آموزش

آموزش تصویری 11 روش تمیز کردن کفش سفید ، سیاه ، اسپرت ، جیر و…

کفش ها 👟 می توانند خیلی زود کثیف شوند زیرا ارتباط مستقیم با زمین، خاک، گل و… دارند. روش های مختلفی برای تمیز کردن کفش وجود دارد. شما باید این کار را با توجه به نوع و جنس و رنگ کفش انجام دهید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش تصویری ۱۱ روش تمیز کردن کفش سفید ، سیاه ، اسپرت ، جیر و… میپردازیم.

آموزش تمیز کردن و شستن کتانی و کفش

?How to Clean Dirty Shoes

روش های مختلفی برای تمیز کردن کفش وجود دارد. شما باید کفش خود را با توجه به رنگ و جنس آن تمیز کنید. برخی از جنس ها حساس هستند و برخی دیگر را به راحتی می توانید با آب بشویید. در این مطلب از لینک 2 دانلودروش های تمیز کردن کفش سفید و… را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

چگونه زردی کفش سفید را از بین ببریم؟

برای تمیز کردن کفش اسپرت سفید یک قاشق چای خوری مایع ظرفشویی را با ۲۵۰ میلی لیتر آب گرم مخلوط کنید. ان را هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. از این محلول برای هر نوع کفش مخصوصا کفش چرمی سفید می‌توانید استفاده کنید. به جای مایع ظرفشویی می‌توانید از نصف پیمانه سرکه سفید استفاده کنید. با یک پارچه تمیز قسمت‌های لاستیکی کفش را تمیز کنید. بخش کثیف شده پارچه را دوباره به کفش نزنید.

تمیز کردن کفش سفید

یک مسواک سفت را بردارید و درون محلول فرو ببرید. سپس با حرکات دروانی بخش‌هایی را که لکه دارند، تمیز کنید. اگر کفش شما دارای بند است، آن را جدا کنید و جداگانه بشویید.

تمیز کردن کفش سفید

با یک پارچه حوله‌ای آب اضافی را خشک کنید. پارچه را روی پارپه نکشید. بلکه به صورت ضربه‌ای آب اضافی را خشک کنید. اگر پارچه را روی کفش بکشید، کثیفی‌ها پخش می‌شوند. فقط آب اضافی را بردارید. نیازی به خشک کردن کفش نیست. اجازه دهید کفش در حالت عادی خشک شود. چند ساعتی زمان می‌برد. برای همین بهتر است کفش را زمانی بشویید که برای یک روز نمی‌خواهید آن را بپوشید.

تمیز کردن کفش سفید

روش تمیز کردن لژ سفید کفش و کفش سفید با مایع سفیدکننده

یک واحد مایع سفیدکننده را با ۵ واحد آب مخلوط کنید. این محلول بهترین راه حل برای تمیز کردن کفش پارچه ای سفید است. سفیدکننده بیشتری نریزید زیرا ممکن است به کفش آسیب وارد شود و آن را زرد کند. هنگام کار از دستکش استفاده کنید. مسواکی را درون مخلوط فرو ببرید. سپس به صورت دورانی روی لکه‌ها بکشید. زیاد به پارچه کفش فشار وارد نکنید.

روش تمیز کردن لژ سفید کفش

یک حوله میکروفایبر نرم را با آب گرم نمدار کنید. سپس کفش را به آرامی تمیز کنید. می‌توانید کفی کفش را دربیاورید و آن را با آب شیر بشویید.

روش تمیز کردن لژ سفید کفش

قبل از پوشیدن کفش باید حداقل ۵ الی ۶ ساعت صبر کنید. کفش را در جایی قرار دهید که تهویه مناسب داشته باشد. برای تسریع خشک شدن کفش می توانید آن را جلوی پنکه یا کولر بگذارید.

روش تمیز کردن لژ سفید کفش

شستن کفش سفید با جوش شیرین

برای تمیز کردن کفش سفید اسپرت و… ۱ قاشق غذاخوری آب داغ، ۱ قاشق غذاخوری سرکه سفید و ۱ قاشق غذاخوری را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. خمیر غلیظی درست کنید. جوش شیرین و سرکه به هم واکنش نشان می‌دهند و حباب هایی را مشاهده خواهید کرد. این روش برای تمیز کردن کفش پارچه‌ای بسیار مناسب است. با استفاده از مسواک، خمیر جوش شیرین را روی کفش های خود بمالید. تمام سطح کفش را بپوشانید. اجازه دهید خمیر به مدت ۳ الی ۴ ساعت روی کفش بماند. کفش را در معرض نور خورشید قرار دهید تا خمیر خشک و سفت شود. این گونه می توانید خمیر خشک شده را با دست جدا کنید.

شستن کفش سفید با جوش شیرین

پس از خشک شدن کفه دو کفش را به هم بزنید. سپس با مسواکی خشک، باقی مانده خمیر را پاک کنید.

شستن کفش سفید با جوش شیرین

تمیز کردن کفش سفید با خمیر دندان

خمیر دندان هم تمیز کننده کفش سفید است. کفش را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا کمی نمدار شود. انتهای یک پارچه میکروفیبر یا حوله را خیس کنید و به آرامی آن را روی کفش خود بمالید. خمیر دندان را به اندازه نخود روی کفش بمالید. هر جا لکه قوی تری وجود دارد، خمیر دندان را مستقیما روی آن قرار دهید. خمیر دندان را به آرامی روی کفش پخش کنید. سپس اجازه دهید برای ده دقیقه بماند. از خمیر دندان غیرژلی و سفید استفاده کنید. خمیر دندان نباید رنگی باشد. با پارچه ای مرطوب خمیر دندان را پاک کنید.

شستن کفش سفید با جوش شیرین

اجازه دهید کفش برای دو الی سه ساعت در هوا خشک شود. می توانید کفش را جلوی پنکه بگذارید تا سریع تر خشک شود.

شستن کفش سفید با جوش شیرین

نحوه تمیز کردن کفش پارچه ای سیاه و…

برای تمیز کردن کفش اسپرت پارچه ای ابتدا آلودگی های روی کفش را تمیز کنید. با یک مسواک یا برس قدیمی خاک و هر چیزی که روی کفش چسبیده را تمیز کنید. سپس جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. آن را روی کفش بمالید و ماساژ دهید. پس از اتمام کار با پارچه ای مرطوب کفش را تمیز کنید.

همچنین می‌توانید از لکه بر کفش استفاده کنید. لکه بر را از کفش فروشی ها می توانید خریداری کنید. اجازه دهید لکه بر برای مدتی روی کفش بماند. اطلاعات دقیق را می‌توانید روی بسته‌بندی بخوانید. همچنین می توانید از پودر بچه یا نشاسته ذرت هم استفاده کنید. از این مواد برای از بین بردن لکه روغن می‌توانید استفاده کنید. کافی است چند ساعتی این مواد را روی لکه بگذارید. سپس پاک کنید.

تمیز کردن کفش پارچه ای سیاه

همچنین می‌توانید کفش خود را درون ماشین لباس شویی بگذارید. برای شستن کفش در ماشین لباسشویی دور ماشین را روی کم و آهسته قرار دهید.

تمیز کردن کفش پارچه ای سیاه

سپس کفش را در محلی قرار دهید تا خشک شود. کفش را در نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

نحوه تمیز کردن کفش چرم روشن و…

برای تمیز کردن کفش چرم هر گونه خاک و آلودگی را پاک کنید. می توانید از یک مسواک یا برس استفاده کنید. با یک پارچه تمیز این موارد را از روی کفش پاک کنید. سپس پارچه را مرطوب کنید و به آرامی سطح کفش را تمیز کنید.

پس از آن، اجازه دهید کفش ها در هوا خشک شوند. حداقل سی دقیقه صبر کنید. کفش را در معرض گرما و تابش مستقیم خورشید قرار ندهید. پس از خشک شدن می توانید با واکس مخصوص چرم کفش خود را براق کنید. واکس مخصوص چرم از خشک شدن چرم در مدت زمان طولانی جلوگیری می کند و عمر کفش را زیاد می کند.

تمیز کردن کفش پارچه ای سیاه

روش شستن کتانی اورجینال و… جیر

برای تمیز کردن کفش جیر با یک برس نرم آلودگی ها را جدا کنید. حرکت دست شما باید به یک جهت باشد. در غیر این صورت جیر آسیب می بیند. از برس مخصوص کفش های جیر استفاده کنید. سپس با پاک کن هر گونه کثیفی را پاک کنید. منظور پاک کن مداد ساده است. پس از پاک شدن لکه ها از اسپری سیلیکون استفاده کنید. این اسپری کمک می کند تا کفش شما در معرض آسیب آب قرار نگیرد و لکه های جدید روی آن شکل نگیرد.

تمیز کردن کفش پارچه ای سیاه

علاوه بر این، عمر کفش را بیشتر می کند و ان را از آسیب های احتمالی نجات می دهد. این اسپری را از کفش فروشی ها می توانید خریداری کنید.

نحوه تمیز کردن کفش ورنی

برای تمیز کردن کفش اسپرت رنگی و… ورنی با استفاده از برس یا مسواک قدیمی، کثیفی‌ها را پاک کنید. این کار را به آرامی انجام دهید. سپس با استفاده از پاک کن مداد، لکه‌های کوچک را پاک کنید.

شستن کتانی اورجینال

پس از آن با استفاده از پارچه مرطوب کفش را تمیز کنید. می توانید آب ولرم را با یک قطره مایع ظرشویی مخلوط کنید و روی کفش بمالید. اجازه دهید کفش خشک شود. سپس آن را بپوشید.

شستن کتانی اورجینال

نکته: در زمان پاک کردن کفش ورنی حواس خود را جمع کنید که از برس یا مسواک زبر استفاده نکنید. زیرا این نوع کفش به راحتی خط و خش می گیرد و پس از ایجاد خش نمی توانید آن را درست کنید.

نحوه تمیز کردن کفش اسپرت سیاه و… بدبو

اگر کفش شما بو گرفته است، کفی کفش را بردارید. منظور کفی است که جدا می‌شود.

شستن کتانی اورجینال

کثیفی ها را با یک مسواک قدیمی یا برس پاک کنید. کفی را به آرامی با برس بشویید. تمامی زباله ها و کثیفی‌ها باید پاک شوند. زیاد فشار ندهید زیرا ممکن است برخی از کفی‌ها خراب شوند. با پارچه ای نمدار کفی کفش را مالش دهید. برخی از کفی ها را به راحتی می توانید در آب بشویید. سپس بگذارید خشک شوند.

شستن کتانی اورجینال

خوب خشک شدن کفش بسیار مهم است. مخصوصا زمانی که می خواهید بوی بد آن از بین برود. کفش باید کاملا خشک شود. سپس آن را بپوشید و الا بوی بد بدتر خواهد شد.

اگر کفی کفش شما خیلی کثیف شده است و کفی طبی و… نیست، می توانید کفی جدید تهیه کنید و آن را جایگزین کنید.

با نمک می توانید کارهای زیادی انجام دهید. برای مطالعه این ترفندها به مطلب ۲۱ استفاده و کاربرد جالب نمک که بهتر است بدانید را مطالعه کنید.

نحوه شستن کفش یا صندل پلاستیکی

اگر کفش یا دمپایی ای صندل پلاستیکی دارید، به راحتی می توانید آن را با آب شویید. این جنس از کفش در برابر آب آسیب نمی بیند و شما هم می توانید آن را با آب شیر بشویید. هر گونه لکه را با برس یا پارچه پاک کنید. سپس با مقداری مایع ظرفشویی و آب آن را بشویید. با وجود این که این نوع کفش ها و دمپایی ها آسیب زیادی نمی بینند، بهتر است از خم کردن آن ها در زمان شست و شو خودداری کنید زیرا ممکن است پاره شوند یا بخشی از آن ها جدا شود.

نحوه تمیز کردن کفش پاشنه بلند

کفش های پاشنه بلند، کفش هایی مجلسی و رسمی هستند. به همین دلیل در مکان هایی استفاده نمی شوند که گل، آلودگی و… باشد. ممکن است گاهی کمی خاکی شوند. اصولا این کفش ها قیمت بالاتری دارند و باید در هنگام تمیز کردن آن ها مراقب باشید تا آسیب نبینند. برخی از آن ها هم تزییناتی دارند که ممکن است با فشار دادن یا استفاده ه از مواد اشتباه، جدا شوند و به کفش آسیب برسد. اگر کفش شما کثیف شده است، پاشنه و روی کفش را به آرامی با یک پارچه نرم تمیز کنید. هر گونه آلودگی را از بین ببرید. سپس با توجه به جنس و رنگ کفش، از واکس استفاده کنید. گاهی استفاده از پارچه نمدار برای تمیز کردن این نوع کفش ها کافی است.

نکته: در حین تمیز کردن کفش های مجلسی و پاشنه بلند مراقب تزیینات کفش باشید. می توانید برای تمیز کردن اطراف این گونه تزیینات، از گوش پاک کن و دستمال کاغذی استفاده کنید.

همان طور که مطالعه کردید از خمیر دندان می توان برای تمیز کردن کفش استفاده کرد. خمیر دندان کاربردهای دیگری هم دارد که می توانید در مطلب معرفی استفاده و کاربرد های متنوع از خمیر دندان آن ها را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودروش های تمیز کردن کفش اسپرت سفید چرم، کفش پارچهای و… را آموزش دادیم. آیا موفق به پاک کردن لکه های روی کفش خود شدید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا