آموزش

آموزش کپی گرفتن لایه و عکس در فتوشاپ

کاربرانی که با برنامه فتوشاپ 🅿️ کار می کنند، می توانند از بخش های مختلف یک تصویر، لایه ها و… به تعداد مختلف کپی بگیرند. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش کپی گرفتن لایه و عکس در فتوشاپ میپردازیم.

چگونه در فتوشاپ چگونه کپی کنیم؟

?How to Copy and Paste in Photoshop

کپی گرفتن از عکس، بخشی از تصویر، لایه ها، تنظیمات یک لایه و… می تواند کار شما را در زمان ویرایش تصویر ساده تر کند. برای تکثیر یک شکل در فتوشاپ روش های مختلفی وجود دارد. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش کپی گرفتن لایه و تصویر و… در Photoshop میپردازیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نحوه کپی گرفتن از لایه در فتوشاپ

برای کپی گرفتن لایه در فتوشاپ ابتدا پانل لایه‌ها را باز کنید.

کپی گرفتن از لایه در فتوشاپ

سپس روی لایه یا لایه هایی که می خواهید کپی بگیرید، کلیک کنید. برای انتخاب چند لایه دکمه Command یا Command را فشار دهید. سپس لایه‌ها را انتخاب کنید. حال آنان را به سمت آیکون New Layer بکشید تا کپی شوند.

کپی گرفتن از لایه در فتوشاپ

حال لایه‌های کپی شده دارای نام Copy در آخر اسمشان می شوند. می‌توانید نام ان‌ها را به دلخواه تغییر دهید.

کپی گرفتن از لایه در فتوشاپ

روش دیگر کپی یا دابلیکیت در فتوشاپ این است که روی لایه موردنظر راست کلیک کنید و برای تکرار یک لایه در فتوشاپ Duplicate Layer را انتخاب کنید.

کپی گرفتن از لایه در فتوشاپ

در این روش نامی برای لایه وجود نخواهد داشت. اگر می خواهید قبل از کپی کردن لایه برای آن نام بگذارید، به Layer > Duplicate Layer بروید.

کپی گرفتن از لایه در فتوشاپ

در پنجره باز شده نام را وارد کنید و روی OK بزنید.

کپی گرفتن از لایه در فتوشاپ

نحوه تکثیر عکس در فتوشاپ: بخش اول

برای انتقال قسمتی از عکس در فتوشاپ باید آن بخش را با ابزار Selection انتخاب کنید.

نحوه تکثیر عکس در فتوشاپ

دور شکل موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس Ctrl + C یا Cmd + C را بزنید تا انتخاب شما کپی شود. می توانید به جای این کار به بخش Edit بروید و Copy را انتخاب کنید.

نحوه تکثیر عکس در فتوشاپ

اگر می خواهید چیزی را کپی کنید که بیش از یک لایه دارد، باید Shift + Ctrl + C (Shift + Cmd + C) را فشار دهید یا از بخش Edit روی Copy Merged بزنید.

اگر می خواهید این بخش را در عکس دیگری پیست کنید، ابتدا باید آن عکس را باز کنید. اگر نه که روی همان عکس باقی راه را ادامه دهید. Ctrl + V (Cmd + V) را فشار دهید. به جای آن می توانید روی Edit بزنید و سپس Paste را انتخاب کنید. لایه جدیدی ظاهر خواهد شد. اگر در همان عکس این کار را انجام داده باشید، کپی شما روی عکس اصلی خواهد بود.

نحوه تکثیر عکس در فتوشاپ

حال دکمه V را فشار دهید یا از بین ابزارها Move را انتخاب کنید. برای حرکت دادن آن دکمه Option یا Alt را فشار دهید. سپس آن را حرکت دهید.

نحوه تکثیر عکس در فتوشاپ

نحوه تکثیر عکس در فتوشاپ

برای کپی به تعداد زیاد در فتوشاپ می توانید این کار را چند بار انجام دهید.

نحوه تکثیر عکس در فتوشاپ: بخش دوم

کپی قسمتی از تصویر در فتوشاپ  می توانید از ابزار Lasso هم استفاده کنید. این ابزار برای زمانی مناسب است که می خواهید دور شکل خود را با دقت ببرید.

نحوه تکثیر عکس در فتوشاپ

نحوه تکثیر عکس در فتوشاپ

برای چسباندن عکس در فتوشاپ روی عکس دیگر، می توانید با استفاده از ابزار Move آن را به سمت عکس باز شده دیگر بکشید.

توجه داشته باشید که عکس کپی شده رزولوشن خود را دارد که ممکن است با رزولوشن عکس جدید تفاوت داشته باشد. برای این که مشکل پیش نیاید، بهتر است قبل از کپی عکس در فتوشاپ به Image > Image Size بروید و رزولوشن را با تصویر دیگر هماهنگ کنید.

نحوه تکثیر عکس در فتوشاپ

نحوه تکثیر عکس در فتوشاپ

نحوه تکثیر عکس در فتوشاپ

برای کپی گرفتن کل تصویر کافی است روی Select > All بزنید.

نحوه کپی کردن Camera Raw Settings در فتوشاپ

ابتدا فایل RAW را باز کنید. اگر در حال کار کردن روی تصویری دیگر هستید، روی Filter > Camera Raw Filter بزنید. حال تغییرات لازم را روی تصویر اجرا کنید. پس از انجام این کار روی منوی سه نقطه ای در بخش ابزارها بزنید.

نحوه تکثیر عکس در فتوشاپ

روی Copy Edit Settings کلیک کنید. به جای این کار می توانید روی Command + C یا Control + C بزنید.

نحوه تکثیر عکس در فتوشاپ

حال روی Open بزنید. فایل RAW جدید را باز کنید. همان که می خواهید تنظیمات را روی آن پیست کنید. در پنجره Camera Raw دوباره روی منوی سه نقطه ای بزنید و Paste Edit Settings را انتخاب کنید یا روی Command + V یا Control + V بزنید.

نحوه تکثیر عکس در فتوشاپ

تنظیمات این تصویر جدید با عکس اولی هماهنگ خواهد شد. این روش برای ویرایش تصاویری که به تنظیمات مشابه نیاز دارد، مناسب است.

نحوه کپی کردن Adjustments در پروژه های مختلف

برای این کار ابتدا دو پروژه باز کنید. تنظیمات را روی یکی انجام دهید. این کار را از پانل Adjustments انجام دهید.

نحوه تکثیر عکس در فتوشاپ

حال از پانل لایه ها روی adjustment layer بزنید. اگر تعداد آن ها بیشتر از یکی است، دکمه CTRL یا Command را نگه دارید و آنان را انتخاب کنید.

نحوه تکثیر عکس در فتوشاپ

راحت ترین راه این است که این انتخاب ها را روی پروژه جدید بکشید یا Drag کنید. اول باید Move را انتخاب کنید.

انتقال افکت لایه ها در فتوشاپ

برای کپی کردن استایل یک لایه روی لایه های دیگر، پس از ایجاد استایل روی لایه، نشانگر موس را روی fx کنار لایه ببرید. سپس دکمه Option یا Alt را نگه دارید و آن را روی لایه دیگر Drag کنید. حتما دکمه های گفته شده را در هنگام درگ کردن نگه دارید. در غیر این صورت استایل لایه را از آن جدا می کنید و به دیگری منتقل می کنید.

نحوه تکثیر عکس در فتوشاپ

نحوه تکثیر عکس در فتوشاپ

می توانید پس از این کار نام آنها را تغییر دهید.

برای یادگیری حذف سایه از تصویر، مطلب آموزش تصویری ۱۰ روش حذف سایه در فتوشاپ را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودروش های کپی قسمتی از عکس در فتوشاپ و کپی کردن لایه ها را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای انجام این کار استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا