آموزش

فواید استفاده از دکتر آنلاین

پیشرفت تکنولوژی بر علم پزشکی نیز تاثیر گذار بود به­طوری که از حدود چند سال پیش تا کنون، بسیاری از بیماران برای مراجعه به مطب پزشکان از اینترنت استفاده می­کنند. شاید شناخت بیشتر مزایای خدمات پزشکی آنلاین، باعث شود این امر همگانی تر شود و ویژگی های خاص استفاده از دکتر آنلاین در اختیار تمام مردم قرار بگیرد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با مزایا و فواید خدمات پزشکی آنلاین صحبت کنیم.

دکتر آنلاین و هر آن چه که باید در خصوص آن بدانید

هم اکنون در سراسر جهان کسانی وجود دارند که به صورت حضوری به مطب پزشک مراجعه می­کنند که این امر با مشکلات زیادی همراه است، اما خدمات پزشکی آنلاین باعث می شود که بیمار به راحتی با وسایلی از قبیل گوشی، لپ تاپ و… توسط اپلیکیشن­های مخصوص، تحت معاینه پزشک قرار بگیرد.

این ویژگی باعث می­شود که آن دسته از عزیزانی که به پزشک­های کاربلد و مجرب دسترسی ندارند، از این طریق بتوانند از خدمات آن پزشکان بهره­مند شوند.

همچنین سبب می شود که شما بیماری را پشت گوش نیاندازید و به راحتی و بدون فعالیت خاصی، ویزیت شوید.

درست است که مراجعه حضوری دقیق تر است و جایگاه خاص خود را دارد اما ویزیت آنلاین و استفاده از خدمات پزشکی، مزایا و فوایدی دارد که آن را کارآمد­تر جلوه می­دهد. کارآمد بودن هر امری استقبال از آن را به همراه خواهد داشت.

بررسی فوائد و مزایای استفاده از دکتر آنلاین

  • عدم ایجاد محدودیت زمانی

مطب بسیاری از پزشکان به حدی شلوغ و پر تراکم است که برای دریافت نوبت جهت ویزیت ممکن است ماه­ها زمان لازم باشد. این مسئله یکی از آزار دهنده­ترین بخش­های مراجعه حضوری است اما با استفاده از خدمات پزشک آنلاین، بیمار بدون اتلاف وقت، توسط پزشک ویزیت خواهد شد.

حالا دیگر نه نیاز است که زمان زیادی را در ترافیک هدر دهید و نه زمان زیادی را منتظر بمانید تا نوبت ویزیت بگیرید. آن دسته از بیمارانی که به دلیل تداخل تایم کاری، مشکل مراجعه حضوری داشتند، راحت­تر می توانند سلامت خود را کنترل کنند و به کار های روزمره نیز رسیدگی نمایند.

  • عدم ایجاد محدودیت مکانی

این که دیگر مجبور نباشیم برای مراجعه به پزشک، حتما در مطب حضور یابیم یعنی محدود به مکان خاصی نیستیم. می توانیم در منزل، در محل کار و یا هر جای احتمالی دیگر توسط پزشک ویزیت شویم و تحت درمان قرار بگیریم. فرض کنید فردی در یکی از شهرستان­های دور افتاده زندگی کند و برای درمان بخواهد نزد پزشکی در تهران بیاید. چه قدر این کار برایش سخت و طاقت فرسا خواهد بود. هم باید مسافت زیادی را طی کند و هم زمان زیادی را از دست بدهد. اما اکنون از طریق این تکنولوژی بدون کوچک ترین دشواری توسط پزشک ویزیت می شود.

یا فردی را در نظر بگیرید که مثلا توانایی راه رفتن ندارد، چه قدر خروج از منزل برایش سخت می شود اما حالا دیگر نیاز به خارج شدن از منزل نخواهد داشت.

بررسی فوائد و مزایای استفاده از دکتر آنلاین

  • دسترسی به تمام پزشکان

می­دانیم که اکثر پزشکان خوب و کاربلد در مراکز استان­ها و شهر­های بزرگ مشغول به کار هستند و این در حالی است که شاید در یک شهرستان کوچک پزشک خوبی وجود نداشته باشد. حال تکنولوژی استفاده از خدمات پزشک آنلاین، به امتیازی برای آن دسته از بیماران که در شهر های دور افتاده ساکن هستند، تبدیل شده است. اکنون آن­ها نیز می توانند از متخصصان مورد نظر خود جهت درمان استفاده کنند.

  • کاهش هزینه درمان

علاوه بر صرفه جویی در وقت، صرفه جویی در هزینه نیز اتفاق می افتد. فرض کنید که شما می­خواهید به مطب پزشک مراجعه نماید. نیاز است که با تاکسی یا سایر وسایل نقلیه عمومی و یا وسیله نقلیه شخصی جا به جا شوید که این جا به جایی نیاز به هزینه دارد.

حالا فکر کنید که بار اولی که مراجعه کردید موفق به دریافت نوبت نشوید، قطعا باید روز دیگری مراجعه را تکرار نمایید. اما اکنون با توجه به خدمات پزشک آنلاین، دیگر مجبور به پرداخت هزینه­های جا به جایی تا مطب پزشک نیستید بنابراین علاوه بر صرفه­جویی در وقت، صرفه­جویی در هزینه را نیز خواهیم داشت.

  • جلوگیری از شیوع بیماری های واگیر دار

مطب ها، کلینیک ها و دیگر مراکز درمانی به دلیل تجمع افراد، به مکانی برای شیوع بیماری های واگیر­دار تبدیل می شود. وقتی فردی مبتلا به یک ویروس واگیر­دار باشد و به مطب پزشک مراجعه کند قطعا افراد دیگری را آلوده خواهد کرد. حال تصور کنید که هر کدام از این افراد می توانند ویروسی قابل به انتشار را با خود حمل کنند.

در حال حاضر که در تمام دنیا درگیر ویروسی به نام کرونا هستیم، باید دقت بیشتری داشته باشیم و سعی کنیم در مکان های شلوغ و بسته قرار نگیریم چرا که احتمال آلودگی در این شرایط بیشتر خواهد شد و ویروس با سرعت بیشتری منتشر می­شود. استفاده از خدمات پزشک آنلاین سبب کاهش بیماری های واگیر­دار می شود چرا که از شلوغی و ازدحام جلوگیری می­کند.

  • برقراری راحت تر ارتباط با پزشک

شاید صحبت کردن در رابطه به بیماری های جنسی برای برخی از افراد کار دشواری باشد و آن قدر به پزشک مراجعه نکنند تا بیماری پیشرفته شود. اما حالا با استفاده از خدمات پزشک آنلاین دیگر نیاز به مراجعه حضوری نیست و این دسته از افراد می توانند به راحتی و بدون احساس خجالت، به صورت تلفنی با پزشک خود صحبت کنند و قبل از پیشرفت بیماری، در جهت درمان آن گام بردارند.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا