شده هرگز باز نمی شود.

اکانت مسدود شده باز می شود اما به شما اجازه هیچ اقدامی را نمی دهد.

کلمه ممنوعیت طیف گسترده ای را در اینستاگرام پوشش می دهد.

همیشه اینطور نیست که اینستاگرام کل پروفایل را ممنوع کند.

در واقع، این پلتفرم می تواند شما را از استفاده از هر یک از ویژگی ها نیز منع کند، که این نیز مسدود شدن محسوب می شود.

چگونه بفهمم اکانت من حذف شده یا مسدود شده است؟

Shadowban در اینستاگرام چیست؟

Shadowban زمانی است که اینستاگرام محتوای خاصی یا کل پروفایل را از دسترس مخاطبان بر می دارد. تقریباً همه سازندگان محتوا از این ممنوعیت می ترسند و استراتژی هایی را برای محافظت از خود ایجاد می کنند. دلایل مختلفی می‌تواند وجود داشته باشد که اینستاگرام Shadowban را روی پروفایل‌ها یا انواع محتوا اعمال می‌کند.

عمده ترین آنها به شرح زیر است:

فرد تمایل دارد با استفاده از استراتژی های مختلف ترافیک را از بین ببرد.

نوع محتوا به علایق فالوور هر شخصی بی ارتباط است.

دارنده حساب به طور مرتب پست نمی گذارد.

محتوا خیلی جذاب نیست.

۳ روش برای موفقیت در اینستاگرام

اینستاگرام پلتفرم بزرگی است که پتانسیل کسب درآمد خوبی دارد. اگر تولید کننده محتوا یا صاحب برند هستید، باید در اینستاگرام حضوری قوی داشته باشید.

در اینجا سه ​​نکته ضروری برای موفقیت در اینستاگرام آورده شده است.

 فعال بمانید:  الگوریتم اینستاگرام مانند سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی کار می کند. هرچه بیشتر آنلاین باشید و محتوا به اشتراک بگذارید، در معرض دید بهتری قرار خواهید گرفت. بنابراین، درک اهمیت فعال بودن در بیشتر مواقع بسیار مهم است.

با مخاطبان تعامل داشته باشید:  تعامل دلیل اصلی موفقیت بیشتر تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام است. تقریباً همه تولیدکنندگان محتوای موفق با نظر دادن، لایک کردن و ارسال پیام به فالوورها و دوستان کار خود را شروع کرده اند.

 محتوای با کیفیت ایجاد کنید: محتوای با کیفیت برای هر سازنده محتوا و صاحب برند در رسانه های اجتماعی ضروری است. محتوای شما باید چشم نواز، بسیار جذاب باشد و باید خواننده را جذب کند و آنها را درگیر کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم در مطلب اکانت اینستاگرام بعد از چه مدت پاک می‌شود امروز توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهید. چنانچه نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا