آموزش

آموزش 7 روش موثر افزایش سرعت بوت ویندوز 10

ممکن است بعد از این که مدتی با ویندوز ۱۰ خود کار کردید و برنامه نصب کردید متوجه شوید که سرعت بوت ویندوز ۱۰ کاهش پیدا کرده است، 🐌 برای همین در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۷ روش موثر افزایش سرعت بوت ویندوز ۱۰ میپردازیم.

چگونه سرعت بالا آمدن ویندوز ۱۰ را افزایش دهیم؟

بوت ویندوز به زمان بین روشن کردن کامپیوتر و آماده به کار شدن آن میگویند. این زمان ممکن است به دلایل مختلفی طول بکشد و خسته کننده شود. در مطلب قبل ۱۴ روش کاربردی برای افزایش سرعت ویندوز ۱۰ را بررسی کردیم. در مطلب امروز میخواهیم چند روش برای افزایش سرعت بوت ویندوز ۱۰ را بررسی کنیم.

آموزش افزایش سرعت بوت ویندوز ۱۰ با استفاده از حالت Sleep

یکی از ساده ترین کارهایی که میتوانید برای افزایش سرعت بوت شدن ویندوز ۱۰ انجام دهید گذاشتن کامپیوتر در حالت Sleep است. روشن شدن کامپیوتر در زمانی که خاموش است همیشه کند تر از زمانی است که روی حالت Sleep قرار دارد. پس اگر میخواهید سرعت بوت کامپیوتر خود را بالا ببرید میتوانید آن را روی حالت Sleep بگذارید.

چگونه سرعت بالا آمدن ویندوز 10 را افزایش دهیم؟

نحوه افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز ۱۰ با فعال کردن Fast startup

ویندوز ۱۰ قابلیتی برای بالا بردن سرعت بوت ویندوز ۱۰ شما دارد که نام آن Fast startup است. برای فعال کردن این قابلیت ابتدا کلید های Windows + I را روی کیبورد خود فشار دهید. با این کار تنظیمات ویندوز برای شما باز میشود. همچنین شما میتوانید از طریق منو Start تنظیمات ویندوز را باز کنید و در قسمت جست جو ویندوز Power را تایپ کنید از گزینه های باز شده Power & sleep را انتخاب کنید. در صفحه جدید به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه Additional power settings را انتخاب کنید.

افزایش سرعت بوت ویندوز 10

زمانی که Control Panel باز شد از سمت راست صفحه گزینه Choose what the power buttons do را انتخاب کنید.

زمان استاندارد بالا آمدن ویندوز 10

در صفحه بعدی برای فعال شدن قابلیت تغییر دادن تنظیمات روی Change settings that are currently unavailable کلیک کنید. حالا تیک گزینه Turn on fast start-up را بزنید تا ویژگی Fast startup برای شما فعال شود. در آخر برای ذخیره شدن تنظیمات روی Save Changes کلیک کنید.

حل مشکل دیر بالا آمدن ویندوز 10

بالا بردن سرعت بوت ویندوز ۱۰ با فعال کردن Fast Boot در تنظیمات بایوس

برخی از کامپیوتر ها دارای قابلیت Fast Boot در تنظیمات بایوس هستند که فعال است. شما میتوانید بررسی کنید و ببینید اگر این ویژگی در تنظیمات بایوس شما فعال نیست آن را فعال کنید. برای این کار کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و Delete و یا هر دکمه دیگری که تنظیمات بایوس را باز میکند را از روی کیبورد خود فشار دهید. قابلیت Fast Boot را پیدا کنید و آن را فعال کنید.

افزایش سرعت بوت ویندوز 10

بالا بردن سرعت بالا آمدن ویندوز ۱۰ با حذف برنامه

شما میتوانید تعداد برنامه هایی که در هنگام بوت شدن ویندوز اجرا میشوند را کاهش دهید. این برنامه ها زمان بوت ویندوز را افزایش میدهند. برای کاهش برنامه ها روی منو Taskbar پایین دسکتاپ خود راست کلیک کرده و Task Manager را انتخاب کنید. در صفحه باز شده از طریق منو بالای صفحه تب Start-up را باز کنید. در اینجا شما میتوانید لیست برنامه هایی که در هنگام روشن شدن کامپیوتر اجرا میشوند را ببینید. برنامه ای که میخواهید موقع روشن شدن کامپیوتر اجرا نشود را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید. گزینه Disable را انتخاب کنید.

آموزش افزایش سرعت بوت ویندوز 10

اگر در Task Manager برنامه هایی قدیمی و غیر ضروری دیدید که دیگر از آن ها استفاده نمیکنید باید این برنامه ها را حذف کنید. در قسمت جست جو ویندوز Control Panel را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید تا Control Panel باز شود. گزینه Uninstall a program را انتخاب کنید. تا لیست برنامه های نصب شده روی کامپیوتر خود را ببینید.

آموزش بالا بردن سرعت بوت ویندوز 10

در این لیست برنامه های مورد نظر را پیدا و حذف کنید.

افزایش سرعت بوت شدن ویندوز 10

وجود بدافزار علت کاهش سرعت بوت ویندوز ۱۰

وجود بد افزار در سیستم شما نه تنها میتواند سرعت بوت شدن ویندوز را کاهش دهد بلکه بقیه عملکرد های ویندوز را نیز کند میکند. شما میتوانید از طریق Windows Security بد افزار های سیستم خود را بررسی کنید. برای این کار Windows Security را در قسمت جست جو تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید. گزینه Virus & threat protection را انتخاب کنید. سپس Quick Scan را اجرا کنید تا ویندوز بدافزار ها را شناسایی کند. پس از شناسایی، هر گونه بد افزار شناسایی شده را حذف کنید.

بالا بردن سرعت بالا آمدن ویندوز 10

افزایش سرعت بوت ویندوز ۱۰ با نصب هارد SSD

یکی دیگر از کار هایی که میتوانید برای بالا بردن سرعت بوت ویندوز ۱۰ انجام دهید نصب هارد SSD است. ویندوز ۱۰ خود را روی یک هارد SSD نصب کنید تا سرعت بوت ویندوز ۱۰ شما افزایش پیدا کند.

بالا بردن سرعت بوت ویندوز 10

بروزرسانی کردن ویندوز هنگامی که با آن کار نمیکنید

زمانی که ویندوز به روز میشود، نصب آن هنگام روشن شدن کامپیوتر کمی زمان بر است. به همین دلیل سرعت بوت ویندوز ۱۰ شما کم میشود. برای حل این مشکل شما میتوانید ویندوز را طوری تنظیم کنید که این کار را زمانی انجام دهد که شما از ویندوز استفاده نمیکنید. برای این کار مسیر Settings> Update & Security> Windows Update> Change Active Hours را طی کنید و روی Change کلیک کنید. زمانی که با سیستم خود کاری ندارید را وارد کنید تا ویندوز در همان زمان آپدیت شود.

نحوه افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز 10

همچنین مطلب ۶ ترفند افزایش سرعت هارد دیسک داخلی یا اینترنال در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به آموزش بالا بردن سرعت بوت ویندوز ۱۰ پرداختیم. زمان استاندارد بالا آمدن ویندوز ۱۰ شما چقدر است؟ آیا با این روش ها توانستید سرعت بوت ویندوز ۱۰ خود را افزایش دهید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه حل مشکل دیر بالا آمدن ویندوز ۱۰ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا